Przyduszanie na benzynie
Moderator: Maniek-ol
Przyduszanie na benzynie
Witajcie, nie dawno kupiłem Primerę W10 auto silnik 1,6 GA16DE chyba 66KW (niby tak w dowodzie jest napisane) silnik jest w gazie, na gazie pracuje idealnie, wchodzi na obroty nie ma problemu jednak jeśli przełączę go na benzynę to pracuje poprawnie tak do 2,5 tys. obrotów później się dławi praktycznie chodzi nierówno. Instalacja gazowa parownikowa KME Bingo 4S reduktor tomasetto. Po odpaleniu na benzynie nie ma problemu pracuje równo dopiero jak przygazuję to zaczyna się dławić tak jak by pompa paliwa nie dawała odpowiedniej ilości paliwa albo filtr był zapchany (co na jedno wychodzi). Proszę o radę. Zdjąłem dzisiaj pokrywę filtru powietrza żeby sprawdzić stan filtra bo sprzedawca twierdził, że jest nowy jak również świeczki i przewody (nie kłamał) no i znalazłem tam jak by zwężkę chyba żeby zmniejszyć ilość zasysanego powietrza nie wiem bo się nie znam, dodatkowo w obudowie jest klapka przeciw strzałowa bo jak się domyślam instalacja powinna być sekwencyjna, a jest zwykła. Czy może mi ktoś to wytłumaczyć i poradzić co z tym zrobić i czy warto w ogóle robić bo na benzynie do 90km/h idzie ok pod warunkiem delikatnego przyśpieszania na każdym biegu, na gazie można wcisnąć but w podłogę i jest ok. Spalanie w jeździe mieszanej 10/100. Z góry serdecznie dziękuję.
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Ja tylko dodam od siebie ze u mnie ale to w sunny diesel tez mialem tak ze sie dlawil, szarpal i gasl bo zaciagal jakies syfy z baku przez to ze raz bylo malo paliwa. Dopiero jak przeczyscilem bak to bylo juz ok. A tez filtr zmienialem na poczatku ale to nie bylo to winne akurat. Bo bezposrednio jak dalem wezyk do butelki to bez problemu chodzil. Tak wiec jak wymiana filtra nic nie da to mozesz sprobowac z ta butelka np. Jesli tam jest pompa mechaniczna bo nie pamietam jak jest w 1.6.
a ja podpowiem jeszcze jedna rzecz. mielismy taki sma problem w sunnym na benzynie. wymienilismy pompe, filtr paliwa ,przewody paliwowe, listwe wtryskowa. bylo ciut lepiej ale dalej sie dławił. okazało sie ze.... przepływka była tak zasyfiona ze chyba w ogóle nie czytała ilosci powietrza. po dokladnym wyczyszczeniu przepływki problem zniknał całkowicie.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec
Wydaje mi sie ze to wina tej zwezki, gdyz mialem podobnie w Sunny. Po wywaleniu zwezki na benzynie chodzil OK, LPG do regulacji. Problem w tym ze niezle musialem zwiekszyc dawke gazu, gdyz zwiekszyla sie ilosc powietrza, co doprowadzilo do duuuzego spalania. Gaziarze rozkladali rece.
Walczylem dzielnie, ale nigdy nie doszedlem stanu rzeczy, gdyz mikser i tak juz zwezal dolot, wiec zle dobrany? watpie. Podejrzewalem lewe powietrze, ale juz mi sie z tym bawic nie chcialo. Palilem na LPG zawsze, w wieksze mrozy tylko odpalane na minute na PB, wiec olalem sprawe.
Sciagnij zwezke, odpal na benzynie i sprawdz.
Ps. Podobnie jak u ciebie, maks 100kmh i to jak nie bylo pod gorke.
Walczylem dzielnie, ale nigdy nie doszedlem stanu rzeczy, gdyz mikser i tak juz zwezal dolot, wiec zle dobrany? watpie. Podejrzewalem lewe powietrze, ale juz mi sie z tym bawic nie chcialo. Palilem na LPG zawsze, w wieksze mrozy tylko odpalane na minute na PB, wiec olalem sprawe.
Sciagnij zwezke, odpal na benzynie i sprawdz.
Ps. Podobnie jak u ciebie, maks 100kmh i to jak nie bylo pod gorke.
No więc zdjąłem tą zwężkę i faktycznie moje przypuszczenia i Twoje NismoMan1 doświadczenia się potwierdziły na benzynie jest normalna praca, wniosek silnik na benzynie dostaje za mało tlenu . Na obecną chwile zostawię to w takim stanie jak jest, za dwa tyg. mam urlop umówię się na wizytę u gazownika i zobaczymy co się da zrobić ewentualnie nic nie zrobie prócz wymiany filtra i jakiś tam regulacji.
[ Dodano: 2013-02-05, 12:22 ]
Witajcie, pomimo, że dwa tygodnie dawno już minęły (lenistwo) ale w końcu jak mi wystrzał rozwalił obudowę filtra byłem zmuszony udać się do znajomego gazownika. Wymienił świece, przewody WN no i oczywiście sprawną obudowę. Jak się okazało to faktycznie owa zwężka powodowała, że dostaje się mniej życiodajnego tlenu do piecyka w trakcie pracy na benzynie ale serwis (pozwole sobie ich zareklamować, wcześniej już u nich zakładałem instalację i byłem bardzo zadowolony http://www.autogaz.gorzow.pl/ )
poradził sobie z tym problemem i teraz auto pracuje na obu paliwach idealnie, kwestia regulacji i przeczyszczenie przepływomierza .
[ Dodano: 2013-02-05, 12:22 ]
Witajcie, pomimo, że dwa tygodnie dawno już minęły (lenistwo) ale w końcu jak mi wystrzał rozwalił obudowę filtra byłem zmuszony udać się do znajomego gazownika. Wymienił świece, przewody WN no i oczywiście sprawną obudowę. Jak się okazało to faktycznie owa zwężka powodowała, że dostaje się mniej życiodajnego tlenu do piecyka w trakcie pracy na benzynie ale serwis (pozwole sobie ich zareklamować, wcześniej już u nich zakładałem instalację i byłem bardzo zadowolony http://www.autogaz.gorzow.pl/ )
poradził sobie z tym problemem i teraz auto pracuje na obu paliwach idealnie, kwestia regulacji i przeczyszczenie przepływomierza .