[ J11] Silnik 1.2 DiG-t Serwis.Problemy.

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

[ J11] Silnik 1.2 DiG-t Serwis.Problemy.

Post autor: JACKO29 » 2015-11-22, 20:18

Postanowiłem napisać ten nowy temat,jako,że już J11 z 1.2 jeździmy trochę i przybywa nas coraz więcej.Problemów też zaczyna przybywać ,więc będzie gdzie zamieszczać pytania i żale.
Ja od razu jadę z grubej Mańki:Od maja tego roku zaczęło mi ubywać oleju w silniku.Z początku troszkę,ale im wyższy przebieg tym więcej zaczęło ubywać oliwy.Od lipca po uzupełnieniu na max przejechałem 4 tys km i pojawiło się minimum.Zgłosiłem w serwisie,uzupełniliśmy olej komisyjnie,spisali stan licznika i...po przejechaniu 1100km mam poniżej połowy bagnetu!Ubywa w zastraszającym tempie.Być może w tym tygodniu bedę wzywany na ogledziny kamerą z laparoskopem,w celu stwierdzenia przyczyn ubytku.
W moim mieście serwis wymienił już 4 jednostki.A wiem o kilku następnych w kraju i jeszcze kilku za granicą.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3238
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-11-22, 20:46

JACKO29, przy jakim przebiegu zaczęły się problemy?
Dolnośląska Grupa NissanZone
Czarno-Biała: WP11-120 SRI WAGON
Podróże małe i duże: Podróże małe i duże

Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-11-22, 21:11

23-24 tys zauważalnie.
do pierwszego przeglądu też stwierdziłem ubytek,ale mały.Miałem w tedy 17 tys.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Jasiek
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-07-27, 19:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Jasiek » 2015-12-07, 23:41

Uuuu no to niedobrze .... :/ Mam jedynie nadzieję że nie będzie tego samego co w silnikach dabliju V ....:|
Ciekawe czy to wina turbiny czy faktycznie silnik -tak czy siak niepokojące jest to co piszesz .
PS Napisz co było tego przyczyną ....bo w moim jak na razie jest ok ale to 3000tysiaki dopiero to świeżynka ...chociaż jutro luknę na bagnecik.
Boję się otworzyć lodówkę. Android też tam jest.
Android rządzi :)

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-12-08, 09:21

Już jest decyzja.Zmiana oprogramowania silnika,właśnie związana ze zwiększonym apetytem na olej.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 1930
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontakt:

Post autor: majchrzok » 2015-12-08, 09:59

A co to, komputer wcina olej?
Patrzac na decyzje serwisow W takich przypadkach troche jest to dla mnie nie zrozumiale...

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-12-08, 10:20

majchrzok, może komp był od 2-suwa ;)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-12-08, 10:34

No cóż,to nie jest decyzja serwisu,tylko centrali.Ponoć to już robią Renówki.W ich silnikach też zaczęło ubywać niektórym.Poinformowano mnie,że jest to związane z ciśnieniem dolotu.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

smeru
fanatyk nissana
Posty: 390
Rejestracja: 2009-12-09, 07:35
Lokalizacja: Góra Kalwaria

Post autor: smeru » 2015-12-08, 10:39

VW też stosuje taki zabieg jeżeli klienci przyjeżdżają z problemem znikania oleju. Zmieniając parametry zmniejszają chwilowo apetyt na olej, ale problem i tak się pogłębia. Ważne, żeby "wciananie oleju" powyżej norm nastąpiło dopiero po gwarancji.
Widać, że Nissan idzie tą samą drogą.
Była P11 2.0 16V - rozbita
Jest P11.144 2.0 16V LPG oraz Accord VII 2.4 LPG

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2514
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2015-12-08, 10:42

A w nissanie też wymiana oleju jest co 30kkm ?
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-12-08, 10:49

Co 20tys lub raz w roku.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Jasiek
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-07-27, 19:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Jasiek » 2015-12-08, 18:18

