Strona 1 z 1

Jak długo jeździć na gazie a jak długo na benzynie ?

: 2009-12-01, 14:05
autor: jarkk
No właśnie...
Benzyna to nie tylko paliwo, które spalane jest źródłem energii napędzającej samochód. To także smarowidło...
Mam więc pytanie po ilu przejechanych km na gazie należy jeździć wyłącznie na benzynie i jak długo na tej benzynie powinno się jeździć by wszystko się ładnie nasmarowało?
___________________________________________________________________________

Zalecane jest przełączanie co ok 15km, ale jest to IMO bez sensu, bo skoro jest gaz to ma być oszczędnie:)
Jeżeli nie masz założonego wyłącznika pompki paliwa, to jeździj na gazie, bez jakichkolwiek udziwnień, pompka paliwa, czy na benzynei czy na gazie i tak pompuje paliwko, chłodząć i smarując wtryski.
A tak dla własnego spokoju duszy jak robisz tracy dłuższe niż 50km, to zmień zasilanie z LPG na PB na kilkaset metrów (co 50-60km) i będzie ok
___________________________________________________________________________

Z rańca, aż się nagrzeje a potem przełączenie na gaz, w dzień jak jest nagrzany to odrazu na gaz.
Wtrysk i pompe mam odłączaną po przejściu na LPG. Raz na jakiś czas przegonienie na benzynie - tj raz bądź dwa razy na miesiąc - cały dzień na Pb
___________________________________________________________________________

Stag300 1,6 16V, u mnie wyłącza się pompa paliwa po przejściu na LPG? Co się szybciej zużyje, przy natychmiastowym przełączaniu na LPG? z tego co pamiętam, to membrany dostaną w łeb... Czyli co, ciepło się robi, wchodzę do samochodu, to muszę go przewietrzyć, taka sauna... to od razu po odpaleniu dawać mu LPG? (oj, byłoby o wiele taniej... u mnie się przełącza po ok 2km).
___________________________________________________________________________

Wydaje mi się, ze nie ma prawideł mówiących o tym ile km powinno sie jeździc na benz.
Starsze samochody maja na tyle utwardzone zawory i gniazda, że za wiele im juz nie zaszkodzi. W nowych samochodach z fabr. instal. LPG ( są takie) na 10 zborników paliwa wypalasz 1 Pb, czy tego chcesz czy nie-co nasty wtrysk to benzyna-co ciekawe jak wypalisz wache tu na LPG nie pojedziesz.
Rada dla ciebie.... jak z rana przejedziesz 2km na benzynie to będzie O.K.
no i odcinka pompy nie jest wskazana, ale co użytkownik to "mądra rada".
___________________________________________________________________________

ja jak auto z ranca odpalam to jade na PB az silnik sie nie nagrzeje do optymalnej temperatury (wskazowka w polowie) czyli jakies 3 km do tego czesto zeby nie tankowac syfu jak koniec gazu to jade tak ze 30 km na benzynce zeby nie alac jakiegos syfu. a tak dla spokoju na kazde 1000 km ok 70 na benzynie.
___________________________________________________________________________


teorie o przełączaniu co jakiś czas na PB w celu smarowania to jakieś bzdury.

W jakiej postaci jest wtryskiwana benzyna przez wtryskiwacze ?, jest pod ciśnieniem rozypylana do tego mamy przedwtryski i dostryski.

Gdzie ten smar ma osiadać na gładzi ?, zaworach, i ile czasu by siedział, jak przez minutę silnik robi np. średnio 3tyś obrotów, ile 3 sekundy ?

Takie przełączanie mija się z celem.


Przełączanie na LPG po nagrzaniu teoretycznie oszczędza bembrany i wtryski, sprawdziałem zestaw naprawczy membran u mnie to 50zł, więc zdecydowanie większe koszty są przez rozruch na PB. W primerze przejeździłem 100tyś km uruchamiają ją na LPG nawet w zimie i z reduktorem nie miałem problemów.

Teraz odpalam ma PB i muszę tankować co jakiś czas benzyny za 100zł.

Inna sprawa to jednak zapiekanie się wtrysków, które u mnie nastąpiło po przejechaniu kilku tysięcy km z odciętą pompą, ale we wtrysku gazu ten problem nie występuje bo instalacja jest odpalana na PB, pozostaje tylko kwestia jak najniższej temperatury odpalania na LPG
___________________________________________________________________________

po pierwsze primo: najważniejsze po co ta polemika lpg dobrze oszczędności ale wielu z nas uwaza, że jak mam gaz to po co jeździć na pb no wam powiem i weźcie to sobie do serca: JEŻDZĄC NA GAZIE JEŹDZIJ TEZ BENZYNIE JESLI CHCESZ MIEC SPRAWNE WTRYSKI, KTORE SĄ CHŁODZONE PALIWEM I ZARAZEM SMAROWANE I WYPŁUKIWANE Z OSADÓW KTRÓRE ZACZNA ZALEGAĆ NA ICH KONCÓWKACH AŻ WKOŃCU SIE ZATRĄ.
po drugie primo: W ZBIORNIKU POWINNO BYĆ CONAJMNIEJ POŁOWA PALIWA PO TO ŻEBY POMPA MIAŁA LEPSZE CHŁODZENIE I SIE NIE PRZYCIERAŁA. BO INACZEJ MOZE NASTĄPIĆ PROBLEM JAK TRZEBA BEDZIE JECHAĆ NA PB CZYLI BEDZIE SZARPAĆ.
po trzecie primo: GNIAZDA ZAWOROWE NA WYDECHACH NIE SIADAJA BO SA WYPLUKIWANE Z NAGARU I ZMYWANE .
I to na tyle a pytanie " ile na ile" jest proste raz na tysiac kilometrów przejedż na pb chociaż ze 150 kilometrów na samej benzynie i daj silnikowi odetchnać a przedewszystkim kiesieni


źródło: NKP