LPG 1 generacji wyższe spalanie
Moderator: Maniek-ol
LPG 1 generacji wyższe spalanie
Siemka!!
Mam setkę z 1.6 na gaźniku. Od początku jeżdżę na gazie i cieszyłem się, że na gazie potrafiłem zrobić nawet 350 km. niestety od jakiegoś czasu ledwo dobija do 300 na baku. Tankowałem na różnych stacjach i wyniki podobne.
Co może być przyczyną? Miałem podkręcany gaz rok temu bo brakowało mocy, ale okazało się, że filterek zapchany. Po wymianie był skręcony tak jak wcześniej. Niestety spalanie wzrosło. Myślałem nad wymianą membrany. Parownik to Lovato RG 80.
Jakie jest Wasze zdanie?
Mam setkę z 1.6 na gaźniku. Od początku jeżdżę na gazie i cieszyłem się, że na gazie potrafiłem zrobić nawet 350 km. niestety od jakiegoś czasu ledwo dobija do 300 na baku. Tankowałem na różnych stacjach i wyniki podobne.
Co może być przyczyną? Miałem podkręcany gaz rok temu bo brakowało mocy, ale okazało się, że filterek zapchany. Po wymianie był skręcony tak jak wcześniej. Niestety spalanie wzrosło. Myślałem nad wymianą membrany. Parownik to Lovato RG 80.
Jakie jest Wasze zdanie?
P11.144 2.0 16V
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
Wymień parownik, i zobacz jaki jest stan miksera (może jest zatkany ) . Potem regulacja.
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
podpinam się do tematu bo już siły nie mam a gazownicy ręce rozkładają mówiąc że mieszanka idealna i układ szczelny na początku mrozów auto paliło 12L, na dzień dzisiejszy pali 16,5L/100km, udrutowałem tak żeby tylko dało radę jechać i nic, nadal to samo spalanie, w poniedziałek odkręciłem tak jak był, chodził ładnie ale spalanie znowu to samo. parownik dobry - tak twierdzą, po za tym reaguje na minimalne przekręcenie na śrubie.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !
odświeżam temat. Niestety po walkach nie dało nic rady zrobić
Zmieniłem membrany na parowniku i z nim wszystko jest ok.
była możliwość, bo parownik był założony wysoko, że zapowietrzony był układ od wody, ale po odpowietrzeniu i ustawieniu gazu z analizatorem spalanie jest dalej na poziomie 15l
Czy ktoś może poradzić coś jeszcze? Dziwne bo palił mi na początku do 10l w mieście. Później były problemy z rozrządem (długa historia) i wymiana filterka.
Po tym spalanie znacznie wzrosło
wymieniłem membranki odpowietrzyłem układ i wysterowałem. Niewiem co to jeszcze może być
Zmieniłem membrany na parowniku i z nim wszystko jest ok.
była możliwość, bo parownik był założony wysoko, że zapowietrzony był układ od wody, ale po odpowietrzeniu i ustawieniu gazu z analizatorem spalanie jest dalej na poziomie 15l
Czy ktoś może poradzić coś jeszcze? Dziwne bo palił mi na początku do 10l w mieście. Później były problemy z rozrządem (długa historia) i wymiana filterka.
Po tym spalanie znacznie wzrosło
wymieniłem membranki odpowietrzyłem układ i wysterowałem. Niewiem co to jeszcze może być
P11.144 2.0 16V
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
a na PB ile pali ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
wczoraj wziąłem i przysiadłem do autka.
Wymieniłem filtr powietrza sprawdziłem świece i wymieniłem filterek gazu i ustawiłem zapłon.
Wszystko robiłem na benzynie bo zauważyłem, że też brakowało mocy
Dalej nie było znaczących efektów. Jedną rzecz co zobaczyłem to zagięta rura między osłoną kolektora a filtrem powietrza. Po naprostowaniu jej była mała poprawa. Wziąłem zatankowałem gaz i dziś się zdziwiłem bo tylko przejechałem 45 km na prawie 11l
Dalej nie pali jak trzeba. Ma muła na niskich obrotach i na benzynie i na gazie.
