Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Instalacja w silniku 2.0 - polecamy, odradzamy

Moderator: Maniek-ol

1975cichy
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-04, 22:07
Lokalizacja: Stargard

Post autor: 1975cichy » 2013-02-09, 15:02

Odradzam gaz. Bardzo nie miło przekonałem się w moim QQ że gaz do nissana się nie nadaje. PO przejechaniu 3000 km na gazie wypaliło katalizator za 12 tyś zł. Po kolejnych 7 tyś km wypaliło pierścienie i znalazłem już drugi silnik za 3 tyś zł. Wymieniać pierścieni się nie opłaca bo samych się nie dostanie a komplet tłoków z pierścieniami i uszczelką pod głowicą to koszt w serwisie 2400zł. Chciałem walczyć z gazownikiem o zwrot kosztów, więc wziąłem rzeczoznawcę. Zrobiłem badania w innym zakładzie - 200zł. Rzeczoznawca 200 zł. Wynik: nie można jednoznacznie stwierdzić że to wina gazu. A do momentu założenia instalacji nie miałem żadnych problemów. W między czasie wypalony katalizator zapchał drugi za jedyne 700 zł, do tego wymiana układu wydechowego 200 zł (wytłuczenie pierwszego i wymiana drugiego). Wiem jedno - nigdy w życiu nie założę gazu do silnika nissanowskiego. :-/ :-?
Pozdrawiam użytkowników.
Carpe Diem

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2013-02-09, 15:46

miałeś pecha do gazmena i tyle, jakoś przelatałem 200kkm na LPG w P11.144 i było gitt, także nie dramatyzuj, tylko na drugi raz załóż u kogoś kto ma pojęcie a nie u Miecia bo było najtaniej

1975cichy
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-04, 22:07
Lokalizacja: Stargard

Post autor: 1975cichy » 2013-02-09, 16:18

Założyłem w renomowanym zakładzie podobno najlepszym w zachodniopomorskim. Byłem z rzeczoznawcą w innym zakładzie - instalacja założona prawidłowo, dawka ustawiona też dobrze. Po prostu te silniki nie tolerują gazu. W przyszłym tygodniu pozbywam się instalacji. :-|
Carpe Diem

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2013-02-09, 16:28

zanim zdejmiesz, to daj fotki jak to wyglądało, tak z ciekawości
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

1975cichy
nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2012-05-04, 22:07
Lokalizacja: Stargard

Post autor: 1975cichy » 2013-02-09, 18:07

zajrzyj na stroneę Dretana( u mnie montowali tak samo, ta sama firma):
http://dretan.pl/art-128_nissan-qashqai ... k-2007.htm
DINO777 pisze:zanim zdejmiesz, to daj fotki jak to wyglądało, tak z ciekawości
Carpe Diem

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2013-02-09, 18:28

heheh, czyli szłu nie ma :D i zbiornik też miałeś ustawiony do jady po rondzie :D :D :D
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2013-02-10, 08:59

mam druga primere z rzedu na sr20 z lpg. do tego sunny ga14 i ga16 oba na lpg. i nigdy nie bylo z tymi silnikami problemow zadnych zwiazanych z praca na gazie. jak ktos zle zamontował to wina gazownika a nie samego gazu. taka jest prawda.
1975cichy pisze:PO przejechaniu 3000 km na gazie wypaliło katalizator za 12 tyś zł. Po kolejnych 7 tyś km wypaliło pierścienie i znalazłem już drugi silnik za 3 tyś zł. Wymieniać pierścieni się nie opłaca bo samych się nie dostanie a komplet tłoków z pierścieniami i uszczelką pod głowicą to koszt w serwisie 2400zł. Chciałem walczyć z gazownikiem o zwrot kosztów, więc wziąłem rzeczoznawcę.
pierwszy raz slysze zeby lpg taki szkody spowodowal i to po takim malym przebiegu na dodatek.ewidentnie cos tu wiecej nie halo bylo.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-02-10, 11:37

Na zdjęciu z listwą wtryskową widać , że wężyki były różnej długości. To już świadczy o gazowniku jakie ma pojecie o montażu gazu. A żeby coś więcej powiedzieć to napisz jakich użył podzespołów do montażu (model reduktora szczególnie mnie interesuje i jaka elektronika) i jakiej mocy masz silnik.
Ja osobiście na gazie jeżdżę ponad 15 lat i nie powiem złego słowa na temat gazu , pod warunkiem , że gazownik nie spieprzył montażu.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-08, 13:43

witam. postanowiłem , że napiszę na jedynyn słusznym forum bo na lpg-forum czekam od rana i nikt mi nie odpowiedział jeszcze :D

posiadam primere p11.144 sr20de 2001r. przymierzam do założenia gazowej. rozchodzi sie o to iz chcialbym wprowadzic pewne modyfikacje. kompletny wydech + cai +mod rozrządu. Pytanie brzmi. czy najpierw wprowadzić mody czy najpierw założyć instalacje?

druga sprawa. gazownik zaproponował mi coś takiego:

Koszt instalacji sekwencyjnej KME NEVO w cenie 2300ZŁ (red.kme
silver, wtryski omvl, lub 2800zł z wtryskami hana.
instalacja IV generacji. (brak spadku mocy ponieważ reduktor jest do
270km) .

