Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] P11/WP11 & P11.144/WP11.144 - Opadający tył

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

[P/WP11.144] Wymiana amorków z tyłu w kombi benzynka

Post autor: bravomen » 2011-04-22, 09:46

Padły mi już amorki i dylemat straszny był czy kupować nowe + ew poduszki czy używka.
U poleconego (od znajomych i na forum warszawa, ul Ludwinowska 19) mechanika dowiedziałem się, że dużo tańszym i lepszym rozwiązaniem jest założenie używki całych kolumn z P12 sedana.
1) sztywniejsze
2) trwalsze
3) 150 zł kolumna + wymiana to dużo mniej niż 200 amor, 150 poducha + wymiana (na stronę)
4) przy instalacji gazowej gdzie w kufrze standardowo zawsze minimum 60 kg więcej to rozsądne rozwiązanie

Posłuchałem mądrzejszego ode mnie i tak uczyniliśmy.
Efekt: auto wyżej stoi z tyłu, konieczna regulacja wysokości świateł z przodu ale auto sztywniejsze, nie buja i można śmiało dociążać bagażem bez obawy o zawias tylni :)
Operacja okazała się tym bardziej trafniejszym wyborem, że do wymiany były zarówno amorki (jeden nawet na tulei wygięty) oraz odkształcone i rozwulkanizowane poduszki. W tylnym zawiasie nastała błoga cisza. Wcześniej dochodziły odgłosy skrzypienia stuletnich niesmarowanych zawiasów na każdej jednej nierówności oraz przy ruszaniu i hamowaniu.

fotka poglądowa jak się prezentuje:

http://zapodaj.net/10c8e3ab4d79.jpg.html

http://zapodaj.net/8e1cb2235878.jpg.html

Między kołem a rantem błotnika jest około 10 cm prześwitu a między nadkolem a oponą jeszcze więcej. Po jakimś czasie deko usiądzie i będzie lepiej wyglądać, tak więc jeśli komuś nie zależy na wyglądzie a zależy na solidnym i trwalszym zawiesiu to polecam tę operację jak najbardziej.

Jeśli moderatorzy uznają to za pomocny wpis proszę o przeniesienie do stosownego tematu :)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-04-22, 09:50

Bardzo zacny efekt..
Ja mam inny patent.. Sprężyny dedykowane na przód dałem na tył :) Efekt.. auto jest wyższe, twardsze i wbrew pozorom wydaje mi się że lepiej "klei" się do drogi :) Polecam również to rozwiązanie :) Zobaczymy jeszcze jaki efekt da rozpórka z tyłu
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

słonik
nowy na forum
Posty: 18
Rejestracja: 2011-05-21, 16:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: słonik » 2011-05-23, 19:35

Hej a przy jakim przebiegu padły Ci amorki?
Pozdrawiam

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2011-05-24, 11:27

220 tyś przebiegu ale... nie wylewały tylko już mocno tłukły i po demontażu jak się okazało tuleja mocująca była skrzywiona.

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2011-11-03, 18:30

słonik, mnie przy 195 tys wylał się jeden amorek. Wychodzi na to że żywotność tylnej amortyzacji to ok 200 000km;)
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

[P11/WP11] P11/WP11 & P11.144/WP11.144 - Opadający tył

Post autor: ulisses » 2012-05-21, 20:49

Witajcie,

Chciałem się z Wami podzielić tanim i konkretnym rozwiązaniem wiecznie nisko siedzącego tyłu w naszych Primerkach.

Otóż zainspirowany postem Maciek90 z NKP postanowiłem pójść krok dalej i zamiast wstawiać same amorki z tyłu wstawiłem całe kolumny z P12.

