Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Diesel z gazem

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Diesel z gazem

Post autor: jaca V6 » 2010-04-29, 22:25

Mial ktoś do czynienia z takim systemem podwójnego zasilania ?

Znalazłem w opisie Patrola :

Opis pojazdu:
SAMOCHÓD WYPOSAŻONY W INSTALACJĘ GAZOWĄ LPG WSPOMAGAJĄCĄ SPALANIE OLEJU NAPĘDOWEGO, ROZWIĄZANIE OD LAT ZNANE I SZEROKO STOSOWANE W SAMOCHODACH CIĘŻAROWYCH I DOSTAWCZYCH W AUSTRALJI. MONTAŻ WYKONANY WEDŁUG AUSTRALIJSKICH SPECYFIKACJI, GWARANTOWANY SERWIS W AUTORYZOWANEJ FIRMIE MONTUJACEJ INSTALACJĘ. ZALETY TO PRZYROST MOCY O OK. 30%, SPADEK ZUŻYCIA ON O OK. 50% PRZY JEDNOCZESNYM ZUŻYCIU GAZU OK. 2 LITRY NA 100 KM.

Tu link w temacie z MotoNews.pl. z 2004 roku ale info fachowe myśle :

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=40533&c=0&f=38
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2010-04-30, 06:50

Na rajdach gość o nicku wojtek_kom chyba opisywal taki projekt w swoim gr

[ Dodano: 2010-04-30, 08:01 ]
mam :mrgreen:
http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... 7#p1106027
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-30, 07:19

Jak byłem w Tajlandii to, tam ciężarówki to tylko z butlami za kabiną śmigały.
z tego co wiem, to instalacja gazowa, przypomina te z 1 generacji. Pamiętam też że jakiś profesor wypowiadal sie na ten temat jak studiowałem na Politechnice i mówił że do najnowszych silników diesla, to sie za bardzo nie nadaje.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
and_pec
aktywny forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 2009-12-10, 10:38
Lokalizacja: Lublin

Post autor: and_pec » 2010-04-30, 08:29

To że diesle na gaz jeżdżą to nie nowość bo wszelkie wózki widłowe po halach tak śmigają, ale tylko wyłącznie na gazie. Mam znajomego na serwisie tego to jakoś nigdy nie wspominał o doładowaniu diesla gazem tylko jedynie o samym zasilaniu gazowym.
No no ciekawe czy ktoś takie instalacje wykonuje już na dieslach w Polsce. W końcu CD20T to konstrukcja z lat '80, a przy obecnej cenie ropy i apetycie mułopijawki na nią to ten power i zużycie jest wskazane z tym że jakoś za bardzo nie wierżę w te dane i przypuszczam że nie jest to opłacalne aż tak
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-04-30, 09:22

Kiedyś na TVN Turbo wypowiadał się właściciel zakładu instalującego LPG. Mówił, że jeden raz zakładał LPG do Diesla i była to instalacja dodatkowa, dzięki której ON spalał się skuteczniej.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
Truszczu
aktywny forumowicz
Posty: 140
Rejestracja: 2009-12-24, 18:48
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Truszczu » 2010-04-30, 09:41

U mnie na wydziale zbudowali jakąś najnowocześniejszą hamownie (2 takie w Polsce są) i laboratorium do paliw. Mój promotor robi właśnie badania nad zasilaniem CNG-NO ;)
Więcej można tu poczytać:
http://www.uwm.edu.pl/egu/news/5/czytaj ... a-gaz.html

Ale mogę jeszcze dodać, że badania nie przyniosły oczekiwanego efektu i teraz spróbować chcą jakiś silnik z szyną CR spróbować tak zasilić.


Fajne jest też rozwiązanie mercedesa gdzie w silniku benzyna spala się w zależności chyba od prędkości auta albo tradycyjnie poprzez zapłon z iskry albo jak w dieslu. I małe spalanie wtedy jest, bo sprawność wzrasta.
Obrazek

QG18DE + podtlenek LPG + CarPC
viewtopic.php?t=4590

Awatar użytkownika
jaca V6
fanatyk nissana
Posty: 1519
Rejestracja: 2009-12-01, 18:40
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jaca V6 » 2010-04-30, 10:06

Droga to impreza wychodzi :) nie to żebym chciał coś takiego załozyć do siebie ale jednak są przykłady na to, że nie tylko ciężarówki na tym jeżdżą.
Tu jest jeszcze opisane dobrze :
http://www.autocentrum.pl/lpg/diesel-ga ... -ekologia/
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2010-04-30, 15:27

Widzialem na Ukrainie ze ciezarowki i autobusy jezdza z butlami na gaz ale na stacjach byl tylko metan.

A jakie sa koszty takiej imprezy? I dlaczego to jest nie popularne w naszym kraju gdzie jezdzi najwiecej na świecie aut z LPG ?

Awatar użytkownika
dziobii
nowy na forum
Posty: 24
Rejestracja: 2010-03-10, 13:02
Lokalizacja: Chełm / Lublin

Post autor: dziobii » 2010-05-18, 15:08

Zaintrygował mnie ten temat, bo niewiele słyszałem o połączeniu diesla z gazem i tak sobie myślę, że zainwestowanie w tę branżę mogłoby być opłacalne przy niezbyt wygórowanych cenach takich instalacji.

Ciekawe...

Awatar użytkownika
ANDREW
fanatyk nissana
Posty: 682
Rejestracja: 2009-12-10, 12:25
Lokalizacja: Lodz,Kutno

Post autor: ANDREW » 2010-05-20, 13:56

Jak pracowałem przy produkcji parowników do gazu to w firmie była Navara 2.5d z gazem.I jakoś to tam jeździło.Z tego co mówili to na 100km brało 30% gazu i 70% ropy.

abc1234xx
doświadczony forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-07-16, 23:17
Lokalizacja: KCH

Post autor: abc1234xx » 2010-09-01, 15:07

ANDREW pisze:Jak pracowałem przy produkcji parowników do gazu to w firmie była Navara 2.5d z gazem.I jakoś to tam jeździło.Z tego co mówili to na 100km brało 30% gazu i 70% ropy.
u mnie w pracy jest kamaz diesel z gazem. Chodzi perfekt i o wiele mniej pali ;) i jest mocniejszy i mniej kopci ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”