Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

korekta mapy w sr20de-ustawianie od zera+wskazówki

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

korekta mapy w sr20de-ustawianie od zera+wskazówki

Post autor: Ad@mus » 2014-07-09, 21:34

siemano
jako że lubie sie pobawić zaczne od początku, mam nyske po swapie i po przelozeniu lpg z QG jakie miałem chcę dobrze wystroić krok po kroku moją sekwoje

reduktor; nie wiem jaka firma bo zgubiłem papiery ale wiem ze jest do 120kw?
listwa: OMVL fast
sterownik: STAG4

od czego zacząć...hmmm pewno przydał by się kabel. Jaki najlepiej kupić i nie przepłacić
jak poprawnie ustawić parametry? jakies screeny poprosze i łopatą wytłumaczyć

chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd

czekam na wskazówki
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-07-09, 22:36

Zróbmy coś takiego i tu :) niektórzy użytkownicy będą wdzięczni a na pewno ja :-P

Sam zastanawiam się nad kupnem interfejsu ale nie chce za dużo wydać. planuje zamówić coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 40627.html

Zna to ktoś??

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-09, 22:52

sznikers99, chce tu:) tymbardziej ze niektorzy robia to w swoich nissanach i znaą fochy i nastawy sr20
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

r00ty
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-03, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r00ty » 2014-07-10, 08:15

>chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd

nie ma takich rzeczy ;)

mapy do zabawy i na codzień to można robić w ECU benzynowym jeżeli:
a. mamy turbo i jego doładowanie jest kontrolowane przez ECU - tu można osiągnąć wiele
lub
b. jeżeli jesteśmy w stanie przestawić w ECU wartości AFR do których ma dążyć w pętli zamkniętej TEORETYCZNIE można by ustawić na jednej mapie AFRy optymalne dla max mocy na drugiej dla max ekonomii, ale realne różnice będą typu kilka%, zupełnie bez sensu.

Jeżeli chodzi o to co można zrobić w kompie gazowym:
Przez cały czas kiedy nie wbijamy gazu w blachę silnik i tak pracuje w pętli zamkniętej i domyślnie dąży do tego samego, stechiometrycznego AFR (wartości są różne dla różnych paliw, ale zawsze lambda=1). Jak mu dolejesz korektę + na gazie, to on sobie zrobi - na benzynie i i tak wyjdzie na jego ;)
(czaswtryskugazu=współczynniki*czaswtryskubenzyny)

Jedyne na co mamy wpływ w sensie potencjału "tuningowego" to AFR po wyjściu z pętli zamkniętej tj. właśnie przy nodze w podłodze. Ale z nogą w podłodze chyba nie ma mowy o żadnej ekonomii ;)

>znają fochy i nastawy sr20

a masz identyczny silnik o identycznym zużyciu pracujący na tym samym oleju w identycznym samochodzie, nie wspominając oczywiście o dokładnie takiej samej instalacji?
nie nastawiałbym się tak na te nastawy (pun intended), do każdej instalacji trzeba podejść indywidualnie. wystarczy, że ktoś ma inne wtryski i mapa może wyglądać zupełnie inaczej, pomijając "osobnicze" różnice w egzemplarzach silników

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-07-10, 11:48

ja mam oryginalny kabelek z AC taki: http://allegro.pl/oryginalny-interfejs- ... 32904.html nie ma z nim żadnych problemów, testowany na razie na STAGACH i KME. W sumie kupiony po to aby na spokojnie skontrolować gazownika :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-10, 20:27

r00ty, juz od wczoraj poczytałem troche i wiem ze jak bedzie za biednie z lpg to nie bedzie wcale eko a jak za bogato to pętle sekwencji wtrysku będą się nachodziły i też nie bedzie dobrze

jeśli chodzi o fochy i nastawy to chodziło mi o podobne wskazówki jakimi rządzi się ustawiania LPG:D

bo każda pierdoła po modach w silniku przy posiadaniu podstawowej wiedzy o kalibracji pozwoli mi dopasowac lpg po zmianach
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

Awatar użytkownika
George
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2013-01-24, 12:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: George » 2014-07-11, 07:59

Jeśli chcecie dobry interfejs do Staga to tylko taki jak Niedział podał. Przerabiałem 2 interfejsy tańsze i nie działy dość długo.

