Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11/WP11 & P11.144/WP11.144 - Opadający tył

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2012-07-31, 13:01

viewtopic.php?t=9031

Tu masz dokładniej o operacji :)

Pozdrawiam

William
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-01-11, 23:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: William » 2012-10-02, 23:27

Przy całym szacunku dla wszystkich wyżej, ale prostszym sposobem jest rozciągnięcie sprężyny bądź jej wymiana na twardszą i dłuższą bez konieczności innych zmian, a cena dużo niższa. Tak robiłem już w trzech samochodach (w każdym butla z gazem) a wynik jest taki jak u was, samochód jest twardszy, sztywniejszy i lepiej trzyma się w ostrych zakrętach. Przez zmianę sprężyny żywot amortyzatora jest dłuższy. W moim sunniaku amory wytrzymały 10 lat a przyznać się muszę, że przez pierwsze pięć lat w czasie wakacji dostawał dobrze w d...
Wally5 - Primera P11 2.0 SLX + BRC (wersja skandynawska) Podarowana synowi. Obecnie Honda Accord 2.4 + gaz,201 kucy pod maską. Radocha.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-10-03, 06:46

William, co Ty za przeproszeniem piep$%$#?! Jak wg Ciebie zakup twardszych sprężyn ma być tańszy? Znajdź mi twardsze sprężyny do WP11 za 100pln. Zresztą już kilka osób próbowało u siebie sprężyny HD, z mizernym efektem. A czy rozciąganie sprężyn jest prostszym sposobem? Wątpię. Tutaj wymieniasz całe kolumny, nawet ściągacza nie potrzebujesz, a Twoim sposobem trzeba wyjąć kolumnę, użyć ściągacza, wszystko rozmontować, rozciągnąć sprężyny (ciekawe jak domowymi sposobami rozciągnąć równomiernie 2 sprężyny? zresztą, żeby to dobrze zrobić trzeba je najpierw rozhartować w piecu a po rozciągnięciu zahartować) lub zmienić na twardsze. Potem poskładać całą kolumnę. Jak dla mnie straszna rzeźba...
Sorry za ton ale nie lubię jak ktoś nie ma pojęcia o czym pisze i wciska innym kit.
Obrazek

William
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2010-01-11, 23:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: William » 2012-10-03, 10:17

Po pierwsze pojęcie o tym co piszę mam (oprócz WP11, tylko hatchback), jak zauważysz robiłem to już w trzech samochodach (sunny, primera, mitsubishi). Oczywistym jest, że sam sprężyn nie rozciągasz w Szczecinie robi to "kowal" na Osowie w innych miastach zrobią to fachowcy zajmujący się naprawą resorów. Rozhartowanie i ponowne zahartowanie sprężyny to dla nich codzienność, również dobranie odpowiedniej sprężyny nie stanowi problemu. Cena nie jest wysoka bo ok. 150 do 200 zeta za parę, więcej bo 250 zł zapłaciłem dwa (a może trzy) lata temu za sprężyny do mitsubishi, być może teraz jest to droższe. Plusy są takie, że wiem w jakim stanie mam amortyzator, sprężynę a kupowane gdzieś tam allegro lub bezpośrednio ze szrotu pewności tej nie dają. I to tyle w tym temacie, resztę przemilczę.
Wally5 - Primera P11 2.0 SLX + BRC (wersja skandynawska) Podarowana synowi. Obecnie Honda Accord 2.4 + gaz,201 kucy pod maską. Radocha.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2013-03-10, 16:30

W sobote doszły do mnie calutkie mcpersony od p-12 hb wygladaja dobrze w poniedzialek szykuje sie do wymiany ty6lko niewiem bo uciskajac do dolu nawet nie drgna takie sa twarde :-o
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2013-03-15, 16:56

Są twarde, u mnie przy pelnych zbiornikach paliwa i lpg oraz pelniuteńkim bagazniku i 5 osobach dorosłych na pokładzie to stał idealnie prosto jakby nic w nim nie było.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2013-03-15, 18:39

juz jestem po przeszczepie fakt wrazenie robi twardy ze az milo sie jedzie mialem 63cm a mam 69cm
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2013-03-16, 14:07

Sprawdź jeszcze ustwaienie świateł, bo pewnie teraz świecą za nisko.

