Strona 1 z 1

[P11/WP11] Daszki przeciwsłoneczne

: 2012-10-24, 13:45
autor: Zielkq
Cześć. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o wymiarach, czy kompatybilności, także proste pytanie, może ktoś już wcześniej sprawdzał/próbował:
jak jest z kompatybilnością daszków przeciwsłonecznych w p11/wp11, a p/wp11.144? Na logike obstawiałbym, że takiej 'drobnej' cześci nie chciałoby im się zbytnio zmieniać pod względem wymiarów, ale może jednak? :-P
Pozdrawiam

: 2012-10-24, 14:25
autor: Wiooreck
Z tego co ja przymierzałem są takie same. Aczkolwiek p11 po lifcie miały podświetlane i większe lusterko w daszku pasażera. Ja też sądziłem, że takie "błachostki" jak wtyczki od wiązki nie będą się różnić, a jednak niektóre się różnią :)

: 2012-10-24, 16:39
autor: Zielkq
No i taka odpowiedź bardzo mnie cieszy. Właśnie o tym podświetleniu myślę (tak swoją drogą, to gdzie 144 miały je wpięte? Pytam raczej z ciekawości, bo z tego co się orientowałem to przed liftem nie było wersji z takimi daszkami, także instalacji pod nie na próżno pewnie szukać - wepnę się najwyżej w którekolwiek 12V) i możliwości zasłonienia lusterka klapką. Teraz tylko pozostaje poszukiwanie części :)
Pozdrawiam

: 2012-10-24, 17:10
autor: janusz
Podświetlenie wpięte równolegle do tego tego co jest koło lusterka wstecznego. Swoją drogą sam o tym też myślałem. Daszki są do dostania na allegro, tylko trzeba uważać i nie kupić od anglika.

: 2012-10-24, 17:39
autor: Zielkq
W Maździe widziałem lusterka na obu daszkach i takie rozwiązanie spróbuję wykorzystać. Także od anglika odpowiedni daszek też znajdzie zastosowanie ;)
janusz pisze:Podświetlenie wpięte równolegle do tego tego co jest koło lusterka wstecznego.
W sumie najbardziej logiczne rozwiązanie. Oczywiście w mojej lampka musi być w połowie wysokości dachu, także więcej zabawy, ale pomyślimy.
janusz pisze:Swoją drogą sam o tym też myślałem.
Nie krępuj się, będę mógł wtedy korzystać z Twojego doświadczenia w tej materii :-P

Pozdrawiam

: 2012-10-24, 21:46
autor: Wiooreck
Zielkq pisze:Oczywiście w mojej lampka musi być w połowie wysokości dachu
A nie masz tych lampek zaraz nad lusterkiem wstecznym, włączanych przyciskami?

: 2012-10-25, 08:53
autor: wod2u
Wiooreck pisze:Z tego co ja przymierzałem są takie same. Aczkolwiek p11 po lifcie miały podświetlane i większe lusterko w daszku pasażera. Ja też sądziłem, że takie "błachostki" jak wtyczki od wiązki nie będą się różnić, a jednak niektóre się różnią :)
Ja w P11.144 nie mam podświetlenia lusterka w daszku pasażera. Ciekawe od czego to zależy czy były montowane czy nie. Ale coś mi się zdaje, że jakbym założył, to byłby to jeden z modów, który moja ładniejsza połowa od razu by zauważyła i doceniła :D

PS: na allegro oczywiście same angliki...

: 2012-10-25, 09:14
autor: Zielkq
Jeżeli mówimy o czymś w takim stylu
Obrazek
(tutaj wersja z lifta), to u mnie brak na wyposażeniu. I tak też było seryjnie, bo podsufikta jest nietknięta.
Próbowałem przekopać się przez części na nissan4u.com i wg. tego Wagon miały 3 lampki:
http://nissan4u.com/parts/primera_wagon ... tration_1/
Także nie wiem, czy tylko moja jest biedna pod tym względem, że ma tylko lampkę mniej więcej na wysokości końca przednich foteli i drugą identyczną nad bagażnikiem. (ciekawe czy instalacja pod tą nad lusterkiem istnieje nad podsufitką)
nissan4u.com podaje, że te lampki nad lusterkiem też różne występowały:
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_1/
http://nissan4u.com/parts/primera/el_p1 ... tration_4/
Wracając jeszcze do daszków przeciwsłonecznych, to znowu za nissan4u.com http://nissan4u.com/parts/primera_wagon ... /sunvisor/
powinny do siebie pasować. Zajrzałem jeszcze do instrukcji od P11 i na 1-23 dotyczacej oświetlenia punktowego jest też informacja odnośnie "oświetlenie lusterka w osłonie przeciwłonecznej (jeśli jest zastosowane)" - jakieś wersje to jednak miały już przed liftem... Ale to zweryfikujemy w najbliższym czasie :-P
Pozdrawiam

: 2012-10-25, 09:15
autor: janusz
Zielkq nie ma problemu, tylko muszę najpierw znaleźć wolne fundusze na tą przyjemność.
wod2u na allegro trafiają się też europejczyki i to nie tylko P11.144 ale również widziałem zwykłe P11.

