Strona 1 z 4

Liczniki w P11/WP11

: 2013-02-08, 14:07
autor: Zielkq
Cześć,
czasami pojawia się na forum pytanie, jak rozpoznać co który licznik w P11/WP11 posiada (zazwyczaj dotyczy to pytania o komputer pokładowy). Z tego co się zorientowałem w temacie i bazując na informacjach z forum i internetu, to w wersjach benzynowych (i tylko na nich obecnie się skupię, diesel musi poczekać :P )występowały 4 wersje liczników. Zbierając wszystko w jedno miejsce:
1)licznik podstawowy
Obrazek
(zdjęcie zapożyczone z aukcji nr 2963692060 i wykadrowane - jakby ktoś podesłał własne zdjęcie to będę wdzięczny)
Jest to podstawowy licznik, który będzie naszym licznikiem wyjściowym i porównawczym. Najczęściej spotykany w 1.6, choć i w 2.0 da się go czasami odnaleźć.

2)licznik 3-funkcyjny
Obrazek
Ten jest w sumie najczęściej występujący i najłatwiej go dostać na serwisach aukcyjnych, czy ogłoszeniowych. Występował w 1.6 i 2.0. Wyposażony dodatkowo w kontrolkę niezamkniętych drzwi oraz niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy (obie po lewej stronie licznika). Co nas bardziej interesuje to prawy wyświetlacz obejmujący tutaj zegarek, termometr i datę. Zmiany pomiędzy tymi parametrami dokonuje się "magicznym" przyciskiem na końcu przełącznika od wycieraczek.

3)licznik z SE (pełny komputer pokładowy w p11/wp11)
Obrazek
Najbardziej rozbudowana wersja licznika. Występowała na pewno w 2.0 w wersji wyposażenia SE (ale patrząc obecnie po ofertach sprzedaży także w innych wersjach?). Na wyposażeniu kontrolka niezamkniętych drzwi oraz niskiego poziomu płynu do spryskiwaczy (tak jak w liczniku 2))
Prawy wyświetlacz obejmuje zaś:
- zegarek
- temperaturę
- przejechaną odległość (de facto drugi tymczasowy licznik kilometrów obok tego występującego na lewym wyświetlaczu pod przebiegiem całkowitym pojazdu)
- kilometry możliwe do przejechania (do wyczerpania paliwa)
- średnie spalanie
- średnią prędkość
- czas podróży
Co ciekawe, nie znalazła tutaj zastosowania funkcja "data"... Zmian pomiędzy funkcjami dokonuje się oczywiście "magicznym" przyciskiem opisanym powyżej.

3a)pełen licznik z diesla (pełny komputer pokładowy w p11/wp11)
Ot, podobno ktoś słyszał, że ktoś widział takie coś. Niezwykle ciężki do dostania.
Za fotografię dziękuję marlosowi90 :)
Obrazek
funkcje jak w przypadku punktu 3.

4)licznik p11GT (pełny komputer pokładowy w p11gt)
Obrazek
Za fotografię dziękuję Rysiowi83.
Primera p11GT otrzymała własny licznik, który w praktyce w porównaniu do SE różni się jedynie kolorem tarcz (spotykane tylko w GT) i innym wyskalowaniem prędkościomierza (do 240km/h) i obrotomierza (do 9k).

Powyższe są oczywiście licznikami w wersjach kontynentalnych. Liczniki angielskie można rozpoznać po wyskalowaniu w milach na godzinę (czasami tarcza prędkościomierza wyskalowana jest jednocześnie w km/h i mph, jak również przy prawym wyświetlaczu występuje jednostka mph (tak, licznik wsadzony od anglika będzie pokazywał wszystko w milach).
DRAZIG pisze:Mam licznik z komputerem z wersji angielskiej auta i po podłączeniu od razu pokazywało wszystko co trzeba tyle że w galonach i milach.

Czy liczniki są zamienne?
Tak i nie. Nikt do końca nigdy nie posprawdzał, albo przynajmniej nigdzie się tym nie chwalił.
Z pewnością można wsadzić do sr20 licznik oznaczony wyżej jako 3), jeżeli mamy aktualnie licznik 2) (tym samym mamy już "magiczny przycisk"). Wtedy nie powinno byc problemów i cała operacja polega na wyjściu starego licznika i zastąpienia go nowym (sprawdzone m.in. przez zuh'a i przeze mnie :) ) Wydaje się prawdopodobne, że wsadzenie zamiast 2) licznika od 4)GT, też powinno działać - pozostaje jedynie pytanie, czy prawidłowe będą wskazania prędkościomierza i obrotomierza (wyżej wyskalowany).
Co w przypadku kiedy nie mamy magicznego przycisku, a więc posiadamy licznik 1)?
dawhell pisze: Sam licznik wymienić to pikuś. Problem zaczyna się w momencie wymiany manetki sterowaniem wycieraczek i tym magicznym guzikiem, w moim przypadku nie było pociągnietych dodatkowych przewodów do tego ów magicznego przycisku, ale i do tego doszedłem. Panowie problem zaczął się w momencie iż komputer mój nie miał sterownika do przetwarzania danych. Podsumując musiałbym wymienić komputer z całym osprzętem NATS.
Ważną informacją jest to, że licznik przebiegu kilometrów w p11/wp11 zapisany jest na stałe w liczniku - wymieniając licznik wymieniamy także całkowity przebieg... Aby zachować aktualny przebieg wypadałoby przeprogramować zawartość odpowiedniej kości, bądź próbować ją przełożyć :P

