Instalacja w silniku 2.0 - polecamy, odradzamy
: 2009-11-30, 11:57
Zaznacze na wstepie ze pierwszy raz w zyciu z Niemiec sprowadzilem Primere combi 2,0 silnik z 2001 roku . Jak jechalem do Polski to zauwazylem ze nie malo pali ten samochod. Wiec zdecyduje sie chyba za montaz LPG.
Mam pytanie do fachowców , jaką instalacje zalożyc bo nawet nie wiem czym sie rozni zwykla od sekwencyjnej.
___________________________________________________________________________
Oczywiscie tylko sekwencyjny
Polecam Landi Renzo Omegas
___________________________________________________________________________
Dobrze Tobie zamontują w "Czakramie" w Tarnowie -SEQUENT 24 BRC. Instalka dobra i niezawodna.
___________________________________________________________________________
jaki Czakram , niech chłopina jedzie do Roczniaka ,a tam na niego czekać będzie KME diego, jak nie ma różnicy to po co przepłacać....
___________________________________________________________________________
jest różnica i uwierz mi - to zupełnie inna klasa urządzeń - przede wszystkim jakość wtrysków jakie zakładają...
Matrixy będą mu się zatykały ilekroć gorszego gazu naleje. No chyba, że zazyczy sobie lepsze wtryski - typu Keihim albo Prins
___________________________________________________________________________
Święta racja. Siedzę w gazie od prawie 4 lat i rzeczywiście matrixy lubią się "kleić". Trzeba je rozbierać i czyścić co wystarcza średnio na około 2 miesiące. Wtryski BRC są bardziej niezawodne, mam klientów którzy zrobili na nich juz ponad 130kkm. Wybór należy do Ciebie
___________________________________________________________________________
Przy sekwencji to wogóle odpada lanie gorszego gazu - to żadna oszczędność (nawet jak się dokładnie policzyc to przejechanie 100 km często wychodzi drożej)
Ja z Diego jestem bardzo zadowolony, chociaż zobaczymy jak się będzie zimą sprawowało.
Od gazowników wiem,że polski gaz tak czy siak wykańcza wszelkie cuda techniki, więc po co przpełacać?
___________________________________________________________________________
Przy sekwencji można jeszcze zwrócić uwagę na montaż zbiornika. Jeżeli jest to torus to najlepiej aby wielozawór był skierowany na zewnątrz samochodu a nie do środka ponieważ przy gwałtowniejszym ruszaniu i mniejszej ilości gazu pod wpływem bezwładności będzie on odpływał od wielozaworu i układ będzie tracił ciśnienie. Co się z tym wiąże będzie się przerzucał na benzynę i stracimy niepotrzebnie nawet kilkadziesiąt kilometrów na gazie. W instalkach 2 generacji ten problem nie występuje.
___________________________________________________________________________
Panowie, a czy ktoś słyszał cos o zakładzie AGCentrum w Antoniówce pod Radomiem? Montuja tam: instalację Zenit. Podobno spoko sprawa, a i zakład polecany. W poniedziałek jadę chyba założyć tam instalkę, więc jak ktoś miałby jakies "ale" do zakładu, to prosiłbym o pomoc.
___________________________________________________________________________
Zenit to praktycznie KME tylko pod inną nazwą. Wcześniej było scirocco.
Elektronika jest dobra tylko "matrixy" lubią się niestety "kleić" na naszym gazie.
___________________________________________________________________________
Jakowyz, iz posiadam autko z identycznym silnikiem i rocznikiem tyle, ze w wersji WP11.144 podziele sie swoimi "przezyciami" z gazem. Jest to moje drugie auto z gazem, z tym, ze w pierwszym byla instalka I gen tu jest sekwencja.
