Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Instalacja w silniku 1.6 - polecamy, odradzamy

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Instalacja w silniku 1.6 - polecamy, odradzamy

Post autor: jarkk » 2009-11-30, 11:42

Mam P11 1.6 z 98r tylko że kombi. Założyłem instalkę II generacji firmy Bedini w październiku 2004r. przejechałem na niej ok 20tys km i nie mam żadnych problemów. na razie tylko raz wymieniłem świece i przewody WN tuż po założeniu instalacji. Nic zupełnie nic sie nie dzieje. W mieście pali mi 11,5l/100km gazu. Wszystko jest OK. tylko bagażnik sie zmniejszył

Podobnie jak u przedmówcy w mojej Primerze P11 jest LPG II generacji: reduktor BRC, komp. Autronic AL 700. Auto kupiłem już z zamontowanym gazem, od tego momentu zrobiłem 20kkm i bez problemów, poprzednik jednak chyba miał strzała, ale to chyba wina kabli WN bo od nowości były przez 8 lat. Spalanie 11-13 miasto (zależnie od stylu jazdy) trasa (7,5-10).

Mam GA16DE z instalacją II gen (Landi rezno), która już siedzi w aucie 5 lat. Nie jest rewelacyjna (teraz są na pewno lepsze), ale nie mam z nią większych problemów poza okresową regulacją.
Polecam instalację BRC, którą ma już kilkoro klubowiczów i wszyscy są z niej zadowoleni. Podstawa to odpowiedni mikser, prawidłowy montaż i porządna regulacja.

Ja posiadam Primerę P10 z silnikiem 1.6 i na razie slicznie lata na LPG. zrobilem ok 30000km na lpg w ciagu pol roku.
Jak zakladalem to pojechalem orientacyjnie spytac sie pierwszego lepszego mechanika czy nie bedzie problemu z instalacja to stwierdzil ze do tego silnika tylko sekwencje mozna wsadzic. Ale jak pojechalem do sprawdzonego gazownika "DRETAN" w Tanowie, to mi powiedzieli ze maja jakis patent na ten silnik.
A pali mi w trasie przy spokojnej jezdzie rowniutkie 8l/100km

ja mam 1,6 z 96r - ostatnia P10 przed wejsciem P11 - zalozylem gaz II generacji z mikserem w filtrze powietrza - bez tulejki wpusczanej pomiedzy tzw goracy drut czyli przepływomierz - dlaczego? bo jak wiecie do czego słuzy przepływomierz to mój gazownik tez to wiedzial i nie chcial by mi na benie szarpało - na razie chodzi extra na gazie - w tłumiku koncowym troche strzela ale to wina zbyt bogatej mieszanki - zreszta specjalnie tak ustawionej przez gazownika - czemu? nie wiem ale mi ma to zmniejszyc i wyrównac na kompie. Rewelka na razie - ile pali jeszcze nie wiem ale po wyjezdzeniu mojego baku w kole - podam dane. Cena? 1700zł -na podsespołach tomasetto z elektroniką Autronic - podobno tylko ta elektronika nadaje sie do nissanów do tego silnika 1,6 w 100 % bezkolizyjnie.

Witam ja hulam na instalce II generacji także przejechałem już około 50 tkm bez żadnych przygód dopiero wczoraj zmieniałem pierwszy raz swiece do założenia, auto ma przejechane 165 tkm i O problemów. Instalka jest firmy BRC sterowanie Autronic. Szczerze polecam.

Miałem II gen... 3 m-ce. Zmieniłem na sekwencję (stag300, tomasetto, valtek żółty) i samochód nie do poznania!! Jak bym siedział w innym wozie!! TYLKO I WYŁĄCZNIE SEKWENCJA! i życie znowu jest piękne...

Temat o instalce II generacji a nie ma w nim informacji o prawidłowym mikserze do tego silnika czyli ga16de
Zatem jaki ten mikser powinien być:
Sprawdzone konfiguracje: (mniejszy otwór nad przepływomierzem)
-> 37mm, 11mm
-> 36mm, 16mm (35mm, 15,5mm -mierzone na górze) W tym przypadku trochę szarpie na Pb przy niskich obrotach)
Tak to wygląda:
Obrazek

Mam taka prosbe o podsumowanie bo czytam i generalnie wychodzi ze gazem II generacji nie ma problemu, a obecnie moja narzeczona chce kupic primere P11 1.6 z gazem, ( z sekwencyjnym auta nie uswiadczysz) i po prostu prosilbym o podsumowanie czy warto i nie wtopimy i czy nie ma jakis duzych spadkow mocy ?
Poczytalem jeszcze troche forum i zaczyelo mnie tez krecic w strone 1.8, 2.0 ( tylko czy 1.8 nie jest awaryjny ? niektorzy tak pisza)
Wiec prosba gaz + ktory silnik, auto glownie bedzie jezdzic na trasie, wiec zalezy mi na ekonomii

Śmiało bierz 1.6
ostatnio na trasie kraków- nowy sącz przy spokojnej jeździe spalił 7l/100, paliwo kosztowało mnie 12 zł
Jak Ci będzie mało mocy albo będą jakieś problemy z ustawieniem równych wolnych obrotów to montujesz blosa

Opis BLOSA :arrow: TU

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-16, 10:14

Witajcie.