To chyba wszystko. Jeżeli coś pominąłem/przekręciłem to proszę o informację :)

Dodatkowo odsyłam:
viewtopic.php?p=196820
viewtopic.php?t=9258

Pozdrawiam

: 2013-02-10, 23:50
autor: bad_gen
witaj Zielq, podeślij mi adres swojego maila to zapodam zdjęcia zegarów ze swojej Primery WP11.144 2.0 benzyna, są całkiem inne niż te które pokazałeś, pozdro :-)

: 2013-02-11, 00:02
autor: janusz
Takie moje spostrzeżenie pod kontrolką check jest magiczna kontrolka od zapięcia pasów. Na prawo od kontrolki ciśnienia oleju też jest jakaś magiczna kontrolka tylko ni groma nie wiem od czego i do czego. Te kontrolki widać dopiero jak słoneczko odpowiednio poświeci na zegary.

Najprawdopodobniej w niedalekiej przyszłości (jak zgromadzę wszystkie potrzebne graty) będę wyciągał zegary to obadam co i jak z tymi kontrolkami.

: 2013-02-11, 15:16
autor: Zielkq
bad_gen pisze:witaj Zielq, podeślij mi adres swojego maila to zapodam zdjęcia zegarów ze swojej Primery WP11.144 2.0 benzyna, są całkiem inne niż te które pokazałeś, pozdro :-)
W P11.144 różnica jest jeszcze z tego faktu, że przed liftem i po lifcie były różne zegary:
Sajmooon pisze:Bo właśnie w P11.144 były dwa rodzaje zegarów starsze z temperaturą oleju i stanem baku na tym samym poziomi oraz jak w Twoim przypadku że te dwa wskaźniki są umieszczone delikatnie jeden pod drugim :)
Mail wysłałem, jednak nie za bardzo podejmę się opisania pełnych różnic - nie mam styczności z P11.144... :)
janusz pisze:Takie moje spostrzeżenie pod kontrolką check jest magiczna kontrolka od zapięcia pasów. Na prawo od kontrolki ciśnienia oleju też jest jakaś magiczna kontrolka tylko ni groma nie wiem od czego i do czego. Te kontrolki widać dopiero jak słoneczko odpowiednio poświeci na zegary.

Najprawdopodobniej w niedalekiej przyszłości (jak zgromadzę wszystkie potrzebne graty) będę wyciągał zegary to obadam co i jak z tymi kontrolkami.
Postaram się do wieczora wrzucić zdjęcie podświetlonych wszystkich kontrolek - licznik leży mi w pokoju :)
Co do kontrolki niezapiętych pasów to na forum entuzjastów z Nowej Zelandii była gdzieś informacja, że u nich ona normalnie działa (choć częściej się psuje i nie działa). De facto wystarczyłoby jakoś zorganizować czujnik (może cała klamra pasów z maximy będzie pasować?), zrobić podłączenie i można by było się cieszyć nową funkcją ;)

Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-12, 10:35 ]
Z małym opóźnieniem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(niejednolitość podświetlenia wynika z użycia lampki biurkowej - lepiej byłoby doprowadzić prąd na każdą z zamontowanych diód, ale za dużo z tym roboty :P )

I jeszcze widok od tyłu:
Obrazek
Obrazek

W licznikach od diesla w miejscu "kontrolki pasów" mamy kontrolkę od świec żarowych.

Pozdrawiam

: 2013-03-16, 23:53
autor: janusz
Cały czas mnie intryguje ta kontrolka po prawej stronie od kontrolki ciśnienia oleju. W dieselu w tym miejscu jest kontrolka informująca o wodzie w odstojniku. W benzynie jest to chyba kontrolka informująca o temperaturze oleju w skrzyni biegów - dotyczy wersji AT, albo temperatury oleju w silniku - nie wiem, pojęcia nie mam i strzelam teraz.
Kontrolka "O/D OFF" to jest kontrolka informująca o włączeniu nadbiegu - dotyczy wersji AT.