Swoją drogą w P10 na rynek amerykański lusterko na daszku przeciwsłonecznym też było podświetlane. A i raz trafiłem P10 wersja duńska - podgrzewane fotele, wycieraczki na lampach, skrzynia manual i do tego tempomat :D


Zielkq jak na wiosnę się zrobi już ciepło to można się wziąć za rzeźbienie czegoś :D

: 2012-10-25, 09:44
autor: smeru
Miałem taki daszek w P11, odłączony, bo ktoś wyłamał zasłanianie tych lampek. To była wersja SLX z 1997 roku z Holandii z 2.0 benzyna. Teraz mam P11.144 z 2000 roku z Polski z silnikiem 2.0 benzyna i nie mam tego daszka.

: 2012-10-25, 09:55
autor: Zielkq
Przejrzałem jeszcze instrukcję od P11.144 i tam też jest "oświetlenie lusterka w osłonie przeciwłonecznej (jeśli jest zastosowane)" - czyli zgodnie z przypadkiem smeru i wod2u, nie było to wyposażenie podstawowe, a dodatkowe. Jednak w .144 znacznie częściej występowało :-P
Pozdrawiam

: 2012-11-02, 11:17
autor: Wiooreck
Zielkq pisze:Jednak w .144 znacznie częściej występowało
Wyposażenie dodatkowe, ale jednak kierowca jako "kierowca" nie korzysta z tego :D, ale zawsze można zamontować takie od anglika ;) w p11 duuuużo rzeczy było wyposażeniem dodatkowym, dość często tylko w tych bogatszych krajach się to pojawiało.
janusz pisze:A i raz trafiłem P10 wersja duńska - podgrzewane fotele, wycieraczki na lampach, skrzynia manual i do tego tempomat
To tak samo, jak w p11, była wersja SE, dużo egzemplarzy poszło na skandynawię, sporo po Wielkiej Brytanii jeździło, też miały wycieraczki na lampach, wycieraczki na tylnych szybach (mowa o sedanie), skórzane fotele i podgrzewane (takie jak ja mam, właśnie zrobiony przeszczep od SE) i parę innych bajeranckich dodatków :D

: 2012-11-02, 13:21
autor: janusz
Wiooreck ja się cały czas zastanawiam nad założeniem wycieraczki na tylną szybę do swojego sedana. Najdrożej wyjdzie wymiana szyby tylnej. A na maty do podgrzewanych foteli poluje cały czas.

: 2012-11-02, 14:27
autor: Zielkq
Wiooreck pisze:
Zielkq pisze:Jednak w .144 znacznie częściej występowało
Wyposażenie dodatkowe, ale jednak kierowca jako "kierowca" nie korzysta z tego :D, ale zawsze można zamontować takie od anglika ;)
Z anglika już dorwałem daszek, brakuje mi tylko z wersji europejskiej. Projekt zakłada, że będą dwa lusterka i dwa podświetlane. Najwyżej w przyszłości wykorzystam ten od kierowcy jako miejsce na wyświetlacz. :P A i przy okazji udało się nabyć schowek na okulary z P11.144. Mam nadzieję, że będzie pasował bez większych przeróbek...
Wiooreck pisze:
janusz pisze:A i raz trafiłem P10 wersja duńska - podgrzewane fotele, wycieraczki na lampach, skrzynia manual i do tego tempomat
To tak samo, jak w p11, była wersja SE, dużo egzemplarzy poszło na skandynawię, sporo po Wielkiej Brytanii jeździło, też miały wycieraczki na lampach, wycieraczki na tylnych szybach (mowa o sedanie), skórzane fotele i podgrzewane (takie jak ja mam, właśnie zrobiony przeszczep od SE) i parę innych bajeranckich dodatków :D
Macie może gdzieś rozpiskę wyposażenia dodatkowego? Tylko proszę nie odsyłajcie mnie do tematu "wyposażenie primery" na NKP, bo z niego w sumie mało wynika - wypisywane są tylko te największe różnice wyposażeniowe, a o tych małych cisza... Albo inaczej, są gdzieś dostępne zagraniczne instrukcje (ale nie japońskiej wersji i nie G20)? W internecie pełno "service manual", a nie "owners manual"... (nasza polska jest dość ograniczona, ot chociażby wycieraczek na reflektorach nie uznaje :P )
Pozdrawiam