Najwiekszym wrogiem wszsytkich instalacji gazaowych jest olej, ktory jest rozpuszczony w LPG. Zaczyna sie on wydzielec z niego podczas podgrzewania mieszaniny LPG, ktora przechodzi w faze lotna a olej - wiadomo nie - lecz staje sie bardziej plynny i w takiej postaci podawany jest do wtryskiwaczy. Nawet filtr, ktory znajduje sie po miedzy parownikiem a wtryskiwaczem nic tutaj nie poradzi - nie zatrzyma go w 100%. Moja instalacja LPG jest firmy Elpigaz. Za duzo by pisac co sie dzialo od momentu jej zalozenia ale skonczylo sie wymiana wtryskiwacza gdzyz bylo podejrzenie, ze ten co malem (Stella) nie wyrabial (potrafil sie przelaczyc na benzyne przy gwaltownym przyspieszaniu - powyzej 5k obr i wcisnietym do konca pedale gazu). Obecnie mam zalozony wtryskiwacz serii Elisa - wlasnie Matrix ( wg informacji od gazownika oraz od dzialu tech firmy Epligaz jest on stosowany do pojazdow z ktrotkim czasem wtrysku). Jego duzym mankamentem jest to iz nie lubi on gdy jest mu zbyt zimno (np za zimny gaz lub gdy jest wokolo niego za zimno) - potrafi sie skleic wlasnie dzieki temu olejowi . Jaka rada na to: ustawic wyzsza temp przelanczania oraz wyzsza przedkosc obrotowa. U mnie to pomoglo (potrafil zgasnac przy przejsciu z benzyny na gaz). Chcialbym zaznaczyc iz jezdze tylko na gazie Shellowskim choc wiadomo, ze nawet na stacjach tej marki moze byc roznie (choc nie powinno).
Obecnie jestem po hamowni i mapa w komputerze gazowym jest ustawiona optymalnie, mianowicie przy przejsciu z benzyny na gaz komputer od benzyny dokonuje jedynie minimalnych korekcji badz wrecz zadnych. Dodam tylko, ze mam zalozony wariator do wyprzedzenia zaplonu - troche pomaga ale nie jest to zadna rewelacja (ot podnosi moment o 3Nm - 176,2Nm przy 4865obr - a koniki az o 1 wink.gif ). Z racji ze kupilem go przy wczesniejszym wtryskiwaczu wiec czemu nie mam miec zalozonego teraz. Po wymianie wtryskiwacza i ustawieniu mapy spadlo rowniez spalanie i obecnieu trzymuje sie na poziomie 10,5l/100km do 13,5l/100km w zaleznosci czego jest wiecej - masta czy poza - ale wiadomo idzie zima wiec i tak wzrosnie (bez klimy)...
___________________________________________________________________________
No to nie jestem sam.
Też mam (N16) wtryskiwacz Matrixa i podobne problemy. Jak zimny samochodzik, to czasami zaraz po przerzuceniu na gaz potrafi po dodaniu gazu i puszczeniu na luz zgasnąć... Na razie jestem na etapie dwukrotnego regulowania - bez efektu. Ustawienie wyższej temperatury przełamczania na LPG nie pomogło, bo w sumie nie miało szans pomóc - zgodze się z Tobą, że to nie tyle codzi o temperature silnika (bo ta może być już odpowiednia), ale temperature otoczenia i chyba gazu w butli. Bo jak jade w trasę, to zjawisko to z ogóle przestaje wystepować.
Jutro jade na wymianę wtryskiwacza, bo to podobno powinno pomóc
___________________________________________________________________________
Przerabiałem instalację Elpigaz w Toyocie - mam porównanie do BRC S 24 w Almerze- panowie - różnica jest taka, jak między maluchem a mercedesem.
Czym to podyktowane?
Jakością instalacji i technologią.
Toyota (Elpigaz):
filterek za podgrzewaczem a nastepnie reduktor - filtr fazy lotnej - wtryskiwacz
N16 (BRC):
filterek - reduktor z podgrzewaniem - filtr f. lotnej - wtryskiwacz.
różnica nieiwelka ale subtelna - filterek najlepiej zbiera frakcje satałą jak jest zimny - zimny lodowaty gaz. Grzanie gazu, a nastepnie przepuszczanie przez filterek powoduje, ze więcej frakcji olejowej przez ten pierwszy przechodzi - podtyka reduktor - zmieniając jago ciśnienie - zatyka faze lotną i wtryskiwacz.
Dlatego Elpigaz - filterek zmieniałem co 5 kkm i tak potrafił sie przytykać.
W BRC mam 32 kkm zrobione na filtrze i nic sie nie dzieje - nic kompletnie (filtr fazy lotnej wymieniłem po 15 kkm.
Róznica tkwi w jakości urządzeń i technologii.
