Montaż blosa - informacje

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Montaż blosa - informacje

Post autor: jarkk » 2009-11-30, 11:50

Gaźnik produkcji włoskiej nazywa się "Blos". Dokładna zasada działania jest prosta i polega na pomiarze przepływu masowego za pomocą pneumatycznego mechanizmu, który jednocześnie zajmuje się podawaniem gazu dokładnie proporcjonalnie do masy przepływającego powietrza. Cały taki "blos" nie dławi przepływu powietrza w zauważalny sposób - jego średnica satysfakcjonuje nawet duże silniki. Sam gaz nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym. Aby być "legal" tam, gdzie głupawa ustawa wymaga elektronicznej regulacji dawki, silnik krokowy zostawia się "na sztukę" otwarty. De facto reduktor powinien być połączony z blosem na krótko, beż żadnych regulacji, śrubek, zaworków etc.

Można nawet nazwać to systemem pierwszej generacji - nie zawiera żadnej elektroniki, będąc jednocześnie wyjątkowo skutecznym. Producent i właściciel patentu, firma BRC zakończyła produkcję jakieś 2 lata temu ze względu na brak możliwości stosowania tego rozwiązania ponieważ ustawy krajów - odbiorców (głównie UE) zaczęły w pojazdach z katalizatorem wymagać elektronicznej regulacji dawki (pomimo iż jest wielokrotnie bardziej powolna i nieproporcjonalna w porównaniu do takiej metody jak "blos" + wymaga dość żmudnego strojenia). Dziś już dość trudno kupić taki gaźnik gazowy (zwany też niekiedy mikserem przepływowym). Ogólnie żywy dowód że głupi urząd potrafi zniszczyć każdą dobrą ideę.

Jeżeli zauważymy, że gaz jest dawkowany proporcjonalnie do przepływu, to od razu można to nazwać inaczej - za pomocą blosa można ustawić stały stosunek powietrza do paliwa - np. 13:1. Nie jest to może optimum jak chodzi o spalanie, bo dla niewielkich obciążeń lambda może być wyższa bez szkody dla silnika - ale już dla mocniejszego depania pedału gazu - nie. Można przyjąć że parametry auta będą takie, jak przy zastosowaniu idealnie zestrojonej instalacji wtrysku gazu, ale auto będzie nieco bardziej paliwożerne (aczkolwiek oczywiście będzie mniej palić niż auto z konwencjonalnym mikserem - o czym za chwilę). Jeżeli ustawimy jakiś skład dla konkretnych obrotów, to będzie on taki sam od zera do bohatera Na tym polega genialność i skuteczność blosa.

Konwencjonalny mikser bazuje na wysysaniu gazu za pomocą podciśnienia. Musi więc zwężać przepływ aby ciśnienie za zwężką spadło. Zazwyczaj taka technika owocuje przelewaniem auta z dołu lub z góry - w zależności jak dobierzemy średnicę miksera. Auto musi odpalać na benzynie (jest bardzo czułe na temp). Zwykle też grożą nam wybuchy nadmiarowego gazu lub prychanie z wydechu.

Z gaźnikiem gazowym takie zjawiska nie wystąpią nigdy. Można sobie darować głupawe klapki przeciwwybuchowe, zwężki i cały ten cyrk. Silnik na benzynie ssie bez ograniczeń, podobnie nie jest dławiony na gazie. Można stosować filtry stożkowe, doloty rezonansowe, turbo (suszareczki muszą jednak mieć reduktor z ciśnieniem zależnym od ciśnienia doładowania - albo kupuje się odpowiedni reduktor albo przerabia istniejący przez dołożenie kompensacji - jedna dziurka + rurka - choć nie każdy da się niestety przerobić). Wszystko to wynika z zasady pracy "blosa" - reakcji tylko na przepływ a nie na podciśnienie.

Ciekawe też jest to, że czas reakcji takiego systemu na "kickdown" jest naprawdę super. Nie ma dławienia się, nie ma niekiedy zauważalnego opóźnienia.