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-16, 19:47

Ad@mus pisze:r00ty,
bo każda pierdoła po modach w silniku przy posiadaniu podstawowej wiedzy o kalibracji pozwoli mi dopasowac lpg po zmianach
muszę Cię zmartwić, to za mało :D
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-07-16, 20:15

DINO777 Czemu za mało? Myślę że trochę podstawowej wiedzy, wasze podpowiedzi :-P i ja jako laik będę potrafił sobie jakoś to wystroić.

Dziś mi dotarł kabel ten z linku pare postów wyżej. Z kompem dzieki usludze ubdate sam sobie pobrał stery i łączy się z ACGasSynchro 6.0.0.37 bez problemu. nie wiem jeszcze jak z samochodem bo na razie jest rozczłonkowany

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-16, 20:20

bandito16, ponieważ wiedza tylko o kalibracji jest żadną wiedzą, poprostu wciskasz guzik i tyle, bal zaczyna sie ze strojeniem na korety paliwowe i z korektami po obrotach z zapięta sondą AFR w wydechu :D

i zaktualizuj sterownik http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/oprogramowanie-ac bo to co masz jest bardzo stare
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-16, 22:20

DINO777, w takim razie podpowiedz mi bo robilem juz korekte i ustawianie mapy i lpg jest slabsze od PB

zastanawiam sie czy dysz nie zmienic? dobrze mysle? bo jak na razie mnożniki mii sie zgadzaja...

podpowiedzieli mi na lpg forum zeby calkiem wywalic dysze i probowac potem ustawic nizsze cisnienie na listwie
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-17, 05:28

ale co Ci podpowiedzieć???????????????? mam wywróżyć ????????????
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-07-17, 05:54

DINO777 Sterownik ściągnełem pierwszy z brzega :-) A sonda szerkopasmowa jest konieczna?? Nie widzaiłem jeszcze żeby który kolwiek gazownik je zamieniał

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-17, 05:58

czegoś nie kumam, jak zassałeś program ze strony AC to powinna być najnowsza wersja, bo bez sensu pakować coś starego.
nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje :D a sondy się nie zmienia na szerokopasmową, tylko dodatkowo wkłada w wydech aby mieć skład mieszanki w OL
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-07-17, 06:01

Nie mozna ic stroic bez wiedzo o afr. Wlasnie dlatego potem silniki padaja bo jest ustawione na oszczędność

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-17, 15:55

DINO777, bombel, po to jest ten temat żeby laika trochę podszkolić:)
DINO777 pisze:ale co Ci podpowiedzieć???????????????? mam wywróżyć ??????????
żadna pomoc
DINO777 pisze:nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje
nas w ogóle do tej pory to nie interesowało i chcemy teraz wkońcu wiedzieć z czym to się je, tak jak Bandito pisał, w życiu nie widziałem żeby mój gaziarz sondą AFR stroił auto, dlatego warto zainteresować się tematem

nie wiem jak ten temat się dalej rozkręci, na razie idzie ciężkooooo :arrow:
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-17, 16:02

Ad@mus, a jakiej pomocy oczekujesz?? nie mam map, ustawień osc z jazdy itd dlatego napisałem, że ciężko coś wywróżyć.
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

bandito
fanatyk nissana
Posty: 856
Rejestracja: 2012-11-26, 10:40
Lokalizacja: Maków Maz

Post autor: bandito » 2014-07-17, 18:21

Już wszystko aktualne. Czekam na graty i po złożeniu wrzucę screeny jak to się prezentuje. Na razie mam tak że się bardzo dławi na zimnym silniku na ciepłym troche mniej szczególnie i najbardziej na niskich obrotach, po wciśnięciu gazu na chwile obroty spadają i zaraz rosną. Dodam jeszcze że spalanie przy jezdzie ekonomicznej i dynamicznej różni się tylko litrem. 11/12 l lpg

Awatar użytkownika
Niedział
aktywny forumowicz
Posty: 144
Rejestracja: 2013-03-01, 07:06
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Niedział » 2014-07-17, 20:05

Ad@mus na początek to wrzuć podstawowe rzeczy jak DINO777 radzi, czyli screeny tego co zrobiłeś: ustawienia oraz zebrana mapka w tych samych warunkach na gazie i lpg. OSC z jazdy w twoim przypadku to i tak porażka skoro na razie nie chcesz kręcić po obrotach (w sensie czekasz aż się wszystko ułoży w silniku). Nie kombinuj na razie z ciśnieniem i dyszami, pokaż jak wygląda to z pozycji programu. Bo bez sensu jest wróżyć z fusów.

