Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

świece do LPG nissan sentra

Moderator: Maniek-ol

pawcio_oo
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-03-14, 17:32
Lokalizacja: Tarnów

świece do LPG nissan sentra

Post autor: pawcio_oo » 2015-03-14, 17:33

Witam
Mam nissana sentra 1,8 GXE 2002r. i potrzebuje do niego odpowiednich świec pod LPG.
Obecnie zamontowane są NGK PLFR5A-11A - przejechane jakieś 15tyś km międzyczasie były na reklamacji bo samochód szarpał. Niestety na tych świecach na gazie samochód nadal szarpie, słyszałem od jednego mechanika, że lepiej zamontować zwykłe nie jakieś platynowe, i z mniejszym odstępem elektrod - obecne mają 1,1 i że dobrze by było żeby miały 0.7-0.9. Więc wybrałem się do sklepu i chciałem żeby coś doradzili niestety w dwóch sklepach motoryzacyjnych usłyszałem że jeśli podam im model świec to mi sprzedadzą ale nic nie będą doradzać i wszystko kupuje na własną odpowiedzialność i skoro takie(NGK PLFR5A-11A) były zamontowane to na takich powinien mi jeździć i problem tkwi w czymś innym.

Czy ktoś potrafi mi doradzić jakie świece kupić do tego samochodu??? Konkretny model??

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-03-14, 22:02

pawcio_oo do silnika QG18DE zalecane są świece: LFR5A-11 (platyny), zwykłe BKR5E-11 ewentualnie irydy BKR5EIX-11 lub LFR5AIX-11.

Jednak za szarpanie ja bym obwinił cewki, a nie świece

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8402
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2015-03-14, 22:11

Bombel w instrukcji użytkownika do Sentry jest napisane

Hot PLFR4A-11
Standard PLFR5A-11
Cold PLFR6A-11

Świece LFR5AIX-11, PLFR5A-11 mają długość gwintu - 26,5mm, natomiast BKR5E-11 i BKR5EIX-11 mają 19mm
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2015-03-14, 22:28

1, jak bys chcial cewki to mam 4sztuki za 200zl
2, do gazu mozesz sprobowac Iskry-napisz do nich zeby cos doradzili
3, mniejsza przerwa jak najbardziej bo nie eksploatuja nadmiernie cewek
4, za szarpanie na gazie poradzil bym strojenie, jesli na benzynie nie ma problemu to winne bedzie ustawienie LPG
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

pawcio_oo
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-03-14, 17:32
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pawcio_oo » 2015-03-15, 14:18

Wydaje mi się że jakby były cewki to może by wyrzuciło coś na kompie a niedawno był podpinany w nissanie, ale może się mylę?? Już sam nie wiem co jest skutkiem tego szarpania? Jest to irytujące. Na benzynie tego nie odczuwam. Czyli mam rozumieć że w grę wchodzą tylko te świece:
Hot PLFR4A-11
Standard PLFR5A-11
Cold PLFR6A-11
Lpg byłem ustawiać też już chyba ze 3 razy i za każdym razem słyszę żebym sprubował wymienić świece tylko nikt nie potrafi doradzić czy na te same czy coś innego spróbować (z mniejszą przerwą?) albo któraś cewka siada..... Zresztą nie znam się na tym.... A nikt nie potrafił mi konkretnie doradzić ani stwierdzić co jest nie tak :(
I jeszcze jedno czy to normalne że po przejechaniu jakiś 7tyś musiałem dolać litrę oleju bo ubyło i był na minimum?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2015-03-15, 14:20

pawcio_oo, ten silnik niestety chleje olej. 1l/1000 km nawet może brać, więc u Ciebie jest jeszcze spoko. Do LPG daje się zimne świece, więc z tego co pisałeś Cold PLFR6A-11

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2015-03-16, 22:53

Nie demonizujecie tego gazu moje 1,9 Turbo zjada 2x więcej gazu i powietrza przy tej pojemności wiec wyobraź sobie jakie są temperatury i na prężenia a świece mam seryjną co prawda platynka od beru ..

jak dla mnie sprawdz cewki rozbierz je i zobacz jak wygląda końcówka cewki co się zakłada na świece

ja co prawda mam tylko dwie cewki i miałem problem z szarpaniem cewki ok świece prawie nowe a szarpanie ,,, czyszczenie wewnąrz cewek gdzie u mnie przychodzi taka sprężynka i po problemie ,,
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

Awatar użytkownika
Ninjakołpak
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2015-02-18, 13:02
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Ninjakołpak » 2015-03-17, 14:03

tofu pisze:Nie demonizujecie tego gazu moje 1,9 Turbo zjada 2x więcej gazu i powietrza przy tej pojemności
Dwa razy tyle to jakaś przesada dla mnie.
Nie ma takiej możliwości, no może jest ale to musiał by być źle wyregulowany.
Nikt mi nie powie że czarne jest czarne a białe jest białe

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2015-03-17, 21:50

Ninjakołpak pisze:
tofu pisze:Nie demonizujecie tego gazu moje 1,9 Turbo zjada 2x więcej gazu i powietrza przy tej pojemności
Dwa razy tyle to jakaś przesada dla mnie.
Nie ma takiej możliwości, no może jest ale to musiał by być źle wyregulowany.
nie prawda .. pomyśl tak

robiłem porównania z SR20
i z obecnym ma 1,9 pojemności skokowej
dla wolnych obrotów czasy są podobne coś ok 2.5 ms dla pb
miałem zielone hany w nissanie i mapa wtrysku kończyła się na 11-12 ms !!!
obecna fura dochodzi do 20 ms z troszeczkę większym doładowaniem dochodzi do 24 ms

Dla mnie to jest 2x więcej pomijając że mam niebieskie hanki jeszcze wydajniejsze

suszarka tak dmucha że przy 2.5 tyś obrotów masz 330 Nm spadające na 300 Nm przy 4.5
gdzie nissan sr20 miał 180-200 Nm przy 4800 rpm 2x więcej paliwa 2x więcej mocy powiedzmy ,,
świece bez modyfikacji dają radę .. cena za 4 szt 150 zł
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

pawcio_oo
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2015-03-14, 17:32
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pawcio_oo » 2015-03-31, 20:12

hej świece zmieniłem na PLFR6A-11 jednak niewiele pomogło samochód dalej szarpie (szczególnie jak jest ciepły i kiedy puszczę z gazu samochód lekko zwolni i ponownie prubuje go dodać), chyba jeszcze będę musiał podjechac i sprawdzić instalację LPG(BRC, jest na niej zdecydowanie słabszy niż na benzynie) albo zastanowić się nad cewkami ale to juz droższy interes. Chyba że macie jeszcze jakies pomysły?

Awatar użytkownika
tofu
fanatyk nissana
Posty: 449
Rejestracja: 2009-12-26, 20:26
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tofu » 2015-03-31, 21:47

a sprawdziłeś miejsca styku świeca cewka ?
Było tak Nissan sentra 1.6 115 KM Nissan P10 SR20 GT Nissan P11 SR20DEH
Obecnie: Prawie japoniec Volvo V40 1.9 turbo T4 200KM+
Modyfikacje LPG /Pomiary AFR/Strojenie AFR
Diagnostyka OBD 2

erlicid29
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2015-05-26, 08:12
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: erlicid29 » 2015-05-26, 08:14

Świece i oleje do gazu to marketing i nic ponadto. Załóż zwykłe świece jakiejś znanej firmy i tyle. No chyba, że masz za dużo pieniędzy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”