Sam mam auto które pali tylko benzynę. Mój wybór Z racji zawodu kocham przedmioty obłożone elektroniką do bólu. Ale piszę pozytywnie o gażniku gazowym dlatego, że aż wierzyć się nie chce, że ten banalny w swojej prostocie wymysł makaroniarzy działa tak skutecznie....

Panowie - możecie na tym robić nawet auta wyścigowe bez problemu tak mocne jak najbardziej wyszukane benzyniaki - cztery takie gaźniki - po jednym na każdy cylinder, dwa reduktory. Krótkie ssanie na trąbkach. I kręci jak pop....ny na gazie

Dodatkowa uwaga - takie cudo stroi się na hamowni. Nie zajmuje to zbyt długo bo do regulacji jest tylko jeden parametr (skład mieszanki w całej skali obrotów ten sam) + dawka dla wolnych obrotów (de facto offset dawki). Całość realizuje wzór DAWKA = A * PRZEPŁYW + B

...i wpływamy na A i B. Stąd zestrojenie na igiełkę na hamowni zajmuje to niebotycznie krócej niż zestrojenie pełnego wtrysku gazu - a efekt naprawdę ten sam.

Pan Jacek z ProjectXs nie łgał - to tyle kosztuje (circa 400 pln brutto + koszt strojenia i montażu). Silniczek krokowy, klapki, zwężki, śrubki dławiące możemy sprzedać na złom
i jeszcze instrukcja PL
http://www.ford-scorpio.pl/pliki/BLOS.zip
Autor : Piro © 2005. forum.fordclubpolska.org
___________________________________________________________________________
Umieszczenie blosa przed przepustnicą (przepływomierzem) czy za nią nie ma żadnego znaczenia.
Na rurki od odmy można założyć filterki sportowe.
___________________________________________________________________________

tak to wygląda w Sunnym:
N14 z silnikiem GA16DE (1.6)
Obrazek
autor: goago, źr.: NKP
___________________________________________________________________________

tak to wyglada w 1.4 ds
Obrazek
autor: wszok, źr.: NKP
___________________________________________________________________________

Panowie na blosie osiągnąłem większą prędkość max niż na benzynie
Na Bp 180 km/h a na blosie 190 km/h, No jeszcze zauważyłem że łatwo przelać bo tak sobie podkręcałem itd. i -
Zaczęło non stop czuć gaz koło auta ( non stop poszukiwanie nieszczelności).
Zużycie nie schodziło poniżej 12l i zrobił się mułowaty
Wkręciłem sirubę o 2.5 obrotu i nie to auto. Nie śmierdzi, pali 10.5l i jest zrywniejszy
___________________________________________________________________________

ja mam blosa w swojej K10 na gazie zrobił sie bardziej zrywny zwłaszcza w dolnych zakresach co bardzo przydaje sie w mieście o ile mu mocy przybyło to niewiem ale teraz sie przyjemnie jeździ a ze spalaniem to powiem tak przy delikatnej jeździe w okolicu 100km/h to wyszło mi w granicy 6,5 litra gazu ale po mieście non stop but to tak 9 nawet do 10 ale wkońcu wiem co sie z tym gazem dzieje no i jeszcze jedno przy blosie nie musisz przejmować sie tym jaki masz filtr powietrza nawet bez bedzie elegancko śmigać i wcale nie trzeba będzie go przeregulowywać spróbój zrobić cos takiego ze zwykłą instalacią ja jeżdze na storzku i jest bosko
___________________________________________________________________________

tak wygląda Blos w P10 2.0 na jednopunktowym wtrysku
Obrazek
autor: Whispers, źr.: NKP
___________________________________________________________________________

