Aby ją wykonać potrzebne będą nam:
- lewarek/podnośnik
- klucz do kół 19
- klucz 14, 12, 10
- ścisk np tak jak w moim przypadku - stolarski
- kawał wężyka oraz nowy płyn hamulcowy
- zestaw nowych uszczelek, tłoczek hamulcowy
Na wstępie napisze o tym, iż do zacisku hamulcowego przedniego z silnikiem gaźnikowym pasuje tłoczek hamulcowy od daewoo matiz/ tico.



dodam również aby do regeneracji tego zacisku nie kupować takiego oto zestawu gumek gdyż po prostu nie pasuje.



ostatecznie ja złożyłem całość na starych gumkach kupionych w hurtowni japomoto- niestety nie mam ich oznaczeń...
to zabieramy się do dzieła:
1) przede wszystkim podnosimy auto w górę i ściągamy koło
2) po ściągnięciu koła widzimy wszystko bardzo ładnie. ja zacząłem od zaciśnięcia przewodu hamulcowego ściskiem stolarskim aby nie spierdzielał nam nadmiernie płyn hamulcowy z układu:

bądź można zrobić to też tak:

3) następnie zabieramy się za odkręcenie zacisku ( klucz 14). warto przed tą operacją poluźnić sobie śrubę trzymającą przewód hamulcowy.

4) odkręcamy do końca śrubę łączącą przewód hamulcowy z zaciskiem (klucz 12). uwaga na miedziane podkładki!!

5)Mamy uwolniony zacisk w ręce. teraz w otwór w który wchodzi śruba łącząca zacisk z przewodem hamulcowym wtykami dostatecznie długa śrubę aby wybić do końca tłoczek.

6) zabieramy całość na jakiś wygodny stolik i wybebeszamy ze starych uszczelek.

7)czyścimy wszystko dokładnie i zabieramy się za montaż nowych uszczelek. dodatkowo można przesmarować odpowiednim preparatem nowy tłoczek.
pierwsza:

i druga:

najtrudniejszy moment całej operacji- montaż nowego tłoczka- trzeba uważać by nie porozrywać gumek. ja osobiście najpierw zaciąłem zewnętrzną gumkę na tłoczek ale tak aby jej część która ma wejść w rowek w zacisku była wolna poczym całość delikatnie wsunąłem w zacisk.

8 ) mając wszystko rozebrane warto zainteresować sie stanem prowadniczek zacisku hamulcowego. przesmarować całość odpowiednim smarem tak aby w przyszłości nie trzeba było tego znowu rozbierać.

9) montujemy zacisk w odwrotnej kolejności do jego demontażu.
10) odpowietrzamy układ hamulcowy - tu potrzebny będzie klucz 10 do okręcenia odpowietrznika. warto w razie czego zaopatrzyć się w zapasowy, bo mój niestety nie dał sie wykręcić po dobroci...

11) po odpowietrzeniu zakładamy koło i cieszymy się zregenerowanymi zaciskami
gotowe