: 2012-11-02, 14:40
autor: janusz
Zielkq to jest na tej zasadzie ile Primer tyle wersji wyposażenia. ostatnio widziałem P11 w kombi z wycieraczkami na lampach podgrzewane fotele, ale szyby na korbkę :D
To jest dość ciekawe http://otomoto.pl/nissan-primera-skora- ... 24684.html

: 2012-11-02, 15:02
autor: Zielkq
janusz, wiem, wiem, nigdy nie ma stałych wersji wyposażenia, bo mając pieniądze idzie dokupić poszczególne "funkcje" podczas kupna nowego samochodu, ale nie jest to też jakaś nieograniczona lista...
Ciekawa ta Primera na otomoto, właśnie się dowiedziałem, że jednak były kanapy w kombii z 3 trójpunktowymi pasami, 3 zagłówkami i podłokietnikiem. Dla mnie kolejna nowość :) (do tej pory trafiałem tylko na trzy zagłówki, albo dwa i podłokietnik)
Pozdrawiam

: 2012-11-02, 15:47
autor: janusz
Nawet lepiej - fotel kierowcy jest regulowany automatycznie :D

: 2012-11-15, 13:37
autor: Wiooreck
Ja mam te same fotele i mam regulowane manualnie z podgrzewaniem, znowu moje poprzednie były bez podgrzewania a też w skórze (co mnie do tej pory zastanawia, jak można wziąć skórę bez grzania). Dobrze powiedziane, ile primer, takie było różnorodne wyposażenie, bo to głównie tylko i wyłącznie zależało od właściciela. Niby były poszczególne oznacznie typu LX, GX, GLX, SLX, Si, SRi, GT, no i oczywiście limitowane, ale nie wiem czy gdzieś się jeszcze znajdzie katalogi z rozpiską, chyba, że w ASO może takie rzeczy archiwizują :D

: 2012-11-15, 16:30
autor: janusz
Weźmy jeszcze pod uwagę fakt, że część użytkowników po prostu dokłada oryginalne rzeczy/części, których nie było w oryginale, ale wiązka była pociągnięta - ja tak miałem w P10. Nie miałem klimy, ale założyłem oryginał więc jak coś to było w standardzie. To samo teraz z P11 - nie miałem podgrzewanych foteli, a teraz mam - i znów założone oryginalne maty i włączniki. Zastanawiam się jeszcze nad wycieraczką na tylną szybę - wszystko na oryginałach.

[P11/WP11] Podświetlane daszki przeciwsłoneczne/słoneczniki

: 2013-01-05, 16:24
autor: Zielkq
Cześć, jakiś czas temu pytałem o kompatybilność daszków przeciwsłonecznych pomiędzy P11/WP11, a P.11.144/WP11.144. Dzisiaj mogę napisać, że wszystko ładnie pasuje i bez większych modyfikacji da się dołożyć daszki mające lusterko i podświetlenie. Poniżej opis na przykładzie mojej WP11.

Wyłączenie odpowiedzialności:
Wszystko co niżej opisane robicie na własną odpowiedzialność. Wszystko u Was może wyglądać inaczej i jeżeli coś popsujecie, to nie do mnie z pretensjami :-P
Przy podłączeniu do zasilania lampek wnętrza i stworzeniu zwarcia prawdopodobnie poleci rezystor w module ściemniacza - opis gdzieś na forum.

Co potrzebujemy?
- daszek/2 daszki przeciwsłoneczne z wbudowanym lusterkiem i oświetleniem (z tego co się zorientowałem, to montowane to było tylko po stronie pasażera, także w moim przypadku potrzebowałem jednego z wersji europejskiej, a drugiego od anglika)
- śrubokręty, klucze do radia,
- coś do podważania (np. śrubokręt+szmatka)
- trytki (opaski samozaciskowe)
- koszulki termokurczliwe + taśma izolacyjna
- kostki do łączenia kabli
- lutownica
- trochę kabla (dwie żyły)
- trochę wolnego czasu (mi to w sumie zajęło dwie noce, ale to ze względów na schnięcie uszczelnienia, które robiłem przy okazji :-P )
- jakieś zdolności manualne
Obrazek

