Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Wymiana licznika bez obrotmierza na ten z obrotomierze

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

[K11] Wymiana licznika bez obrotmierza na ten z obrotomierze

Post autor: mimier » 2009-12-10, 17:18

Temat wiele razy się powtarzał i każdy odpisuje, że wystarczy przełożyć i będzie działało. Owszem sam obrotomierz będzie działał ale jeśli już mamy kontrolkę ABS czy poduszki powietrznej i mamy micre która jeszcze nie ma kontrolki check engine to napotykamy na różne problemy. Proszę o podwieszenie tego jakże popularnego tematu w przyklejonych dla potomnych ;)

Ogólnie mamy dwa rodzaje liczników w micrach dla wersji z silnikiem 1.3 Te z lat 1993-1995 i 1995-1998 (nie mówię o tych micrach po lifcie od 1998 r które już mają elektorniczny licznik km (przebieg). Pierwsze micry nie miały kontrolki check engine i mają inne rozwiązanie odnośnie kontrolki poduszki powietrznej niż te nowsze co widać na zdjęciu. Drugie mają już wspomnianą kontrolkę engine i do tych raczej nie możemy wpasować licznika ze starszego rocznika wiadomo dlaczego, tzn możemy ale nie będziemy mieli kontrolki. To po pierwsze

Dwa jeśli mamy starszą micre a dostaliśmy nowszy licznik to nie ma żadnego problemu podłączyć, ale jeśli mamy już air baga to trzeba zastosować takie rozwiązanie jak na zdjęciu, diodę ze starego licznika należy podpiąć do nowszego w ten sposób jak na zdjęciu poglądowym. Oczywiście jak mamy nowszy licznik bez obrotka a z poduchą i jak dostaniemy też nowszy z obrotomierzem ale bez poduchy to wystarczy spojrzeć na ten bez obrotmierza i podpiąć diodę w tym co dostaliśmy tak jak na tym co mieliśmy do tej pory.

Obrazek
Na górze stary licznik i namalowane jak była podpięta fabrycznie dioda poduszki dla starszego licznika a na dole widzimy ten nowszy licznik i jak należy podpiąć diodę żeby świeciła w starszej micrze ale już na nowszym liczniku (na dole widzimy licznik z auta bez poduszki i abs więc nie wiem jak fabrycznie ta dioda jest podpięta, więc nie wiem co będzie jak dostanie się nowszy licznik z fabryczną poduszką czy też będzie działać w starszej micrze).
Niebieska plama na gorze to kondensator pod tym plastikiem, który został przelutowany do nowszego licznika (jest pod czerwona koszulką termokurczliwą) tam gdzie wskazuje to niebieska strzałka na dolnym liczniku.

Natomiast kwestia ABSu to już błaha sprawa bo jeśli go w liczniku który chcemy włożyć nie było a my mamy to wystarczy przelutować kondensator (zielona pofałdowana kreska górny licznik) w miejsce gdzie wskazuje zielona strzałka na dole, na które jak się tylko spojrzy to od razu widać ze to ma być tak ;) bo w każdym liczniku wygląda to identycznie więc tu nie ma wielkiego problemu bo wystarczy spojrzeć na bez obrotomierza i analogicznie zastosować to z obrotomierzem.

To chyba wyjaśnia problem w miarę dokładnie dla modeli k11 ale przetestowany na silnikach 1.3 (1993-1998), Czyli podsumowując jeśli mamy poduszkę w micre 1993-1995 (mogę się jednak mylić co do daty 1995 że od wtedy gdzieś micry już miały check engine) lepiej szukać obrotmierza starszego choćby pochodził z modelu bez poduszki (bez tego całego plastikowego ustrojstwa na nim z tyłu, byle by było miejsce pod nie aby przełożyć to z tego licznika bez obrotmierza), ale jeśli już nam się trafił nowszy licznik dla starszej micry należy zastosować taki wariant jak na zdjęciu. A ABS to dowolna swoboda ;) Oczywiście tylko nie wkładamy do nowszej micry licznika od starszej bo nie będziemy mieli wszystkich kontrolek
I najważniejsze, jeśli zależy nam na tym samym przebiegu oraz na tym żeby nic nie przelutowywać, możemy wymienić boczne wskaźniki lewy temp silnika na sam obrotomierz wyciągnięty z licznika i prawy wskaźnik paliwa na podwójny wskaźnik wyciągnięty z kupionego licznika, wymaga trochę więcej rozkręcania ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”