Strona 1 z 1

Regeneracja Lovato RGE 92

: 2010-10-26, 00:02
autor: dualowiec1111
Fotorelacja z regeneracji w/w parownika. Do naprawy potrzebujemy :

1. Zestaw reperacyjny ( oryginał 40 pln na allegro ).
2. śrubokręty płaskie , podstawowe klucze płaskie , mały imbus ( chyba nr 4) , papier ścierny drobnoziarnisty
3. rozpuszczalnik
4. sporo szmatek


1.


Obrazek


Dekiel osłaniający część gazową parownika oczyściłem papierem drobnoziarnistym . Odkręcamy imbusem śruby trzymające dekiel do obudowy.

2.

Obrazek


Po zdjęciu dekielka uważnie ściągamy membranę pamiętając że jest ona zaczepiona o dźwignię regulacji naprężęnia membrany.

3.

Obrazek


Odkręcamy pokrętło regulacji naciągu membrany i wymieniamy uszczelkę + czyścimy.

4.

Obrazek

Obrazek


Wykręcamy dźwignię regulacji naprężęnia membrany ( 2 śruby - krzyżak ) i przystępujemy do wymiany uszczelki + czyszczenie.

5.

Obrazek


Wymieniamy uszczelkę korka spływu osadów z parownika + czyszczenie.

6.

Obrazek

Odkręcamy dekiel części wodnej parownika ( 8 śrub imbusowych ) i przystępujemy do czyszczenia dekla od wewnętrznej strony. Jak widać u mnie ktoś używał zwykłej kranówy do układu chłodzenia i elementy parownika pokryły się rdzą ;/ . CZYŚCIMY papierem ściernym. ( najlepsze do takich prac jest narzędzie wysokoobrotowe DREMEL lub jakaś nasadka druciana na wiertarkę ).

7.

Obrazek


Obrazek


Odkręcamy dźwignię przepływu gazu i wymieniamy uszczelkę + czyszczenie.

8.

Obrazek


Wykręcamy szpilkę regulacji obrotów jałowych i wymieniamy uszczelkę + czyszczenie.

9.

Obrazek



Po wstępnym złożeniu dźwigni i pokręteł części gazowej i wodnej możemy składać wszysko do kupy. Na zdjęciu po prawej nowa membrana wodna.

10.

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Membrana gazowa wyciągnięta w parownika była zapewne oryginalna i miała przejechane ok 150 tys. km w ciągu 9 lat., była sztywna jak gruby papier. Nowa membrana uginała się pod własnym ciężarem.

11.

Obrazek


Na koniec pozostało nam tylko rozkręcić elektrozawór gazowy ( nasadka nr 17 ) i wymiana uszczelki.

Całość skręcamy . montujemy w aucie i regulujemy instalację :).

Pozdro