Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] Naprawa płytki wentylatora nadmuchu

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

[P10/WP10] Naprawa płytki wentylatora nadmuchu

Post autor: jarkk » 2009-12-07, 14:38

Poniżej przedstawiam cały przebieg naprawy, którą może wykonać każdy kto choć raz miał lutownice w ręku i oczywiście nie ma dwóch lewych rąk.

Elementy potrzebne do naprawy rezystora dmuchawy:

1.Wiertło do metalu 3 mm
2.Wiertarka (najlepiej stołowa)
3.Lutownica
4.Cyna
5.Kalafonia
6.Drut (1mm np. z kabla koncentrycznego telewizyjnego) - ok.2 cm
7.Śrubki – 4 szt.
8.Pinceta
9.Młotek
10. Miernik


Kolejność wykonywanych czynności:

1.Wymontować rezystor
2.Rozwiercić nity mocujące blaszki zabezpieczające (od dolnej strony)
3.Odessać stare luty (uwaga nie uszkodzić miejsc lutowania)
4.Przygotować blaszki z drutu (poprzez spłaszczenie ich młotkiem)
5.Przylutować blaszki w miejsce starych lutów
6.Sprawdzić styki miernikiem (musi być przejście na każdym wsuwce)
7.Przymocować blaszki zabezpieczające przy pomocy śrub

Koszt naprawy 0 zł
Czas naprawy ok. 40 min
Przyda się tez pomocna dłoń (ta trzecia i czwarta)

fotki w tym temacie: viewtopic.php?t=315


źródło: NKP

bamber01
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2010-07-19, 22:50
Lokalizacja: Polska

Post autor: bamber01 » 2010-08-11, 16:17

Witam.
czy mógł by mi ktoś poradzić i ewentualnie krok po kroku powiedzieć mi co zrobić z takim problemem: Otóż ostatnie dni ulewy i normalna rzecz parowały mi szyby (różnica temp.)odkręciłem na maxa ogrzewanie i na maxa moc nawiewu i nic.szyby odparowały mi tylko na wysokości wycieraczek w dolnym ich położeniu.A gdy włączam obieg zamknięty wtedy na parę minut włącza się nawiew lecz nie wieje tylko go słychać oraz dziwna sytuacja po odkręceniu nawiewu zimna po stronie pasażera wieje ciepłe powietrze po stronie kierowcy zimne a ze środka nic .Chciałem się dostać do konsoli środkowej i zobaczyć czy linki są na miejscu lecz po odkręceniu dwóch dolnych śrub (pod regulacją nawiewu nie mogłem obudowy ściągnąć).Możliwe że zapchana jest instalacja nawiewów lub filtr cząsteczek należy wymienić(jeśli filtr to gdzie on się znajduje i jak się do niego dostać).Posiadam Primere p11 z 1998r.Proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
fago2002
stały bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 2009-12-25, 11:41
Lokalizacja: Płock

p10 /nawiew /plytka

Post autor: fago2002 » 2010-09-28, 11:03

i juz moge napisac ze kolego te rozwiazanie jest do tylka , bo... robiac tylko przejscie na tych sciezkach , sprawisz ze na kazdym biegu dmuchawa bedzie chodzila, ale jak na 4biegu , nie bedzie roznic predkosci dmuchawy,chcialem tez dodac ze widzialem juz rozne plytki , i jest ich tyle rodzaji ze w glowie sie krci i nie kazda da sie naaprawic, w miejsce gdzie opisujesz przesjcie , powinny byc wstawione oporniki na plytce , ktore bede redukowaly prad , ktory idzie na dmuchawe, dzieki czemu jest roznica predkosci na dmuchawie, wiem ze keidys na forum byl schemat jak samemu zrobic , zamiast plytki uklad opornikow na suwkach i wsunac zamiast tej plytki i chcialem go odnalezc bo moze ,ktorys z kolegow ma go na komputerze jeszcze, pisalem o tym na forum , to mi temat zamknal Bombel bezpodstawnie, wysylajac link do naprawy plytki nawiewu, a nei schemat do polutowania opornikow , spisu opornikow ,wiem ze taki schemat byl na forum kiedys , bo sam u sebie kiedys z niego zrobilem takie cos i to dzialalo, a ze sprzedalem auto nie moge podejrzec...Mam nadzieje ze ktos przeczyta i bedzie wiedzial o co chodzi , pzdr
Drifting Nissanem Silvia s14 350HP