Ale po kolei:

1. Na początku szukamy kolumn z P12 hb lub sedan (wydaje mi się, że z WP12 mogą być za twarde). Allegro naszym przyjacielem jest: http://allegro.pl/listing.php/search?ch ... r+ty%C5%82

2. Zanim je zakupimy warto przyjrzeć się lepiej zdjęciom w celu wyszukania najlepszych egzemplarzy. Zwracamy uwagę aby nie miały wycieków, osłony były całe oraz aby dolnej tuleje nie były wybite: Obrazek
To akurat zdjęcie z Astry ale wiadomo o co chodzi :-)

3. Przed montażem "nowych" kolumn należy skrócić trzpień amortyzatora aby nie stukał nam w nadkole (w P12 w przeciwieństwie do młodszej siostry w miejscu górnego mocowania jest spora dziura). Obcinamy trzpień do gwintu, gwarantuje nam to brak stukania, z którym spotkał się Maciek90.
Obrazek
Ja uciąłem to szlifierką modelarską:
Obrazek
ale myślę, że brzeszczotem też da radę.

4. Po tym zabiegu możemy wymontować stare kolumny (dobry klucz nasadowy 17 (długa nasadka) z przedłużkami da radę). Odkręcamy górne śruby mocujące (2szt.) oraz jedną śrubę dolną.

5. "Nową" kolumnę zaczynamy wkładać od góry, tam załapujemy obie nakrętki następnie potrzebujemy pomocy drugiej osoby, która nogą przyciśnie tylną piastę do ziemi, abyśmy mogli załapać dolną śrubę amortyzatora. Skręcamy wszystko i cieszymy się nowym, twardym zawieszeniem z tyłu. Z drugiej strony analogicznie.

Fotki poniżej:

Nadkole 63cm nad ziemią (stare kolumna)


Obrazek

Nadkole 68cm nad ziemią (nowa kolumna)

Obrazek

Widok z tyłu po zmianie jednej strony:

Obrazek

I kilka fotek jak prezentuje się efekt końcowy:

Obrazek
Obrazek

Dla kogo taki mod?


Dla każdego, kto czasami wozi w Primerce trochę ciężarów lub też komplet pasażerów, dla kogoś kto ma dużą butlę z gazem itp...

Negatywnych skutków na razie nie odkryłem (max co mi się udało od tego czasu jechać to 160km/h), za to tył się bardzo usztywnił co moim zdaniem poprawiło styl pokonywania zakrętów :-)

Koszty:
zależy za ile się uda kupić kolumny z P12, ale od 100 do 200zł (przy samodzielnej robociźnie).

W razie pytań służę pomocą, pozdrawiam, ulisses :mrgreen:
Obrazek

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2012-05-23, 13:37

Fajne rozwiązanie.U mnie bardziej mi przeszkadza wysoki przód niż siedzący tył.Ale faktycznie jak ktoś dużo wozi Primerą to rozwiązanie super.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-05-23, 16:47

ANDREW, Powiem Ci, że po założeniu tych kolumn na tył, przód się trochę obniżył. Może to złudzenie (niestety, nie pomyślałem aby to zmierzyć przed cała operacją) ale patrząc "na oko" jest ok 1cm niżej...
Obrazek

elmer80
stały bywalec
Posty: 137
Rejestracja: 2011-02-06, 11:25
Lokalizacja: Wa-wa/Grochów

Post autor: elmer80 » 2012-05-25, 19:48

Inne rozwiązanie to (do którego się przymierzam także z troszkę innych pobudek)
to zamontowanie sprężyn H/D firmy Lesjofors nr katalogowy 42 620 42 (sedan/hatchback) i
42 620 43 (kombi). Wg producenta są one ok 25-30 % twardsze od seryjnych i nie powodują nienaturalnego podniesienia tyłu. Koszt kpl takich sprężyn to ok 300zł
na razie 120KW/270Nm

bravomen
wiem o czym pisze
Posty: 51
Rejestracja: 2011-01-17, 12:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bravomen » 2012-05-26, 09:02

Hej :) Ten patent mam u siebie i opisywałem to już na forum jakiś cza temu :) Dobrze wygląda, mocno trzyma i ładowność większa :)

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2012-05-26, 21:33

ANDREW pisze:Fajne rozwiązanie.U mnie bardziej mi przeszkadza wysoki przód niż siedzący tył.Ale faktycznie jak ktoś dużo wozi Primerą to rozwiązanie super.
Pewnie dlatego masz przód wysoki bo tył siedzi za nisko :D
Ja w swoim hatchbacku mam na tyle też sprężyny i amorki odP12 i jestem bardzo zdowolony, tył uniosł się całkiem przyzwoicie, zawieszenie usztywniło aż milej się jezdzi. Aco do kosztów to tak jak pisał ulisses są znacznie niższe.

