Po wyczyszczeniu silnik ma za wysokie obroty. Przed czyszczeniem wszystko było OK, więc nie podejrzewam żadnego czujnika ani niczego innego. Jeżeli jest ciepły to po puszczeniu gazu obroty po chwili spadają do książkowych. Na gazie i na benzynie zachowuje się tak samo.
Niepokoi mnie to, że spadają trochę za wolno, przedtem (przed czyszczeniem) niemal natychmiast. A największa różnica jest na zimnym silniku, czasem dochodzą do 2 k obr/min i utrzymują się przez chwile po czym spadają do około 1500. Przedtem zimny miał przez chwile około 1200-1300 i po chwili spadał do normalnych.
Jak to wyregulować w silniku GA16DE ?
___________________________________________________________________________
U mnie po czyszczeniu przepustnicy było to samo
Nic na benzynie nie regulowałem i teraz po paru dniach zaczyna wszystko wracać do normy
Na gazie lekko zmniejszyłem obroty i tyle
___________________________________________________________________________
w moim przypadku czasami jak silnik jest mocno rozgrzany ciężko wcisnąć gaz, akurat wtedy były dwie primery w których były czyszczone przepustnice z nagaru i po tej operacji zalecana była regulacja obrotów biegu jałowego.
___________________________________________________________________________
u mnie było to samo dlatego wziąłem się za czyszczenie i nie żadnym preparatem tylko odkręciłem rozebrałem , pędzelkiem "gorące druciki" szmatką z benzyną ekstrakcyjną i wszystko pięknie puściło
___________________________________________________________________________
przepsutnica sie blokuje w obudowie - za malo wystaje jej ogrniczik, masz go na obudowei przepustnicy z przodu - to taka srobka bez łba zakontrowana nakrętką na klucz plaski 8.
Poluznij tą nakrętkę a następnie wkręcaj te srobkę do takiego momentu az przesutnica nie bedzie się przycierała, zapewne podniesie to obroty jałowe i trzeba będzie je skorygować srobą regulacyjną znajdującą się po lewej stronei kolektora ssacego (taka plastikowa na krzyrzaka)
___________________________________________________________________________
Blokowała się po dobrym nagrzaniu się silnika (jazda w korkach około 1 godz), ale była zasyfiona od nagaru , pewnie przez LPG. Wyczyściłem i nie blokuje się, ale efekty w postaci wysokich obrotów są mocno wkurzające.
Odnośnie regulacji obrotów, to już minimalnie zmniejszyłem własnie wkręcając tą śrubę (plastikową na krzyżaka). Z tym, że doczytałem w Haynesie, że regulować obroty należy na odłączonym, czujniku położenia przepustnicy. Więc spróbuje dziś jeszcze raz i zdam relacje z wyników.
___________________________________________________________________________
trzeba wyregulować punkt zamknięcia przepustnicy czyli moment gdy prawie całkiem zamknięta przepustnica powoduje otwarcie bypassu z dodatkowym powietrzem.
___________________________________________________________________________
Skup wzrok na przepustnicy po tej stronie gdzie jest spręzyna i talerzyk trzymający linke gazu.
Jest tam śruba zakontrowana nakrętko na klucz 8, rozkontrowujesz to i kręcisz srobą tak żeby przepustnica gazu się domkneła.
___________________________________________________________________________
Najpierw to, a następnie (jeżeli będzie potrzeba) doregulować wkrętem od prędkości obrotowej - po drugiej stronie przepustnicy
Ta zaznaczona jako "C" bo tylko po zwolnieniu tej śruby cokolwiek się przestawia. Wkręcając śrubę zauważyłem, że ta elipsowata blaszka obniża się , co powoduje przesunięcie ogranicznika (tego nad linką) i lepsze domknięcie przepustnicy, wtedy też wolne obroty na zimnym silniku są niższe, około 1200-1300.
Jakie powinny byc wolne obroty na ssaniu
___________________________________________________________________________
W instrukcji jest 1200+-50 na ssaniu
źródło: NKP
[P11/WP11] Czyszczenie przepustnicy - za wysokie obroty
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol