Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Modyfikacje terrano.

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

[Terrano] Modyfikacje terrano.

Post autor: azorek » 2010-11-30, 07:51

Opisujcie ciekawe przeróbki swoich terrano.

Awatar użytkownika
azm-61
doświadczony forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2010-09-09, 11:45
Lokalizacja: Toruń

Post autor: azm-61 » 2010-11-30, 19:16

[center]» Zamiennik filtra powietrza. Terrano II i Maverick 93-96. «[/center]
[center]> FILTRON AM 436/1 zamieniamy na FILTRON AR252 <[/center]
Pozostało mi po mojej starej Dacii 1300 kilka filtrów powietrza i na pierwszy rzut oka wydawały mi się identyczne z tymi od Terrano więc postanowiłem je pomierzyć. Okazuje się, że wymiary są identyczne tylko ten z Dacii nie ma okrągłej blachy pod spodem, oderwałem ją od starego (zużytego) filtra z mojego Mavericka i przyłożyłem do tego z Dacii i tak skręciłem, pasuje idealnie.
Jest to filtr FILTRON AR252 do samochodów: DACIA
Jeśli ktoś nie będzie mógł dostać akurat filtra powietrza do Terrano lub Mavericka 93-96 i będzie mu się bardzo spieszyć to ten filtr (FILTRON AR252) w ostateczności też można założyć wykorzystując metalową podstawę ze starego filtra z Terrano lub Mavericka.
Ja na nich jeżdżę już od dłuższego czasu i przynajmniej się nie zmarnują.

Pamiętaj, że wszystkie przeróbki robisz z własnej woli i na własne ryzyko !

azm-61

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

[ Dodano: 2010-12-22, 09:49 ]
[center]&#187; Odboje gumowe przedniego dolnego wahacza Terrano II i Maverick. &#171;[/center]

[center]> TANI ZAMIENNIK <[/center]

Odboje od Lublina I można zastosować jako bardzo tani i dobry zamiennik oryginalnych w Terrano i Mavericku.
Oryginalne odboje są prostokątne, a przedstawiony przeze mnie zamiennik jest okrągły ale nie stanowi to dużej różnicy. Jest on masywny (odpowiedni do masy tego samochodu) i prawidłowo spełnia swoje zadanie. Mam te odboje zamontowane w swoim samochodzie już kilka lat i nadal są w idealnym stanie. Inni użytkownicy, którym je poleciłem założyli te odboje i też sobie je chwalą gdyż spełniają swoje zadanie prawidłowo, a przy tym są bardzo tanie. Płaciłem za nie po 10 zł za sztukę (2006r.) Obecnie kosztują ok. 12 -15 zł. więc nadal są bardzo tanie w porównaniu z oryginalnymi. Oryginalne od Terrano można dostać tu: http://www.ford-eskl...php?cat_id=1061 ale kosztują 172 złote za sztukę.
WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE!

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Pamiętaj, że wszystkie przeróbki robisz z własnej woli i na własne ryzyko !

Zdjęcie 1 i 2 przedstawia odbój - zamiennik od Lublina I.
Zdjęcie 3 przedstawia miejsce montażu na wahaczu przednim dolnym w Terrano i Mavericku.
Zdjęcia 4 i 5 przedstawiają zamontowany odbój w moim samochodzie.
Odbój jest blisko ogranicznika ale mój przód samochodu jest już trochę nisko i na ostatnim zdjęciu widać ślad jego dobijania ale w czasie dobijania nie słychać ani nie czuć najmniejszego odgłosu. Guma odboju bardzo dobrze amortyzuje dobijanie, a zawieszenie pracuje miękko i cicho.

azm-61

=========================================================

Zmiana dawki paliwa

Jeśli będziesz chciał pogrzebać przy dawce paliwa to zapamiętaj pierwsze ustawienie od którego zaczynałeś przestawianie abyś mógł w razie nieudanych prób zawsze powrócić do pierwotnego ustawienia.

Regulację tę przeprowadza się na pompie wtryskowej. Dostęp do tej śruby regulacyjnej jest kiepski. Ja do tej regulacji używam klucza oczkowego wygiętego typu "poligon" nr 13 i krótkiego śrubokręta. Śrubę regulacyjną zaznaczyłem na poniższym zdjęciu. Oryginalna śruba, której nikt jeszcze nie ruszał ma założony metalowy kapturek więc po tym można już wywnioskować czy ktoś już tam grzebał.