___________________________________________________________________________
Hmmm to prosze mi wyjasnic dlaczego ja mam dwa filtry (instalacja Elpigazu): pierwszy jest przed reduktorem (zimny gaz - faza ciekla) drugi po miedzy nim a wtryskiwaczem (gaz podgrrzany - faza lotna)...Link do reduktora jaki posiadam: http://www.shopgaz.pl/product/1183.html i mam tak samo - filterek przed reduktorem - reduktor - filterek przed wtryskiwaczami - wtryskiwacze. Wiec moze tak troche wczesniej poczytac - bo o ile wiem to kazda instalacja musi miec filtr przed reduktorem...
___________________________________________________________________________
Ja właśnie tak miałem, że jak był zimny to potrafił zgasnąć po przyspieszeniu i puszczeniu na luz. Nikt nie mógł dojść co się dzieje, zwłaszcza że samochód badany był kompem jak był ciepły, czyli jak zjawisko nie występowało. Po zmianie listwy z VALTEK na MATRIX (podobno najszybsza) nie pomogło. Gdzieś usłyszałem, że winny może być czujnik ciśnienia gazu. Ostatnim razem pojechałem do gaziarzy, zamontowali nowy czujnik ciśnienia, jednocześnie podwyższyli temperaturę przełączania i dodali przełączanie na LPG przy 1800 obrotów. Od tego czasu (oby nie zapeszać) żadnych problemów z gaśnięciem.
Tylko przełącza mi się na LPG cholernie późno, ale mi to osobiście nie przeszkadza - i tak najwięcej oszczędzam na trasie, a chyba im cieplejszy silnik przy przełączaniu na LPG tym lepiej dla jego żywotności.
___________________________________________________________________________
ja właśnie założyłem Staga 300
Pali około 10,5 litra średnio, różnice w mocy czuć tylko powyżej 5500 ale wydaje mi się że to jeszcze kwestia zestrojenia. Generalnie za 70zł jeżdże prawie 400km
___________________________________________________________________________
To co sie zalozy zalezy od gotowki ktora sie chce przeznzczyc, ale ja bym proponowal dwie instalacje obie holenderskie 1)NECAM KOLTEC KOLU 1000 i
2)VIALLE LPI to juz instalacja wtrysku gazu w postaci cieklej bez parownika z pompa gazu w zbiorniku jest to najlepsze rozwiazanie na rynku ale drogie;Tak wiec to kwestia twojego wyboru i funduszy
źródło: NKP
Mam pytanie do fachowców , jaką instalacje zalożyc bo nawet nie wiem czym sie rozni zwykla od sekwencyjnej.
___________________________________________________________________________
Oczywiscie tylko sekwencyjny
Polecam Landi Renzo Omegas
___________________________________________________________________________
Dobrze Tobie zamontują w "Czakramie" w Tarnowie -SEQUENT 24 BRC. Instalka dobra i niezawodna.
___________________________________________________________________________
jaki Czakram , niech chłopina jedzie do Roczniaka ,a tam na niego czekać będzie KME diego, jak nie ma różnicy to po co przepłacać....
___________________________________________________________________________
jest różnica i uwierz mi - to zupełnie inna klasa urządzeń - przede wszystkim jakość wtrysków jakie zakładają...
Matrixy będą mu się zatykały ilekroć gorszego gazu naleje. No chyba, że zazyczy sobie lepsze wtryski - typu Keihim albo Prins
___________________________________________________________________________
Święta racja. Siedzę w gazie od prawie 4 lat i rzeczywiście matrixy lubią się "kleić". Trzeba je rozbierać i czyścić co wystarcza średnio na około 2 miesiące. Wtryski BRC są bardziej niezawodne, mam klientów którzy zrobili na nich juz ponad 130kkm. Wybór należy do Ciebie
___________________________________________________________________________
Przy sekwencji to wogóle odpada lanie gorszego gazu - to żadna oszczędność (nawet jak się dokładnie policzyc to przejechanie 100 km często wychodzi drożej)
Ja z Diego jestem bardzo zadowolony, chociaż zobaczymy jak się będzie zimą sprawowało.
Od gazowników wiem,że polski gaz tak czy siak wykańcza wszelkie cuda techniki, więc po co przpełacać?
