Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K10] Jak rozpoznać przeguby

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

[K10] Jak rozpoznać przeguby

Post autor: alfabox » 2009-12-18, 18:41

Wielu z nas staje przed dylematem :( jaki mamy przegub)w swojej K10-tce
Wiadomo ogólnie że 1,0 miały wieloklin z 21 zębami a 1,2 miały 23 zęby na wieloklinie wchodzącym w piastę.
OK,wszystko w porządku,na 100% przekonujemy się o tym po demontażu przegubu i wtedy zonk :o mamy w ręce nowy przegub ,który nie pasuje za cholerę.
Jest na to sposób bez demontażu ,aby rozpoznać co mamy w pieście.
Wystarczy mieć grzebień do mierzenia gwintów,lub mieć"oko do gwintów".
Przegub 1,0 czyli 21-no zębny wielowpust zakończony jest gwintem 20X1,a 1,2 z 23-ema zębami ma gwint 20X1,5.
Widać to gołym okiem po tym co wystaje z nakrętki przegubu na zewnątrz koła.
Poza tym widać konkretną różnicę w ukrztałtowaniu wieloklina,

większy jest frezowany do samego odsadzenia
Obrazek

,a mniejszy w 2/3-cich
Obrazek
,ale to widać dopiero po wyjęciu,lub w sklepie na ladzie,a to już coś nam powie na pierwszy rzut oka :-o :unsure:
No i gitara,teraz to już wiemy wszystko :D
ObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”