Niestety, ale muszę wykastrować Primę LPG.
Co polecicie założyć do GA16DE.
W grę wchodzi tylko sekwencja wydajna to do 150-160km, bo auto będzie miało docelowo max. 130km.

Ogólnie celuję w BRC SQ 24.
Jaki reduktor i wtryski itp.?

Pozdro

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-05-16, 20:23

NadiR tutaj masz tabelkę wydajności gratów SQ24:
Obrazek
Jeśli do 130KM to wtryski pomarańczowe (max) i reduktor Genius 1200, jeśli bardziej rozwojowo to może być 1500 - raczej niewielka dopłata.
Obrazek

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-17, 09:40

Dzięki szefie - wezmę te 1500 i wtryski co czerwone będą wówczas?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2010-05-17, 15:10

Ogólnie w SQ24 są (albo raczej były - bo teraz jakieś tanie gówno potrafią włożyć) 3 rodzaje wtryskiwaczy:
Normal : niebieskie
Max : pomarańczowe
Super Max : zółte - tych nie ma w powyższej tabelce.
Także spoko powinny wystarczyć pomarańczowe przy Geniusie 1500.
Wydajność ww. gratów jest podana realnie - czyli na pewno dadzą radę przy podanej mocy, to nie alaska ani waldemary :-P
Obrazek

Awatar użytkownika
NadiR
fanatyk nissana
Posty: 692
Rejestracja: 2009-12-09, 11:47
Lokalizacja: stamtąd

Post autor: NadiR » 2010-05-18, 08:30

Natomiast co do strojenia to co wsio gazowniki zrobią jak fachmani? Co by nigdzie nie było za ubogo, choć wiadomo do ostrego scigania to tylko Pb.

Dzwoniłem do kolesi i za BRC SQ 24 na Genius 1500 i pomaranczowe wtryski chcą na gotowo ok. 2800 PLN ,- tyle też płacił mój brat ale do 2.0 o wydajności do 180km.

Myślałem, że w 2500 się zamknę :)

Awatar użytkownika
shalashaska
nowy na forum
Posty: 19
Rejestracja: 2010-02-12, 18:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: shalashaska » 2010-05-18, 09:35

A jak ty planujesz wycisnąć 130KM z GA16DE?

Awatar użytkownika
jarkk
fanatyk nissana
Posty: 289
Rejestracja: 2009-11-30, 10:27
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: jarkk » 2010-05-18, 10:26

shalashaska to nie temat na takie pytania, jak coś to pytaj tu: viewtopic.php?t=2205
Producent okien i drzwi z pvc, alu: www.justa.pl

Awatar użytkownika
maxsri
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2009-12-09, 10:53
Lokalizacja: Lesko
Kontakt:

Post autor: maxsri » 2010-06-29, 18:33

Witam podepnę się pod temat. Także planuje montaż sekwencji do GA16DE. Co powiecie o takiej specyfikacji: STAG 300+, listwa Taurus, reduktor Magic III :?:

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-06-30, 09:21

maxsri pisze:Witam podepnę się pod temat. Także planuje montaż sekwencji do GA16DE. Co powiecie o takiej specyfikacji: STAG 300+, listwa Taurus, reduktor Magic III :?:
ta listwa Taurus to chyba klon matrixa ?? :)
moje zdanie jest takie,że można dołożyć kilkadziesiąt złotych i wziąć matrixa :)
Elektronika Stag i reduktor Magic III jak najbardziej ok :)

A tak na marginesie jaka cena zetsawu zaproponowanego przez Ciebie??
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
maxsri
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2009-12-09, 10:53
Lokalizacja: Lesko
Kontakt:

Post autor: maxsri » 2010-06-30, 16:21

Właśnie Taurus to kopia Matrixa i tutaj mam problem z wyborem . Z grubsza byłem nastawiony na Matrixa ale w warsztacie zasugerowano mi że jeżeli chciał bym oszczędzić to żeby wziąć Taurusa i też będę z niego zadowolony. Opinii o Taurusie nie znalazłem za wiele a te które są to niewiele mówią.
Z tego co mi powiedziano w warsztacie za to Taurusem przemawia stosunek cena/jakość i bezproblemowa wymiana z dnia na dzień w razie wadliwej listwy. Matrixa oczywiście jak najbardziej polecają ale mówią jak trafi się wadliwa sztuka to miesiąc trzeba sobie poczekać na gwarancji. Do jutra muszę podając decyzję co wziąć.

