Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P11/WP11] HOW TO: Podgrzewane fotele w P11

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

[P11/WP11] HOW TO: Podgrzewane fotele w P11

Post autor: Arias » 2011-12-08, 23:29

Może komuś się przyda :] Ja to przerabiałem :)

Poniżej opiszę poniekąd moją walkę z instalacją podgrzewanych foteli w P11, która jak wiemy podgrzewane fotele ma prawdopodobnie tylko w wersji na rynek skandynawski (pomijam USDM i JDM, bo tam wiadomo mają wszystko :P)

Co potrzebne:
1.Maty na siedzisko sztuk dwie, opcjonalnie maty na oparcie sztuk dwie.
2.Przełączniki podgrzewanych foteli Nissanowskie na 4 piny, ja wziąłem z P11.144.
3.Wiązka, która mieści się pod tunelem środkowym, również może być z P11.144, rozpoczyna się kostką szeroką, rozgałęzia się na dwie mniejsze wiązki z czego jedna ma kostki do przełącznika podgrzewania oraz alarmu, druga zaś podgrzewania i (nie wiem czego, taka mała biała)
4.Bezpiecznik 10A
5.Moja GT oraz z tego co wiem GX również, na pewno mają wyprowadzoną instalację pod podgrzewane fotele pod fotelami, wychodzą z podłogi kostki trzy-pinowe. Jeśli takowej instalacji brak to trzeba zrobić takową.
6.Trochę cierpliwości i zapału do pracy (może być w formie płynnej jak u mnie ;p)



Mój montaż opierał się na podzespołach Nissanowskich, było zatem PnP, oczywiście można wykorzystać włączniki oraz maty z innych marek, ale wtedy trzeba sztukować i kombinować troszke. Co nie jest nierealne :)

To zaczynamy:
1.Ja najpierw zamontowałem maty do tego najlepiej wyjąć fotele z auta co czynimy odkręcając cztery śruby mocujące fotel do karoserii i powoli, ostrożenie co by nie porysować sobie kokpitu wyjmujemy fotele jeden po drugim. Następnie odkręcamy siedzisko od fotela, które również jest na czterech śrubach. W przypadku fotela kierowcy dobrze jest siedzisko podnieść pokrętłami regulacji maksymalnie do góry mamy wtedy najlepsze dojście do śrub. Teraz trzeba odseparować tapicerke od wypełnienia fotela, do tego celu przydadzą się kombinerki którymi rozchylamy metalowe kółeczka którymi jest przymocowana tapicerka do metalowej konstrukcji fotela. Nie trzeba ściągać jej całej, rozwieramy tylko tyle oczek by móc bezproblemowo wsunąć matę pomiędzy gąbkę a tapicerkę, maty nie trzeba mocować i tak się nie będzie przesuwać. Z oparciem robimy podobnie, tyle że tutaj może być konieczne ściągnięcie całej tapicerki i polecam mate przyszyć bądz złapać na kleju jakimś do gąbki (ja przyszyłem dookoła maty). Gdy maty są na miejscu składamy fotel wykonując powyższe czynności w kolejności odwrotnej. PS: żeby nie bawić się z metalowymi kółeczkami można je zastąpić opaskami zaciskowymi.



2.Nie montujemy jeszcze foteli do samochodu !! Teraz kolej na tunel. Aby zdjąć tunel środkowy, odkręcamy dwie śrubki po bokach tunelu w tylnej części. Następnie wyciągamy zaślepkę pod rączką hamulca ręcznego, wystarczy pociągnąć jest na zatrzaskach, tam mamy kolejne dwie śrubki. Kolejny krok to wyciągnięcie tego fragmentu gdzie jest popielniczka, on również jest na zatrzaskach, tam znów mamy dwie śrubki. Po odkręceniu wszystkiego wyciągamy tunel do góry i ukazuje nam się krótka wiązka w okolicach hamulca ręcznego. Powinna mieć obecnie po za kostką główną dwie mniejsze jedna do alarmu i druga nie wiem do czego :) ,podmieniamy ją na naszą wiązkę, montujemy przełączniki w tunelu, wpinamy kostki i montujemy spowrotem tunel na swoim miejscu.

