[N14] Zmiana licznika na wersję z obrotomierzem
: 2010-06-11, 13:55
A więc zacznijmy od porównania zegarów:
Tył bez obrota:
Tył Z obrotem:
Teoretycznie różnią się tylko rozmieszczeniem kostek,ale nie do końca.Na początku trzeba poprzepinać przewody.Kostki rozpinamy śrubokrętem od góry i igłą od dołu,trzeba podważyć zatrzask od dołu wtedy konektorki odchodzą bez problemu.Polecam teraz oznaczyć przewody który był wpięty w które gniazdo np. T/R przykleić taśmą karteczke z napisem T/R.
Złącze ILL - Masa do podświetlenia zegarów(-)
Złącze ILL + -Dodatni po przekręceniu włącznika zegarów
GND - Masa
IGN - Dodatni po przekręceniu stacyjki
TM-Temperature Meter (Miernik temperatury)
FM - Fuel Meter (miernik poziomu paliwa)
Beam + -Dodatni po włączeniu świateł
Beam - Ujemny po włączeniu świateł
Door-Dodatni po otworzeniu drzwi
Fuel - nie wiem jak zmierzyć w razie co,ale odpowiada ze rezerwę
BAT- Battery(Bateria na stałe - do zegarka) +12v cały czas
T/R - Turn Right (Zmienne napięcie po włączeniu prawego kierunku)
T/L - Turn Left (Zmienne napięcie po włączeniu lewego kierunku)
FLTR - Puste
CRUI-Puste(Prawdopodobnie na USA Cruise - tempomat)
WASH-Puste(Poziom płynu w zbiorniczku)
Jedziemy do kostki białej(prawa jeśli patrzeć od przodu):
Belt-Puste
GND-Masa
BRK- 12v po zaciągnięciu ręcznego
Check - check engine(WTF?)
ODOFF-
CHG-Charge(ładowanie)
OIL-Ciśnienie oleju
OK-AMP - Puste
SW-??Ale są 2 przewody - obowiązkowo zapisać
ALB-??
Teraz licznik z obrotkiem:
Kostka biała(prawa 6-cio pinowa na stronę)
T/R - Kierunek prawy
ILL -Masa podświetlenia
ILL + - Dodatni podświetlenia
BRK - ręczny
GND - masa
Check - puste
OIL-Ciśnienie oleju
CHG-Ładowanie aku
Kostka czarna 6-cio pinowa na stronę
TM-Temperature meter - miernik temperatury
Door-otwarcie drzwi
ACC-12v po przekręceniu kluczyka
T/L-lewy kierunek
GND-masa
Prawa dolna skrajna(nieoznaczona)- + rezerwy
Wash-puste
IGN-12v po stacyjce
FM-miernik paliwa
Kostka czarna 5-cio pinowa na stronę(centralna)
BAT-12v stałe
BEAM+-Długie
Beam - masa
SW-przepiąc analogicznie jak ze starego licznika
GND-masa
TAM-impuls obrotka(jak podłączyć bez 1 pina później)
D-Tam-puste
OK-AMP-puste
Teraz szukamy impulsu z cewki.Otóż konstruktorzy byli tak mili i zostawili nam kosteczkę,która jest w okolicach silnika i jest zamknięta(dochodzą do niej 4 przewody):
Zatyczka którą wyłamiemy/wyjmiemy posłuży nam jeszcze do jednego:Potrzebujemy 1 wtyk który jest w niej zalany.Aby to zrobić kruszymy ją młotkiem.Lutujemy do tego wtyku przewód(ok 1m) i wtykamy w żółty przewód sygnałowy,który znajduje się w kostce(nie pomylcie z górnymi czarnymi,bo spalicie obrotek).
Izolujemy i przeciągamy do kabiny.Od drugiej strony zakańczamy złączką oczkową:
i przykręcamy pod śrubkę na ścieżce TAM.
Załączamy silnik i cieszymy się skaczącym obrotomierzem .
Powodzenia!!
Poradnik specjalnie dla nissanzone.pl Autor nie zgadza się na rozpowszechnianie go poza stroną bez wiedzy i zgody.
