Strona 1 z 3

korekta mapy w sr20de-ustawianie od zera+wskazówki

: 2014-07-09, 21:34
autor: Ad@mus
siemano
jako że lubie sie pobawić zaczne od początku, mam nyske po swapie i po przelozeniu lpg z QG jakie miałem chcę dobrze wystroić krok po kroku moją sekwoje

reduktor; nie wiem jaka firma bo zgubiłem papiery ale wiem ze jest do 120kw?
listwa: OMVL fast
sterownik: STAG4

od czego zacząć...hmmm pewno przydał by się kabel. Jaki najlepiej kupić i nie przepłacić
jak poprawnie ustawić parametry? jakies screeny poprosze i łopatą wytłumaczyć

chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd

czekam na wskazówki

: 2014-07-09, 22:36
autor: bandito
Zróbmy coś takiego i tu :) niektórzy użytkownicy będą wdzięczni a na pewno ja :-P

Sam zastanawiam się nad kupnem interfejsu ale nie chce za dużo wydać. planuje zamówić coś takiego:
http://allegro.pl/interfejs-gazu-lpg-us ... 40627.html

Zna to ktoś??

: 2014-07-09, 22:52
autor: Ad@mus
sznikers99, chce tu:) tymbardziej ze niektorzy robia to w swoich nissanach i znaą fochy i nastawy sr20

: 2014-07-10, 08:15
autor: r00ty
>chcę posiąść tę wiedzę, żeby w przyszłości móc przyłożyć mu mapę do zabawy i zrobić jakieś eco na codzień itd

nie ma takich rzeczy ;)

mapy do zabawy i na codzień to można robić w ECU benzynowym jeżeli:
a. mamy turbo i jego doładowanie jest kontrolowane przez ECU - tu można osiągnąć wiele
lub
b. jeżeli jesteśmy w stanie przestawić w ECU wartości AFR do których ma dążyć w pętli zamkniętej TEORETYCZNIE można by ustawić na jednej mapie AFRy optymalne dla max mocy na drugiej dla max ekonomii, ale realne różnice będą typu kilka%, zupełnie bez sensu.

Jeżeli chodzi o to co można zrobić w kompie gazowym:
Przez cały czas kiedy nie wbijamy gazu w blachę silnik i tak pracuje w pętli zamkniętej i domyślnie dąży do tego samego, stechiometrycznego AFR (wartości są różne dla różnych paliw, ale zawsze lambda=1). Jak mu dolejesz korektę + na gazie, to on sobie zrobi - na benzynie i i tak wyjdzie na jego ;)
(czaswtryskugazu=współczynniki*czaswtryskubenzyny)

Jedyne na co mamy wpływ w sensie potencjału "tuningowego" to AFR po wyjściu z pętli zamkniętej tj. właśnie przy nodze w podłodze. Ale z nogą w podłodze chyba nie ma mowy o żadnej ekonomii ;)

>znają fochy i nastawy sr20

a masz identyczny silnik o identycznym zużyciu pracujący na tym samym oleju w identycznym samochodzie, nie wspominając oczywiście o dokładnie takiej samej instalacji?
nie nastawiałbym się tak na te nastawy (pun intended), do każdej instalacji trzeba podejść indywidualnie. wystarczy, że ktoś ma inne wtryski i mapa może wyglądać zupełnie inaczej, pomijając "osobnicze" różnice w egzemplarzach silników

: 2014-07-10, 11:48
autor: Niedział
ja mam oryginalny kabelek z AC taki: http://allegro.pl/oryginalny-interfejs- ... 32904.html nie ma z nim żadnych problemów, testowany na razie na STAGACH i KME. W sumie kupiony po to aby na spokojnie skontrolować gazownika :mrgreen:

: 2014-07-10, 20:27
autor: Ad@mus
r00ty, juz od wczoraj poczytałem troche i wiem ze jak bedzie za biednie z lpg to nie bedzie wcale eko a jak za bogato to pętle sekwencji wtrysku będą się nachodziły i też nie bedzie dobrze

jeśli chodzi o fochy i nastawy to chodziło mi o podobne wskazówki jakimi rządzi się ustawiania LPG:D

bo każda pierdoła po modach w silniku przy posiadaniu podstawowej wiedzy o kalibracji pozwoli mi dopasowac lpg po zmianach

: 2014-07-11, 07:59
autor: George
Jeśli chcecie dobry interfejs do Staga to tylko taki jak Niedział podał. Przerabiałem 2 interfejsy tańsze i nie działy dość długo.

: 2014-07-16, 19:47
autor: DINO777
Ad@mus pisze:r00ty,
bo każda pierdoła po modach w silniku przy posiadaniu podstawowej wiedzy o kalibracji pozwoli mi dopasowac lpg po zmianach
muszę Cię zmartwić, to za mało :D

: 2014-07-16, 20:15
autor: bandito
DINO777 Czemu za mało? Myślę że trochę podstawowej wiedzy, wasze podpowiedzi :-P i ja jako laik będę potrafił sobie jakoś to wystroić.

