Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Opony i felgi

Moderatorzy: bonzo, azorek

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Opony i felgi

Post autor: bonzo » 2009-12-01, 18:29

Tutaj proszę zamieszczać pytania i dyskutować odnośnie opon felg i wszystkim co z tym związane
PRZELICZNIK OPON

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Odwieczny dylemat ... opony...

Post autor: Thespian » 2011-06-19, 20:55

zakładam temat "granat" :)

na każdym motoryzacyjnym forum jakie odwiedziłem, ten temat jest zawsze jednym z najbardziej "popularnych", jednocześnie jest to temat w którym najłatwiej narazić się na zarzut dublowania wątków itp...

ryzykuję :) przeczytałem wszystkie te wątki i odpowiedzi na moje pytanie nie znalazłem

primo czy opony typu AT mają większą niż szosówki tendencję do slizgania się na czarnym "morkym"? Zauważyłem że z niezwykłą łatwością tył gubi trakcję na mokrym, zwłaszcza na zakrętach... czy to zasługa LSD? w sumie to jednak prawie szpera... objaw daje podobny...

secundo... nadchodzi czas zmiany kółek... moje zaczynają prosić o emeryturę. Obecnie Mav, jeździ na 255/75/15 Goodyear Wrangler... tył AT a przód niby też AT ale w innej kostce, zdecydowanie bardziej szosowej, tył ma jeszcze z 8 mm bieżnika ale staruszki.. widać po gumie że najlepsze lata mają za sobą.

więc koncepcja jest taka nowe felgi 15' koniecznie czarne i najlepiej stalówki o takim klasycznym wyglądzie jak np dotz i możliwie największe kapcie jakie wejdą w nadkola... myślę o 31/10.5/15 BFG AT... i teraz pytanie o graniczne ET felg? czy np wchodzi przy ET6? czy przy ET0?

zdaję sobie sprawę że to podnosi auto, że będzie bardziej wywrotny na trawersach itp...
zdaję sobię sprawę że będzie więcej palił, dopóki to nie będzie 16l będzie ok :)

Pozdrawiam i proszę o rady

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

pytanie o opony terrano II

Post autor: snake918 » 2013-11-19, 19:59

Witam, czy do terrano II będą pasowały opony o wymiarach jak poniżej bez jakichś specjalnych przeróbek, ulepszeń itp. tak aby nic nie tarło?

245x70x17
245x75x16

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2013-11-20, 14:15

przelicz sobie... 31/10,5/15 wchodzi na podkręconych drążkach, to wartość graniczna :>

przy feldze seryjnej :)

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-20, 14:52

w rachubę wchodzą tylko felgi 16 i 17 cali stąd moje pytanko, może by któryś z kolegów zasugerował konkretny rozmiar opon do w/w felg tak aby autko dźwignęło się troszkę bez ingerencji w zawieszenie. Obecnie mam 235/70/16, problem w tym, że nie bardzo kumam bazy z tymi oznaczeniami w calach jak kolega napisał.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-11-20, 15:43

http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony
To powinno cię trochę rozjaśnić :mrgreen: ,wszystko będziesz wiedział ile cali i ile furka się dzwignie od ziemi.Tak jak kolega wyżej pisał więcej jak 31cali nie ma sensu,ani specjalnie możliwości jak chcesz normalnie jeździć.
Ja mam drążki hd podkręcone i koła 30" i przy skręcie lekko o chlapacz przycierało,ale tylko troszkę i przez kilka dni.Teraz jest spokój ;-)
Ja na twoim miejscu wybrałbym felgi 15,ewent.16,ale jak chcesz jeździć po bezdrożach to 17 odpada.

myśliwy79
wiem o czym pisze
Posty: 63
Rejestracja: 2012-01-29, 14:49
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Post autor: myśliwy79 » 2013-11-20, 23:06

Kolego ja mam 235/85 R16 i nic nie zmieniałem.

[ Dodano: 2013-11-20, 23:09 ]
Na linku poniżej masz te opony...

http://imageshack.us/photo/my-images/838/p1130311.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/269/p1130313e.jpg/

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-11-20, 23:23

Wymiary, wymiarami każdy producent coś od siebie doda :)
Nalewka będzie jeszcze większa ;)
245/70r16 MTR urywa chlapacz.
Ostatnio zmieniony 2013-11-21, 23:17 przez wojtus, łącznie zmieniany 1 raz.

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-21, 15:59

tak więc felgi 17'' skreślam z listy, pozostanę przy 16'' mają służyć do jeżdżenia po bezdrożach i asfalcie, oponki jakich będę wkrótce szukał to na pewno A/T a rozmiar to już sam nie wiem, myślałem nad 245x70x16 ale kolega pisze, że chlapacze urywają, ehh z tymi oponami

wojtus
stały bywalec
Posty: 126
Rejestracja: 2013-01-13, 21:00
Lokalizacja: bb

Post autor: wojtus » 2013-11-21, 22:57

Zmierz opony i tyle, inne GoodYear-y nie miały tej przypadłości, Duratrac w tym rozmiarze wchodzi.