Tytułem wstępu:
Moja WP11 pod względem oświetlenia jest biednie wyposażona przez fabrykę - na podsufitce są tylko dwie lampki oświetlające wnętrze, a brak jest dodatkowej, służącej do czytania map (nad lusterkiem środkowym). Z tego też względu opis podłączenia będzie oparty na względnie najłatwiejszej dla mnie opcji, a nie na takiej, jak być prawdopodobnie powinno w oryginale:
janusz pisze:Podświetlenie wpięte równolegle do tego tego co jest koło lusterka wstecznego.
Nie podpinałem się też pod posiadaną lampkę, do której de facto byłoby najbliżej ze względów ilości prac potrzebnych na wykonanie - nie bardzo wiem, którędy leci do niej kabel, bawić się w szukanie też za bardzo nie chciałem bo skończyłoby się na demontażu całej podsufitki... Nie ciągnąłem też kabli dachem, bo bez ściągania podsufitki mało poręczne to by było, a i mogłyby się obijać powodując w jakiś sposób hałas. Co więcej, w mojej gotowej instalacji nie było...


Jedziemy:

Gdy mamy wszystko to zaczynamy zabawę od wykręcenia dwóch śrub trzymających dotychczasowe słoneczniki i wyciągamy je w dół (same wypadną) - naszym oczom ukazuje się dziura w metalowym wzmocnieniu, którędy finalnie wypuścimy kable. Do tego wykręcamy śrubkę z zaczepu i na siłę (lecz z umiarem) wyciągamy do w dół. Z drugim daszkiem postępujemy podobnie.
Otrzymujemy taki widok:
Obrazek

Następnie zajmujemy się osłoną przednich słupków. Początkowo myślałem tylko o ich odchyleniu, jednak warto je zdjąć w całości. Aby się do nich dostać zdejmujemy uszczelki na krawędzi drzwi (są na wcisk, chwytamy palcami i ciągniemy), które przysłaniają nam dostęp (wystarczy tylko kawałek, jak na zdjęciu):
Obrazek
a następnie z wyczuciem, od góry podważamy i odginamy osłony słupków (ręce do tego wystarczą, bez śrubokrętów, etc.) Poniżej zdjęcie słupków od środka - sam wcześniej szukałem tego po allegro, aby zobaczyć mocowania):
Obrazek
W wersji z dodatkowymi głośnikami w słupkach prawdopodobnie konieczna będzie tutaj mała modyfikacja postępowania, ale tu się już nie wypowiem, bo nie miałem styczności.
Następnie odkręcamy uchwyt po stronie pasażera znajdujący się na podsufitce (podważamy delikatnie w odpowiednich miejscach i odkręcamy śruby).
Wymierzamy odpowiednie długości kabli (warto zostawić trochę zapasu, po dokładnym przymocowaniu kabli może okazać się, że będą zbyt krótkie, aby wygodnie je łączyć...)
Jeżeli do daszków mamy pełne kostki, tj. zarówno gniazdo jak i wtyk to do wtyku podłączamy odpowiednio kable (prawdopodobnie wystarczy wyjąć kawałki starego kabla i w ich miejsce wsadzić nowe - mi się jednak ta sztuka nie udała i chałupniczą metodą doczepiłem się do tych kawałków - zdjęcia poniżej):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Lutownica+koszulka termokurczliwa+taśma izolacyjna i działa :-D

Z obiema postępujemy identycznie. Ja niestety posiadałem tylko jedną pełną kostkę, a dwa lusterka, także w drugiej przy pomocy przerobionych wsuwek + koszulek termokurczliwych + taśmy izolacyjnej dorobiłem prowizoryczny wtyk do kostki. Chciałem, aby pozostała funkcjonalność w postaci możliwości odpięcia daszków bez konieczności cięcia kabli (można było jest przylutować na stałe)

Zaczynamy ciągnięcie kabli od dziury w miejscu mocowania daszka. Przeciągamy wszystko w taki sposób, aby kostka od strony daszków została nam na końcu, czyli w dziurę wkładamy najpierw koniec idący do zasilania. Kable wkładamy w taki sposób, aby trafić w dziurę znajdującą się w tylnej części wspornika - po prostu wkładamy niejako w stronę tyłu samochodu i wyciągamy pomiędzy podsufitką, a dachem i kierujemy w stronę słupka. Ja radziłem sobie przez delikatne! odchylenie podsufitki (uwaga na podsufitkę przy słupkach środkowych - tu się będzie zaginała - delikatne zagięcia są jednak po złożeniu całości niewidoczne)
Obrazek
Dalej lecimy przednim słupkiem do dołu (trytkami mocujemy od już istniejących tam kabli)
Obrazek
Obrazek
Od strony kierowcy sprawa jest prosta - dalej w dół i w okolice skrzynki bezpieczników. Od pasażera lecimy za schowkiem (nie trzeba demontować), za konsolą środkową (trzeba ją zdjąć - dwie śrubki od dołu, cztery? zatrzaski i dwa zatrzaski w kratkach, wpierw wyjmujemy radio). Mocujemy nasz nowy kabel do już istniejących trytkami, aby nie latał.
Obrazek
Obrazek
Dalej za schowkiem pod nogami pasażera i znowu w okolice skrzynki bezpieczników. Pamiętać, aby zabezpieczyć jakoś kabel, aby nie spadł na nogi kierowcy i nie przeszkodził w prowadzeniu, czy też aby nie zablokował jakiś urządzeń wewnątrz.