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-05-27, 12:43

Ja mam z tyłu wszystko fabryczne, plus instalacja gazowa, na 3/4 pełnej butli i 1/3 baku (koło w bagażniku) miałem wysokość mierzoną sposobem ulissesa 66cm. Zastanawia mnie kwestia poduszek amortyzatorów - czy jeśli one są wyrobione, gumy już wygniecione to chyba też mogą wpłynąć na siadnięcie tyłu? Bo sprężyny wchodziłyby w takim przypadku "głębiej" w poduszki... Chyba, że źle kombinuję?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-05-29, 11:48

hyzios pisze:
ANDREW pisze:Fajne rozwiązanie.U mnie bardziej mi przeszkadza wysoki przód niż siedzący tył.Ale faktycznie jak ktoś dużo wozi Primerą to rozwiązanie super.
Pewnie dlatego masz przód wysoki bo tył siedzi za nisko :D
Ja w swoim hatchbacku mam na tyle też sprężyny i amorki odP12 i jestem bardzo zdowolony, tył uniosł się całkiem przyzwoicie, zawieszenie usztywniło aż milej się jezdzi. Aco do kosztów to tak jak pisał ulisses są znacznie niższe.

Zapodał byś fotę jak na zawiasie od p12 twoja prima teraz sie prezentuje ?
Mam tez hatchbacka i bardzo jestem ciekaw tego rozwiązania. Rozumiem ze górne mocowanie idzie tu tez od p12 ?
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2012-05-29, 16:57

Zgodnie z życzeniem:
Tak wyglądała przed zmianą z padniętymi amorkami.
Obrazek
A tak wygląda teraz po zmiane na P12.
Obrazek

Obrazek
Ja dodatkowo regulowałem światła ponieważ po zmianie świeciły na metr przed samochodem.
Poszukaj jeszcze na forum - bravomen robił też taką zmianę u siebie w kombi i tam tył podniósł się o około 10cm.

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-05-30, 09:02

Dzieki hyzios za foty. Jeszcze fajnie jak bys walnął zdjecie calego auta z boku, tak zeby zobaczyc jak sie z przodem to komponuje.
Ty masz benzyne czy diesla ? Pytam bo u mnie jeszcze dodatkowo hak i butla lpg to by chyba idealnie wtedy bylo, bo tez bym nie chcial zeby tyl na maxa zadarty byl i w druga skrajnosc to poszlo.
Czyli gwoli podsumowania:
do zmiany potrzebne sa:
-sprezyny od p12
-amortyzatory od p12 (z podcietą koncowka przy gornym mocowaniu)
-gorne mocowania, gumowe poduszki od p12

Rozumiem ze rozstaw srub od gornego mocowania p12 jest taki sam jak w p11 i nie trzeba juz tu nic kombinowac, podobnie jak przy mocowaniu dolnym amora ?
W kwestii walorow jezdnych nie ma jakiegos dziwnego bujania, auto dobrze sie prowadzi przy nierownosciach i w zakretach ?
Bo te cale kolumny ze szrotu brales ? Badales moze ich procentowe zurzycie na sciezce diagnostycznej juz po zamontowaniu ?
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2012-05-30, 16:05

voyo benzyna + lpg. Po wymianie z pełną butla i pelnym zbiornikiem paliwa (do rzadkości :-> ) nawet nie opadł. Zdjęcia zrobie jutro.
Sprawności nie miałem okazji jeszcze sprawdzic, ale jest dużo sztywniejsze i pewniejsze w prowadzeniu. kolumny pasują p&p.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-05-30, 20:53

Byłem dziś swoją Primką na stacji diagnostycznej, ustawiłem światła i przy okazji ścieżka diagnostyczna - 60% LT i 59% PT, czyli bardzo dobrze (nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek z tyłu było więcej niż 65%). Częstotliwość rezonansowa też podobna 16 i 17Hz :-)
Obrazek

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-05-31, 10:57

A powiedzcie mi jeszcze czy da radę tą przekładke zrobić dysponując zwykłym lewarkiem, czy podnosnik bedzie koniecznoscią ? Bo rozumiem ze w kwestii kluczy to tak jak juz wyczytałem na początku tematu to 17tka wszytkie te sruby odkreca.
To czekam jeszcze na foty od ciebie hyzios, ty masz felgi 15 tki czy 16tki ?