___________________________________________________________________________
Przy sekwencji można jeszcze zwrócić uwagę na montaż zbiornika. Jeżeli jest to torus to najlepiej aby wielozawór był skierowany na zewnątrz samochodu a nie do środka ponieważ przy gwałtowniejszym ruszaniu i mniejszej ilości gazu pod wpływem bezwładności będzie on odpływał od wielozaworu i układ będzie tracił ciśnienie. Co się z tym wiąże będzie się przerzucał na benzynę i stracimy niepotrzebnie nawet kilkadziesiąt kilometrów na gazie. W instalkach 2 generacji ten problem nie występuje.
___________________________________________________________________________
Panowie, a czy ktoś słyszał cos o zakładzie AGCentrum w Antoniówce pod Radomiem? Montuja tam: instalację Zenit. Podobno spoko sprawa, a i zakład polecany. W poniedziałek jadę chyba założyć tam instalkę, więc jak ktoś miałby jakies "ale" do zakładu, to prosiłbym o pomoc.
___________________________________________________________________________
Zenit to praktycznie KME tylko pod inną nazwą. Wcześniej było scirocco.
Elektronika jest dobra tylko "matrixy" lubią się niestety "kleić" na naszym gazie.
___________________________________________________________________________
Jakowyz, iz posiadam autko z identycznym silnikiem i rocznikiem tyle, ze w wersji WP11.144 podziele sie swoimi "przezyciami" z gazem. Jest to moje drugie auto z gazem, z tym, ze w pierwszym byla instalka I gen tu jest sekwencja.
Najwiekszym wrogiem wszsytkich instalacji gazaowych jest olej, ktory jest rozpuszczony w LPG. Zaczyna sie on wydzielec z niego podczas podgrzewania mieszaniny LPG, ktora przechodzi w faze lotna a olej - wiadomo nie - lecz staje sie bardziej plynny i w takiej postaci podawany jest do wtryskiwaczy. Nawet filtr, ktory znajduje sie po miedzy parownikiem a wtryskiwaczem nic tutaj nie poradzi - nie zatrzyma go w 100%. Moja instalacja LPG jest firmy Elpigaz. Za duzo by pisac co sie dzialo od momentu jej zalozenia ale skonczylo sie wymiana wtryskiwacza gdzyz bylo podejrzenie, ze ten co malem (Stella) nie wyrabial (potrafil sie przelaczyc na benzyne przy gwaltownym przyspieszaniu - powyzej 5k obr i wcisnietym do konca pedale gazu). Obecnie mam zalozony wtryskiwacz serii Elisa - wlasnie Matrix ( wg informacji od gazownika oraz od dzialu tech firmy Epligaz jest on stosowany do pojazdow z ktrotkim czasem wtrysku). Jego duzym mankamentem jest to iz nie lubi on gdy jest mu zbyt zimno (np za zimny gaz lub gdy jest wokolo niego za zimno) - potrafi sie skleic wlasnie dzieki temu olejowi . Jaka rada na to: ustawic wyzsza temp przelanczania oraz wyzsza przedkosc obrotowa. U mnie to pomoglo (potrafil zgasnac przy przejsciu z benzyny na gaz). Chcialbym zaznaczyc iz jezdze tylko na gazie Shellowskim choc wiadomo, ze nawet na stacjach tej marki moze byc roznie (choc nie powinno).
Obecnie jestem po hamowni i mapa w komputerze gazowym jest ustawiona optymalnie, mianowicie przy przejsciu z benzyny na gaz komputer od benzyny dokonuje jedynie minimalnych korekcji badz wrecz zadnych. Dodam tylko, ze mam zalozony wariator do wyprzedzenia zaplonu - troche pomaga ale nie jest to zadna rewelacja (ot podnosi moment o 3Nm - 176,2Nm przy 4865obr - a koniki az o 1 wink.gif ). Z racji ze kupilem go przy wczesniejszym wtryskiwaczu wiec czemu nie mam miec zalozonego teraz. Po wymianie wtryskiwacza i ustawieniu mapy spadlo rowniez spalanie i obecnieu trzymuje sie na poziomie 10,5l/100km do 13,5l/100km w zaleznosci czego jest wiecej - masta czy poza - ale wiadomo idzie zima wiec i tak wzrosnie (bez klimy)...
___________________________________________________________________________
No to nie jestem sam.