BTW. U mnie w "mieście" niestety nikt nie stroi z sondą AFR, a gaziarzy sporo...zresztą DINO777 sam dobrze wiesz jacy zdarzają się magicy :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-17, 22:45

porobie jutro skriny i powrzucam
ale te dysze najbardziej mnie na razie bolą bo wyczytałem w mądrej tabeli ze pownny miec 2.5mm a mam 2,2mm

listwa omvl dream (fast reg) niebieskie

reduktor mam zavoli N

cisnienie na listwie 1.18

i tym tropem dedukuję sprawę dysz... screeny będą ale na moje oko początkującego to lepiej tej mapy zrobić nie umiałem
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-18, 06:37

zavoli N może nie dać rady w tym silniku, do tego jak używany to tym bardziej,
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-18, 10:56

no właśnie doczytałem, że zavoli N to max 150ps, ale nigdy nie myślałem o LPG do sportu wiec poprosty LPG to darmowóz, na benzynce będę szalał:)

aczkolwiek chętnie jakieś polecenie dotyczące przerobienia instalki będzie wskazane

jaki reduktor byłby lepszy i jakie wtryskiwacze?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-18, 12:10

Shark1500/Tur/ACR01
Barakuda
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-07-18, 12:33

Ja u siebie też mam zavoli N i chciałbym zmienić na mocniejszy bo lekkie mody wprowadziłem i inne są jeszcze w planach, i z tego co widzę to u mnie średnice przewodów są następujące:
- miedź 6
- chłodzenie 16
- LPG 12
a AC R-01 250KM ma 8, 16, 16 a shark 1500 8, 16, 12 i teraz pytanie czy dużo roboty by było żeby dopasować przewody do mocniejszych reduktorów czy lepiej dać zavoli S który ma chyba takie same jak N.

I jeszcze takie pytanie czy żeby zwiększyć ciśnienie na reduktorze to muszę wkręcić śrubę na imbus?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-18, 13:39

PrzeRuSco, wystarczy przejściówka z fi8 na fi6 w przypadku sharka można wymienic wejście na takie jak w S1200 lub alasce, w AC01(250) możesz wymienić wyjście gazu na fi12 od ACR01(150)
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-07-18, 14:13

Dzięki a który Shark1500/AC R01/Zavioli S byś radził?
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-18, 14:20

S1500 obrabia takie auto bez problemu na + ma zintegrowaney EZ i filtr na - jak gdzieś schowany to trzeba się zmęczyć aby wymienić :D
ACR01 (250) jakoś nie były udane, nie wiem jak teraz bo montuje to bardzo sporadycznie, trzeba dodatkowy EZ
Zavolak S osobiście by nie montował

ile tam masz kucyków??
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
Ad@mus
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2012-12-13, 19:28
Lokalizacja: Orzesze

Post autor: Ad@mus » 2014-07-18, 15:15

a z innej beki, jakie są ceny wybranych reduktorów.
Laickie pytanie ale wymieniajć poszczególne elementy układanki trzeba potem to wszystko dostroić-em aj rajt?

dodatkowo-co lepiej na pierwszy ogien wymienić? reduktor czy wtryski? co da lepsze efekty? (rozważamy rozwijanie instalacji systemem gospodarczym)
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka

450zł-info w giełdzie i na PW

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2014-07-18, 15:54

www.phjacus.pl chyba najtaniej w sieci, nieraz i moje ceny dostawcy pobijają :D
kolejność wymiany zależy od aktualnego stanu, jeżeli reduktor nie kleka i daje radę to proponuję wymianę wtryskiwaczy na pojedyncze Barakudy na trójnikach, i w tym przypadku niestety nie obejdzie się bez strojenia od nowa ale efekt zadowoli własciciela :D
montaż, strojenie LPG, AFR :D
kontakt przez NKP

Awatar użytkownika
PrzeRuSco
fanatyk nissana
Posty: 996
Rejestracja: 2012-09-14, 08:03
Lokalizacja: W-wa Bie(L)any

Post autor: PrzeRuSco » 2014-07-18, 22:18

Nie mam pojęcia bo na hamownie pojadę po zakończeniu modów, jak na razie mod rozrządu, kolektor od p10gt no i stożek, w najbliższej przyszłości wydech 2,5 cala na jednym końcowym (czeka na montaż) ssac a w przyszłości planowanie głowicy 1,5 mm
Wagon NEO VVL czyli Midori no yajirushi
LPGTECH 504, Barracuda 130 Nl, Gold GT
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”