Co o tym sądzicie?

Po trzecie. potrzebował bym gazownika w okolicach koszalina lub Słupska

POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2013-03-08, 14:08

dzkzsl pisze:Pytanie brzmi. czy najpierw wprowadzić mody czy najpierw założyć instalacje?
Mysle ze to obojętne. Założenie instalacji technicznie nie koliduje z modzeniem czy to silnika czy innych rzeczy. Ew jakieś korekty kompem zostaną.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-03-08, 14:38

Nie ma znaczenia kiedy założysz instalację , najwyżej będzie potrzeba ponownej regulacji. Jeśli chodzi o gazownika w okolicach Słupska to szerokim łukiem omijaj gazownika we Włynkówku "Moto-Mix" , straszny partacz.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-08, 14:50

komorokoro pisze:
dzkzsl pisze:Pytanie brzmi. czy najpierw wprowadzić mody czy najpierw założyć instalacje?
Mysle ze to obojętne. Założenie instalacji technicznie nie koliduje z modzeniem czy to silnika czy innych rzeczy. Ew jakieś korekty kompem zostaną.
No tak ale z drugiej strony jak mam dojeżdzać gdzieś do gazownika to lepiej założyc gaz po modyfikacjach.

Rozmawiałem z innym gazownikiem ale za dużo mi nie powiedział, tylko tyle, że instalacja BRC gas sequent 24 :>

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-03-08, 18:43

Osobiście odpuściłbym sobie BRC. Z prostej przyczyny , potem z każdą regulacją będziesz musiał jeździć do gazownika. Ja założyłbym STAGa albo ESGI. Proste instalacje do diagnostyki i regulacji , które będziesz mógł zrobić sam i nie wydawać kasy na gazowników.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2013-03-08, 19:44

DINO777 pisze:i zbiornik też miałeś ustawiony do jady po rondzie
skad ten wniosek ?? :)
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-08, 20:23

Maniek-ol pisze: które będziesz mógł zrobić sam i nie wydawać kasy na gazowników
Nie no ta opcja odpada ;) nie mam zamiaru się sam za to brać, brak czasu i możliwości. Nie zamierzam oszczędzać na instalacji , stąd moje pytanie. Co wybrać

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-03-08, 21:10

zecikk pisze:
DINO777 pisze:i zbiornik też miałeś ustawiony do jady po rondzie
skad ten wniosek ?? :)
Butla tak zamontowana że zawór jest ustawiony bokiem a powinna prawidłowo być tak zamontowana żeby zawór był strony tylnego pasa.

dzkzsl możesz instalacje zamontować wcześniej przed modzeniem ale musisz się liczyć że będziesz musiał wyregulować i możliwe że wymienić wtryski lub reduktor które dobiera się do mocy .
Ja bym proponował do montażu LPGtech ,Stag4 , reduktor ACR01 i wtryski Hana lub Barracuda .
Ale najważniejsze żebyś znalazł dobry zakład po którym nie będziesz narzekał że LPG to porażka .

Jak chcesz mieć dobrze zamontowany gaz to odezwij się do dino na PW , on montuje instalacje LPG jest z Koszalina więc aż tak daleko nie masz.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-03-08, 21:41

nice-wawa pisze:Jak chcesz mieć dobrze zamontowany gaz to odezwij się do dino na PW , on montuje instalacje LPG jest z Koszalina więc aż tak daleko nie masz.
Już rozmawiałem z Dino ;) niestety do kwietnia odpada :( będę szukać kogoś w okolicach Dęblina, może Lublin ...

W takim razie z tego co mówisz wynika, że lepiej jest założyć instalację po modach

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-03-08, 22:40

Jak szukasz w okolicach Lublina to najbardziej polecany montażysta lpg
http://www.adamrogowski.net/
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-06-10, 21:43

Witam.
Chcę założyć gaz do Primery P11.144 z silnikiem SR20DE.
Kolega polecił mi sie zapytać o taki zestaw u gazownika:

sterownik - Stag
reduktor - ac r01
wtryski - hana (zielone)
wielozawór - waltek

Czy takim zestawem się zainteresować czy czymś zupełnie innym ? Chciałbym ogarnąć to moze w tym tygodniu bo bym przy odbiorze dowodu od razu to wklepał :D
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2013-06-10, 22:30

tylko nie daj sobie wcisnąć STAGA4 ECO, on nie ma korekt po obrotach, są też inne lepsze sterowniki, ale i tak zamontujesz to co gazmen Ci poleci :D :D
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-06-11, 12:33

To nie gazownik polecił tylko kolega mi tak podpowiadał. Jeździć na gazie 2 autami i do obydwu zakładał. Miał z nimi lepsze lub gorsze dni ale takie coś zaproponował do mojego auta.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2013-06-11, 12:41

to najpierw podjedź do kogoś, kto ma Ci montować instalację, pozbieraj oferty i wtedy można rozmawiać, z doświadczenia wiem, że większośc jest niechętna zmianom, :->

