Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Dpf

Moderator: mimier

Gregor123
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-15, 19:23
Lokalizacja: Radom

Dpf

Post autor: Gregor123 » 2016-03-15, 19:54

Witam
Jestem nowym na forum, posiadam qq 1,5 z 2008 r. Od jakiegoś czasu włącza mi się dziwne rownomierne stukanie w silniku chyba w silniku w każdym razie dochodzi to z prawej strony samochodu, w tym czasie silnik kopci na bialo, nie zapala się żadna kontrolka, nie ubywa tez płynów, po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy. Jeden z mechaników powiedział mi ze może to być włączanie się wypalania filtra cząstek stałych, proszę o pomoc czy ktoś miał taki przypadek -pozdrawiam i proszę o podpowiedź

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2016-03-15, 20:09

Może to być spowodowane włączeniem wypalania dpf, gaszenie silnika podczas wypalania czyli przerwanie procedury wypalania nie jest zdrowe dla silnika. poobserwuj jak wygląda spalanie chwilowe na kompie, podczas wypalanie jest znacznie wyższe niż normalnie. W innym aucie z dpf (co prawda to nie nissan) w aplikacji Torque pokazywało mi temp. filtra i po tym też można było poznać czy się wypala.

Awatar użytkownika
Ulus
fanatyk nissana
Posty: 418
Rejestracja: 2013-04-12, 17:28
Lokalizacja: Poznań / Środa WLKP

Post autor: Ulus » 2016-03-16, 18:05

przy problemie z dpf-em powinna się zapalić kontrolka albo powinieneś odczuć jakiś spadek mocy przy zatkanym. stukanie silnika to jakaś nowość by była w fordach takich objawów nie ma;p na poczatek zrób jakąś trasę ze 100km na wyższych obrotach i daj mu się wypalić, jak nie pomoże to do speca żeby wypalił ci go wraz z monitorowaniem postępów na kompie, jak to nie pomoże... to lipa ;p
Sprzedam graty do 100nx-a GTI i Primery P11.144

Gregor123
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-15, 19:23
Lokalizacja: Radom

Post autor: Gregor123 » 2016-03-17, 20:36

Kontrolka mi się ni zapala, jednakże przy wlaczniu się tego równomiernego stukania silnik traci troche na mocy i kopci na bialo. Płynów żadnych nie ubywa

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2016-03-17, 20:39

Z pewnością da się sprawdzić poziom nasycenia filtra cząstek stałych. Jeżeli auto DPF posiada to raz na jakiś czas bardzo mu dobrze zrobi ze 20-30 kilometrów w trasie na wyższych obrotach :-) mi w mieście wypala się co kilkaset kilometrów.Proces wypalania DPF można poznać po podwyższonych obrotach,większego spalania chwilowego,dużym zmniejszeniem zasięgu oraz przede wszystkim zapachu spalin. Na jakim oleju jeździ auto?
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Gregor123
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-15, 19:23
Lokalizacja: Radom

Post autor: Gregor123 » 2016-03-17, 21:25

Auto sprowadziłem zalane jest teraz castrol em 5w30, zapach spalin jest rzeczywiście specyficzny

Awatar użytkownika
Ghostdriver
wiem o czym pisze
Posty: 78
Rejestracja: 2015-11-06, 17:06
Lokalizacja: Polska

Post autor: Ghostdriver » 2016-03-17, 21:56

Olej musi być niskopopiołowy ''low saps'' ze specyfikacją do dpf (sprawdź czy Twój spełnia te wymagania). A gaszenie podczas wypalania powoduje że niespalona ropa spływa do miski olejowej i poprzez rozrzedzenie oleju ropą może podnosić się jego poziom.

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2016-03-17, 23:03

Gregor123, wylej to badziewie i zalej normalny olej - Eni, Eneos, Liqui Moly, Millers, Petronas, Midland, Ravenol.

Jak chcesz Millersa to pisz do kolegi Gawła -> viewtopic.php?p=412651#412651
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Robert38
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2015-06-19, 19:40
Lokalizacja: internet

Post autor: Robert38 » 2016-10-10, 18:58

Witam
Z tego co wiem to w silniki 15 dci nie posiadają filtra dpf silniki 16 dci już taki filtr mają. Twój rocznik raczej tego filtra nie ma. Problemem są wtryski typu Dephi lub droższe piezoelektryczne Denso. Zapraszam do Łodzi na diagnostykę. Jak się pan zdecyduje to proszę wysłać emial na adres Luzrob@wp.pl.
Robert

Szymonpogoda
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2023-03-28, 09:42

Re: Dpf

Post autor: Szymonpogoda » 2023-03-28, 14:33

Gregor123 pisze:
2016-03-15, 19:54
Witam
Jestem nowym na forum, posiadam qq 1,5 z 2008 r. Od jakiegoś czasu włącza mi się dziwne rownomierne stukanie w silniku chyba w silniku w każdym razie dochodzi to z prawej strony samochodu, w tym czasie silnik kopci na bialo, nie zapala się żadna kontrolka, nie ubywa tez płynów, po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca do normy. Jeden z mechaników powiedział mi ze może to być włączanie się wypalania filtra cząstek stałych, proszę o pomoc czy ktoś miał taki przypadek -pozdrawiam i proszę o podpowiedź
Witam. Podbijam temat. Nissan qq 2010 1,5 dci również stukanie i kopcenie na biało. Po jakimś czasie doszła kontrolka dpf. Wymieniony 5 wtrysk dpf, dpf wyczyszczony i nadal włącza się to stukanie oraz kopcenie. Rozszyfrował ktoś co to może być?

Wacek_Chl
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2022-08-23, 18:18
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Dpf

Post autor: Wacek_Chl » 2024-02-12, 10:37

Również podbiję temat : to są typowe objawy uszkodzenia wtryskiwacza, jako ze nie są tanie, to użytkownicy kupują regenerowane (aktualnie cena w 2024r. : 400 - 700 zł.) , jeżeli jest problem mechaniczny , to oczywiście można go wyczyścić. W przypadku uszkodzenia cewki piezoelektrycznej wymienia się ją (na chińskie które może będą działać a może nie) , a gdy jest spalona, należy kupić nowy wtryskiwacz.
Co do DPF to lejący się wtrysk powoduje zwiększone gromadzenie się sadzy w układzie filtra czyli szybkie jego zapychanie się - tak więc DPF jest skutkiem a nie przyczyną więc temat tego wątku forum trochę nietrafiony :)
Cewkę piezoelektryczna sprawdzić można mierząc rezystancję czyli opór, gdy jest zerowy - cewka padła.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Qashqai”