tak wygląda w P10 z 2.0 na wielopunkcie
Obrazek
autor: tomek1975, źr.: NKP

Zaraz pewnie rozlegną się głosy, że mam junkersa pod maską
Powiem tak-na PB chodzi jak rakieta a na gazie chodzi dużo lepiej niż wcześniej na PB ale troszkę mniej ciągnie po 5500 obr.
Kwestia ustawienia. Byłem na ustawieniu ale gość stwierdził, że na luzie zawsze będzie pokazywało za ubogo a pod obciążeniem będzie spoko. Jak zrobię z 500 km to postaram się skoczyć na hamownię i tam zestroić blosa. W każdym razie muszę jeszcze zrobić patent z rozciągnięciem sprężyny w parowniku(gazownik twierdzi, że da mi to sporo w wydajności parownika) a jak to nic nie da to piłowanie gwizdka.
Pytanie-czy było warto zainwestować?--TTTAAAKK
Wolne obroty są idealnie równe, kop jest niezły(dwa golfy III dziś się przystawiły i oba wymiękły, dźwięk jaki wydaje z siebie K&N w zderzaku jest rewelacyjny(jak depnę to nie ma bata że się ludzie nie obejrzą co za bryka jedzie )
Jedyny minus, że teraz muszę się pomału szykować do wymiany sprzęgła bo mocy przybyło i coraz trudniej będzie bez ślizgania ruszyć.
___________________________________________________________________________

Jakby ktoś potrzebował, to do silnika 1.6 w P11/WP11 użyłem:
- kolanka fi 67,5
- łacznika antywibracyjnego fi 67,5
- pucha filtra od Sentry 1.6 (chyba taka sama jak od silników SR20De)

EGR zatkany, wężyk, który szedł do obudowy filtra powietrza zaślepiony. Natomiast na odme wychodzącą z klawiatury wrzuciłem filterek na odme z allegro.

Tak to wygląda w mojej Primerze P11
Obrazek
autor: jarkk

A Blos jest niemalże w pionie
___________________________________________________________________________

Co za rurę użyłeś do połączenia puszka filtra - nadkole? Też chcę coś takiego zrobić, ale nie mam koncepcji na rurę
___________________________________________________________________________

Kurcze już nie pamiętam, firma gamart średnica wew: 63 mm
To była jakaś rura odporna na wysokie ciśnienie i temperature - z katalogu rur do szamb ;D
___________________________________________________________________________

Do zalet blosa musze dodać jeszcze coś, mianowicie na mikserze podczas jazdy z po ostrych zakrętach obroty malały (na luzie) co na blosie w ogóle nie występuje a wolne obroty są idealnie równiutkie.
___________________________________________________________________________

Chłopaki a z czego można zrobić rure od parownika do blosa??Czy może musi ona byc taka ,,specjalna" od gaziarzy?
___________________________________________________________________________

Jedź do byle gaziarzy - każdy z nich ma tego na kilometry albo popytaj z sklepach z wężami gumowymi, sprzętami rolniczymi, itp., mają węże fi 19.
___________________________________________________________________________

No i pierwsze opinie po zalozeniu BLOSA. Autko reaguje na gaz juz od nizszych obrotow a na wysokich tez ladnie ciagnie.Przyspieszenie sie znacznie poprawilo a obroty na biegu jalowym sa rowniutkie.Nie ma tez juz tego efektu gasniecia silnika po wcisnieci sprzegla przy wyzszych predkosciach.Juz przy srednich obrotach silnik daje piekny dzwiek a przy wysokich to wrecz poezja.Nie ma problemu z odpalaniem (odpalam i gasze na gazie) a nawet jest jeszcze lepiej niz na zwyklym mixerze.Co do spalanie nie moge jeszcze obiektywnie powiedziec ale nie wydaje mi sie aby wzroslo a jesli nawet troche to przez mocniejsze wciskanie gazu.Jedyny minus to cena zalozenia ale jak bede moze sprzedawal auto to wyjme to wszystko i zaloze serie chyba ze ktos bedzie chcial tak jak jest ale wtedy powiem-panie 500 dokladasz i ci to zostawiam. Ogolnie instalacje z blosem zamiast zwyklego mixera oceniam na duzy plus

źródło: NKP

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2009-12-24, 10:34

panowie a jest możliwość założenia tego do auta z gaźnikiem.
dokładnuie chodzi mi o toyote corolle z 87r 1.6 90KM
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2009-12-25, 07:23

wert możliwość na pewno jest. Kwestia tylko montażu,doboru ew. kolanek,rur,itp.