: 2013-03-17, 00:58
autor: vincetti
Mi ta kontrolka wygląda na "przegrzanie katalizatora" jeśli to w jakikolwiek sposób możliwe do obadania.

: 2013-03-17, 17:13
autor: janusz
vincetti pomiar temperatury to nie problem. Jednak mi to bardziej wygląda na kontrolkę temperatury oleju w skrzyni. Ogólnie samochody wyposażone w automatyczną skrzynie biegów mają czujnik temperatury oleju w skrzyni i chłodnicę oleju.

: 2013-03-17, 21:44
autor: Wiooreck
janusz pisze:W dieselu w tym miejscu jest kontrolka informująca o wodzie w odstojniku
W którym odstojniku?

: 2013-03-17, 22:03
autor: Zielkq
Wiooreck, nie ma przypadkiem tylko jednego odstojnika w okolicach filtra paliwa?
Tak patrzę na to co wypisałem w pierwszym poście i pominąłem jeszcze jeden rodzaj liczników do benzyny... No nic, uzupełnię w najbliższym czasie, a potem czas opisać diesla i polifty :)

Pozdrawiam

: 2013-03-17, 22:09
autor: janusz
Z książki "Sam Naprawiam - Nissan Alemra"
"Lampka sygnalizacji obecności wody w oleju napędowym (wersje z silnikiem wysokoprężnym). Lampka ta zaświeca się po włączeniu zapłonu i powinna zgasnąć w chwilę po uruchomieniu silnika. Świecenie się tej lampki podczas pracy silnika oznacza, że w filtrze paliwa silnika wysokoprężnego zebrała się woda. Należy wówczas niezwłocznie opróżnić odstojnik w filtrze paliwa silnika wysokoprężnego (patrz odpowiedni opis w podrozdziale „Obsługa bieżąca"). Nieusunięcie wody może spowodować poważne uszkodzenie pompy wtryskowej. Należy systematycznie sprawdzać stan filtru paliwa i usuwać z niego wodę, nawet jeśli jej ilość nie powoduje jeszcze włączenia się lampki kontrolnej."

: 2013-03-17, 22:10
autor: Wiooreck
Ja się zdziwiłem, bo jedyny odstojnik, o jakim jest mowa, to jest w filtrze paliwa. I woda tam jest sygnalizowana za pomocą zapalenia się lampki check engine. Licznik od diesla się trochę różni:

Obrazek

: 2013-03-17, 22:11
autor: zuh
Kiedyś na forum się pytałem o ta kontrolke na prawo od ciśnienia oleju. Uzyskałem odp , że jest to niedrożność katalizatora.

: 2013-03-17, 23:30
autor: janusz
Panowie stwierdzam, że trzeba napisać do nissana może wtedy uzyskamy odpowiedź.
Wiooreck mi chodziło o oznaczenie, które jest umieszczone z tyły na zegarach - na folii ze ścieżkami.
Nissan zrobił uniwersalną folię ze ścieżkami więc wystarczyło dać tylko inny obrazek nad żarówką i było po problemie.

: 2013-03-18, 10:20
autor: zuh
Wysłałem meila do Nissana i teraz czekamy na odpowiedź :)

: 2013-03-18, 10:23
autor: janusz
zuh ciekawe jaka będzie odpowiedź. Wysłałeś im zdjęcie i wskazałeś kontrolkę, o którą nam chodzi?

: 2013-03-18, 11:36
autor: zuh
Tak jest. Wysłałem zdjęcie z zaznaczoną kontrolką. Wspomniałem też o kontrolce pasów.

: 2013-03-18, 12:16
autor: janusz
Jak ktoś chce mam do sprzedania maty siedzeń do kontroli zapięcia pasów :D

[ Dodano: 2013-08-12, 20:32 ]
Dobra panowie już wiadome do czego jest ta magiczna kontrolka:
http://www.miaminewsday.com/national/15 ... ights.html

Tak przy okazji tu są zegary z Primery P11 Camino - wersja na Nową Zelandię

http://www.g20.net/forum/showthread.php ... land/page4

: 2013-09-10, 16:46
autor: Zielkq
Samoróbka, czy jakiś gotowiec?
Obrazek

: 2013-09-10, 17:59
autor: Sajmooon
Zegary generalnie urywają mi d... :D ciekawe tylko co jest wyświetlane na tym wyświetlaczu :)

Tarcze zegarow P11

: 2013-11-17, 17:15
autor: Emu89
Powiem tak kiedys mi sie nudzilo majac passata i zabralem sie za licznik , i z takiego

Obrazek

Stworzylem sobie taki :

Obrazek

w passacie zeszlo sie na najgorszym sciagniecia wskazowek wszystkich co bylo najgorsze , odkreceniu tarcz zegarow skanowaniu zabawa photo shopem , papier fotograficzny naklejic i po skrecac do kupy , czy jest mozliwy taki zabieg w naszych licznikach ?? Probowal ktos kiedys cos takiego stworzyc ?