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]

Zaczynamy regulację:

Aby ułatwić sobie tę czynność ściągam z popy wtryskowej wąż doprowadzający paliwo - drugie zdjęcie w tej wypowiedzi między strzałkami. Następnie odciągam i podwieszam sznurkiem lub drutem wąż od wspomagania bo trochę zasłania i przeszkadza w dobrym dojściu do śruby regulacyjnej na pompie. Następnie odkręcam dwa przewody masowe aby też nie przeszkadzały. Dodatkowo można odczepić linkę ręcznego podnoszenia obrotów silnika widoczną na pierwszym planie (drugie zdjęcie) między strzałkami, za nią widać śrubę regulacyjną.
Po tych czynnościach pomocniczych można przystąpić do regulacji dawki paliwa.

UWAGA !
Wkręcanie śruby regulacyjnej powoduje zwiększenie dawki paliwa.

Następnie zakładamy klucz oczkowy na nakrętkę śruby, a następnie śrubę przytrzymujemy śrubokrętem aby się przypadkiem nie obróciła wraz z nakrętką przy jej luzowaniu. Ruch klucza w tym miejscu jest bardzo ograniczony. Po poluzowaniu nakrętki śrubokrętem przeprowadzamy regulację śruby wkręcając ją (zwiększanie dawki paliwa) lub wykręcając ją (zmniejszanie dawki paliwa).
Tę regulację zalecam przeprowadzać góra o 1/4 obrotu śruby gdyż kręcenie tą śrubą regulacyjną jest dość czułe na ustawienie dawki paliwa.

Jeszcze raz uczulam osoby zabierające się za tę regulację aby zapamiętały pierwotne ustawienie śruby.

Zmniejszenie dawki paliwa o ok. 1/4 obrotu może zmniejszyć zużycie o ok. 1 lit ale Koledzy, bez zbytniej przesady bo efekt może być odwrotny do zamierzonego.

Nie zalecam przestawiania tej regulacji osobom bez doświadczenia w tych sprawach.

Pamiętaj ! ! !
Opisane czynności w tej wypowiedzi wykonujesz na własne ryzyko i odpowiedzialność !

azm-61
=========================================================

Regeneracja pompy sprzęgła.

Miałem w swoim samochodzie nie tylko problemy z przewodem elastycznym ale też ze skrzypiącym pedałem sprzęgła przy wciskaniu. Ten skrzypiący pedał sprzęgła długo mnie denerwował i przez długi czas nie mogłem znaleźć powodu jego skrzypienia. Usterka coś w stylu naprawy kolegi "drewnianego" którego przy okazji pozdrawiam.
Wszystkie miejsca mogące mieć wpływ na ten skrzypiący pedał wielokrotnie smarowałem ale nie dawało to zadowalających efektów, jak pedał skrzypiał tak skrzypiał dalej przy jego wciskaniu. Nie pomagało też wstrzykiwanie płynu w stylu WD pod osłonę gumową prowadzenia tłoczka w pompie sprzęgła i wszystkie możliwe miejsca. W końcu poważnie się zabrałem za usunięcie tej dokuczliwej i strasznie denerwującej dolegliwości. Po długich oględzinach okazało się, że pedał skrzypi nie przy jego wciskaniu lecz przy przechylaniu go w lewo. Rozebrałem całe mocowanie pedału i okazało się, że mocowanie na ścianie grodziowej przy pompie sprzęgła pracuje od wciskania nawet palcem, delikatnie ale jednak choć nic nie było popękane. Postanowiłem wzmocnić ścianę grodziową i jednocześnie mocowanie pompy dodatkową blachą i dodatkowymi śrubami gdyż pompa sprzęgła jest mocowana tylko dwoma śrubami i to po przekątnej na wstawionej jako dystans blaszce wysokości ok. 10 mm. i przez to całe mocowanie pedału sprzęgła przy jego wciskaniu się naddaje - pracuje. Do wzmocnienia użyłem jak zawsze blachy nierdzewnej grubości 2 mm. co przedstawiam na zdjęciach.