Edytowałem tytuł tematu
Scubzik
Tył bez obrota:
Tył Z obrotem:
Teoretycznie różnią się tylko rozmieszczeniem kostek,ale nie do końca.Na początku trzeba poprzepinać przewody.Kostki rozpinamy śrubokrętem od góry i igłą od dołu,trzeba podważyć zatrzask od dołu wtedy konektorki odchodzą bez problemu.Polecam teraz oznaczyć przewody który był wpięty w które gniazdo np. T/R przykleić taśmą karteczke z napisem T/R.
Złącze ILL - Masa do podświetlenia zegarów(-)
Złącze ILL + -Dodatni po przekręceniu włącznika zegarów
GND - Masa
IGN - Dodatni po przekręceniu stacyjki
TM-Temperature Meter (Miernik temperatury)
FM - Fuel Meter (miernik poziomu paliwa)
Beam + -Dodatni po włączeniu świateł
Beam - Ujemny po włączeniu świateł
Door-Dodatni po otworzeniu drzwi
Fuel - nie wiem jak zmierzyć w razie co,ale odpowiada ze rezerwę
BAT- Battery(Bateria na stałe - do zegarka) +12v cały czas
T/R - Turn Right (Zmienne napięcie po włączeniu prawego kierunku)
T/L - Turn Left (Zmienne napięcie po włączeniu lewego kierunku)
FLTR - Puste
CRUI-Puste(Prawdopodobnie na USA Cruise - tempomat)
WASH-Puste(Poziom płynu w zbiorniczku)
Jedziemy do kostki białej(prawa jeśli patrzeć od przodu):
Belt-Puste
GND-Masa
BRK- 12v po zaciągnięciu ręcznego
Check - check engine(WTF?)
ODOFF-
CHG-Charge(ładowanie)
OIL-Ciśnienie oleju
OK-AMP - Puste
SW-??Ale są 2 przewody - obowiązkowo zapisać
ALB-??
Teraz licznik z obrotkiem:
Kostka biała(prawa 6-cio pinowa na stronę)
T/R - Kierunek prawy
ILL -Masa podświetlenia
ILL + - Dodatni podświetlenia
BRK - ręczny
GND - masa
Check - puste
OIL-Ciśnienie oleju
CHG-Ładowanie aku
Kostka czarna 6-cio pinowa na stronę
TM-Temperature meter - miernik temperatury
Door-otwarcie drzwi
ACC-12v po przekręceniu kluczyka
T/L-lewy kierunek
GND-masa
Prawa dolna skrajna(nieoznaczona)- + rezerwy
Wash-puste
IGN-12v po stacyjce
FM-miernik paliwa
Kostka czarna 5-cio pinowa na stronę(centralna)
BAT-12v stałe
BEAM+-Długie
Beam - masa
SW-przepiąc analogicznie jak ze starego licznika
GND-masa
TAM-impuls obrotka(jak podłączyć bez 1 pina później)
D-Tam-puste
OK-AMP-puste
Teraz szukamy impulsu z cewki.Otóż konstruktorzy byli tak mili i zostawili nam kosteczkę,która jest w okolicach silnika i jest zamknięta(dochodzą do niej 4 przewody):
Zatyczka którą wyłamiemy/wyjmiemy posłuży nam jeszcze do jednego:Potrzebujemy 1 wtyk który jest w niej zalany.Aby to zrobić kruszymy ją młotkiem.Lutujemy do tego wtyku przewód(ok 1m) i wtykamy w żółty przewód sygnałowy,który znajduje się w kostce(nie pomylcie z górnymi czarnymi,bo spalicie obrotek).
Izolujemy i przeciągamy do kabiny.Od drugiej strony zakańczamy złączką oczkową:
i przykręcamy pod śrubkę na ścieżce TAM.
Załączamy silnik i cieszymy się skaczącym obrotomierzem .
Powodzenia!!
Poradnik specjalnie dla nissanzone.pl Autor nie zgadza się na rozpowszechnianie go poza stroną bez wiedzy i zgody.
Edytowałem tytuł tematu
Scubzik