BLOS, pomoc w ustawieniu!
Moderator: Maniek-ol
BLOS, pomoc w ustawieniu!
Zna ktos jakiegoś gaziarza w poznaniu lub okolicach ktory wyreguluje blosa? Mecze sie z nim juz 2 dzien i ciagle sa problemy. Chyba ze ktos z forumowiczow sie tego podejmie, bede wdzieczny!
			
									
									
						Pojezdzij po DOBRYCH zakladach gazowniczych, trafisz na pewno na taki gdzie beda umieli ustawic gaz z BLOS'em. Samemu jak nie znasz sie za bardzo to mozesz miec problem. I poszukaj po necie moze gdzies na jakims lpg forum jest opisane co i jak, ale jak juz kreciles sruba w parowniku to jedz do gaziarzy. Tylko do DOBRYCH, bo ja jak bylem u partaczy to nawet pod analizator mnie nie podlaczali.
			
									
									
						Powiem tak bylem dzisiaj u okolo 10 gaziarzy, kazdy jak zobaczyl to mowi ze sie albo za to nie bierze, albo ze moze sprobowac ale on tego wczesniej nie robil wiec w innym terminie ale nic nie obiecuje. 10 min temu po doglebnym zbadaniu sprawy przezemnie okazalo sie ze jeden z wezykow podpialem po prostu w zlym miejscu i teraz dziala jak ta lala, moja wina  Ciekawe ze nikt z nich tego nie zauwazy. Niewiedza czy brak checi? A tak w ogóle dzieki za wsparcie z waszej strony i checi koledzy.
 Ciekawe ze nikt z nich tego nie zauwazy. Niewiedza czy brak checi? A tak w ogóle dzieki za wsparcie z waszej strony i checi koledzy.
			
									
									
						 Ciekawe ze nikt z nich tego nie zauwazy. Niewiedza czy brak checi? A tak w ogóle dzieki za wsparcie z waszej strony i checi koledzy.
 Ciekawe ze nikt z nich tego nie zauwazy. Niewiedza czy brak checi? A tak w ogóle dzieki za wsparcie z waszej strony i checi koledzy.- 
				Hiszpan 207
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
no tak nie do konca, ja podlaczym blosa bezposrednio za przepustnica, ale za to 2 rurki(jedna leci od pokrywy zaworow, druga nie wiem dokladnie z kad) dalem miedzy blosem a przeplywka i za chiny tak dzialac nie chcialo. Dopiero gdy je przepiolem miedzy blosa i przepustnice wszystko jest OK. Wiec jednak moza sie pomylic  Pierwszy raz jest zawsze najgorszy.
 Pierwszy raz jest zawsze najgorszy.
			
									
									
						 Pierwszy raz jest zawsze najgorszy.
 Pierwszy raz jest zawsze najgorszy.hej. mam problem po czyszczeniu blosu i wymianie stożka na nowy. otóż, nie moge go wyregulować tak aby było dobrze. teraz podczas stałej prędkości auto ma dobrze ustawioną mieszanke ( mam ten motniorek sondy lambda) lecz przy wkręcaniu na wysokie obroty auto momentalnie słabnie- ma zbyt ubogo. rozkręcanie blosu oraz porownika niewiele daje... czy może być to winą zbyt "czystego" filtra który jest zupełnie nowy? 
pozdrawiam
			
									
									pozdrawiam
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, tak .. a dokładnie nie tyle czystego filtra co słabego parownika . - jaki ma przebieg? Może przed założeniem nowego filtra parownik dawał słabo ale też silnik dostawał mniej powietrza i mieszanka była "jako taka" .. teraz jak zmieniłeś filtr ..to parownik nie wyrabia i stąd klops .. Może membrana jest już sztywna .. 
[ Dodano: 2012-08-13, 18:57 ]
a jeszcze jedno ... BLOS jest dobrze skręcony ? nie uszkodziłeś tej gumy w środku ?
			