Mnie zastanawia tylko jedna sprawa licznik w passacie mialem podswietlany z gory a w nissanie chyba jest od tylu ....

Co o tym sadzicie i myslicie ?

(Proszę o przeniesienie do odpowiedniego dzialu lub usuniecie i nakierowanie na odpowiedni temat )

: 2013-11-17, 17:22
autor: Zielkq
Zmiana podświetlenia to chwila roboty. Zmiana tarcz - też jest możliwa, ale papier fotograficzny moim zdaniem nie wystarczy. Tak jak napisałeś, w P11 licznik podświetlany jest "od dołu", tj. pod tarczami. Na allegro możesz znaleźć gotowce, jednak jak zrobić samodzielnie od podstaw, nie wiem...

Zaglądnij też w link wrzucony wyżej przez janusza, tam post #70 pokazuje rozebrany licznik i podmiankę tarcz :)
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... ost1615772

Pozdrawiam

: 2013-11-17, 17:28
autor: janusz
Emu89 któryś z chłopaków miał u siebie białe tarcze i wywalił to w p$%#$u - wrócił do oryginału. Do tego niebieskie podświetlenie, bleeee...

: 2013-11-17, 17:32
autor: Emu89
To juz kto co lubi :))) Jestem ciekaw po prostu kto co wie na ten temat ja w passacie bawilem sie sam po za tym nikt nie kaze robic bialych tutaj nas ogranicza tylko mozliwosc photo shopu :))) mozna zostac przy orginale i dorzucic sobie na srodek ladny ciekawy napis NISMO czy cos :P


Co do papieru na fotograficznym ale matowym ladnie to wychodzi i tanio no i drukarka go przyjmuije przynajmniej moja :)

: 2013-11-17, 17:37
autor: janusz
Na alledrogo można kupić takie podkładki i zmienić oryginał na takie białe coś...

Ja u siebie podświetlanie zegarów mam praktycznie zawsze skręcone na minimum. Jak jadę w trasę to tylko delikatnie zwiększam intensywność podświetlenia. Jeszcze się nie zdarzyło tak, żebym miał na full podświetlanie...

: 2013-11-17, 17:42
autor: Emu89
rozumie Cie Janusz ale nie o podswietlenie chodzi :) Tylko o tarcze :) dla mniej to jest najczesciej ogladana czesc ktora ogladam jadac autem i chcialbym sobie ja zrobic po swojemu :)

: 2013-11-17, 18:17
autor: vixo
A ja mam wyłączane podświelenie zegarów :D
Zostaje tylko delikatnie świecący zegarek :D

: 2013-11-17, 19:20
autor: vimek999
Sajmooon pisze:ciekawe tylko co jest wyświetlane na tym wyświetlaczu
Witam.Gdzieś na następnych stronkach jest zdjęcie zegarów nismo w P10 http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-prim ... 16632.html

: 2013-11-17, 19:50
autor: Zielkq
vimek999, uprzedziles moj wpis, ale jak juz poruszyles temat to jedziemy: :)
janusz ostatnio wspomnial, ze widzial wiecej tego typu zegarow, takze nie wyglada to na samorobke. I rzeczywiscie, po poszperaniu, nie jest to wymysl mysli garazowej, a produkt Nismo, ktory swoja droga jest ciezko dostepny i niezbyt wiele informacji o nim w przystepnych jezykach. Co wyswietla wyswietlacz? Wszystko i... nic. Ma wejscie AV-in.
Co ciekawe jest to produkt dedykowany do P11, a zarazem do U14 (bluebird) i prawdopodobnie to wnetrze masz vimek na mysli :P Zastanawia mnie tylko samo wyskalowanie i jednostki predkosciomierza...
Jakby ktos zlokalizowal miejsce, gdzie mozna takowy zakupic za rozsadne pieniadze (choc to raczej nierealne...), to chetnie przygarne :)

Pozdrawiam

: 2013-11-17, 20:11
autor: zuh
Zielkq, i ja bym chętnie przygarną :)
Co do tarcz, to robiłem mojemu bratu w hondzie. Dawałem do druku ale na foli. Cyferki były półprzezroczyste a reszta normalnie drukowana. Całość naklejałem na plexe. Efekt był fajny ale po czasie wrócił do oryginału (dostał dobrą propozycje cenową za zegary). Teraz już nie pamiętam gdzie mi to drukowali. Była jakaś firma która robiła naklejki, reklamy i coś tam jeszcze.

: 2013-11-17, 21:21
autor: janusz
Zielkq, zuh nie tylko Wy z chęcią przygarniecie takie coś :D Ja również z chęcią dokonam adopcji takiego czegoś :D .