Ale chwila jaki może mieć wpływ ustawienie komputera do brania przez silnik oleju? coś tutaj jest nie halo
Chyba wszyscy tutaj przyznacie że olej może być brany w dwóch co najmniej przypadkach oba są bardzo groźne dla silnika:
1
uszkodzenia turbiny (gdzie olej który ma chłodzić turbinę dostaje się poprzez dolot razem z powietrzem do komory spalania ( wtedy widzicie wierzcie mi lub nie chmurę dymu z wydechu po którym silnik odmawia posłuszeństwa i nadaje się już tylko na złom
2
Brak kompresji na pierścieniach powoduje przedostawanie się oleju do komory spalania (przypadek znany z silników koncernu Volkswagen w silnikach TSi tam jest poważny problem z niedostateczną grubością pierścieni, które się przepalają lub blokują co skutkuje brakiem kompresji a co za tym idzie żłopią olej jak smoki wawelskie)
Wg mnie po tym co piszecie tylko te dwie sprawy dotyczą naszych silników bawienie się ciśnieniem na dolocie tylko spowolni ten proces czyli tak jak któryś kolega powyżej napisał byle do końca gwarancji a dalej nasze owieczki które strzyżemy (czyli my) niechaj się martwią ....
Uważam że zwykła uczciwość jeżeli jest tak jak Jacko pisze (obyś nie miał racji) że już było kilka przypadków że konieczna była wymiana całych silników nakazuje aby koncern powiedział prawdę - czym dłużej będzie zatajał problem tym gorzej dla Nissana (skończy się to po prostu wielkim smrodem większym niż przepalany olej w silnikach 1,2)
Reasumując machlowanie przy kompie to zwykła ściema i maskowanie dużo poważniejszego problemu z silnikiem.
Ja na razie przy 3tys km nie zauważam problemu Jedynie co to spalanie na poziomie 9 litrów przy jezdzie w mieście co wydaje mi się o litr za dużo przy moim stylu jazdy no ale to już jakoś przełknąłęm; duże auto = duzo paliwa no ok .
Tylko przy tym co piszecie boję się że jeżeli to okaże się prawdą a wtedy może to być naprawdę poważny problem dla nas ale głównie dla Nissana a jeszcze większy dla Renault.
póki co nie panikuje tylko piszę jakie mogą być tego konsekwencje Jeżeli Nissan nie zajmie się tym problemem na poważnie a nie ściemą.

Jacko sprawdzali Tobie kompresję na cylindrach? czy jest dużo oleju w rurze na dolocie?
Daj znać czy te rzeczy weryfikowali bo jak dla mnie zmiana softu tutaj nic nie pomoże a tylko przesunie w czasie poważne konsekwencje.

jak dla mnie to są podstawowe symptomy pierwszy dla uszkodzenia w środku silnika, że jest to problem z pierścieniami, drugi wskazywałby że turbiny są liche i w konsekwencji w dłuższym lub krótszym czasie silnik oddaje ducha.
Ostatnio zmieniony 2015-12-08, 18:30 przez Jasiek, łącznie zmieniany 1 raz.
Boję się otworzyć lodówkę. Android też tam jest.
Android rządzi :)

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-12-08, 18:28

Jest jeszcze jedna rzecz,o której mówili mi w serwisie.Ciśnienie dolotu,a szczególnie faza otwierania zaworu dolotowego podczas ssania.Późne otwarcie zaworu powoduje podciśnienie w cylindrze ,a co za tym idzie zasysanie oleju do cylindra obok tłoka i jego spalanie.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Jasiek
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-07-27, 19:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Jasiek » 2015-12-08, 18:32

Hmmm oby to było tylko to Jacko oby tylko ....bo to będzie pikuś w porównaniu z tym co jest z silnikami TSi dabliju V :cry:
Poza tym z tego co mi wiadomo nasze silniki 1,2 nie są jakąś super nowinką techniczną i z tego co słyszałem są dobre. Dlatego spokojnie czekam na ciąg dalszy ....
PS czyli co? szykuje się nam jakaś akcja serwisowa ? :)
Boję się otworzyć lodówkę. Android też tam jest.
Android rządzi :)

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-12-08, 19:03

Tak,bo jest to wydane w biuletynie serwisowym Nissana,więc niejako Nissan oficjalnie przyznał się do istniejącego problemu

[ Dodano: 2015-12-08, 19:04 ]
A co do tych silników,to posiadacze Renówek również narzekają na wygórowany apetyt na olej ich kosiarek.
I z tego co wiem Renault już wcześniej wdrożył tą procedurę.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Jasiek
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2015-07-27, 19:34
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Jasiek » 2015-12-08, 19:13

No i to mi się podoba a nie ukrywanie przed ludźmi aż się zjerzą i zrobią dym.
No to czekam grzecznie na swoją kolej :)
A te silniki o których pisałeś ? co było przyczyną że posunęli się aż do tak desperackich kroków jak wymiana całej jednostki napędowej?
A jeszcze jedno jakie odczucia po modyfikacji softu jeśli chodzi o jazdę? czy spalanie się zwiększyło czy zmniejszyło? lepiej/gorzej/bez różnicy? :)
Boję się otworzyć lodówkę. Android też tam jest.
Android rządzi :)

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2015-12-08, 20:28

O tym dopiero po zmianie.We czwartek.

[ Dodano: 2015-12-08, 20:29 ]
W renówkach był ten sam problem,ubywający olej.

[ Dodano: 2015-12-11, 08:23 ]
Jestem po zmianie softu z tego co wiem podlegają pod to silniki o numerach VIN-
SJN*E*J11U1000001 do nr SJN*E*J11U1572966
Więc ja się na to łapię.A teraz wrażenia po zmianie softu:-
Przejechane pierwszych kilkadziesiat kilometrów .Pierwsze wrażenia:
-Silnik jakby lekko zamulony
-Nie mogę go rozbujać ...do 180km/h :D A przedtem i owszem.
-Trudniej przychodzi buksowanie kół podczas ruszania,mimo że te gumy nie należą do super przyczepnych
-Spalanie w mieście-ta sama trasa,ta sama pora,ten sam styl jazdy,spadek o 0.5l!!!

[ Dodano: 2016-04-01, 08:37 ]
Drugi etap informacji nt.oleju.
Po kilku monitach do centrali i odpowiedziach w stylu"wal się kliencie" wgrano mi drugi rodzaj softu,nowszy.
Jest o niebo lepiej niż na pierwszej wersji.Autko odzyskało wigor do jazdy i do picia również :D Spalanie wróciło do normy ponad 8l po mieście,coś za coś,ale wolę to niż patrzenie jak Seicento mi odjeżdża.
Ubytek oleju od serwisu(przejechane ok 1200km) 1cm na patyku,czyli ok 1/3
Jestem umówiony na dolewkę w serwisie i znów testy apetytu na oliwę w przebiegu 5000km
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Kot0727
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2016-06-08, 22:46
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kot0727 » 2016-06-08, 22:55

JACKO 29 no i jak Twoje auto i jego problem z olejem?planuje zakup qashqaia właśnie z takim numerem vin który sie kwalifikuje do akcji naprawczej i szczerze powiem że mnie to trochę wystraszyło, jak możesz to napisz co sie wydarzyło w tym czasie z autem?jaki przebieg i jak zużycie oleju? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2016-06-09, 07:55

Jest dobrze,samochód pali tak jak palił(ok 8Lpo mieście) Odzyskał wigor,olej bierze ale w rozsądnych ilościach(przejechane ponad 3 tys,dolewka niecałe 250ml)
Ogólnie powiem,że jest dobrze i nie przejmuję się już tym,jeżdżę i nie ma z nim kłopotów.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Madmax
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-06-26, 17:12
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: Madmax » 2016-06-26, 17:21

Witam wszystkich
To jest moj pierwszy post w przyszlym tygodniu mam odebrac QQ 1.2 ale po przeczytaniu opinii na temat oleju nie jestem optymistycznie nastawiony. Moze poradzicie czy na cos zwrocic uwage (np wersja softu silnika), poprosic o kakies zmiany itp odbieram w Chorzowie

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2016-06-27, 07:50

Madmax,nie przejmuj się olejem...może nie tak,nie wszystkie 1.2 mają tą przypadłość.Nie wyczujesz.Ale serwisy mają już na to lekarstwo.Soft który mam wczytany pozwala na użycie silnika jak dawniej i minimalne zużycie oleju.Przejechane od dolewki ponad 2500km i zużycie oleju ok.200ml
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Awatar użytkownika
Madmax
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-06-26, 17:12
Lokalizacja: Radzionków

Post autor: Madmax » 2016-07-03, 13:21

dziękuję za odpowiedz, sprzedawca mi udzielił podobnej czyli już ten problem z olejem nie występuję. Tak czytam jeszcze o odbiorze nowego auta i dużo jest wzmianek w internecie na temat czujnika pomiaru grubości lakieru. Zastanawiam się czy poprosić o taki czujnik przy odbiorze czy nie będą na mnie dziwnie patrzyli, a może ktoś z Was robił podobne testy?