[ Dodano: 2013-03-16, 14:08 ]
Sprawdź jeszcze ustawienie świateł, bo pewnie teraz świecą za nisko.

Awatar użytkownika
filtron
stały bywalec
Posty: 124
Rejestracja: 2009-12-10, 17:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: filtron » 2013-03-16, 15:28

mam ksenony ale bylem na stacji i przystawili ten telewizorek i wszystko ladnie uklada sie na kreseczkach amorki mam 68lewy i 70 prawy
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... mera/52351 LPG BLOS STOZEK K&N 2.0 16V tlumik mungena BORSK 2007 USTKA 2007 SYLWESTER 2007/2008 USTKA BORSK 2008 OSTRÓDA 2008 KARPICKO 2009 OSTRÓDA 2009

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-03-17, 10:29

Zmierzyłem ostatnio ile osiadł tył i w tej chwili przy ok 15L pb oraz 10 litrach lpg + sama butla waży 35kg + zapas i inne graty ok 30kg wyszło 67cm po obu stronach :-)
Obrazek

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-10-13, 18:05

Ja chciałem napisać co nieco na temat mojej "przeróbki".
Zmiana zamienników oryginałów firmy Lesjofors na ich wzmacniane odpowiedniki.
Po zakupie Primery amorki były padnięte a tył prawie leżał. Jako że musiałem szybko wymienić amorki wymieniłem także sprężyny gdyż stwierdziłem że są już uklepane. Od razu chciałem wziąć HD lecz nie były dostępne więc kupiłem standardowe.
Zaraz potem założyłem gaz, powoziłem trochę rodzinkę i okazało się że może jest i lepiej ale tył jest zdecydowanie za miękki. Moim zdaniem to "wada fabryczna" hatchbacka. Może i miało być komfortowo w zamyśle producenta ale przez długi tylny zwis dupką buja jak łajbą na morzu. Do do tego dorzućmy lpg, hak i trochę bagażu i amorki padają szybciutko.
Tak więc wróciłem do tego co planowałem na początku i kupiłem sprężyny Lesjofors HD nr prod 4262042.
Z tego co odpisał mi producent sprężyny są ok 25-30% sztywniejsze od zwykłych
a także od nich krótsze żeby tył nie unosił się zbytnio i wszystko wyglądało fabrycznie.

Pomierzyłem i wygląda to tak:
(sprężyna standardowa po przebiegu ok 40 kkm)
standard/HD

wysokość całkowita sprężyny - 28,6 cm/26,5 cm
średnica drutu - 9 mm/13 mm

Teraz z minusów to cena i dostępność. Ciężko je dostać od ręki a jak są to w kosmicznych cenach. Mi się udało znaleźć za w miarę przyzwoite pieniądze lecz czekałem na nie ponad 3 tyg (sprowadzali od producenta).
Koszt samych sprężyn to 180zł szt +przesyłka 30zł
Dałem jeszcze ciała odn. pomiarów bo nie zmierzyłem na jakim poziomie był tył na starych springach. Chłopaki tak szybko wrzucili go na podnośnik że nie zdążyłem :hah:
W każdym bądź razie tył pomierzony dnia następnego był na wys 64,7cm mierzone od ziemi do rantu nadkola na oponach 205/50r16 , pusty samochód bez gazu i z mniej niż 1/4 baku paliwa.
Po zatankowaniu lpg i pb parę dni później zszedł jakieś 3mm.
Ogólnie przód i tył stoją równiutko a samochód nie wygląda jak polonez truck (nie ujmując polonezowi). uzyskałem zamierzony efekt. Miało nie być wyżej lub jak w serii, ale miał być twardszy i mniej siadać pod obciążeniem Wrażenia z jazdy? Tak powinno być w serii! Inny samochód, super dobrana twardość. Tył sprężysty, ładnie wybiera, nie buja, stabilny. Zupełnie inna jazda.A tak to wygląda:
na pusto zaraz po wymianie
Obrazek

i w całosci
Obrazek
sorki za jakość zdjęć ale na szybko telefonem robione
na razie 120KW/270Nm