Chyba że masz filtr nie na gaźniku(w co wątpię) to możesz w rurę go zaaplikowac za filtrem.

Polecam : www.lpg-forum.pl

Awatar użytkownika
wert
aktywny forumowicz
Posty: 190
Rejestracja: 2009-12-09, 10:22
Lokalizacja: zgierz

Post autor: wert » 2009-12-25, 11:41

no filtr jest niestety na gaźniku
FIAT PUNTO 1.2 75KM
RENAULT MEGANE 1.4 75KM
NISSAN ALMERA N16 2.2DI 110KM
FORD MONDEO MKIII 1.8 DURATEC 126KM
FORD MONDEO MKII 2.0 TDCI 130KM
FORD MONDEO MKIV 2,0 TDCI 160KM

Awatar użytkownika
aBa
fanatyk nissana
Posty: 302
Rejestracja: 2009-12-09, 00:08
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: aBa » 2009-12-26, 00:38

Zerknij na to zdjęcie gdzie jest pokazany GA14DS - też oryginalnie ma filtr na gaźniku,więc nie ma problemu żeby wstawić blossa,sam mam zamiar go wpakować do siebie.

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-01-21, 00:50

Czy Blos jest jeden taki sam dla wszystkich pojemności? Podejdzie dla Maxi 3.0? Tylko jak to wystroić na automacie? Automaty chyba raczej trudno się hamuje? Aha, czy z założeniem poradzi sobie pierwszy lepszy gaziarz czy trzeba szukać jakiegoś magika?

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-01-21, 09:59

Marcus65 a nie lepiej jednak sekwencję??

Ja wiem że koszt większy ale myślę że warto to dobrze przemyśleć.

Polecam: http://lpg-forum.pl/index.php

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 513
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-01-21, 11:08

Ja mam blosa w SR20DE. Wcześniej siedział mixer i różnie bywało. Mam odromny zakres obrotów więc mixer był nie do wystrojenia. Pozatym ważna sprawa dla tych co lubią grzebać w autach. Na mixerze zawsze był problem z powietrzem. Przy blosie ja mam stożek i nie ma problemu. Co do osiągów to prędkość maxymalna na blosie u mnie to 240km/h Oczywiście mocno przelany żeby się wysoko wkręcał.
Istnieje kilka zasad przy blosie:
1. Blosa umieszczamy jaknajbliżej przepustnicy
2. Parownik umieszczamy jaknajbliżej blosa
(im mniejsze te odległości tym krótszy czas reakcji silnika na wciśnięcie pedału gazu)
3. Częste konserwacje (mycie z zanieczyszczeń bo przepustnica w blosie potrawi się zamulić i wtedy mamy zalania)
4. Blos najlepiej w pionie, wlotem do góry bo sprężynka, która jest wewnątrz po jakimś czasie eksploataci i z zanieczyszczeniami może nie domykać przepustnucy na wolnych obrotach.
5. Parownik powinien być dużo wydajniejszy niż przy mixerze. (ja u siebie mam taki jak był przy mikserze, ale rozwierciłem dyszę i wyjąłem zaworek od dawkowania. teraz jest pełny przelot :D )
6. (to w raczej bardziej sugestia jak zasada) w blosie po bokach są takie jakby miejsca przygorowane na wiercenie (płaskie okrągłe miejsca z nakiełkami). Warto w tym miejscu zrobić z jednej strony odwiert i umocować kruciec do wolnych obrotów. Jest to miejsce najbliżej przepustnicy.
7. Można też jeśli komuś chce się pobawić, wypolerować wnętrze blosa na lusterko. Obudowa blosa to odlew więc jest chropowaty. Można te powierzchnie (jakby współpracujące z powietrzem - kanał główny blosa) wygładzić i wypolerować. Napewno nie zaszkodzi :D