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2016-07-04, 17:53

Wiem,że niektórzy tak robili,ja nie.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

Robert38
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2015-06-19, 19:40
Lokalizacja: internet

Post autor: Robert38 » 2016-10-10, 18:22

Witam
To wszytko wynik oszczędności producenta. Prawda jest taka że to silnik renault. W tradycyjnych silnikach wolnossących benzynowych stosowana 3 pierścienie na tłoku i dlatego japoński silnik nissana oleju nie bierze mój na 70 tyś i grama nie bierze. Nowe silniki wolnossące i doładowane maja tylko jeden pierścień który musi spełnią trzy funkcje prowadzącą, uszczelniająca(kompresja) i zgarniającą olej. Tak więc im nowszy tym gorszy niestety. Dobrze jednak że przeszli na gumowe paski napędu rozrządu bo łańcuchy nie należą do cichych.
pozdrawiam
Robert

kunder_jasz
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2018-02-03, 18:53
Lokalizacja: Polska

Post autor: kunder_jasz » 2018-02-03, 19:04

Witajcie
Ciekawy jestem jaki był finał "ubywającego oleju". Mój 1.2 NTec z 2015 roku, objawy te same, zmiana softu a oleju dalej brakowało i w marcu 2017 awaria silnika z wypalonym zaworem przy 43 tys km, naprawiono "usterkę" , oleju dalej brakowało, dolewki 3 literki na 20 tysi, a w serwisie nic sobie z tego nie robili, 30 stycznia 2018, identyczna awaria i obecnie w serwisie na kolejnym remoncie silnika.

Awatar użytkownika
JACKO29
fanatyk nissana
Posty: 696
Rejestracja: 2009-12-09, 11:38
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: JACKO29 » 2018-02-03, 19:52

U mnie finał był z wymianą silnika,bez wypalonych zaworów,.Po prostu wymiana i tyle.
Zestaw siłowników do podnoszenia maski Qashqai J10 i J11 ,X Trail T-31 T-32chcesz wiedzieć więcej info na PW
viewtopic.php?t=18075

matti80
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2018-12-04, 20:23

Re: [ J11] Silnik 1.2 DiG-t Serwis.Problemy.

Post autor: matti80 » 2018-12-04, 20:26

Witam,

Jestem świeży tutaj, ale postanowiłem się zarejestrować o podpytać bo już mi ręce opadają i nie wiem co robić, a mianowicie Mój QQ 1,2Dig 2014 rok spala już ok. 1literek na 1 tys. km!!! Oczywiście auto po gwarancji. Pierwsze objawy zauważyłem w maju tego roku po tym jak zaczął dziwnie pracować silnik (a z racji iż nie wiedziałem że w tym aucie nie ma czujnika niskiego poziomu silnika więc wcześniej się tym nie przejmowałem) i w końcu zaglądnąłem do oleju i było kompletnie sucho, zaraz pojechałem na stacje kupiłem 1litr wlałem i nadal było sucho!!! dopiero po wlaniu kolejnego litra pojawiło się trochę ponad minimum, teraz trudno powiedzieć ile czasu jeździłem tak na półsucho. Od tamtej pory kontroluje stan, ale już nie mam siły pali olej jak smok tak jak pisałem na początku tj. 1litr/1tys.km. Czy uważacie ze można coś z nimi walczyć? np. o to ze to wada fabryczna/ukryta czy coś w tym rodzaju?? Zaznaczam że oczywiście jak się gwarancja skończyła to już nie jeździłem do aso tylko do zaprzyjaźnionego serwisu. Proszę kogokolwiek o jakąś sensowną poradę co można w tej sprawie zrobić czy w ogolę można oprócz szybkiego pozbycia się auta?? Będę wdzięczny za cokolwiek...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Qashqai”