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2013-10-30, 16:14

elmer80, strasznie cienkie miałeś te poprzednie sprężyny, ostatnio pomierzyłem swoje, które zdjąłem przy zmianie na Eibachy i miały 12mm średnicę drutu.
pozdr. Kamil

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2013-10-30, 21:47

mea culpa
poszedłem do piwnicy i jeszcze raz porządnie zmierzyłem. Jednak pierwszy pomiar miarką nie był najdokładniejszy :mrgreen: Wg suwmiarki oryginalne sprężyny mają 12mm, wzmacniane (były od początku mierzone suwmiarką) 13mm.
Sorki za zamieszanie i dzięki za zwrócenie uwagi.
na razie 120KW/270Nm

matis2022
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2013-03-04, 16:59
Lokalizacja: raszyn

Post autor: matis2022 » 2014-10-25, 10:51

dziki za temat właśnie zmieniłem i wygląda super jeszcze raz dzięki :evil:

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

[P11/WP11] wymiana amortyzatorów

Post autor: voy78 » 2015-07-09, 03:14

Mam dwa pytania

Czy do p11 Sedan 97 rok jeśli dam tylne amortyzatory z p12 to wszystko pasuje a stoi trochę wyżej ? I ile wyżej mniej więcej ?
Czy w przypadku amortyzatorów z p12 , sprężyny mogą zostać z p11 ?

Czy przy wymianie przednich amortyzatorów jest jakiś problem z rozłączeniem tego sworznia który jest między mcphersonem a zwrotnica ? Od niedawna mam to auto a zazwyczaj spotkałem się z mocowaniem tych elementów na dwie śruby przelotowe.
Jak to się ściąga ? Ten sworzen normalnie schodzi po odkreceniu górnego wachacza ?
Generalnie czy to trzeba wybijac i jest problem czy jak to wygląda ?
Z góry dzięki za odpowiedź

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-07-09, 06:55

Mi w WP11.144 kolumny (bo wymienia się całe) od P12 podnosiły tył do 67,5 cm czyli dokładnie tyle co miałem na przodzie. Jak chcesz to mogę Ci swoje sprzedać bo właśnie obniżyłem całe auto. Wymiana jest banalnie prosta, odkręcasz najpierw dolną śrubę mocowania, a następnie 2 górne, wyjmujesz całą kolumnę i wsadzasz nową, przykręcasz górę a następnie dół i tu może być mały problem bo kolumna jest dłuższa więc trzeba trochę naciągnąć belkę. Jak kupisz kolumny nie montowane w P11 to musisz jeszcze obciąć końcówkę amortyzatora tak do gwintu i obrócić górne mocowanie amortyzatora o kilkanaście stopni.
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-09, 07:33

Dzięki za odpowiedź .
Muszę zmierzyć ile u mnie jest wysokości i dam znać.
Mierzysz od ziemi do błotnika czy do środka Koła ?
Po jakim przebiegu masz te kolumny albo w jakim stanie itd ?
Co do wymiany to tył akurat już raz robiłem więc wiem o co tam chodzi .
Czyli pasują po minimalnej przeróbce :-)

O temat wymiany i sposób jak to zrobić- chodził mi o Przód .
Tam jest sworzeń do zwrotnicy i nie wiem jak on schodzi
Addicted to driving

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2015-07-09, 08:06

Mierzyłem od ziemi do błotnika w najwyższym miejscu.
Co do przodu to najpierw odkręcasz mocowanie przewodu ABS i wyjmij zawleczkę od mocowania przewodu hamulcowego, następnie odkręć dolne mocowanie górnego wahacz, dalej odkręć śrubę dolnego mocowania amortyzatora zanim ja wyjmiesz podeprzyj zwrotnicę wyjmij śrubę i uważaj żeby ci zwrotnica nie spadła, odkręć 3 górne śruby i wyjmij amorek.

Poszło PW w sprawie tylnych
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: voy78 » 2015-07-09, 12:44

Ok . chyba wiem wszystko i dam na tył kolumny kompletne z P12 .