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-22, 14:19

dzięki i tak trzeba będzie zrobić

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-11-22, 14:43

Ja ma BFG At 30/9,5 R15 ,możesz sobie zapodać takie same tylko R16 i po problemie (chyba występują na 16tke,ale nie jestem pewien)
Napiszę też coś na temat nalewek: używałem nalewek mt i byłem zadowolony (w samuraju i jeepie)jednak w nissanie wcześniej pokusiłem się na nalewki at i niestety szybko się kończyły.
Używam samochodu wyprawowo i przez 20tys.km zeszło 5mm opony :-o ! Suzuki i jeepa używałem do codziennej jazdy i upalania na rajdach,to też mniej jeździły po czarnym. Myślę że BFG dłużej posłuży.

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-22, 22:53

a czy kolega Paweł84 ma może fotkę jak nissan się prezentuje na 30''/9,5''/r15, bo może to jest to czego szukam i w sumie można byłoby nad tym rozmiarem pomyśleć. Swojego kupiłem na 245/65/17 i dodatkowo dostałem 235/70/16.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-11-23, 12:44

Poszło PW ;-) Bo tutaj nie mogę dodać
Zastanów się jeszcze czy nie lepsze byłyby mt-eki? Znam wasze tereny dość dobrze(mam znajomego leśniczego w Różance ;-) ) więc dużo terenów tam zjeździłem i at nie bardzo się tam nadają,bo zawsze w górach jest mokra glina i at się zaraz zapcha!
Jak nie latasz w dalsze trasy po czarnym to bierz mt,ja niestety jak lecę gdzieś na Rumunie czy Ukraine,to po czarnym i mt doprowadziło by mnie do szału ;-) . Ale jak miałbym jeździć w koło komina to na pewno byłoby mt,bo różnica w terenie jest ogromna.


Zdjęcia poszły i jak się to widzi?
Ostatnio zmieniony 2013-11-23, 16:11 przez Paweł84, łącznie zmieniany 2 razy.

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-23, 15:45

podałem mejla na pw

[ Dodano: 2013-11-24, 11:41 ]
no przyznam szczerze, że rewelacja, przekonał mnie kolega to opon 30''/9.5/15. Jeszcze tylko bym chciał wiedzieć jakie jest et felg ze zdjęcia.

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-11-24, 13:57

Et chyba 12 albo 15 daje to jakieś 12mm odsadzenia więcej od felg seryjnych.
Wiec niewiele,pamiętaj że u mnie jest dzwignięta zawiecha i twardsze amory.
Na tych zdjęciach w Bieszczadach miałem jakieś 250kg w bagażniku i pełny bak,bo narmalnie tył wyżej stoi. Rozważ jeszcze czy At czy Mt?

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-24, 14:02

ale na standardowych felgach 15 calowych z oponami 30''/9.5 nie powinno nic trzeć bez ingerencji w zawiechę? Szkoda, że nie ma foty jak wyglądałoby to na standardowej feldze

[ Dodano: 2013-11-24, 14:04 ]
bo delikatnie rozważam twoją propozycję odnośnie felg, co do AT czy MT to jeszcze nie wiem

snake918
nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 2013-06-01, 12:39
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Post autor: snake918 » 2013-11-24, 14:13

wiem wiem, ale chodzi mi o te oryginalne felgi 15 czy by tarły na oponach 30/9.5 bez ingerencji w zawieszenie? czy masz może zdjęcie z w/w konfiguracji tj. z oryginalną felgą 15 i tymi oponami?

Paweł84
aktywny forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 2012-11-12, 15:13
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Paweł84 » 2013-11-24, 14:15

mam,zaraz poślę na mejla,pw też poszło ;-)

Awatar użytkownika
G.Mazur
nowy na forum
Posty: 20
Rejestracja: 2015-07-10, 09:12
Lokalizacja: Kraków

Post autor: G.Mazur » 2015-11-26, 17:16

Pany, opony na gwałt potrzebne. Cena nie z kosmosu, nie jestem milionerem :mrgreen:
Szukam tu i tam i kilka osób namawia mnie na nalewki z Glob-Gum. Używał ktoś ich produktów ? Na innych forach czytałem opinie i zdania są podzielone co na nalewek ale jak mam kupić stare używki za 800-1000zł to wydaje mi się że w tej cenie nalewki są lepszą opcją. Większość km spędzam na czarnym, więc raczej AT.
Interesuje mnie taka opona:
2. GLOB-GUM ALL TERRAIN
3. GLOB-GUM C TRAX AT

Którą polecacie ?

Awatar użytkownika
Zielkq
fanatyk nissana
Posty: 3591
Rejestracja: 2012-05-31, 09:31
Lokalizacja: Vratislavia
Kontakt:

Post autor: Zielkq » 2015-11-28, 08:55

G.Mazur, tutaj trochę informacji o bieżnikowanych: viewtopic.php?t=20381 :)
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”