Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[100NX] Regeneracja przedniego zacisku hamulcowego GA16DS

Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2063
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

[100NX] Regeneracja przedniego zacisku hamulcowego GA16DS

Post autor: majchrzok » 2013-02-22, 21:22

Witam. Przedstawiam wam foto relację z przebiegu regeneracji zacisku przedniego.

Aby ją wykonać potrzebne będą nam:
- lewarek/podnośnik
- klucz do kół 19
- klucz 14, 12, 10
- ścisk np tak jak w moim przypadku - stolarski
- kawał wężyka oraz nowy płyn hamulcowy
- zestaw nowych uszczelek, tłoczek hamulcowy

Na wstępie napisze o tym, iż do zacisku hamulcowego przedniego z silnikiem gaźnikowym pasuje tłoczek hamulcowy od daewoo matiz/ tico.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


dodam również aby do regeneracji tego zacisku nie kupować takiego oto zestawu gumek gdyż po prostu nie pasuje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ostatecznie ja złożyłem całość na starych gumkach kupionych w hurtowni japomoto- niestety nie mam ich oznaczeń...

to zabieramy się do dzieła:

1) przede wszystkim podnosimy auto w górę i ściągamy koło

2) po ściągnięciu koła widzimy wszystko bardzo ładnie. ja zacząłem od zaciśnięcia przewodu hamulcowego ściskiem stolarskim aby nie spierdzielał nam nadmiernie płyn hamulcowy z układu:

Obrazek

bądź można zrobić to też tak:

Obrazek

3) następnie zabieramy się za odkręcenie zacisku ( klucz 14). warto przed tą operacją poluźnić sobie śrubę trzymającą przewód hamulcowy.

Obrazek

4) odkręcamy do końca śrubę łączącą przewód hamulcowy z zaciskiem (klucz 12). uwaga na miedziane podkładki!!

Obrazek

5)Mamy uwolniony zacisk w ręce. teraz w otwór w który wchodzi śruba łącząca zacisk z przewodem hamulcowym wtykami dostatecznie długa śrubę aby wybić do końca tłoczek.

Obrazek

6) zabieramy całość na jakiś wygodny stolik i wybebeszamy ze starych uszczelek.

Obrazek

7)czyścimy wszystko dokładnie i zabieramy się za montaż nowych uszczelek. dodatkowo można przesmarować odpowiednim preparatem nowy tłoczek.
pierwsza:
Obrazek

i druga:
Obrazek

najtrudniejszy moment całej operacji- montaż nowego tłoczka- trzeba uważać by nie porozrywać gumek. ja osobiście najpierw zaciąłem zewnętrzną gumkę na tłoczek ale tak aby jej część która ma wejść w rowek w zacisku była wolna poczym całość delikatnie wsunąłem w zacisk.

Obrazek

8 ) mając wszystko rozebrane warto zainteresować sie stanem prowadniczek zacisku hamulcowego. przesmarować całość odpowiednim smarem tak aby w przyszłości nie trzeba było tego znowu rozbierać.

Obrazek

9) montujemy zacisk w odwrotnej kolejności do jego demontażu.
10) odpowietrzamy układ hamulcowy - tu potrzebny będzie klucz 10 do okręcenia odpowietrznika. warto w razie czego zaopatrzyć się w zapasowy, bo mój niestety nie dał sie wykręcić po dobroci...

Obrazek

11) po odpowietrzeniu zakładamy koło i cieszymy się zregenerowanymi zaciskami

gotowe :D

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2013-02-23, 09:56

to ja dorzucam jeszcze filma http://www.youtube.com/watch?v=QXcClOfFmlg
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”