Myślałem jeszcze o przeczyszczeniu gaźnika i sprawdzeniu przerwy na przerywaczu.
Czy ktoś wie ile powinna wynosić ta przerwa w 1,6 gaźnikowcu??
Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje??
Jak można sprawdzić kable WN??
Wymieniłem filtr powietrza sprawdziłem świece i wymieniłem filterek gazu i ustawiłem zapłon.
Wszystko robiłem na benzynie bo zauważyłem, że też brakowało mocy
Dalej nie było znaczących efektów. Jedną rzecz co zobaczyłem to zagięta rura między osłoną kolektora a filtrem powietrza. Po naprostowaniu jej była mała poprawa. Wziąłem zatankowałem gaz i dziś się zdziwiłem bo tylko przejechałem 45 km na prawie 11l
Dalej nie pali jak trzeba. Ma muła na niskich obrotach i na benzynie i na gazie.
Myślałem jeszcze o przeczyszczeniu gaźnika i sprawdzeniu przerwy na przerywaczu.
Czy ktoś wie ile powinna wynosić ta przerwa w 1,6 gaźnikowcu??
Może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje??
Jak można sprawdzić kable WN??
P11.144 2.0 16V
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
podmień od kogoś z tym silnikiem (lub ga14ds) albo weź od silnika SR20 pasują jak ulał ..Gibki pisze:Jak można sprawdzić kable WN
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
nie zaszkodzi . .tylko jeśli sam to będziesz robił to musisz bardzo uważać, żeby nie pozatykać dysz, i dobrze poskładać gaźnik. Jeśli tylko chcesz psiknąć "szprajem" do gaźników to postępuj zgodnie z instrukcją na puszceGibki pisze:A co powiecie o czyszczeniu gaźnika
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
Niestety pogoda nie pozwoliła pobawić się gaźnikiem ale może nie będzie to konieczne
Wymieniłem kable WN i jest znaaaaczna poprawa zobaczymy jak spalanie.
Podziękowania dla Alfaboxa, który miał drugi komplet kabli
Jeszcze ma trochę zwłokę na niskich obrotach ale myślę, że dostrojenie gazu zrobi swoje
Dzięki bardzo za wszystkie wypowiedzi
[ Dodano: 2012-05-26, 23:07 ]
Próbowałem jeszcze sporo rzeczy porobić i jakoś nie idzie. Owszem spalanie spadło do ok 13L, ale to jeszcze nie jest zadowalający wynik Wymieniłem przewody podciśnienia i też duuuużo dało, bo niestety niektóre, aż popękane były mocno.
Co jeszcze zauważyłem, to nie do końca równa praca silnika. Tzn. pracuje równo na początku, ale jak się już rozgrzeje, to jakby delikatnie falował na obrotach.
Jeden gościu widział kopułkę rozdzielacza i mówi, że jeszcze nie trzeba jej wymieniać.
Czy nasuwają się jeszcze jakieś propozycje co może pomóc??
POZDRAWIAM!!
Wymieniłem kable WN i jest znaaaaczna poprawa zobaczymy jak spalanie.
Podziękowania dla Alfaboxa, który miał drugi komplet kabli
Jeszcze ma trochę zwłokę na niskich obrotach ale myślę, że dostrojenie gazu zrobi swoje
Dzięki bardzo za wszystkie wypowiedzi
[ Dodano: 2012-05-26, 23:07 ]
Próbowałem jeszcze sporo rzeczy porobić i jakoś nie idzie. Owszem spalanie spadło do ok 13L, ale to jeszcze nie jest zadowalający wynik Wymieniłem przewody podciśnienia i też duuuużo dało, bo niestety niektóre, aż popękane były mocno.
Co jeszcze zauważyłem, to nie do końca równa praca silnika. Tzn. pracuje równo na początku, ale jak się już rozgrzeje, to jakby delikatnie falował na obrotach.
Jeden gościu widział kopułkę rozdzielacza i mówi, że jeszcze nie trzeba jej wymieniać.
Czy nasuwają się jeszcze jakieś propozycje co może pomóc??
POZDRAWIAM!!
P11.144 2.0 16V
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca
100NX 1.6 16V - był...
P12 1.9 diesel - ojca