Cena jest jeszcze w fazie negocjacji :-) jak ustalę ją na 100% to napiszę.

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2010-07-24, 09:40

pomyśl jeszcze o hannah są pojedyncze a cena porównywalna z taurusem
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2010-08-11, 16:53

maxsri pisze:Cena jest jeszcze w fazie negocjacji :-) jak ustalę ją na 100% to napiszę.
Prima chyba do tej pory już śmiga na LPG ?? Co ostatecznie wleciało pod maskę??
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
maxsri
nowy na forum
Posty: 21
Rejestracja: 2009-12-09, 10:53
Lokalizacja: Lesko
Kontakt:

Post autor: maxsri » 2010-08-11, 22:21

Faktycznie auto śmiga już na LPG ale jeszcze jest w fazie ustawiania :-) Wszedł STAG 300+, listwa MATRIX HD 544, reduktor Magic III. Maił być Taurus ale kilka osób bardzo mi zachwalało MATRIX-a i w końcu mnie do niego przekonali. Za wszystko wyszło ok. 2800 gdyż Matrix podniósł cenę o prawie 400 zł ale mam nadzieje że będzie jej wart.

Ogólnie to dopiero 2 dni temu wszystko zostało ustawione na „ostro” na drodze. Ustawione zostało tak że ciągnie równo bez żadnych dołków do 6500 obr/min przełączenie na benzynę zostało ustawione na 6700 obr/min.

Na 1 mapie spalanie wyszło na poziomie ok. 10l na 100 km. Teraz zostało sporo dolane powyżej 3500 obr/min ale jeszcze nie miałem okazji tyle pojeździć żeby oszacować spalanie. A ponieważ teraz auto naprawdę ładnie zbiera się na LPG to czuje ze ciężko będzie utrzymać spalanie na poziomie 10l/100 km :hah:

Fotka poglądowa jak to wygląda pod maską:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-07-29, 12:43

Witam, odświeżę trochę temat. Jaką polecicie mi instalację do GA16 tak do 2500zł ?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2012-07-29, 15:12

TECH214, BARAKUDA, SHARK

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-09, 17:36

Elektronika STAG, reduktor SHARK, i jakieś wtryski jeszcze do tego, tylko jakie?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2012-08-09, 18:04

lepiej TECH-a, ale to już Twój wybór, do tego BARAKUDA, porównywalna z HANNA

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-09, 18:22

TECH to reduktor tak? Bo na alledrogo takich znaleźć nie mogę, żeby ceny sprawdzić.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2012-08-09, 19:03

TECH to elektronika reduktor to shark a wtryskiwacz to barakuda, na alleee nie znajdziesz zadzwoń do ALEXA lub PALACARU ale oddział w Łodzi jak nie znajdziesz to daj znać to załatwię, bo akurat przedewszystkim to montuję :)
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-10, 13:18

Dzięki za wyjaśnienie :-)
A dlaczego polecasz bardziej TECHa niż STAGa? Zawsze natykam się na pozytywne opinie na temat STAGa, a o TECHu pierwsze słyszę :mrgreen:
Aha, i czy zmieszczę się w wyżej wymienionej przeze mnie cenie chcąc założyć te podzespoły?
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2012-08-10, 17:09

tech ma lepszy algorytm i jest bardziej odporny na drut, kwota wystarczajaca choc zale,y to od fantazji gazmena
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-10, 17:28

Dzięki za rady, może jutro przejadę się do gazownika zapytać o cenę takiego zestawu.
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
polu
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-23, 23:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: polu » 2012-08-10, 21:30

witam wcisne od siebie kilka groszy odnosnie lpg
polecam elektronike staga np stag 4 lub stag 300 czemu? bo kazdy kowal majacy kompa bedzie wstanie to wyregulowac jak masz w okolicy kogos kto ma brc tez polecam z tym ze podczas problemow mozesz potem szukac warsztatu w promieniu 50km :) reduktor zaleznie od mocy jak ok 100 kucy to tomasetto alaska montuje takie i lataja 150-200 k km jak chcesz mocniejszy to silver kme zavoli nie polecam mialem kilka przypadkow ze wracaly na reklamacje jezeli chodzi o wtryski to valtek jest bardzo popularna listwa i dosc tania z tym ze jest stabilny jak czas wtrysku jest ok 4ms jak szybszy to moze niewyrabiac jak chcesz cos lepszego polecam hany roznica w cenie nieduza a wtryski dobrej klasy wystepuja jako listwa i pojedynczy wtryskiwacz +rozdzielacz 2ga opcja lepsza bo mozna miec wezyki dlugosci 2cm przez co sa bardzo precyzyjne listwy typu matrix i taurus odradzam pierwsze drogie a te drugie awaryjne
mamy auta japonskie i niema z nimi problemow jezeli chodzi o lpg
pozdrawiam
a tak btw nieznam sie na gazie ... ja tylko pracuje w brc i stag :)

