Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

LPG 1 generacji wyższe spalanie

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

LPG 1 generacji wyższe spalanie

Post autor: Gibki » 2011-08-29, 12:53

Siemka!!
Mam setkę z 1.6 na gaźniku. Od początku jeżdżę na gazie i cieszyłem się, że na gazie potrafiłem zrobić nawet 350 km. niestety od jakiegoś czasu ledwo dobija do 300 na baku. Tankowałem na różnych stacjach i wyniki podobne.
Co może być przyczyną? Miałem podkręcany gaz rok temu bo brakowało mocy, ale okazało się, że filterek zapchany. Po wymianie był skręcony tak jak wcześniej. Niestety spalanie wzrosło. Myślałem nad wymianą membrany. Parownik to Lovato RG 80.
Jakie jest Wasze zdanie?
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-08-29, 13:50

Wymień parownik, i zobacz jaki jest stan miksera (może jest zatkany ) . Potem regulacja.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2011-09-06, 10:01

Filtr powietrza, kiepski zaplon, jest dużo opcji.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2011-09-14, 19:24

ja bym jednak obstawiał parownik.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
logan
stały bywalec
Posty: 136
Rejestracja: 2011-03-08, 20:23
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: logan » 2012-02-01, 18:45

podpinam się do tematu bo już siły nie mam a gazownicy ręce rozkładają mówiąc że mieszanka idealna i układ szczelny 8/ na początku mrozów auto paliło 12L, na dzień dzisiejszy pali 16,5L/100km, udrutowałem tak żeby tylko dało radę jechać i nic, nadal to samo spalanie, w poniedziałek odkręciłem tak jak był, chodził ładnie ale spalanie znowu to samo. parownik dobry - tak twierdzą, po za tym reaguje na minimalne przekręcenie na śrubie.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2012-03-09, 21:12

odświeżam temat. Niestety po walkach nie dało nic rady zrobić :/
Zmieniłem membrany na parowniku i z nim wszystko jest ok.
była możliwość, bo parownik był założony wysoko, że zapowietrzony był układ od wody, ale po odpowietrzeniu i ustawieniu gazu z analizatorem spalanie jest dalej na poziomie 15l :/
Czy ktoś może poradzić coś jeszcze? Dziwne bo palił mi na początku do 10l w mieście. Później były problemy z rozrządem (długa historia) i wymiana filterka.
Po tym spalanie znacznie wzrosło :/
wymieniłem membranki odpowietrzyłem układ i wysterowałem. Niewiem co to jeszcze może być :/
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-03-09, 21:25

Uklad zaplonowy w 100% srpawny? Wydech szczelny?

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2012-03-09, 21:27

Świece, przewody WN, kopułka i bardzo ważne zapłon i jego kąt. U mnie zły kąt robił potężną różnicę. No i tak w ogóle czy regulowałeś gaz ? Przykręć trochę zawór od gazu (ten na wężu) i zobaczysz czy są zmiany.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2012-03-09, 21:39

gaz był regulowany 2 tyg. temu. zobaczę z tym zapłonem teraz po wysterowaniu jeszcze.
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-03-10, 09:39

a na PB ile pali ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2012-04-03, 21:29

wczoraj wziąłem i przysiadłem do autka.
Wymieniłem filtr powietrza sprawdziłem świece i wymieniłem filterek gazu i ustawiłem zapłon.
Wszystko robiłem na benzynie bo zauważyłem, że też brakowało mocy :/
Dalej nie było znaczących efektów. Jedną rzecz co zobaczyłem to zagięta rura między osłoną kolektora a filtrem powietrza. Po naprostowaniu jej była mała poprawa. Wziąłem zatankowałem gaz i dziś się zdziwiłem bo tylko przejechałem 45 km na prawie 11l :/
Dalej nie pali jak trzeba. Ma muła na niskich obrotach i na benzynie i na gazie.
Myślałem jeszcze o przeczyszczeniu gaźnika i sprawdzeniu przerwy na przerywaczu.
Czy ktoś wie ile powinna wynosić ta przerwa w 1,6 gaźnikowcu??
Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje??
Jak można sprawdzić kable WN??
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-04-03, 21:35

Gibki pisze:Jak można sprawdzić kable WN
podmień od kogoś z tym silnikiem (lub ga14ds) albo weź od silnika SR20 :) pasują jak ulał .. :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2012-04-03, 21:42

właśnie też o tym pomyślałem. A co powiecie o czyszczeniu gaźnika??
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-04-04, 07:49

Gibki pisze:A co powiecie o czyszczeniu gaźnika
nie zaszkodzi . .tylko jeśli sam to będziesz robił to musisz bardzo uważać, żeby nie pozatykać dysz, i dobrze poskładać gaźnik. Jeśli tylko chcesz psiknąć "szprajem" do gaźników to postępuj zgodnie z instrukcją na puszce :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Gibki
fanatyk nissana
Posty: 357
Rejestracja: 2009-12-10, 21:46
Lokalizacja: Bydgoszcz wzg.w.

Post autor: Gibki » 2012-04-04, 21:45

Niestety pogoda nie pozwoliła pobawić się gaźnikiem ale może nie będzie to konieczne :)
Wymieniłem kable WN i jest znaaaaczna poprawa :) zobaczymy jak spalanie.
Podziękowania dla Alfaboxa, który miał drugi komplet kabli :)
Jeszcze ma trochę zwłokę na niskich obrotach ale myślę, że dostrojenie gazu zrobi swoje :)
Dzięki bardzo za wszystkie wypowiedzi :)

[ Dodano: 2012-05-26, 23:07 ]
Próbowałem jeszcze sporo rzeczy porobić i jakoś nie idzie. Owszem spalanie spadło do ok 13L, ale to jeszcze nie jest zadowalający wynik :/ Wymieniłem przewody podciśnienia i też duuuużo dało, bo niestety niektóre, aż popękane były mocno.
Co jeszcze zauważyłem, to nie do końca równa praca silnika. Tzn. pracuje równo na początku, ale jak się już rozgrzeje, to jakby delikatnie falował na obrotach.
Jeden gościu widział kopułkę rozdzielacza i mówi, że jeszcze nie trzeba jej wymieniać.
Czy nasuwają się jeszcze jakieś propozycje co może pomóc??
POZDRAWIAM!!
P11.144 2.0 16V :)
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”