Wiem że istnieje możliwość i chyba ktoś się kiedyś podejmował takiego przedsięwzięcia jak Blos + Turbo. Podobno to możliwe.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2010-01-21, 19:16

A ja też mam blosa. Instalacji tego cuda podjąłęm się sam i wyszło OK. Wcześniej jeździłęm na mikserze klapkowym o srednicy chyba 38 mm. Po założeniu nie to auto. Zrywny szybka reakcja na gaz, od półtora roku zero strzału (wcześniej się zdarzały) i jeżdzę na WAI i CAI. Co więcej ano to że na benzynie wcześniej jeździł gorzej jak na gazie teraz się odwróciło. Jednak auto potrzebuje powietrza przy dynamicznej jeździe. Mam ustawiony zawór na 4 obroty i powiedzmy ze do tych 6 tys obr daje radę. Można go oczywiście przelać ale nie ma sensu na gazie tak katować. Niestety mam za słaby parownik Landi renzo chyba do 136 koni dlatego nie ma co wymagać.
Nie ma się co jednak oszukiwać przynajmniej w silniku 2,0 BLOS stanowi zwężkę w dolocie efektywnie zmniejszając moc. Przy setupie gdy bez zwężki Prima miała 138 (zamiast BLOSa rura fi 70mm) koni ze zwęrzką (blosem na benzynie) wyszło 133-134 a na gazie pod 130. Różnica bardzo oczuwalna zarówno między gazem i benzyną jak samą benzyną ze zwęrzką i bez.
Przy obecnym setupie na 161 kucy w zasadzie nie opłaca się gazu podłączać traci się troche radochę wciskania w fotel :P Obecnie mam dieslowski dupowóz i nie musze jeździć oszczędnie Primerką dlatego plynę z odłączonym blosem bo mam wrażenie że zamula jakieś 8-10 koni na samej benzynie. Na gazie mam pewnie ze 145 koni (w końcu to nie sekwencja i słabawy parownik) wg dupohamowni za to bardzo łądnie się wkręca do tych 5-6 tys/obr.

Reasumując polecam BLOSa ze względu na łatwy montaz, regulację -w zasadzie była jedna na początku później sam w zależności od wymagań, brak strzałów w dolot, stosunkowe odetkanie dolotu, lepszą dynamikę, brak dziur w przyspieszce, możliwość zastosowania stożka.Wzrostu spalania nie zauważyłem.
Nie wiem jak w innych siulnikach ale np 1,6 ma mniejsze zapotrzebowanie na powietrze i dolot o mniejszej średnicy także wydaje mi sioę że będzie mniejsze odczucie przeskoku z miksera. Za to osiągi mogą być zbliżone a nawet nieoczuwalne między noPB a LPG.
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Marcus65
fanatyk nissana
Posty: 279
Rejestracja: 2009-12-30, 04:13
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Marcus65 » 2010-01-22, 21:36

Marceli, chyba jednak lepszy blos niż badziewna sekwencja... Mam teraz KME z mikserem Silver. No i niestety jest to z lekka do doopy rozwiązanie. Dziś Maxi nie przeszła mi przeglądu ze względu na 20-krotne (!) przekroczenie poziomu czegoś tam w spalinach podczas pracy na gazie. Nie wiem czy ten gazownik, u którego poprzedni właścicel zakładał to ustrojstwo, jest w stanie wyregulować tę instalkę, żeby było dobrze...