[center]Kliknij na zdjęcie to je powiększysz.[/center]

[center]Obrazek [/center]

[center]Obrazek [/center]


A tak to wygląda już po zamontowaniu w komorze silnika:
[center]Obrazek [/center]


[center]Obrazek [/center]

Od strony kabiny wygląda tak:
[center]Obrazek [/center]

Dodatkowo mając już wymontowane mocowanie pedału sprzęgła postanowiłem je dodatkowo wzmocnić wspawując odpowiednio ukształtowany pręt. Blacha z której wykonano to mocowanie nie jest zbyt gruba i mocowanie nie jest stabilne zwłaszcza na wspomnianych wcześniej dwóch śrubach od pompy. Kilka dodatkowych spawów też się przydało aby wzmocnić mocowanie pedału.
[center]Obrazek [/center]

W całym mocowaniu pedału sprzęgła są dodatkowe otwory więc je wykorzystałem do dodatkowego jego przymocowania. Dodatkową śrubę widać na zdjęciu nr 3, 4, i 5 - na 4 tylko połowę śruby i to bardzo rozjaśnioną od lampy błyskowej bo zasłania ją pompa. Pod nią trzeba podłożyć dotoczoną na odpowiednią grubość tulejkę dystansową (wysokość blachy dystansowej pod mocowaniem pedału sprzęgła od strony kabiny) aby mocowanie pedału równo leżało na dystansowym wsporniku z blachy i na tej dodatkowej tulejce. Jak ktoś nie ma akurat możliwości dotoczenia odpowiedniej tulejki może oczywiście zastosować kilka złożonych podkładek tak aby uzyskać odpowiednią grubość.

Mam gdzieś odrysowany szablon tej blachy więc jak ktoś potrzebuje to może się zwrócić do Andrzeja z prośbą o przesłanie.

Cóż więcej pisać, chyba tylko to, że piszczenie pedału sprzęgła ustało i teraz mnie nie denerwuje.

Andrzej
Ostatnio zmieniony 2011-09-05, 07:58 przez azm-61, łącznie zmieniany 3 razy.
> http://chomikuj.pl/azm-61/Motoryzacja/T ... averick/CZ
Przednie zawieszenie i Body lift:

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-03-14, 19:05

[center]Kontrolka pracy świec żarowych[/center]

Pomysł jest bardzo prymitywny w swym działaniu jak i idei, ale dostarczy wielu ciekawych obserwacji. Mianowicie podłączyłem diodę LED z rezystorem ok 680 ohm do złącza świec żarowych. Kontrolkę umieściłem w widocznym miejscu. Nie będę opisywał bardziej szczegółowo bo to chyba zbędne, jeżeli będzie potrzeba to oczywiście uzupełnię informację.

Zdjęcia, które wszystko wyjaśnią znajdują sie tutaj --> https://picasaweb.google.com/1136650079 ... directlink.

Działanie - po włączeniu stacyjki świece grzeją i pomimo zgaśnięcia kontrolki na liczniku grzeją dalej. jest to bardzo pożyteczna sprawa, bo można w czasie większych mrozów przedłużyć ich pracę i ułatwić rozruch. Sterowanie pracą świec odbywa się wg określonego schematu, który również zamieściłem w powyższej lokalizacji. Ja wybrałem dosyć jasno świecącą diodę, może trochę przeszkadza, ale nie muszę się na nią patrzeć aby widzieć kiedy jest włączona.

PS - zielony kolor przewodu (w ogóle jakiś kolor jaskrawy) nie jest dobrym pomysłem, ja wybrałem go bo był najdłuższy w instalacji elektrycznej mojego byłego malucha.

=========================================================
=========================================================

[center]PODGRZEWANY FILTR PALIWA[/center]

Witam,

Przedstawiam jeden ze sposobów wykonania podgrzewania filtra paliwa. Przedstawiony układ jest sprawdzony i przetestowany. Uwaga - do tego celu można również użyć jakiegoś innego filtra z już wbudowanym podgrzewaczem od zupełnie dowolnego modelu samochodu uwzględniając wymagany minimalny przekrój kanałów wewnątrz aby nie było zwiększonych oporów przepływu i samemu go zamontować w miejsce oryginalnego lub użyć oryginalny filtr podgrzewany od Terrano do dostania nieraz jako część używana.

Ja jednak zrobiłem podgrzewanie do posiadanego filtra za pomocą mat grzejnych do podgrzewania lusterek. Ogólnie to radość z jego wykonania jest bezcenna a za resztę zapłaciłem poprzez usługę "Płać z allegro" ;-).