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-06-11, 12:43

Dodam że u siebie w P11.144 SR20 mam zamontowane aktualnie , sterownik LPG tech 214 , reduktor ACR01 i wtryskiwacze Barracuda bez dysz i jestem zadowolony .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Pustelnik
fanatyk nissana
Posty: 886
Rejestracja: 2009-12-11, 01:28
Lokalizacja: Gostynin

Post autor: Pustelnik » 2013-06-11, 19:39

Gazownik u którego byłem w ofercie ma gaz tani za 1900zł i lepszy na wtryskiwaczach hana i na stagu. I takie coś za 2400zł. Nie wiem co tam jeszcze zmieni ale nie ma problemu :)
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2013-06-12, 00:38

Witam użytkowałem kilka aut na gazie i śmiało mogę powiedzieć, iż 90% bezproblemowej jazdy na gazie to jakość montażu oraz użytych podzespołów. Pozostałe 10% wystrojenie gazu i dbałość o odpowiedni serwis. W 3 nissanach zakładałem gaz u jednego gazownika, w 2 ( primera 1,6 oraz 2.0) było bezproblemowo natomiast w 3 ( maxima) jedna wielka masakra ( dobór parownika, listwy wtryskowej jej odpowiedni montaż). Najciekawsze jeśli jest problem z gazem to większości fachowcy, którzy montowali gaz twierdzą iż winna leży po stronie auta a nie instalacji. Zmierzam do tego aby przed montażem sprawdzić przykładowo na forach o LPG gdzie w okolicach zamieszkania zamontować gaz i jakie będą podzespoły instalacji.
Do Primery SR20DE mogę polecić:
Sterownik- KME G3 lub Nevo - po zapoznaniu się z instrukcją można samemu dać sobie radę z regulacją.
Reduktor KME Silver ( wg producenta do 200KM realnie 150KM) - dobra termika oraz w miarę stabilne ciśnienie.
Listwa- budżetowa OMVL RegFast, na bogato Hana ( niezawodność oraz szybkość)
Co do Valteków to do naszych nysek są zdecydowanie za wolne, jeśli ktoś twierdzi, że są ok to niech zamontuje inną listwę to wtedy pogadamy

Kwiecien
wiem o czym pisze
Posty: 41
Rejestracja: 2012-10-28, 08:07
Lokalizacja: Ożarów

Post autor: Kwiecien » 2013-06-28, 08:12

SR20De śmiga bezproblemowo na instalacji 1 generacji (na tzw. śrubę). Reduktor Tomasetto AT-09 140HP, duży mikser nakładany na przepustnicę. Długość przewodu gazowego od parownika do miksera - 30cm. Trzeba tylko podkręcić obroty na przepustnicy bo gaśnie, po regulacji jest około 1000rpm, na benzynie +100rpm.

Średnie spalanie z 500km - 10.6l/100km, 50% miasto, 50% trasa i dosyć ciężka noga. Przy spokojnej jeździe do 100km/h w trasie zatankowałem po 100km do pełna i wyszło 8.8l/100km :)

janeklukasik
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-09-12, 13:49
Lokalizacja: Kielce

Post autor: janeklukasik » 2013-09-12, 14:00

Jeśli szukacie odpowiedniej konfiguracji LPG, to proponuje zaczerpnąć info bezpłatnie od fachowców:
http://www.palacar.pl/pomoc.php

Wypełniacie formularz i w mailu dostaniecie proponowane instalacje + sugerowane warsztaty z okolicy z ustaloną ceną za montaż.

dzixonZSL
stały bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 2013-01-14, 12:10
Lokalizacja: Darłowo / Dęblin

Post autor: dzixonZSL » 2013-09-19, 18:08

Powiem Wam, że kilka raz otarłem się o śmierć przez to LPG. Zacząłem wyprzedzać i tak zaczeła mi skubana szarpać i się dusić, ledwo co wyhamowałem i się schowałem. Potem zauważyłem, że takie objawy mam jak jeżdze na końcówce gazu. Muszę tego pilnować

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-09-19, 18:16

Na końcówce benzyny też byś miał takie objawy ;)
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-09-19, 19:24

dzixonZSL pisze:Powiem Wam, że kilka raz otarłem się o śmierć przez to LPG. Zacząłem wyprzedzać i tak zaczeła mi skubana szarpać i się dusić, ledwo co wyhamowałem i się schowałem. Potem zauważyłem, że takie objawy mam jak jeżdze na końcówce gazu. Muszę tego pilnować
Taki objaw masz na II generacji LPG , przy sekwencji jak masz spadek ciśnienia gazu map-sensor przełączy na PB.
Ogólnie taka przygoda przy wyprzedzaniu jest twoją winą , bo nie dopilnowałeś ilości gazu .
Ja już mam tak że 350 km zrobione od ostatniego tankowania i jadę na stacje nie ważne ile pokazuje wskaźnik lpg.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”