									
									[ Dodano: 2012-08-13, 18:57 ]
a jeszcze jedno ... BLOS jest dobrze skręcony ? nie uszkodziłeś tej gumy w środku ?
Uważaj  blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
						JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
blos dobrze skręcony, lekko chodzi na gwizdku, ten element z membraną czyszczony ze szczególną uwagą by nic nie popsuć. parownik ma jakieś 30tys km... 
[ Dodano: 2012-08-13, 19:40 ]
byłem również u gazownika który ustawił wg siebie za pomocną miernika i fabrycznej sondy... troche lipne te ustawienie ale również nic to nie zmieniło. a ogólnie parownik jest to lovato rg80 wersja podciśnieniowa do 120km bodajże.
			
									
									[ Dodano: 2012-08-13, 19:40 ]
byłem również u gazownika który ustawił wg siebie za pomocną miernika i fabrycznej sondy... troche lipne te ustawienie ale również nic to nie zmieniło. a ogólnie parownik jest to lovato rg80 wersja podciśnieniowa do 120km bodajże.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, a BLOS otwiera się całkowicie? I zobacz czy zmieniając stożek nie rozszczelniłeś przypadkiem dolotu .. może gdzieś zrobiła się szparka na rurze dolotu (na złączkach) i jak go przyduszasz to ciągnie "bokiem" powietrze .. ?
			
									
									Uważaj  blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
						JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
wszystko sprawdzone, dolot szczelny- po ciągnięciu stożka i zatkania rury auto zaczyna pufać i prawie gaśnie. blos tak jak pisałem chodzi ładnie, płynnie bez zacięć otwieta się całkowicie. może faktycznie parownik ma dość? po jakim przebiegu średnio wymaga on reanimacji?
			
									
									100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, 30 kkm to żaden przebieg .. ale u mnie też nowo założony był wadliwy .. 
a na benzynie jest ok ?
			
									
									a na benzynie jest ok ?
Uważaj  blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
						JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak na benzynie wkręca się normalnie. przed czyszczeniem blosu było dobrze. teraz właśnie nie wiem czy coś z tym blosem nie halo czy to że auto dostało nowy filtr. jutro zamontuje stary i zobacze czy jest tak samo czy nie. 
[ Dodano: 2012-08-13, 22:51 ]
a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik? na maxa czy mniej więcej w połowie?
			
									
									[ Dodano: 2012-08-13, 22:51 ]
a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik? na maxa czy mniej więcej w połowie?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
moze sie okazac ze gwizdek ktory masz jest teraz zamaly... ja do ustawienia blosa dochodzilem przez prawie 2tyg zeby opanowac ta sztuke na swoim aucie i 3 autach klientow (uroki pracy w brc  )
 ) 
sprwadz dokladnie waz od parownika do blosa ja mialem pekniecie i na postoju wszystko ok a pod obciazeniem szarpal
gwizdek ktory mam to ten mniejszy czyli e (mam jeszcze orginal d mozemy sie dogadac )
sprobuj tej metody ustawien
opusc klape i zeby byla zamknieta
sruba jalowego odkrecona o 3/4 obrotu
sruba gwizdka odkrecona o ok 1,5 obrotu
parownik rozkrecony na max
tak sie sprawdza w moim ds
storzek niepowinien miec znaczenia bo tak samo powinien pracowac nawet przyzdjetym filtrze
a i sprawdz oringi na srubach regulacyjnych
pozdro
			
									
									
						 )
 ) sprwadz dokladnie waz od parownika do blosa ja mialem pekniecie i na postoju wszystko ok a pod obciazeniem szarpal
gwizdek ktory mam to ten mniejszy czyli e (mam jeszcze orginal d mozemy sie dogadac )
sprobuj tej metody ustawien
opusc klape i zeby byla zamknieta
sruba jalowego odkrecona o 3/4 obrotu
sruba gwizdka odkrecona o ok 1,5 obrotu
parownik rozkrecony na max
tak sie sprawdza w moim ds
storzek niepowinien miec znaczenia bo tak samo powinien pracowac nawet przyzdjetym filtrze
a i sprawdz oringi na srubach regulacyjnych
pozdro
gwizdek raczej tu nie ma znaczenia bo przed czyszczeniem wszystko było w jak najlepszym porządku. jutro wezme jeszcze raz przejrze blos i ustawie go tak jak mówisz. 
[ Dodano: 2012-08-13, 23:31 ]
a tak z ciekawości jak rozpoznać wielkość gwizdka?
			