Materiały
- mata grzejna 12V 12W 8,00zł/szt - 2szt,
- przekaźnik 12V 30A normalnie rozwarty (czyli zwykły standardowy) 2,50zł/szt - 1szt,
włącznik podświetlany 12V - 1szt,
- oprawa na bezpiecznik z bezpiecznikiem 3-5A (całkowicie dowolna) - 1szt,
przewód min 1mm2
- konektorki męskie i żeńskie, do włącznika i maty grzejnej średni rozmiar a do przekaźnika duży

Połączenie

Napięcie sterujące cewką przekaźnika pobrałem z gniazda zapalniczki aby podgrzewacz był zawsze automatycznie wyłączany po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nawet gdy zapomnimy o jego wyłączeniu. Lokalizacja włącznika przedstawiona jest na zdjęciu.

Widoczne na zdjęciu są dwa włączniki, ten górny niebieski jest do chwilowego podłączenia napięcia w celu umożliwienia sterowania szybami bez wkładania kluczyka do stacyjki, właściwy jest dolny czerwony aktualnie włączony. Maty grzejne zasilane są bezpośrednio od akumulatora poprzez bezpiecznik 3A za pomocą przekaźnika. Przekaźnik umieściłem tutaj:

Wykonanie

Z uwagi na to, że cały układ jest bardzo prosty zamieszczę tylko zdjęcia. Ja maty grzejne umieściłem na pasku cienkiej blachy aluminiowej, można do tego również użyć dowolnej blachy po jakiejś puszce dlatego aby nie naklejać mat bezpośrednio na filtr. Dodatkowo w celu zmniejszenia strat ciepła planuję jeszcze obudować go dodatkowym paskiem blachy a pomiędzy nim umieszczę piankę termiczną ale dopiero po wymianie filtra i wtedy będą też odpowiednie zdjęcia. Będzie to wymagało dopasowania mocowania filtra w uchwycie aby powiększyć przestrzeń pomiędzy samym filtrem a osłoną. Normalnie to styropian raczej nie da się tam ułożyć bez problemów ale jak się go potnie na paski 2 cm wejdzie swobodnie. Podgrzewacz zamocowany jest na filtrze za pomocą jednej opaski zaciskowej. Przewody można przeprowadzić do wnętrza samochodu w dowolny sposób ja wykorzystuję niewykorzystane przejście zasłonięte gumową zaślepką które jest z lewej strony obudowy układu wspomagania hamulca.

Uwagi

W temperaturze pokojowej to po włączeniu mat sam pusty filtr paliwa rozgrzewa się do 50°C po paru minutach, w samochodzie jest całkowicie inaczej. Po mniej więcej takim samym czasie w temp. 8°C daje się wyczuć wzrost temperatury. Czy to dużo czy mało i najważniejsze czy jest to wystarczające, to ciężko sprawdzić. Ważne jest to, że na pewno nie zaszkodzimy w ten sposób a pobór prądu jest bardzo znikomy 2-3A więc myślę, że warto. W temp. -20°C istotne jest to aby paliwo miało większą płynność więc podgrzanie go do np. -5°C będzie już jakimś zyskiem. Wiele innych firm stosuje podgrzewacze do paliwa więc coś w tym jest. Są też podgrzewacze w formie jakby wymiennika ciepła które zbierają ciepło znad gorących części silnika. Należy pamiętać w tym przypadku o tym, że układ wtedy generuje dodatkowe opory przepływu a w niskich temperaturach paliwa w cienkiej rurce jest dodatkowo wystawione na jej oddziaływanie. Poza tym Terrano raczej się szybko nie rozgrzewa więc układ zadziała po pewnym czasie. Można oczywiście jeszcze okręcić rurką rurę wydechową (stosowane rozwiązanie w silnikach samochodów ciężarowych) ale problemów jest sporo, drgania, właściwa temperatura, materiał, zamocowanie ale plusem jest to, że jest to układ o największej wydajności.

