Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Ogrzewanie parownika rownolegle czy szeregowe

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Ogrzewanie parownika rownolegle czy szeregowe

Post autor: dylson » 2010-11-29, 20:46

Ostatnio zainteresowalem sie dokladniej jak jest zalozona moja instalka i moim oczom ukazal sie ok metrowy waz od podgrzewania (i jak auto ma sie szybko na gaz przelaczyc). I teraz moje pytanie czy przeniesc po prostu parownik blizej i skrocic maksymalnie waz czy moze zrobic zeby plyn lecial najpierw przez parownik a potem szedl w nagrzewnice? Ktora opcja lepsza i czy w nissanach jest zaworek w nagrzewnicy? Maxima a32.

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-01, 13:31

Ja mam podobne pytanie. Jak wiadomo primera p10 z dobrego ogrzewania nie słynie u mnie przy tych mrozach zeby sie auto ciut zagrzało to trzeba zrobic kilka km i chyba dziś odkryłem dlaczego tak jest: tak to u mnie wyglada
Obrazek
a mam plan aby przerobić to w ten sposób:
Obrazek
pal licho ze bedzie sie pózniej parownik nagrzewał ale powinno być chociaż ciepło. co sądzicie o tym?
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-12-01, 14:43

Tak może być podłączone(teoretycznie) tylko jak podłączysz tak jak piszesz to może być tak że wcale się nie będzie nagrzewać bo nagrzewnica nie ma przepływu i dlatego woda płynie przez parownik :) po najmniejszej linii oporu :)
Zostaw tak jak jest i wymień nagrzewnice :) wtedy będzie grzać :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-01, 16:02

A niby co ma mi dać wymiana nagrzewnicy skoro przepływ będzie tak samo mały jak obecnie i bedzie grzać tak samo słabo??
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-12-01, 18:46

Michalllo, mial chyba na mysli, ze teraz mozesz miec zabita nagrzewnice i plyn ma problem zeby przez nia przeplywac (ja to przynajmniej tak odebralem).
Ale wracajac do tematu moze ktos podac plusy i minusy podlaczenia szeregowego i rownoleglego?

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-01, 20:06

coś tam grzeje tylko strasznie długo się nagrzewa i to grzanie to takie słabe jest> ja mam zamiar podłączyć szeregowo najpierw nagrzewnice pózniej parownik co z tego wyjdzie opisze pozniej na forum.
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
maxsri
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2009-12-09, 10:53
Lokalizacja: Lesko
Kontakt:

Post autor: maxsri » 2010-12-01, 21:01

Wydaje mi się że w P10 jest zawór w nagrzewnicy i jak ogrzewanie nie jest włączone to nie ma przepływu ale sam nie rozbierałem wiec ręki nie dam sobie uciąć. Ja gazu przez długi czas nie miałem i z grzaniem nigdy nie było rewelacyjnie. Natomiast słyszałem że parę osób kombinowało z doborem termostatów tak żeby otwierały się przy wyższych temperaturach ale niestety nie wiem jak im to wyszło.
Co do długości przewodu wodnego to im krócej tym lepiej. Odpowiedni parownik, trochę zabawy i można mieć bardzo krótkie przewody. Tak mam u siebie i chyba krócej sie nie da ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-01, 21:28

z tego co sie orientowałem to nie ma termostatu o wyższej temp otwarcia niż 82 stopnie gdzie np w golfie o takiej samej poj juz 87 stopni.
ciekawe czy da rade podpasować z innego auta
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-12-02, 18:25

Może i da radę , ale reduktora nie da się podłączyć szeregowo , bo faktycznie jest zawór w nagrzewnicy. Ja to rozwiązałem inaczej , reduktor podpiąłem szeregowo pod podgrzewanie przepustnicy. Działa już tak ze 2 lata.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-02, 21:11

Maniek-ol, wielkie dzięki za info :mrgreen:
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalllo
fanatyk nissana
Posty: 2156
Rejestracja: 2009-12-09, 00:24
Lokalizacja: Płock

Post autor: Michalllo » 2010-12-02, 21:36

A ja mam Villagera ogrzewanie parownika mam równolegle i parownik jest dobrze ogrzewany. Ogrzewanie w kabinie też działa perfekcyjnie :) (obie nagrzewnice).
A poprzednim Aucie w Maximie nie miałem wcale gazu i ogrzewanie nie działało prawie wcale mimo że silnik był dogrzany.
Więc z uporem maniaka powtarzam zostaw gaz tak jak jest a wymień nagrzewnice i auto będzie Ci grzać jak należy :)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM :)

Awatar użytkownika
kubek
aktywny forumowicz
Posty: 163
Rejestracja: 2009-12-09, 15:10
Lokalizacja: lublin

Post autor: kubek » 2010-12-04, 18:51

Temat ogarniety wsadziłem w węża zasilającego parownik kryze i jest ciepło w końcu
If you want to PLAY, you got to PAY
Obrazek

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2010-12-04, 21:29

Maniek-ol pisze:Ja to rozwiązałem inaczej , reduktor podpiąłem szeregowo pod podgrzewanie przepustnicy. Działa już tak ze 2 lata.
A jakiej srednicy masz weze od podgrzewania przepustnicy? Dlugo sie parownik nagrzewa?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”