Background- pisałem już pare razy, Moja micra mimo faktu bycia super S-ką miała zwykłe siedzenia z 1.0 .Szukałem przez jakiś czas jakiegoś info na ten temat, Widziałem też fabryczne stołki z Super-S i jakoś nic specjalnego

THE GEAR
Jako że pracuje przy autach to mam kontakt z róznymi modelami. Przy robocie rozglądałem sie co by spasiło z jakiego auta. Od razu mówie że musicie skreślić całą grupe VAG, gdyż chyba wszystkie mają rozwiązanie z jedną szyną centralną + szyny tylne "w nadwoziu". Wveje są popularne i fabryczne fotele są czesto bardzo dobre, ale nic z tego...

Znalazłem że w miare bezproblemowo do mikry pasują Fotele z Suzuki Swift GTI. Samo auto to też jeżdząca ciekawostka- mimo faktu bycia Suzukiem z krwi i kosci jest zbudowane na platformie M General Motors i występuje na całym świecie pod wieloma nazwami. I teraz ważne- nie ignorujcie żadnego swifta spotkanego na złomie, gdyż napis na klapie nie ma korelacji z tym co będzie w aucie. Ja moje fotele znalazłem w 1.3 GS. 1.3 SOHC, żadnych zderzkaów, lotki, nic- a w srodku fotele GTI. Oczy otwarte!

THE WORK
Mamy fotele. Przystepujemy do pracy
potrzeba narzedzia-
Szlifierka kątowa, wiertarka, spawarka, ew miara
potrzeba materiały- kątownik jakiś lub inny mocny metal, Farba do zabezp. spawanych punktów
(info- da sie to zrobić bez spawania ,ale ja chciałem przymocować fotel do fabrycznym punktów. Da sie użyć fotela swiftowego tak jak jest i zrobić śruby "na przelot", to już wasza decyzja)
Opis dotyczy fotela pasażera
Zaczynamy od rozkręcenia szyn fotela Swiftowego. Z Fotela K11 nic nie będziemy brali

Szyny są "niezależne" łączy je jedynie drut to blokady przesuwania fotela. Szyna z klamrą pasa jest na dwóch śrubach z dołu (uwaga bo szyna jest na sprezynie i zmiazdzy wam place)
szyna zewnetrzna jest na 3 śrubach- z czego dwie są ukryte pod tapicerką (nie trzeba jej sciagać, wystarczy nagiąć)
na poczatek bierzemy sie za szyne z pasem: tutaj schemat kolejnosci pracy:

FIRST STEP
Z szyny z pasem ucinamy jedno z uszek mocowania do budy. Ta szyna posiada 3 punkty mocowania- mówimy o tym bliżej przodu auta. Wygląda na to że Drugie ucho tez można uciąć żeby pasażerowie w nie nie kopali, ale jeszcze tego nie sprawdzałem.
1- przednie lewe ucho wkecamy w fabryczny mikrowy punkt mocowania
The two of us
2- i przechodzimy do tylnego lewego, czyli tego ktore ma gwint w tunelu środkowym.
na zakręconej szynie wkecamy uciete wczesniej uszko i do tego dopasowujemy kawałek kontownika. Na focie chyba widać o co chodzi. Najwygodniej jest to "przyłapać" spawarką na aucie ,ale pewnie nie każdy ma wypruty dywan jak ja. Pamietajcie aby uwzględnić jeżdżacą szyne- musicie tak pospawać aby nie zahaeczała. Polecam miejsce gdzie szyna ma przygrzaną drugą warstwe metalu dla usztywnienia.
Na foto widać ucho które potrzebujemy i wykonany docelowy element

Nastepnie Obcinamy ucho numer 4 (prawy tył) ewentualnie możecie je zostawić,ale musicie pilnować poziomu fotela przed następnym krokiem, gdyż ucho moze sie oprzeć o próg. U mnie wpadało niżej ze względu na brak tapicerki
Nastepnie przykrecamy OBIE szyny nazot do fotela- Pamiętalcie- lepiej 3 razy zmierzyć niż raz źle przyspawać.
Three rotor
3- nastepnie ustawiamy fotel w miare możliwości docelowo- zmierzcie waserw... poziomicą czy dobrze stoi, podłóżcie coś pod łape nr4 dla poziomu i Wywiercie otwór pod łape nr 3 Powinno to wygladac jak na foto. Potem dajecie poprostu śrube z nakrętką, chyba że chce wam sie wspawać gwint w to miejsce

Fourth passenger of nostromo
4- the tricky part, ucho numer 4. Zapowiadało sie skomplikowanie ale nie ma tak źle. Uciete ucho wkrecamy do budy i do tego docinamy kątownik w pionie- na wysokosc szyny (minus) 2-3mm. Nastepnie "łapiemy" kątownik z uchem. Gdy mamy w miare sztywne docinamy drugi kątownik który w poziomie zrekompensuje nam odległość do szyny. Łapiemy drugi element do pierwszego, mierzymy poziomy i spawiemy łape "na zicher"

nastepnie wkręcamy ucho do budy i zasiadamy testowo w fotelu Gdy stwierdzamy ze wstystko jest git- ŁAPIEMY nową łape do szyny. Proponuje najpierw złapać, i sprawdzić jak fotel będzie jeździł, bo jezeli szyny sie "rozjeżdżają" fotel bedzie sie klinował. To ostatni moment zeby wprowadzić poprawki
Spawiemy na gotowo, malujemy ,wrzucamy, FERTIG!



Disclaimer
Poradnik służy celom poglądowym i edukacyjnym, autor nie bierze odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia ciała przy pracy lub wadliwe wykonanie podobnej modyfikacji przez czytelnika
Przy pracy z elektonarzedziami nalezy przestrzegać zasad ich uzywania i zasad BHP