[Y61] Snorkel montaż
: 2013-02-16, 14:47
Snorkel bliżej nie określonej marki wyprodukowany w chińskiej prowincji Ping Pong, także spodziewać możemy się wszystkiego
Na początek co nam będzie potrzebne
1. Lewarek
2. Klucz do kół
3. Śrubokręt krzyżakowy
4. Wiertarka
5. Wiertła 4 i 10 mm
6. Otwornica do metalu o średnicy 80 i 90 mm
7. Szlifierka kątowa tarcz do cięcia i szlifowania
8. Nitownica
9. Podstawowy zestaw kluczy zawsze się przyda
10. Silikon do uszczelnienia połączenia ja użyłem zwykłego sanitarnego w kolorze szarym
Tak więc zaczynamy: podnosimy samochód demontujemy koło następnie nadkole Rozpakowanie

Szablon który rzekomo do niczego nie pasuje

Ale po chwili namysłu i dojściu do tego co autor miał na myśli udało się
Mamy na nim trzy otwory na śruby oraz zaznaczone dwa środki okręgów

Zaczynamy wiercenie na początek trzy otwory fi 10
Następnie otwornicą 80 mm we wspomnianych wcześniej środkach okręgów

Po zdjęciu szablonu wycinamy cienką tarczką pozostałość szlifujemy krawędzie i pierwsza przymiarka a tu zonk
po następnych 48 przymiarkach i rozszlifowaniu otworu do nie dokońca foremnej końcówki pasuje


Krawędź blach zabezpieczyłem zwykłą farbą miniową i nabiłem uszczelkę gumową

Pierwszy etap mamy za sobą, następnie demontujemy obudowę filtra powietrza.
Do odkręcenia mamy trzy nakrętki od strony nadkola u mnie zakończyło się na cięciu (warto zabezpieczyć się w trzy śruby 6x40 mm na klucz 10), następnie od góry wygodniej zdemontować wszystko w okół ale z racji wrodzonego lenistwa pominąłem ten etap i jakoś udało mi się ją wyszarpać.

Teraz zabieramy się za wycięcie otworu na kolanko które połączy nam snorkel z obudową filtra ozywamy do tego drugiej otwornicy o wymiarze 90mm

Po wycięciu krawędź zabezpieczyłem farba miniową oraz uszczelką gumową
następnie od wewnątrz przełożyłem kolanko z kołnierzem


Po tym zabiegu montaż rur pod błotnikiem

I korekta niedoskonałości chińskiego wyrobu

Końcówka na zewnątrz

Mocowanie do słupka wiercimy dwa otwory fi 4 mm dwa nity i po sprawie

Montaż obudowy filtra na swoje miejsce w tym momencie musimy użyć silikonu
Nakładamy go na kołnierz kolanka które kończy snorkel pod maską
Po wciśnięciu jakimś cudem obudowy na swoje miejsce (jak pisałem wyżej beż rozkręcania wokół lekko nie jest) dociskamy obudowę do nałożonego silikonu i przykręcamy od spodu W miarę możliwości usuwamy nadmiar na zewnątrz i wygładzamy powierzchnie wewnątrz
obudowy.
Połączenie powinno być szczelne ale pewności nie ma
mam nadzieje ze wody się nie napije.
W obudowie na dole jeśt otworek 4mm jego trzeba tez zalepić wkręciłem tam na silikon krótki gruby blachowkręt.
Efekt końcowy


Całość zajęła mi jakieś 6 godzin.
Nie jest to instrukcja montaż producenta i proszę nie rościć do mnie pretensji jak komuś coś nie wyjdzie


Na początek co nam będzie potrzebne
1. Lewarek
2. Klucz do kół
3. Śrubokręt krzyżakowy
4. Wiertarka
5. Wiertła 4 i 10 mm
6. Otwornica do metalu o średnicy 80 i 90 mm
7. Szlifierka kątowa tarcz do cięcia i szlifowania
8. Nitownica
9. Podstawowy zestaw kluczy zawsze się przyda
10. Silikon do uszczelnienia połączenia ja użyłem zwykłego sanitarnego w kolorze szarym
Tak więc zaczynamy: podnosimy samochód demontujemy koło następnie nadkole Rozpakowanie

Szablon który rzekomo do niczego nie pasuje


Ale po chwili namysłu i dojściu do tego co autor miał na myśli udało się

Mamy na nim trzy otwory na śruby oraz zaznaczone dwa środki okręgów

Zaczynamy wiercenie na początek trzy otwory fi 10
Następnie otwornicą 80 mm we wspomnianych wcześniej środkach okręgów

Po zdjęciu szablonu wycinamy cienką tarczką pozostałość szlifujemy krawędzie i pierwsza przymiarka a tu zonk



Krawędź blach zabezpieczyłem zwykłą farbą miniową i nabiłem uszczelkę gumową

Pierwszy etap mamy za sobą, następnie demontujemy obudowę filtra powietrza.
Do odkręcenia mamy trzy nakrętki od strony nadkola u mnie zakończyło się na cięciu (warto zabezpieczyć się w trzy śruby 6x40 mm na klucz 10), następnie od góry wygodniej zdemontować wszystko w okół ale z racji wrodzonego lenistwa pominąłem ten etap i jakoś udało mi się ją wyszarpać.

Teraz zabieramy się za wycięcie otworu na kolanko które połączy nam snorkel z obudową filtra ozywamy do tego drugiej otwornicy o wymiarze 90mm

Po wycięciu krawędź zabezpieczyłem farba miniową oraz uszczelką gumową
następnie od wewnątrz przełożyłem kolanko z kołnierzem


Po tym zabiegu montaż rur pod błotnikiem

I korekta niedoskonałości chińskiego wyrobu


Końcówka na zewnątrz

Mocowanie do słupka wiercimy dwa otwory fi 4 mm dwa nity i po sprawie

Montaż obudowy filtra na swoje miejsce w tym momencie musimy użyć silikonu
Nakładamy go na kołnierz kolanka które kończy snorkel pod maską
Po wciśnięciu jakimś cudem obudowy na swoje miejsce (jak pisałem wyżej beż rozkręcania wokół lekko nie jest) dociskamy obudowę do nałożonego silikonu i przykręcamy od spodu W miarę możliwości usuwamy nadmiar na zewnątrz i wygładzamy powierzchnie wewnątrz
obudowy.
Połączenie powinno być szczelne ale pewności nie ma

W obudowie na dole jeśt otworek 4mm jego trzeba tez zalepić wkręciłem tam na silikon krótki gruby blachowkręt.
Efekt końcowy


Całość zajęła mi jakieś 6 godzin.
Nie jest to instrukcja montaż producenta i proszę nie rościć do mnie pretensji jak komuś coś nie wyjdzie

