Witam kolegów.
Przeprowadziłem body lift w aucie :
Ford Maverick 1995r 2.7TD wersja 7-osobowa.
Opisze w skrócie cały zabieg , wyjaśnię wszelkie wątpliwości oraz mity z tym związane .
Zestaw do liftu wykonany z wałka fi 60 . lepszy był by 80 ładnie by się spasowało ale 60 też daje rade + zestaw szpilek z nakrętkami.
[center]MITY:
[/center]
1)Zabieg spokojnie można wykonać w garażu ,bez podnośnika ,specjalnych narzędzi oraz 5-osobowej ekipy mechaników
2)Po odkręceniu wszystkich śrub "buda" nie uciekła w żadnym kierunku .
3)Przy lifcie 2" (50mm) wszystkie przewody hamulcowe,paliwowe ,elektryczne, drążek kierowniczy, oraz lewarki od zmiany biegów i reduktora wystarczają w zupełności bez przeróbek.
4) W moim przypadku nie trzeba było demontować osłony wentylatora .
[center]Narzędzia /b][/center]
W skrócie to co raczej każdy ma w domowym garażu (zestaw kluczy , młotki, WD-40 ,szlifierka kątowa , spawarka, lewarki.
Cały proces rozpocząłem od zdemontowani zderzaka( Przód,Tył ) poprawiło to dostęp , widoczność, oraz pole manewrowania .
W moim przypadku nie udało sie dostać szpilek które pasowały by do oryginalnych nakrętek więc wymieniłem wszystkie szpilki na M10 wraz z teflonowymi nakrętkami .
Co za tym idzie trzeba było ciąć ramę oraz podłogę w celu odsłonięcia zgrzanych nakrętek .
Opisze teraz po kolei wszystkie poduszki zaczynając od przodu , do których są ponumerowane zdjęcia .
1) Zero problemu wszystko widać , dostęp idealny
2)Znajduje się pod lewą nogą kierowcy (pod bezpiecznikami),śruba ukryta pod plastikową zaślepką
3) Śruba znajduje się na wysokości słupka między drzwiami ,widoczne wytłoczenie .Tu już trzeba ciąć podłogę , aby się do niej dostać .
4) Tak jak w przypadku 2 wystarczy wyjąć plastikową zaślepkę .
5) Ostatnia poduszka , największa ingerencja w budę . Nie ma możliwości dostać sie tam od bagażnika . Dlatego otwór wycięty z zapasem na klucz oraz założenie nakrętki .
Zdjęcia poglądowe wykonane już po montażu dystansów .
[center]Co należy wykonać PRZED podnoszeniem budy .[/center]
1)Zdemontować fotel kierowcy i pasażera w celu podniesienia wykładziny z podłogi.
2)WSZYSTKIE śruby od budy (10szt. wersja long) muszą być odkręcone .
3)Odkręcić mocowanie węzy wspomagania prawa strona (pasażer).
4)Poluzować śruby od drążka wspomagania (przy podnoszeniu wysuną się same o odpowiednią długość ).
5)Sprawdzić czy wentylator minie osłonę (u mnie obeszło sie bez demontażu )
6)Nie demontować orginalnych poduszek , dokładamy tylko dystanse .
[center]ETAP PODNOSZENIA .[/center]
Przed podniesieniem zastąpiłem stare szpilki nowymi zapobiegło to "uciekaniu budy " poza ostatnią która została założona nakrętką do góry .
Ja podnosiłem najpierw przód później tył a na końcu środek , obie strony na raz .
Do podnoszenia użyłem dwóch lewarków do aut osobowych (chyba od lanosa) miały bardo dobrze pasujące wgłębienia do rantów w budzie .
Sam etap podnoszenia i montowania dystansów dla dwóch osób trwał 15min.
Oczywiście wszystko powoli i z wyczuciem , cały czas kontrolując czy coś może sie nie urwało
[center]Przeróbki /b][/center]
1) Mocowanie zderzaków .
2)Zakres pracy lewarka od reduktora, po lifcie nie mogłem załączyć reduktora .Wystarczyło wyciąć trochę osłonę .
Całkowity czas z poskładaniem auta to dwa popołudnia dla dwóch osób .Na spokojnie przy muzyce bez spinania
Mam nadzieje , że trochę rozjaśniłem temat
Jeżeli coś mi uciekło lub popełniłem błąd proszę o uwagę .
Zdjęcia dostępne na chomiku (przetrwają dłużej )
ZDJĘCIA
Nie mam pojęcia czemu nie może załadować mi zdjęć na stronie
[ Terrano II] BODY LIFT +2" Terrano II/Maverick
Bardzo fajna instrukcja, na pewno się przyda.
Tylko tak: viewtopic.php?t=4226patbor16 pisze:Nie mam pojęcia czemu nie może załadować mi zdjęć na stronie