Strona 1 z 1

Diesel z gazem

: 2010-04-29, 22:25
autor: jaca V6
Mial ktoś do czynienia z takim systemem podwójnego zasilania ?

Znalazłem w opisie Patrola :

Opis pojazdu:
SAMOCHÓD WYPOSAŻONY W INSTALACJĘ GAZOWĄ LPG WSPOMAGAJĄCĄ SPALANIE OLEJU NAPĘDOWEGO, ROZWIĄZANIE OD LAT ZNANE I SZEROKO STOSOWANE W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH I DOSTAWCZYCH W AUSTRALJI. MONTAŻ WYKONANY WEDŁUG AUSTRALIJSKICH SPECYFIKACJI, GWARANTOWANY SERWIS W AUTORYZOWANEJ FIRMIE MONTUJACEJ INSTALACJĘ. ZALETY TO PRZYROST MOCY O OK. 30%, SPADEK ZUŻYCIA ON O OK. 50% PRZY JEDNOCZESNYM ZUŻYCIU GAZU OK. 2 LITRY NA 100 KM.

Tu link w temacie z MotoNews.pl. z 2004 roku ale info fachowe myśle :

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=40533&c=0&f=38

: 2010-04-30, 06:50
autor: bonzo
Na rajdach gość o nicku wojtek_kom chyba opisywal taki projekt w swoim gr

[ Dodano: 2010-04-30, 08:01 ]
mam :mrgreen:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 7#p1106027

: 2010-04-30, 07:19
autor: Hiszpan 207
Jak byłem w Tajlandii to, tam ciężarówki to tylko z butlami za kabiną śmigały.
z tego co wiem, to instalacja gazowa, przypomina te z 1 generacji. Pamiętam też że jakiś profesor wypowiadal sie na ten temat jak studiowałem na Politechnice i mówił że do najnowszych silników diesla, to sie za bardzo nie nadaje.

: 2010-04-30, 08:29
autor: and_pec
To że diesle na gaz jeżdżą to nie nowość bo wszelkie wózki widłowe po halach tak śmigają, ale tylko wyłącznie na gazie. Mam znajomego na serwisie tego to jakoś nigdy nie wspominał o doładowaniu diesla gazem tylko jedynie o samym zasilaniu gazowym.
No no ciekawe czy ktoś takie instalacje wykonuje już na dieslach w Polsce. W końcu CD20T to konstrukcja z lat '80, a przy obecnej cenie ropy i apetycie mułopijawki na nią to ten power i zużycie jest wskazane z tym że jakoś za bardzo nie wierżę w te dane i przypuszczam że nie jest to opłacalne aż tak

: 2010-04-30, 09:22
autor: johny_fellow
Kiedyś na TVN Turbo wypowiadał się właściciel zakładu instalującego LPG. Mówił, że jeden raz zakładał LPG do Diesla i była to instalacja dodatkowa, dzięki której ON spalał się skuteczniej.

: 2010-04-30, 09:41
autor: Truszczu
U mnie na wydziale zbudowali jakąś najnowocześniejszą hamownie (2 takie w Polsce są) i laboratorium do paliw. Mój promotor robi właśnie badania nad zasilaniem CNG-NO ;)
Więcej można tu poczytać:
http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj ... a-gaz.html

Ale mogę jeszcze dodać, że badania nie przyniosły oczekiwanego efektu i teraz spróbować chcą jakiś silnik z szyną CR spróbować tak zasilić.


Fajne jest też rozwiązanie mercedesa gdzie w silniku benzyna spala się w zależności chyba od prędkości auta albo tradycyjnie poprzez zapłon z iskry albo jak w dieslu. I małe spalanie wtedy jest, bo sprawność wzrasta.

: 2010-04-30, 10:06
autor: jaca V6
Droga to impreza wychodzi :) nie to żebym chciał coś takiego załozyć do siebie ale jednak są przykłady na to, że nie tylko ciężarówki na tym jeżdżą.
Tu jest jeszcze opisane dobrze :
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga ... -ekologia/

: 2010-04-30, 15:27
autor: DiLGT
Widzialem na Ukrainie ze ciezarowki i autobusy jezdza z butlami na gaz ale na stacjach byl tylko metan.

A jakie sa koszty takiej imprezy? I dlaczego to jest nie popularne w naszym kraju gdzie jezdzi najwiecej na świecie aut z LPG ?

: 2010-05-18, 15:08
autor: dziobii
Zaintrygował mnie ten temat, bo niewiele słyszałem o połączeniu diesla z gazem i tak sobie myślę, że zainwestowanie w tę branżę mogłoby być opłacalne przy niezbyt wygórowanych cenach takich instalacji.

Ciekawe...

: 2010-05-20, 13:56
autor: ANDREW
Jak pracowałem przy produkcji parowników do gazu to w firmie była Navara 2.5d z gazem.I jakoś to tam jeździło.Z tego co mówili to na 100km brało 30% gazu i 70% ropy.

: 2010-09-01, 15:07
autor: abc1234xx
ANDREW pisze:Jak pracowałem przy produkcji parowników do gazu to w firmie była Navara 2.5d z gazem.I jakoś to tam jeździło.Z tego co mówili to na 100km brało 30% gazu i 70% ropy.
u mnie w pracy jest kamaz diesel z gazem. Chodzi perfekt i o wiele mniej pali ;) i jest mocniejszy i mniej kopci ;)