LESCHU DG

Post autor: LESCHU DG » 2011-02-15, 11:15

wiec wlasnie co do schematu to tez pamietam ze byl nawet ze zdjeciami i pelnym opisem...ale wtedy poszedlem na latwizne i uzylem kleju przewodzacego ,ale teraz nwet on mi nie pomaga wiec moze ktos szanowny z grona administratorow znajdzie ten schemat i go udostepni bo problem z plytka to podstawa w nissankach i powinien sie tu znajdowac ...z gory dzieki

Mike_83
fanatyk nissana
Posty: 481
Rejestracja: 2009-12-09, 11:32
Lokalizacja: Police

Post autor: Mike_83 » 2011-02-26, 10:44

Ja mam normalnie lutowane,jak kolega wyżej napisał i działa jak oryginał.

LESCHU DG

Post autor: LESCHU DG » 2011-03-01, 17:47

...co do schematu to nie mam pewnosci ale zanalazlem ow po wpisaniu"schemat rezystora dmuchawy nissan p10" i nawet sie pobawilem w malego elektronika heheh i zmajstrowalem taki uklad a nastepnie zainstalowalem go w aucie....dzialaly mi wszystkie biegi ale po dwoch dniach szlak trafil dwa rezystory poprostu sie skruszyly.Teraz zamierzam ow uklad wzbogacic o radiator z wiatrakiem od procesora i zobacze co bedzie...napewno napisze pozdrawiam

gierko78
aktywny forumowicz
Posty: 175
Rejestracja: 2010-06-10, 16:40
Lokalizacja: częstochowa

Post autor: gierko78 » 2011-08-25, 23:53

W dziale zrób to sam bodajże widziałem jak ktoś polutował i dodał chłodzenie płytki w postaci radiatora z blachy alu zrobiłem tak samo dwie małe dziurki w płytce między ścierzkami do zamocowania blachy na malućkie śrubki pasta termoprzewodząca i działa. Nie miałem pod ręką blachy więc rozciołem wzdłuż kawałek rurki miedzianej takiej co to do ogrzewania domków zakładaja i wyklapałem na płasko :idea: :)

Nissan p11 TD
nowy na forum
Posty: 39
Rejestracja: 2010-08-24, 13:31
Lokalizacja: podkarpacie, UK

Post autor: Nissan p11 TD » 2012-03-21, 10:49

z ta miedzia to raczej kiepiski pomysl.. miedz to dobry przewodnik ciepla ale nie rozpraszacz.. wszak w cetnralnym ogrzewaniu chodzi o to by nie tracilo ono ciapla zbyt szybko - nawet na rurach zasilajacych..;)
Ale potwierdzam sposob naprawy - zrobilem tak samo z pomoca kolegow anglikow.. - Wymontowalem plytke ceramiczna ze sciezkami oporowymi - i po wyczyszczeniu przylotowalismy kawalek drucika na cynie laczac sciezki "mostkiem" na przepalonym miejscu.. wystarczylo 1cm drucika.. Po schodzeniu zalozylem na swoje miejsce wpialem wtyczke i dmuchawa hula jak talala..! Fakt przydalo by sie chlodzenie bo mocno sie grzeje caly ten uklad nawet po kilku sekundach pracy jest goracy i az dziw bierze ze japonce o tym nie pomysleli.. Wiec radiatorek wskazany. Pozdro z Anglii;-)
Moj NISSAN P11 na sprzedaz:

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Wole diesle bo choć to traktory i muły to są trwałe i niezawodne..;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób To Sam”