Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K11] Wstawienie Klimatyzacji Micra K11 Projekt by Łabi1610

Moderator: mimier

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

[K11] Wstawienie Klimatyzacji Micra K11 Projekt by Łabi1610

Post autor: Łabi1610 » 2014-04-25, 14:53

[center]MONTAŻ KLIMATYZACJI DO MICRY K11[/center]

[center]Montaż klimatyzacji do Nissana Micry K11 by Łabi1610*
________________________________________________________________________
* Internetowe forum ogólnopolskiego klubu Nissana Nissanzone.pl

[/center]


[center]Wszelkie prawa zastrzeżone. Zabrania się rozpowszechniania materiałów tu zawartych poza forum Nissanzone.pl.[/center]




Witam wszystkich zainteresowanych moim tematem :D.

Chciałbym wam przedstawić mój projekt na wstawienie Klimatyzacji do micry K11.
Chciałem zrobić już to dawno, ale temat jakoś minął i zrezygnowałem.
Z uwagi na to, że kupiłem micrę K11 z klimatyzacją za grosze, która idzie na części to temat wstawienia klimy powrócił. Tak więc też do dzieła, napiszę wszystko krok po kroku
jak najbardziej potrafię.

Do montażu klimatyzacji będziemy potrzebować :[/b]

1. Chłodnicę Klimatyzacji;
2. Osuszacz z uchwytem + 2 śruby;
3. Parownik z obudową;
4. Pierwszą część instalacji elektrycznej;
5. Łapę żeliwną (uchwyt) Sprężarki + 4 śruby;
6. Sprężarkę Klimatyzacji + 2 długie śruby i 2 krótkie;
7. Uchwyt żeliwny Alternatora + 2 śruby;
8. Rolkę napinającą z uchwytem + 3 śruby;
9. Pasek klinowy 6PK955 (koszt 45 zł);
10. Przewód ALU od chłodnicy do osuszacza + 2 śruby;
11. Przewód ALU od osuszacza do parownika (dzielony na dwie części) + 1 śruba;
12. Przewód ALU-GUM od parownika do sprężarki + 1 śruba;
13. Przewód ALU-GUM od sprężarki do chłodnicy + 2 śruby;
14. Drugą część instalacji elektrycznej z przekaźnikiem;
15. Wentylator chłodnicy;
16. Panel regulacji nawiewu + włącznik klimatyzacji;



Montaż:

AD1: Aby zamontować chłodnicę musimy zdemontować zderzak który trzyma się na 8 śrubach - po 3 na łapie zderzaka z przodu i po jednej przy błotniku, z prawej strony aby dostać się musimy wykręcić zbiornik spryskiwaczy.
Musimy zdemontować osłonę, gdzie powinna znajdować się chłodnica, którą montujemy i przykręcamy po jednej śrubie z prawej i lewej strony (śruby są na klucz nr 10)

Tak to wygląda po zamontowaniu

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


AD2: Osuszacz montujemy z lewej strony na dole mniej-więcej w połowie chłodnicy jest miejsce na dwie śrubki i tam należy go przykręcić, (śruby na klucz 10)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



Jak już wstawimy chłodnicę i osuszacz możemy z powrotem przykręcić zderzak i całą resztę.


AD3: Montaż parownika według mnie jest najgorszą robotą i czasochłonną. Żeby go zamontować musimy zdemontować kokpit (tego już nie będę opisywać, każdy poradzi sobie ze zdemontowaniem kokpitu).
Jak już zdemontujemy kokpit zbieramy się za demontaż kopuły nawiewu wraz silniczkiem, który nawiewa powietrze. W oryginalnej kopule nie ma miejsca na parownik tak więc trzeba zrobić miejsce na wstawienie obudowy parownika. W kopule jest taka linia gdzie trzeba ciąć plastik. Jak już odetniemy, to skręcamy obudowę z parownikiem z obudową silniczka. Tutaj nie możemy zapomnieć o pierwszej części instalacji, która ma czujnik temperatury. Montuje się go w parowniku. Po poskładaniu można skręcać wszystko.

Obrazek

AD4: Pierwsza część instalacji wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Instalację podpina się pod żółtobiałą kostkę, która znajduje się po stronie
pasażera koło lewej nogi. Jest ona zawinięta taśmą. W instalacji znajduje się bezpiecznik,
odpinany czujnik temperatury montowany w parowniku, kostka na włącznik klimatyzacji,
kostka do drugiej części instalacji. Instalację przekładamy puki zdjęty mamy kokpit tak, aby była ona schowana. Kostkę do drugiej części instalacji przekładamy przez górny otwór przewodu parownika.


AD5: Aby zamontować sprężarkę potrzebujemy łapę żeliwną czy jak kto woli uchwyt sprężarki, który wygląda tak jak na zdjęciu

Obrazek

Aby go zamontować potrzebujemy 4 śruby na klucz 14. Najpierw musimy zdemontować dolny uchwyt alternatora, który wygląda tak

Obrazek

a miejsce jego zamontować łapę sprężarki.