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-11, 08:45

Ech, to ja już teraz sam nie wiem :lol:

[ Dodano: 2012-08-11, 12:17 ]
Będzie STAG4, reduktor SHARK, wtryskiwacze HANA
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

Awatar użytkownika
polu
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-23, 23:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: polu » 2012-08-12, 09:23

moze byc dobry zestaw choc przyznam sie z reduktorem shark sie niespotkalem z budowy podobny do typowych produktow AC (choc ja i tak wsadzil bym popularna alaske at09) jak beda wkladali wtryskiwacze to powiedz ze chcesz pojedyncze + rozdzielacz beda bardziej precyzyjne niz typowa listwa
jezeli chodzi o zmiany w parametrach sterownika gazu to polecam takie rozwiazanie zeby zmienic
temp przelaczania 30*
min temp gazu 5*
czas przejscia 3 sek
czas bledu cisnienia 1000ms
niech wylacza funkcje wylaczania lpg przy pierwszym zaniku slub spadku cisnienaia opcja o tyle przydatna ze odlacza poszczegolne wtryski lpg i mozna wyjezdzic gaz do zera pozatym niema problemow ze lpg wariuje :)
min rpm na gazie 400 max 7000
obciazenie silnika na lpg 100%
jak cos to pisz pomoge
interfejs pod usb mozna dostac za ok 40zl juz a program do staga dostepny jest do pobrania na str producenta ale jak ktos nie mapojecia o mapie itd niepolecam grzebac na wlasna reke zeby nie wyszlo ze auto ledwo idzie i pali 20l/100
pozdro

Awatar użytkownika
adrionGT
fanatyk nissana
Posty: 678
Rejestracja: 2011-11-11, 18:15
Lokalizacja: Sobótka wlkp

Post autor: adrionGT » 2012-08-12, 17:38

Dzięki za rady, przydadzą się :-)
Civic VI->Primera P11 GA16->Primera SR20DE->Accord VI 2.0 ES->P11.144 SR20

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2012-10-20, 17:09

polu pisze:moze byc dobry zestaw choc przyznam sie z reduktorem shark sie niespotkalem z budowy podobny do typowych produktow AC (choc ja i tak wsadzil bym popularna alaske at09) jak beda wkladali wtryskiwacze to powiedz ze chcesz pojedyncze + rozdzielacz beda bardziej precyzyjne niz typowa listwa
jezeli chodzi o zmiany w parametrach sterownika gazu to polecam takie rozwiazanie zeby zmienic
temp przelaczania 30*
min temp gazu 5*
czas przejscia 3 sek
czas bledu cisnienia 1000ms
niech wylacza funkcje wylaczania lpg przy pierwszym zaniku slub spadku cisnienaia opcja o tyle przydatna ze odlacza poszczegolne wtryski lpg i mozna wyjezdzic gaz do zera pozatym niema problemow ze lpg wariuje :)
min rpm na gazie 400 max 7000
obciazenie silnika na lpg 100%
jak cos to pisz pomoge
interfejs pod usb mozna dostac za ok 40zl juz a program do staga dostepny jest do pobrania na str producenta ale jak ktos nie mapojecia o mapie itd niepolecam grzebac na wlasna reke zeby nie wyszlo ze auto ledwo idzie i pali 20l/100
pozdro
@polu, o czym Ty piszesz??

1. Shark jest podobny do alaski, nie do produktu AC, chyba mnei za bardzo się orientujesz
2. temp przełączania 20-25st po co jeździć na PB jak ma się LPG, moje nissmo przełączało się przy 15 st i było gitt
3. wyłączenie funkcji "WYŁĄCZ PRZY PIERWSZYM" powoduje to, że instalacja podpiera się PB bez wiedzy właściciela, typowy DRUT, jak GAZMEN nie daje sobie rady ze strojeniem i doborem komponentów to właśnie nie zaznacza tego ptaszka. Ostatnio maiłem dwa auta, gazmeni zastosowali taki myk, wybrali czujnik temperatury reduktora, który przekłamuje, czyli, silnik ma temp. np. 90st a na czujniku 62st, i tem przełączania 40st, czyli auto przełącza się przy 40st. ale faktycznie przy 70st ;) ech taki myk Panów gazmenów jak ten z ptaszkiem ;)
Auto ma ciągnąc do odcięcia, i trzeba w OL stroić na AFR ;) nei ma innej możliwości :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”