Niezle w ogóle, ze tyle juz o tym tematów w miedzy czasie bylo a rozwiązanie bylo tak banalne...
No i szkoda ze rok temu o tym patencie jeszcze nie bylo wiadomo...wlasnie wtedy zmienilem caly tyl na nowe amory, sprezyny i poduchy kayaby... :-x ...a tył jak siedzial tak siedzi. :-/
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-05-31, 11:38

Spokojnie na lewarku można to zrobić ale dodatkowo dla bezpieczeństwa czymś musisz podeprzeć samochód żeby nie spadł z lewarka .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2012-05-31, 19:23

Tak to wygląda u mnie
Obrazek
Felgi mam 15, co do wymiany to wystarczy lewarek - tylko tak jak pisał nice-wawa BHP to podstawa 8-)

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-06-01, 07:39

Jak dla mnie całkiem sensownie to wygląda. No i w koncu można bez obaw o zostawienie tylnego zderzaka zjechac z krawężnika.
No nic, pozostaje teraz tylko znalezc w jakims sensownym stanie macpersony z p12, a z czasem zainwestowac w nowe amory.
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2012-06-01, 18:45

voyo masz tu jeszcze link do tego jak to u bravomena wyszło: viewtopic.php?t=5559

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-06-02, 12:47

No to tylne McPhersony juz zamówione!
200zł z wysyłką za uzywance, mam nadzieje ze sie nie zawiodę... :lol:
Dodatkowym motywatorem był wczorajszy szlif asfaltu przy delikatnie stromym podjezdzie...i to z pustym bagażnikiem! Wygląd wyglądem ale tak być dłużej nie może !
Dam znac jak je zamontuje.
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-06-02, 12:55

voyo pisze:No to tylne McPhersony juz zamówione!
[...]
Dam znac jak je zamontuje.
Zrób zdjęcia przed i po jak możesz, bardzo jestem ciekawy efektu u Ciebie, na kołach 16".
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
rambo321
wiem o czym pisze
Posty: 79
Rejestracja: 2010-01-03, 20:56
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: rambo321 » 2012-06-02, 21:36

voyo pisze:No to tylne McPhersony juz zamówione!
200zł z wysyłką za uzywance, mam nadzieje ze sie nie zawiodę... :lol:
Dodatkowym motywatorem był wczorajszy szlif asfaltu przy delikatnie stromym podjezdzie...i to z pustym bagażnikiem! Wygląd wyglądem ale tak być dłużej nie może !
Dam znac jak je zamontuje.
Czy po demontażu swoich kolumn mógłbyś zmierzyć ich długość i długość kolumn od P12 ?
Też mnie interesuje ta przeróbka.
Rambo321 ma się dobrze :)
Obrazek

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-06-04, 07:49

Ok. Postaram się parę fotek strzelić w trakcie i po montażu. W nastepny weekend sie za to zabiore.

[ Dodano: 2012-06-09, 12:01 ]
No to do działu uterenowionych primer dolaczyła kolejna sztuka ! :-/
Musze przyznac ze tyl dość radykalnie podskoczyl do gory. Bylo 62-3cm, jest 68-9cm. W trakcie regulacji świateł już prawie zabrakło skali ! Inna sprawa ze bagażnik i zbiornik lpg jak i benzyny były praktycznie puste,więc liczę ze jeszcze trochę tył opadnie. Bo odnośnie kwestii wizualnych...to trzeba się chyba trochę oswoić z nowym wyglądem. ;) Początkowo trochę się przeraziłem takim wywindowaniem tyłu,ale jak tak na parkingu oblukałem inne auta to nie wychodzi to jakoś dziwnie. Toyota Avensis czy Mazda 6 z tego rocznika też mają mocno tył zadarty i jak dla mnie wygląda to spoko. No nic,pojeździmy zobaczymy i najwyżej jak coś będzie nie tak to zawsze można wrócić do poprzedniego stanu.
Co do samego montażu,to muszę przyznać że trochę jednak trzeba się nagimnastykowac. Największy problem stanowi włożenie tej dolnej śruby. Musiałem tam się wspierać drugim lewarkiem. Na podnośniku w warsztacie byłoby napewno łatwiej bo oba koła by swobodnie zwisały. No i jeszcze jedna sprawa, dwie górne śruby to 14tki a ta dolna to 17tka.
Poniżej parę fotek:

Na standardowych macphersonach (kayaba) do P11:
Obrazek

Po zmianie na macphersony od P12:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

P11:
Obrazek

P12:
Obrazek

Obrazek
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-07-16, 10:32

voyo, wsysło tego Twojego posta (nie podbiło tematu) i dopiero teraz zauważyłem. Jak się jeździ? Bo wygląda dość wysoko, opadło coś jak pojeździłeś więcej? Jak wygląda z wiekszym obciążeniem?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
voyo
wiem o czym pisze
Posty: 67
Rejestracja: 2011-03-15, 08:46
Lokalizacja: Lublin/Chełm

Post autor: voyo » 2012-07-17, 07:42

wod2u pisze:voyo,....Jak się jeździ? Bo wygląda dość wysoko, opadło coś jak pojeździłeś więcej? Jak wygląda z wiekszym obciążeniem?
Po przejechaniu jakis 4tys km mogę juz w pelni to stwierdzic, ze jestem bardzo zadowolony z tej zmiany. :evil:
Aktualnie jest troszeczke niżej, ale doslownie 1 cm, przy obciążeniu bagaznika schodzi + - 2cm, jak by jeszcze ktos z tylu usiadl to tez by troche sie obnizyl.
Generalnie juz sie przyzwyczailem do nowego wygladu i wrecz zaryzykuje stwierdzenie...że bardziej mi sie podoba w tym momencie niz z poprzedniego stanu.
Odnosnie wlasciwosci jezdnych to rowniez jestem zadowolony, szczegolnie jest to zauwazalne przy przejazdach kolejowych, wczesniej mialem takie nieprzyjemne bujnięcia a teraz po prostu przelatuje nad torami :mrgreen: Ogolnie to jest sztywniej, na brukowanej drodze jest to juz mniej przyjemne, ale jak dla mnie bez przegiec. Zakrety tez bardzo pewnie autko pokonuje, co przyznam pierwotnie najwieksze obawy we mnie wzbudzalo. Mam natomiast wrazenie nieco wiekszej niz pierwotnie podsterownosci, ale to juz przy ekstremalnych probach z bardzo ostrymi zakretami.
A poza tym to same plusy ! Przyklad z zeszlego weekendu, wypad na mazury, podjazd leśną drogą pod stromy podjazd do domku na pagórkowym terenie... :-D ...i żadnego skrobniecia podwoziem, wrazenia bez cenne.
Tak wiec polecam jak najbardziej to rozwiązanie i serdecznie dziękuję za podzielenie się nim jego odkrywcom ;-)
Odradzam natomiast wkladanie gumy w sprężyny, które przez chwile mialem okazje testowac.
Ps.
Jeśli natomiast jest ktoś zdecydowany na tradycyjne rozwiązanie to mam do sprzedania zbędne mi aktualnie (acz w pelni sprawne) tylne kompletne macpherony (wszystko kayaby, uzytkowane: 09.2011 - 05.2012) :
tylne mcphersony kayaba - primera p11
P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) [PB/LPG] kolektor 4-2-1, mod rozrządu, zapłonu i egr

demano
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-07-11, 09:08
Lokalizacja: Pyrrycht

Post autor: demano » 2012-07-30, 13:22

A trzeba coś przerabiać czy wszystko jest plug & play ?

Awatar użytkownika
vincetti
fanatyk nissana
Posty: 516
Rejestracja: 2011-07-18, 22:38
Lokalizacja: Częstochowa/Londyn

Post autor: vincetti » 2012-07-30, 14:37

demano, Wszystko p&p. Z tego co pamiętam to gdzieś jest tu nawet opisane jak założyć tylne amorki od P12 bo są delikatnie wyższe i samochód ładniej wygląda
Pomogłem? Kliknij POMÓGŁ. Dzięki :)
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”