Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Przyduszanie na benzynie

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
sam88
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-16, 06:55
Lokalizacja: lubuskie

Przyduszanie na benzynie

Post autor: sam88 » 2012-06-16, 09:24

Witajcie, nie dawno kupiłem Primerę W10 auto silnik 1,6 GA16DE chyba 66KW (niby tak w dowodzie jest napisane) silnik jest w gazie, na gazie pracuje idealnie, wchodzi na obroty nie ma problemu jednak jeśli przełączę go na benzynę to pracuje poprawnie tak do 2,5 tys. obrotów później się dławi praktycznie chodzi nierówno. Instalacja gazowa parownikowa KME Bingo 4S reduktor tomasetto. Po odpaleniu na benzynie nie ma problemu pracuje równo dopiero jak przygazuję to zaczyna się dławić tak jak by pompa paliwa nie dawała odpowiedniej ilości paliwa albo filtr był zapchany (co na jedno wychodzi). Proszę o radę. Zdjąłem dzisiaj pokrywę filtru powietrza żeby sprawdzić stan filtra bo sprzedawca twierdził, że jest nowy jak również świeczki i przewody (nie kłamał) no i znalazłem tam jak by zwężkę chyba żeby zmniejszyć ilość zasysanego powietrza nie wiem bo się nie znam, dodatkowo w obudowie jest klapka przeciw strzałowa bo jak się domyślam instalacja powinna być sekwencyjna, a jest zwykła. Czy może mi ktoś to wytłumaczyć i poradzić co z tym zrobić i czy warto w ogóle robić bo na benzynie do 90km/h idzie ok pod warunkiem delikatnego przyśpieszania na każdym biegu, na gazie można wcisnąć but w podłogę i jest ok. Spalanie w jeździe mieszanej 10/100. Z góry serdecznie dziękuję.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-06-16, 11:20

sam88 bankowo ktos jezdzil z pustym bakiem i pomp zajechał

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2012-06-16, 11:22

Kontrolnie zmierz ciśnienie paliwa...tu wyjdzie co z pompą.Może być zatkany jego filtr jak już słusznie zauważyłeś.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

Awatar użytkownika
sam88
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-16, 06:55
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: sam88 » 2012-06-16, 12:42

Filtr już zamówiłem a co do ilości paliwa to jest w tym sporo racji bo poprzedni właściciel wiele go nie miał, ja zalałem 1/4 zbiornika powinno na jakiś czas wystarczyć. Jak wymienię filtr dam znać.

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2012-06-16, 13:13

Ja tylko dodam od siebie ze u mnie ale to w sunny diesel tez mialem tak ze sie dlawil, szarpal i gasl bo zaciagal jakies syfy z baku przez to ze raz bylo malo paliwa. Dopiero jak przeczyscilem bak to bylo juz ok. A tez filtr zmienialem na poczatku ale to nie bylo to winne akurat. Bo bezposrednio jak dalem wezyk do butelki to bez problemu chodzil. Tak wiec jak wymiana filtra nic nie da to mozesz sprobowac z ta butelka np. Jesli tam jest pompa mechaniczna bo nie pamietam jak jest w 1.6.
Obrazek

Awatar użytkownika
sam88
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-16, 06:55
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: sam88 » 2012-06-19, 15:40

Witajcie, wymieniłem filtr paliwa, wykonałem doświadczenie z butelką i poprawy nie ma gdyż jak sądzę jest to zasługa owej zwężki, a w zasadzie jest to chyba źle dobrany mikser. Na razie nic nie robię w chwili wolnej umówię się do gaziarza, do którego mam zaufanie i dam znać.

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-06-21, 22:27

a ja podpowiem jeszcze jedna rzecz. mielismy taki sma problem w sunnym na benzynie. wymienilismy pompe, filtr paliwa ,przewody paliwowe, listwe wtryskowa. bylo ciut lepiej ale dalej sie dławił. okazało sie ze.... przepływka była tak zasyfiona ze chyba w ogóle nie czytała ilosci powietrza. po dokladnym wyczyszczeniu przepływki problem zniknał całkowicie.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

NismoMan1
aktywny forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 2011-11-14, 15:26
Lokalizacja: Legnica

Post autor: NismoMan1 » 2012-06-23, 10:41

Wydaje mi sie ze to wina tej zwezki, gdyz mialem podobnie w Sunny. Po wywaleniu zwezki na benzynie chodzil OK, LPG do regulacji. Problem w tym ze niezle musialem zwiekszyc dawke gazu, gdyz zwiekszyla sie ilosc powietrza, co doprowadzilo do duuuzego spalania. Gaziarze rozkladali rece.
Walczylem dzielnie, ale nigdy nie doszedlem stanu rzeczy, gdyz mikser i tak juz zwezal dolot, wiec zle dobrany? watpie. Podejrzewalem lewe powietrze, ale juz mi sie z tym bawic nie chcialo. Palilem na LPG zawsze, w wieksze mrozy tylko odpalane na minute na PB, wiec olalem sprawe.
Sciagnij zwezke, odpal na benzynie i sprawdz.

Ps. Podobnie jak u ciebie, maks 100kmh i to jak nie bylo pod gorke.

Awatar użytkownika
sam88
nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 2012-06-16, 06:55
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: sam88 » 2012-06-24, 08:50

No więc zdjąłem tą zwężkę i faktycznie moje przypuszczenia i Twoje NismoMan1 doświadczenia się potwierdziły na benzynie jest normalna praca, wniosek silnik na benzynie dostaje za mało tlenu :-D . Na obecną chwile zostawię to w takim stanie jak jest, za dwa tyg. mam urlop umówię się na wizytę u gazownika i zobaczymy co się da zrobić ewentualnie nic nie zrobie prócz wymiany filtra i jakiś tam regulacji.

[ Dodano: 2013-02-05, 12:22 ]
Witajcie, pomimo, że dwa tygodnie dawno już minęły (lenistwo) ale w końcu jak mi wystrzał rozwalił obudowę filtra byłem zmuszony udać się do znajomego gazownika. Wymienił świece, przewody WN no i oczywiście sprawną obudowę. Jak się okazało to faktycznie owa zwężka powodowała, że dostaje się mniej życiodajnego tlenu do piecyka w trakcie pracy na benzynie ale serwis (pozwole sobie ich zareklamować, wcześniej już u nich zakładałem instalację i byłem bardzo zadowolony http://www.autogaz.gorzow.pl/ )
poradził sobie z tym problemem i teraz auto pracuje na obu paliwach idealnie, kwestia regulacji i przeczyszczenie przepływomierza .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”