[A32] Wymiana pasków klinowych

Moderator: janusz

Awatar użytkownika
piter2323
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk/ Rusocin

[A32] Wymiana pasków klinowych

Post autor: piter2323 » 2009-12-13, 20:21

Witam zapodaje temat do przeklejenia go do "zrob to sam" poniewaz na umieszczanie tematow tam maja wylacznosc moderatorzy

Wymiana pasków klinowych

Do pracy będziemy potrzebowali następujących narzędzi:
-grzechotka z nasadkami 10,12,14
-klucz oczkowy nr 12
-śrubokręt krzyżakowy
-jakąś rura to przedłożenia klucza oczkowego o jakieś 30cm
-oraz oczywiście paski 6PK1100 i 4PK775

Czas wymiany dwóch pasków w jedna osobę bez pospiechu to ok 3godziny na rys nr 1 zamieściłem kolejności odkręcania śrub aby cała wymiana poszła nam sprawnie.
To czas wziaść się do roboty.Na początku musimy odkręcić przednie prawe koło. Jak to już zrobimy to odkręcamy plastikowa osłonę. Jeżeli mamy ja już zdjęta to poluzujemy śrubę która jest na obrazku oznaczona nr1 (klucz nr12) , następnie popuszczamy napinacz śruba nr 2 (klucz nr 14). Te dwie czynności pozwolą man ściągnąć pasek napędzający klimatyzacje,alternator.

Teraz aby ściągnąć pasek od wspomagania musimy odkręcić śrubę nr 3(do niej jest trochę utrudnione dojście) śruba ta znajduje sie ona kolo napinacza paska rozrządu. Aby sobie z nią poradzić będzie nam potrzebny klucz nr 12 oczkowy i przedłużka np rura. Nalezy ja delikatnie poluzować . Jak sobie poradziliśmy z ta śruba to została nam nr 4 dojście do niej jest od strony kola najlepiej tu sprawdzi się grzechotka z nasadka 12. Śruba nr 4 ściągamy pompę wspomagania na dol co pozwoli nam poluzować a następnie ściągnąć drugi pasek(miejsce jej jest zaznaczone zielona strzałka).

Naciąganie pasków wykonujemy w odwrotnej kolejności. Mam nadzieje ze wam się to przyda, jak będziecie się bawić z ich wymianą


Pozdrawiam Piter2323
Ostatnio zmieniony 2009-12-13, 21:05 przez piter2323, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”