Ale mam jeszcze pytanko bo znajomy kupił do p11 nowe spreżyny na tył i nie wiele to podniosło .
I teraz w jego przypadku troche szkoda ich wywalać na śmietnik .
Czy jakby kupił same tylne amortyzatory z P12 to podejdzie mu to pod spreżyny i mocowania górne z P11 ?

Chyba jednak nie pasują spreżyny od P11 do amorków P12 ( znalazłem na forum zdjecie )
Spręzyna od P12 jest na dole węższa wiec musi być i amortyzator od P12


Poszło w górę super !! Teraz jest 69.8cm
Obrazek
Obrazek
Obrazek

polo32
doświadczony forumowicz
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-21, 12:53
Lokalizacja: Stargard

Post autor: polo32 » 2016-06-04, 10:56

Wymieniałem ostatnio McPhersony z P12 do mojego kombiaka. Zamiast ucinać końcówki amortyzatorów (utrudniając sobie ewentualną późniejszą ich wymianę) - wystarczy rozwiercić środkowy otwór w podłużnicy (między dwoma nakrętkami mocującymi górę McP) na rozmiar 10 mm. Tak jest zrobione w P12.
Nadwozie od razu sztywniejsze i lepiej sie prowadzi :lol:
LPG Lovato Smart

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2016-12-16, 17:14

Panowie, koledzy, bracia...

potrzebuje zdjęć P11 z kolumnami od P12 - najlepiej z adnotacją jakie koła są zamontowane i czy załadowany/z LPG lub nie oraz czy kolumny są z sd/hb czy z kombi.

Chcę zadecydować na podstawie wyglądu co zrobić - amory z N16 czy całe kolumny z P12.

Aktualna wysokość do nadkola w mojej P11 na zimowych kołach 195/65/15:

przód 65,5cm
tył 63 cm

Niestety nie wszystkie zdjęcia w temacie działają, a poza tym minęło sporo czasy od montażu. ZTCW więcej osób ma je zamontowane niż wypowiadało się w tym wątku. Apeluje zatem o pomoc :D
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-12-16, 20:31

viewtopic.php?t=17434&postdays=0&postorder=asc&start=94 a tu masz jak było na oryginalnych kolumnach. Na oryginalnych koła były 185/65/15 obecnie są na 215/45/17. Więc resztę możesz sobie wyliczyć. Dodam że mam LPG
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2016-12-16, 21:08

Jedno Twoje zdjęć pokazuje, że wyszło idealnie równo (w przeciwieństwie do wystrzału w kosmos u innych):
Obrazek

link z postu: viewtopic.php?p=394298#394298

Właśnie tak bym chciał, ale nie wiem dlaczego u każdego wychodzi inaczej...
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2016-12-16, 22:07

Może dlatego ze to kombi z lpg. O ile amorki w P12 mogą być takie same w różnych budach i silnikach to sprężyny na pewno są twardsze w kombi (ja właśnie miałem całe kolumny kombi).
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

arczar
doświadczony forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 2015-10-10, 10:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arczar » 2016-12-17, 16:23

To jak ja wezmę z sd/hb też powinno być dobrze. Zwłaszcza, że jest LPG i pełny zapas. Jak będzie mało to wygłuszę bagażnik i klapę matami bitumicznymi i dorzucę jakąś ciężką skrzynię basową ;)
Hobbysta Japanista

Awatar użytkownika
voy78
stały bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 2015-07-09, 03:07
Lokalizacja: Gliwice

Re: [P11/WP11] P11/WP11 & P11.144/WP11.144 - Opadający tył

Post autor: voy78 » 2019-11-24, 13:33

Takie pytanko - czy kolumny tył z p12 limo hatchback to - to samo co kombi ?
Tak dawno zakładałem że nie pamiętam już hehe

Czy jest różnica wogóle w p12
Addicted to driving

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Re: [P11/WP11] P11/WP11 & P11.144/WP11.144 - Opadający tył

Post autor: PrzeRuSco » 2019-11-24, 13:59

Kombi ma twardsze
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”