Podpinamy się pod oświetlenie wnętrza (ten punkt kiedyś rozwinę - obecnie ze względu na zbliżającą się sesję i ograniczone ilości czasu podpiąłem całość pod zapalniczkę - możliwość oświetlenia daszków mam jedynie po przekręceniu kluczyka, docelowo ma działać w każdej chwili) :-D


Następnie skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowymi daszkami. Przy montażu bocznych słupków uwaga na kable!

Finalnie:
Obrazek
Obrazek

Pytania/skargi/wnioski?
Pozdrawiam

: 2013-01-15, 22:38
autor: Dreams
Mi się to podoba chyba te se takie zrobie:D

: 2013-02-04, 19:56
autor: SCOOTER
Fajnie to wygląda.
Też mnie denerwuje tylko jedno lusterko i to od strony pasażera.

: 2013-02-04, 20:52
autor: janusz
Nieźle podoba mi się. Też sobie w końcu to zrobię, ale najpierw tempomat :D

: 2013-02-05, 10:05
autor: Zielkq
Patrzac na daty, dzisiaj rowno miesiac od zalozenia calosci i dalej mnie to cieszy jak wsiadam do samochodu :P Czesciej od lusterka wykorzystuje jednak samo podswietlenie - idealnie swiatlo pada, gdy otwiera sie jakas ksiazke, gazete i czeka w samochodzie chwile.
Z ciekawostek to nie ma na nich zadnych ostrzezen o poduszkach/koniecznosci zapinania pasow/itd. - byly tylko male naklejki, ktore z latwoscia mozna zdjac (a nie takie cos jak na oryginalnym daszku kierowcy - cala litania w 3 jezykach) ;)

Z zorientowania w temacie napisze jeszcze, ze z g20 (rowniez teoretycznie pasuja bez modyfikacji) mozna znalezc daszek z wbudowanym pilotem do bramy garazowej - mi to nie jest potrzebne, ale moze ktos bedzie myslal :)
Pozdrawiam

: 2013-02-05, 11:51
autor: zuh
A jak to wygląda? Znaczy ten daszek z pilotem? Wie ktoś coś na ten temat?

: 2013-02-05, 12:24
autor: Zielkq
Ma 3 przyciski z tego co pamietam - wieczorem bede przed komputerem, to wrzuce cos dokladniejszego w temacie.
Pozdrawiam

: 2013-02-05, 13:00
autor: wod2u
Tą samą funkcję można dostać z lusterkiem z Maximy. Plus automatyczne przyciemnianie jak Ci ktoś zaświeci z tyłu. Taki mały pomysł na kolejną rozkminę z cyklu "dokładanie gadżetów" :-P

: 2013-02-05, 13:25
autor: Zielkq
A czy maximy nie mialy tego tez wlasnie w daszku przeciwslonecznym? (no chyba, ze cos sie pozmienialo pozniej, bo pozniejsze infiniti tez mialy wlasnie pod lusterkiem przyciski do sterowania bramami)
Co do lusterka wewnetrznego fotochromowego, to z p12 mozna korzystac - pewnie jakies mocowanie do przerobienia, doprowadzenie + i -, ukrycie jakos kabli i gra gitara. W sumie prosta sprawa, ale z zalozenia nie dziala to jak mamy przyciemniona szybe z tylu, takze ja sie w to osobiscie nie bawie. Co innego, gdyby ktos wpadl na pomysl z czego dopasowac zewnetrzne lusterka na fotochromach :)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2013-02-05, 20:50 ]
Tak to wygląda:
http://www.ebay.com/itm/99-01-Infiniti- ... 0661145867
(swoją drogą ci to mają litanie ostrzeżeń... - uwaga, kawa jest gorąca! :P )
Ktoś już nawet przekładał to do P10 na g20.net:
http://www.g20.net/forum/showthread.php ... d-in-a-P10!!
Obrazek
Obrazek
Obrazek
(zdjęcia zapożyczone z galerii w wyżej wymienionym linku)
Pozdrawiam