Pozdro
Marcus
A32 i... A31, dla którego znalazłem nowy dom... :)

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-02-15, 12:20

Nie wie ktoś czy BLOS w P11 2.0 zmieści się na przepustnicy. Przymierzałem to u siebie i wychodzi na to że maska sie nie zamknie jak będzie ustawiony BLos idealnie w pionie.
Planuje Blosa zamontować zaraz za przepływomierzem (pomiędzy przepływomierzem, seryjną rurą dolotu) chociaż też nie jestem pewien czy maska nie będzie sie domykać.

Może ktoś ma zdjęcia jak jest blos zamontowany w P11 z silnikiem 2.0?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 513
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-02-15, 16:14

zaleca się żeby był w pionie dokładnie, u mnie jest przechylony i działa już kilka lat. Nie ma tragedii a pod kątem może wejdzie.
DDC-Performance

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2010-02-15, 17:56

Ja jak miałem blosa to był zamontowany do góry nogami i też ładnie chodził.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
TomyDDC
fanatyk nissana
Posty: 513
Rejestracja: 2009-12-07, 20:22
Lokalizacja: Stefanów/Radom
Kontakt:

Post autor: TomyDDC » 2010-02-15, 18:10

Tyle że do góry nogami to sprężyna się męczy i w zimie potrafi się nie zamknąć :/
DDC-Performance

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2010-02-27, 00:27

w moim 1.6 blos jest w idealnie zlej pozycji, czyli lezy pod katem 90 stopni do pionu, chyba czas cos z tym zrobic...

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-02-28, 15:07

Instalacja gazowa II Gen (nie sekwencja)
Zamontowałem blosa jednak jeszcze nie podłączyłem.
Element pokazany na drugim zdjęciu, tzw. krokowiec (czy register) był wcześniej wpięty, w wąż gazowy gumowy pomiędzy parownikiem, a mikserem.
Czy teraz, gdy jest blos ten element jest niepotrzebny? złącze elektryczne, które jest do niego podpięte wystarczy swopodnie pozostawić nie podłączone do niczego, a sam ten element wyciągnąć i podłączyć bezpośrednio wężem gumowym parownik z blosem?
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-01, 06:50

Hiszpan 207 pisze:Czy teraz, gdy jest blos ten element jest niepotrzebny? złącze elektryczne, które jest do niego podpięte wystarczy swopodnie pozostawić nie podłączone do niczego, a sam ten element wyciągnąć i podłączyć bezpośrednio wężem gumowym parownik z blosem?
Odp na obydwa pytania TAK. Teraz blos ma Ci "mierzyć" i podawać gaz.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-10, 14:20

blos zamontowany. czuć jednak spadek mocy i momentu po jego założeniu w stosunku do jazdy na samej benzynie. nie ma to jak na samej benzynie bez zwężek w dolocie powietrza.
oczywiście czuć też różnice w porównaniu do jazdy na LPG ze zwykłym mikserem ale szału to nie robi specjalnie ten blos. sporo kosztował a odczucia takie sobie. Może dlatego że jeździłem przez cały tydzień z uśmiechem na twarzy na benzynie :)
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
Wald
fanatyk nissana
Posty: 271
Rejestracja: 2009-12-09, 08:58
Lokalizacja: WE

Post autor: Wald » 2010-03-24, 17:55

Moze cos niewyregulowane?
U mnie roznica w porownaniu z mikserem byla kolosalna.

Awatar użytkownika
marceli
doświadczony forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2009-12-09, 08:28
Lokalizacja: Opatów/świętokrz.

Post autor: marceli » 2010-03-24, 23:18

Hiszpan207 powiem Ci że słyszałem TYLKO pozytywne opinie więc uważam jak mój poprzednik że może coś niedoregulowane jest.Sam sie nie wypowiem bo nie mam blosa niestety.

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-03-25, 07:26

tak jak pisałem wcześniej, jak ktoś chce cieszyć sie z jazdy i miec lpg to lepiej sekwencje zainwestować, albo wogóle nie mieć instalacji gazowej.
w porównaniu ze zwykłym mikserem jest lepiej jak sie założy blosa, ale nie ma jakiejś rewelacji.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”