AD6: Do zamontowania sprężarki potrzebujemy 2 długie śruby na klucz 14 i dwie krótkie.
Sprężarkę przykładamy do uchwytu, który wcześniej zamontowaliśmy i przykręcamy śrubami - długie u góry krótkie na dole.

Obrazek

AD7: Uchwyt żeliwny alternatora: demontujemy górny uchwyt alternatora który wygląda tak
(brak zdjęcia)
i zastępujemy go takim:

Obrazek

Jak już zamontujemy możemy zabrać się za przykręcenie alternatora.

Ad8: Rolka napinająca z uchwytem: do jej zamontowania potrzebujemy 3 śrubki na klucz 10, montujemy ją zaraz za rozrządem, między pompą wody a kołem pasowym, które napędza pasek alternatora i sprężarki. Jest miejsce na śruby. Uchwyt z rolką wygląda tak

Obrazek

Obrazek

AD9: Pasek klinowy chyba najlepsza rzecz i najłatwiejsza ze wszystkich czynności - nie muszę opisywać jak nałożyć pasek, bo to nic trudnego każdy sobie poradzi :) .

AD 10-13: Montaż przewodów klimatyzacji: tego również nie muszę opisywać gdyż przewody mogą pasować tylko w jedno miejsce nie da się ich podłączyć źle ważne jest tylko to, aby wymienić oringi na nowe oraz wyczyścić miejsce na które te oringi nałożymy przewody przykręcamy śrubami na klucz 10.

AD14: Drugą część instalacji elektrycznej: podłączamy się w kostkę w pierwszej części instalacji elektrycznej i doprowadzamy poszczególne przewody. Ja zacząłem od osuszacza prowadzimy instalację po przewodzie klimatyzacji i spinamy opaskami pierwszą kostkę z białym kabelkiem. Podpinamy pod kostkę z lewej strony lampy, a drugą kostkę pod osuszacz. Z prawej strony instalacji mamy gniazdo z przekaźnikiem, który montujemy w skrzynce przekaźników pod maską oraz kostkę z jednym kabelkiem do sprężarki (identyczna kostka jak z lewej strony lampy do osuszacza) kostkę do wentylatora. Instalację spinamy opaskami razem z instalacją alternatora i przykręcamy kabelek masowy do uchwytu alternatora.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ten pojedynczy kabel to kabel od sprężarki na foto nie ma kostki.

Obrazek


Ad15: Wentylator chłodnicy, którego obecnie nie posiadam - przykręcamy go na dole śrubami na klucz 10, a u góry nakrętkami na 10 i podłączamy kostką do wentylatora.

Ad16: Panel nawiewu z włącznikiem Klimy: aby go zamontować musimy zdemontować obudowę nawiewu dwie śrubki nad radiem na krzyżaka i dwie na dole pod popielniczką. Jak już wyjmiemy obudowę odkręcamy panel i zamieniamy na ten z klimą i podpinamy kostkę do włącznika. Możemy również wstawić sam włącznik i przekleić naklejkę panelu z napisem A/C i tak będzie łatwiej :) . Skręcamy wszystko w całość i cieszymy się ciężką pracą
wykonania montażu klimatyzacji. Uruchamiamy silnik włączamy nawiew na zimne powietrze i wciskamy A/C dla sprawdzenia czy działa. U mnie się załącza sprężarka nawet bez czynnika ale nie róbmy tak zbyt często, aby nie zatrzeć sprężarki.

Jeśli ktoś zdecyduje się na montaż klimatyzacji, to taka mała informacja ode mnie, żadna Micra nie posiada instalacji pod klimę. Posiada jedynie kostki, pod które możemy wpiąć się instalacją do klimatyzacji, która jest odczepiana. W każdej Micrze jest kostka do osuszacza
nic więcej nie trzeba :)


Wielkie podziękowania dla JANUSZA za bardzo znaczące wskazówki i podpowiedzi w całym projekcie, gdyż sam wszystkiego nie wiedziałem.



Powodzenia! W razie co służę pomocą :)
Ostatnio zmieniony 2015-09-13, 21:23 przez Łabi1610, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-04-25, 15:05

Przeniesione do ZRÓB TO SAM. Super opis

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8338
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2014-04-25, 15:16

A także nieco poprawiony opis, żeby było czytelne :] Więcej takich poradników!
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Łabi1610
aktywny forumowicz
Posty: 180
Rejestracja: 2012-04-01, 21:57
Lokalizacja: Szczecin-Północ

Post autor: Łabi1610 » 2014-04-25, 17:54

Dzięki :-D starałem się jak najlepiej to zrobić :)

dabek38
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2011-07-03, 23:10
Lokalizacja: SZCZECINEK

Post autor: dabek38 » 2014-12-09, 19:06

Witam mam Micre 1,3 16V z 1995 z klimą ale nie ma Filtra jak przerobić żeby był filtr???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”