Wszystkie zdjęcia znajdują się tutaj --> https://picasaweb.google.com/1136650079 ... directlink

Pozdrawiam,

Piotr

Awatar użytkownika
admin
Administrator
Posty: 360
Rejestracja: 2009-04-26, 19:05
Lokalizacja: nissanzone.pl
Kontakt:

Post autor: admin » 2011-05-05, 22:35

kolejne porcje danych od piotr323f
Wstępny filtr paliwa i odstojnik



W celu odciążenia głównego i jedynego filtra paliwa w Nissanie Terrano 2 z silnikiem 2,7TDI (oczywiście do silników 2,7TD nadaje się to rozwiązanie równie dobrze) oraz w celu obserwacji zbierania się ewentualnych zanieczyszczeń jak i wody lub parafiny zastosowałem wstępny filtr paliwa z przeźroczystym odstojnikiem od ciągnika Ursus. Całość jest bardzo łatwa do samodzielnego podłączenia, zamieszczone w linku poniżej zdjęcia wszystko wyjaśnią.



Parę uwag



Kupując odstojnik należy zwrócić uwagę na to, że szklanka może być metalowa zamiast szklanej, więc trzeba szukać odpowiedniej wersji. Poza tym występują te odstojniki w wykonaniu z zaworkiem, ale tu jest następna niespodzianka, jeden z króćców ma gwint lewy, poza tym kosztuje ponad dwa razy więcej, ceny podam poniżej.



Gwint wewnątrz korpusu jak i dokupiona śruba ma skok gwintu drobnozwojowy, prawdopodobnie 1,5mm, więc kupując nakrętkę trzeba to sprawdzić. Ja trafiłem na taką nakrętkę, że powierzchnia jej czoła nie była prostopadła do jej osi, więc podkładki metalowe nie zapewniły szczelności, wobec tego dla pewności wszystko posklejałem klejem. Można przetoczyć czoło nakrętki lub inaczej połączenie uszczelnić, więc klej może okazać się zbędny.



Do śrub trzeba wlutować dwa odcinki rurki miedzianej. Jeżeli nie mamy niczego więcej oprócz lutownicy transformatorowej to musimy zrobić tak. Śrubę z dopasowaną rurką kładziemy na małym palniku kuchni gazowej tak, aby płomień gazu podgrzewał śrubę z rurką i wtedy wszystko z lutowaniem pójdzie łatwiej.



Gwinty możemy uszczelnić dowolną metodą, nie można dopuścić do tego, aby był problem z zapowietrzaniem się układu. Oryginalny wężyk doprowadzający paliwo ze zbiornika u mnie był trochę przykrótki, więc wydłużyłem go z pomocą również rurki miedzianej i opasek.



Ceny części:

- odstojnik ze szklanym przeźroczystym odstojnikiem &#8211; 18zł,

- odstojnik z ręcznym zaworkiem &#8211; 45zł (trzeba go sobie odpuścić, zamieszczam tylko tak dla ciekawości),

- podkładki miedziane &#8211; 2x0,6zł,

- śruba M14 (drobny gwint) do króćca paliwowego z otworem wewnątrz i przebiciami pod łbem &#8211; 2x3zł,

- nakrętka M14 (drobny gwint) &#8211; 0,9zł,

- wężyk paliwowy &#8211; 0,6m (1m/12zł),

- klej do metalu &#8211; 12zł,

- opaski zaciskane na przewody paliwowe (przy zaciskaniu nie uszkadzają powierzchni wężyka), opaski plastykowe, rurka miedziana 8mm.



Zdjęcia znajdują się tutaj &#224; https://picasaweb.google.com/1136650079 ... directlink



Pozdrawiam
piotr323f

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-05-06, 10:44

To rozwiązanie chyba znajdzie zastosowanie również w patrolu. Dzięki. :mrgreen:

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

[Terrano] Łącznik stabilizatora

Post autor: drewniany » 2011-11-06, 01:06

Witam
Łącznik stabilizatora przód

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciekawe jak długo wytrzyna, cena 50 PLN za sztukę
pozdrawiam

Krzych
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

heyos
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2015-04-26, 16:00
Lokalizacja: koszalin

Odboje gumowe przedniego dolnego wahacza Terrano II i Maveri

Post autor: heyos » 2015-06-08, 22:05

Witam jestem szczesliwym posiadaczem tyrrana II 2.7 tdi Zastosowałem odboje z fiata 126p od resoru przedniego tanie bo po 7 zł szt Trzeba było tylko troche przyciąć Teraz faza testów zobaczymy ile wytrzymają :D
http://www.fotka.pl/profil/waldi154/alb ... /104162949
http://www.fotka.pl/profil/waldi154/alb ... /104163014
Linki do zdjec bo tu nie mozna dodawac fotek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”