3.Teraz wkładamy fotele na swoje miejsce i łączymy kostki z foteli z tymi wystającymi z karoserii (czasem trzeba ich poszukać pod dywanikiem).

4.Ostatnim co nas dzieli od grzania tyłka jest włożenie bezpiecznika w miejsce HEAT SEAT opisanego na klapce ze skrzynki z bezpiecznikami.

5.Jeśli wszystko powyższe przebiegło pomyślnie, możemy załączać nasze podgrzewanie w dwóch stopniach :D słabszym lub mocniejszym :)


To tyle jeśli chodzi o instalacje PnP w P11, mam nadzieje, że sie przyda. Na koniec małe FAQ problemów z jakimi ja się spotkałem.


1.P:Czy wiązka i przełączniki muszą być z Primery P11 bądź P11.144?
O:Nie, z tego co wiem taką samą wiązkę ma również Micra, 200SX, Note z pierwszych lat produkcji Xtrail itd.

2.P:Wszystko zmontowałem ale działa tylko jedna opcja grzania(bądz wcale)
O:Należy rozebrać i wyczyścić przełącznik, strasznie absorbuje syf.

3.P:Grzeje tylko fragment maty, bądz nie grzeje wcale.
O:Uszkodzona mata, można poszukać przerwy na macie i zalutować, każdą przerwe można zlutować i będzie działać.

4.P:Nie mam wyprowadzonych kostek z karoserii.
O:Być może Nismo nie jest wyposażone w taką instalację, wtedy trzeba całą wiązkę łącznie z przekaźnikiem i bezpiecznikami zrobić samemu. Wtedy bym sie nie bawił w kompletowanie ori części tylko oparł sie np o VW znacznie tańsze komponenty.


na razie to tyle w razie pytań, jestem do usług.


Pozdrawiam Arias.
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
SiwoL
fanatyk nissana
Posty: 1254
Rejestracja: 2009-12-09, 00:18
Lokalizacja: :))
Kontakt:

Post autor: SiwoL » 2011-12-09, 11:37

Musze zlukac u ciebie jak to działa:)) i chyba sobie coś takiego skompletuje bo mi brakuje w p10 miałem a w p11 brak:)
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320

Awatar użytkownika
Bart-qlka2
stały bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
Lokalizacja: Brzeszcze

Post autor: Bart-qlka2 » 2011-12-20, 15:35

Mi to też ostatnio chodziło po głowie ale dostać maty chyba będzie problem.
Poza tym nie wiem czy mam te wiązki o których piszesz. W wolnej chwili sprawdzę.
Co do niewiadomej wtyczki to ja np. mam w tej konsoli regulację wysokości reflektorów przednich. Może to od tego. Primery, przynajmniej P11.144, miały te włączniki albo tam albo w pobliżu licznika.
Co do wiązek to ciekawe czy to nie zależy od tego co w katalogu danego modelu się wyświetla że jest EP1 lub EP2 (Electrical platform 1 lub 2).
Bart

EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2011-12-20, 19:38

Maty to nie problem, wystarczy znaleźć p11.144 na części i wyrwać je dosłownie z fotela :) i przełożyć do siebie :) A nawet jakby instalacji nie było to naprawde można łatwo takową zrobić, wystarczy troche cierpliwości
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2015-09-18, 10:57

Witam,

kupiłem kostke z p11.144 z przelacznikami i niesteyu nie pasuje do kostki w p11 ktora jest pod recznym. Ta z p11.144 jest szersza :/ niby pinów tyle samo sie wydaje a jest za szeroka.Nie wiem czy ktos wie jak to podlaczyc teraz?

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-09-18, 10:59

Kupić taką kostkę jak trzeba - na przykład z wyjściem na sam włącznik czujek od alarmu i poprzekładać przewody.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2015-09-18, 11:00

czyli robota troche bez sensu bo mozna bylo puscic normalne przewody z koncowkami. Mysle jeszcze ja obciac ale jak zniszcze i nie ruszy to bedzie smietnik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”