Też mam (N16) wtryskiwacz Matrixa i podobne problemy. Jak zimny samochodzik, to czasami zaraz po przerzuceniu na gaz potrafi po dodaniu gazu i puszczeniu na luz zgasnąć... Na razie jestem na etapie dwukrotnego regulowania - bez efektu. Ustawienie wyższej temperatury przełamczania na LPG nie pomogło, bo w sumie nie miało szans pomóc - zgodze się z Tobą, że to nie tyle codzi o temperature silnika (bo ta może być już odpowiednia), ale temperature otoczenia i chyba gazu w butli. Bo jak jade w trasę, to zjawisko to z ogóle przestaje wystepować.
Jutro jade na wymianę wtryskiwacza, bo to podobno powinno pomóc
___________________________________________________________________________
Przerabiałem instalację Elpigaz w Toyocie - mam porównanie do BRC S 24 w Almerze- panowie - różnica jest taka, jak między maluchem a mercedesem.
Czym to podyktowane?
Jakością instalacji i technologią.
Toyota (Elpigaz):
filterek za podgrzewaczem a nastepnie reduktor - filtr fazy lotnej - wtryskiwacz
N16 (BRC):
filterek - reduktor z podgrzewaniem - filtr f. lotnej - wtryskiwacz.
różnica nieiwelka ale subtelna - filterek najlepiej zbiera frakcje satałą jak jest zimny - zimny lodowaty gaz. Grzanie gazu, a nastepnie przepuszczanie przez filterek powoduje, ze więcej frakcji olejowej przez ten pierwszy przechodzi - podtyka reduktor - zmieniając jago ciśnienie - zatyka faze lotną i wtryskiwacz.
Dlatego Elpigaz - filterek zmieniałem co 5 kkm i tak potrafił sie przytykać.
W BRC mam 32 kkm zrobione na filtrze i nic sie nie dzieje - nic kompletnie (filtr fazy lotnej wymieniłem po 15 kkm.
Róznica tkwi w jakości urządzeń i technologii.
___________________________________________________________________________
Hmmm to prosze mi wyjasnic dlaczego ja mam dwa filtry (instalacja Elpigazu): pierwszy jest przed reduktorem (zimny gaz - faza ciekla) drugi po miedzy nim a wtryskiwaczem (gaz podgrrzany - faza lotna)...Link do reduktora jaki posiadam: http://www.shopgaz.pl/product/1183.html i mam tak samo - filterek przed reduktorem - reduktor - filterek przed wtryskiwaczami - wtryskiwacze. Wiec moze tak troche wczesniej poczytac - bo o ile wiem to kazda instalacja musi miec filtr przed reduktorem...
___________________________________________________________________________
Ja właśnie tak miałem, że jak był zimny to potrafił zgasnąć po przyspieszeniu i puszczeniu na luz. Nikt nie mógł dojść co się dzieje, zwłaszcza że samochód badany był kompem jak był ciepły, czyli jak zjawisko nie występowało. Po zmianie listwy z VALTEK na MATRIX (podobno najszybsza) nie pomogło. Gdzieś usłyszałem, że winny może być czujnik ciśnienia gazu. Ostatnim razem pojechałem do gaziarzy, zamontowali nowy czujnik ciśnienia, jednocześnie podwyższyli temperaturę przełączania i dodali przełączanie na LPG przy 1800 obrotów. Od tego czasu (oby nie zapeszać) żadnych problemów z gaśnięciem.
Tylko przełącza mi się na LPG cholernie późno, ale mi to osobiście nie przeszkadza - i tak najwięcej oszczędzam na trasie, a chyba im cieplejszy silnik przy przełączaniu na LPG tym lepiej dla jego żywotności.
___________________________________________________________________________
ja właśnie założyłem Staga 300
Pali około 10,5 litra średnio, różnice w mocy czuć tylko powyżej 5500 ale wydaje mi się że to jeszcze kwestia zestrojenia. Generalnie za 70zł jeżdże prawie 400km
___________________________________________________________________________
To co sie zalozy zalezy od gotowki ktora sie chce przeznzczyc, ale ja bym proponowal dwie instalacje obie holenderskie 1)NECAM KOLTEC KOLU 1000 i
2)VIALLE LPI to juz instalacja wtrysku gazu w postaci cieklej bez parownika z pompa gazu w zbiorniku jest to najlepsze rozwiazanie na rynku ale drogie;Tak wiec to kwestia twojego wyboru i funduszy
źródło: NKP