									
									[ Dodano: 2012-08-13, 23:31 ]
a tak z ciekawości jak rozpoznać wielkość gwizdka?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
szczerze powiedziawszy zdaje się że mam tak na 3/4 ... gazownik coś kręcił i było git ..majchrzok pisze:a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik?
Uważaj  blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
						JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak jak mi się wydawało, na starym filtrze przy tych samych ustawieniach jest dobrze. dodam iż filtr jest IDENTYCZNY tyle że nowy a nie czyszczony. zaraz rozbebesze jeszcze raz blosa i sprawdze dokłądnie czy wszystko dobrze złożyłem...
			
									
									100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, czyli ma za dużo powietrza ..
			
									
									Uważaj  blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
						JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
ale zwiększenie dawki gazu niewiele pomaga, bo na dolnym zakresie obrotów jest przelany a od 4-4,5 tys brakuje i zaczyna się dławić...
zwiększyłem długość rury od dolotu i jest nieznacznie lepiej ale nie idealnie.
pytanie dlaczego pomimo zwiekszenia dawki gazu nawet na maxa rozkręcenie i blosu i parownia auto nadal łapie zamułke mimo iż nie było tego efektu przed czszczeniem i wymianą filtra. przed całą operacją auto chodziło dobrze, nie było ospałe. operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
			
									
									zwiększyłem długość rury od dolotu i jest nieznacznie lepiej ale nie idealnie.
pytanie dlaczego pomimo zwiekszenia dawki gazu nawet na maxa rozkręcenie i blosu i parownia auto nadal łapie zamułke mimo iż nie było tego efektu przed czszczeniem i wymianą filtra. przed całą operacją auto chodziło dobrze, nie było ospałe. operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie jesteś sammajchrzok pisze: operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
 
 co prawda w sekwencji ale
też sobie wymieniłem filtr lotny było ok, potem ciekłej i się ku... zaczeło
nie chciało jezdzić
teraz mam nowe wtryski i musze wyregulować a tylko chciałem wymienić filterki

w przypadku inst sekwencyjnej wazniejszy jest filtr fazy lotnej bo tam cisnienie jest mniejsze 
jezeli chodzi o gwizdki nie maja zadnego opisu i jedyny sposob zeby sprawdzic rozmiar to mierzyc i porownywac sprawa prosta jezeli mamy kilka i wiemy ktory jest ktory ( ja tak zrobilem wziolem nowy d,e i porownalem z tym co mam )
			
									
									
						jezeli chodzi o gwizdki nie maja zadnego opisu i jedyny sposob zeby sprawdzic rozmiar to mierzyc i porownywac sprawa prosta jezeli mamy kilka i wiemy ktory jest ktory ( ja tak zrobilem wziolem nowy d,e i porownalem z tym co mam )
no to lipa. się wkur... i jutro montuje stary filtr, bo auto musze mieć sprawne a jednak na trasy tak słabym motorem bez wykorzystania wyższych obrotów niestety nie da się wyprzedzić a tym momencie jest to troche niebezpieczne. jak ktoś ma sensowny pomysł jak można to wyregulować prosze o info. 
ps. polu ustawiłem tak jak pisałeś to auto ledwo trzymało niskie oborty tzn były ok 500. w jeździe nie lepiej, do 4 tys obr miał idealnie potem mega ubogo...
			
									
									ps. polu ustawiłem tak jak pisałeś to auto ledwo trzymało niskie oborty tzn były ok 500. w jeździe nie lepiej, do 4 tys obr miał idealnie potem mega ubogo...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
						http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859







