Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Nissan RB20PE i VG20P/PE

Moderator: Maniek-ol

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Nissan RB20PE i VG20P/PE

Post autor: imachine » 2014-12-07, 14:21

Witam,

Ostatnio czytałem trochę o silnikach Nissana i natknąłem się na informację o silnikach napędzanych LPG.

Są to modele z końcówce P po pojemności, takie jak RB20P i RB20PE (a więc na jakimś wtrysku - sekwencyjnym?). Montowane np. w Cedric Y31

Rzędowe 6 z Nissana w luksusowym samochodzie Limuzynie, napędzane gazem?

Słyszał/widział ktoś takie auto?

W internecie niewiele znalazłem na ten temat informacji. Jedynie że jeżdżą takie na taksówkach w Azji

Wklejam dowód na istnienie (wersja VG20P, a więc teoretycznie bez wtrysku?)

Obrazek

I foto spod maski:

Obrazek

Wygląda jak 3-gen ale po bliższym przyjrzeniu się to aparat zapłonowy. Wygląda że gaz leci gdzieś tymi przewodami po lewej stronie silnika (prawej na zdjęciu, za kielichem) nie widzę reduktora, czyżby zrobili tak że gaz wtryskiwany w fazie ciekłej? W nazwie silnika nie ma E więc może to jakaś rozwinięta 2-gen?

Tutaj jest jeszcze jedna sztuka

Obrazek

Tu widać, że instalka pokazuje poziom gazu w zegarach (obok poziomu paliwa - benzyny?).

Jest też przełącznik na gaz, ON/OFF - rozumiem więc, że auto nie jest LPG only, nadal odpala i jeździ też na benzynie... Czy może to po prostu jakiś przepis u japońców, a auto pali tylko na gazie?

Obrazek

Foto spod pokrywy silnika, tym razem RB20P(E?). To po lewej stronie auta przy grodzi to reduktor?

Całość aukcji

https://www.tradecarview.com/used_car/j ... /15630236/

Nawet fajnie, gdyby nie przebieg, pewnie latało jako taksówka. Ciekawe, ile sprowadzenie tego do nas i ew. przekładka kierownicy -o ile coś da dopasować.
Ostatnio zmieniony 2014-12-07, 18:16 przez imachine, łącznie zmieniany 2 razy.

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-12-07, 18:18

sznikers99, w tym linku, co podałeś, jest normalny reduktor (żółty po prawo auta) - wygląda jak KME, i jest też za nim bliżej kielicha, za puszką bezpieczników, coś co wygląda jak dozownik, i wtedy to zwykła 3-gen, natomiast nie widzę tych części w tych Nissan'ach co są fabrycznie oznaczone jako RB20P/PE czy VG20P/PE (o ile VG było w wersji PE) np na zdjęciach co wklejałem powyżej.

Interesuje mnie jak Nissan rozwiązał dozowanie paliwa, szczególnie w wersji RB20PE, i czy jest to instalacja pokroju 6 gen czy nadal zawiera w sobie reduktor do fazy lotnej.

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-12-07, 21:03

naprawiałem maximę, która miała vialle ;) fajnie to wygląda i pracuję. klient zrobił 200 tys i sobie chwalił ;) raz tylko pompę wymienił, ale i tak sobie chwalił :)

imachine
stały bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 2011-04-12, 12:40
Lokalizacja: Łdz

Post autor: imachine » 2014-12-07, 22:37

No tak tak, ale nadal piszecie o zewnętrznych, domontowywanych instalacjach. A ja piszę o seryjnych silnikach Nissan'a które Nissan oznacza literką P czyli zasilane LPG.

Link http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nissan_engines

Interesują mnie rozwiązania wykorzystane przez producenta do napędzania aut gazem, szczególnie silnik RB20PE.

Jeśli chodzi o zew. instalacje to najbardziej podoba mi się instalacja http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-0/ bądź BRC. Obie wykorzystują wtryskiwacze benzynowe. Prostota tej instalacji powala, ogółem powinna dawno być już tańsza niż obecne instalacje sekwencyjne IV gen, ale to rozmowa na osobny temat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”