Dziś mi dotarł kabel ten z linku pare postów wyżej. Z kompem dzieki usludze ubdate sam sobie pobrał stery i łączy się z ACGasSynchro 6.0.0.37 bez problemu. nie wiem jeszcze jak z samochodem bo na razie jest rozczłonkowany

: 2014-07-16, 20:20
autor: DINO777
bandito16, ponieważ wiedza tylko o kalibracji jest żadną wiedzą, poprostu wciskasz guzik i tyle, bal zaczyna sie ze strojeniem na korety paliwowe i z korektami po obrotach z zapięta sondą AFR w wydechu :D

i zaktualizuj sterownik http://www.ac.com.pl/pl/doc/383/oprogramowanie-ac bo to co masz jest bardzo stare

: 2014-07-16, 22:20
autor: Ad@mus
DINO777, w takim razie podpowiedz mi bo robilem juz korekte i ustawianie mapy i lpg jest slabsze od PB

zastanawiam sie czy dysz nie zmienic? dobrze mysle? bo jak na razie mnożniki mii sie zgadzaja...

podpowiedzieli mi na lpg forum zeby calkiem wywalic dysze i probowac potem ustawic nizsze cisnienie na listwie

: 2014-07-17, 05:28
autor: DINO777
ale co Ci podpowiedzieć???????????????? mam wywróżyć ????????????

: 2014-07-17, 05:54
autor: bandito
DINO777 Sterownik ściągnełem pierwszy z brzega :-) A sonda szerkopasmowa jest konieczna?? Nie widzaiłem jeszcze żeby który kolwiek gazownik je zamieniał

: 2014-07-17, 05:58
autor: DINO777
czegoś nie kumam, jak zassałeś program ze strony AC to powinna być najnowsza wersja, bo bez sensu pakować coś starego.
nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje :D a sondy się nie zmienia na szerokopasmową, tylko dodatkowo wkłada w wydech aby mieć skład mieszanki w OL

: 2014-07-17, 06:01
autor: bombel
Nie mozna ic stroic bez wiedzo o afr. Wlasnie dlatego potem silniki padaja bo jest ustawione na oszczędność

: 2014-07-17, 15:55
autor: Ad@mus
DINO777, bombel, po to jest ten temat żeby laika trochę podszkolić:)
DINO777 pisze:ale co Ci podpowiedzieć???????????????? mam wywróżyć ??????????
żadna pomoc
DINO777 pisze:nie wiem jak u Ciebie stroją auta bo jakoś mnie to mało interesuje
nas w ogóle do tej pory to nie interesowało i chcemy teraz wkońcu wiedzieć z czym to się je, tak jak Bandito pisał, w życiu nie widziałem żeby mój gaziarz sondą AFR stroił auto, dlatego warto zainteresować się tematem

nie wiem jak ten temat się dalej rozkręci, na razie idzie ciężkooooo :arrow:

: 2014-07-17, 16:02
autor: DINO777
Ad@mus, a jakiej pomocy oczekujesz?? nie mam map, ustawień osc z jazdy itd dlatego napisałem, że ciężko coś wywróżyć.

: 2014-07-17, 18:21
autor: bandito
Już wszystko aktualne. Czekam na graty i po złożeniu wrzucę screeny jak to się prezentuje. Na razie mam tak że się bardzo dławi na zimnym silniku na ciepłym troche mniej szczególnie i najbardziej na niskich obrotach, po wciśnięciu gazu na chwile obroty spadają i zaraz rosną. Dodam jeszcze że spalanie przy jezdzie ekonomicznej i dynamicznej różni się tylko litrem. 11/12 l lpg

: 2014-07-17, 20:05
autor: Niedział
Ad@mus na początek to wrzuć podstawowe rzeczy jak DINO777 radzi, czyli screeny tego co zrobiłeś: ustawienia oraz zebrana mapka w tych samych warunkach na gazie i lpg. OSC z jazdy w twoim przypadku to i tak porażka skoro na razie nie chcesz kręcić po obrotach (w sensie czekasz aż się wszystko ułoży w silniku). Nie kombinuj na razie z ciśnieniem i dyszami, pokaż jak wygląda to z pozycji programu. Bo bez sensu jest wróżyć z fusów.

BTW. U mnie w "mieście" niestety nikt nie stroi z sondą AFR, a gaziarzy sporo...zresztą DINO777 sam dobrze wiesz jacy zdarzają się magicy :mrgreen:

: 2014-07-17, 22:45
autor: Ad@mus
porobie jutro skriny i powrzucam
ale te dysze najbardziej mnie na razie bolą bo wyczytałem w mądrej tabeli ze pownny miec 2.5mm a mam 2,2mm

listwa omvl dream (fast reg) niebieskie

reduktor mam zavoli N

cisnienie na listwie 1.18

i tym tropem dedukuję sprawę dysz... screeny będą ale na moje oko początkującego to lepiej tej mapy zrobić nie umiałem

: 2014-07-18, 06:37
autor: DINO777
zavoli N może nie dać rady w tym silniku, do tego jak używany to tym bardziej,

: 2014-07-18, 10:56
autor: Ad@mus
no właśnie doczytałem, że zavoli N to max 150ps, ale nigdy nie myślałem o LPG do sportu wiec poprosty LPG to darmowóz, na benzynce będę szalał:)

aczkolwiek chętnie jakieś polecenie dotyczące przerobienia instalki będzie wskazane

jaki reduktor byłby lepszy i jakie wtryskiwacze?

: 2014-07-18, 12:10
autor: DINO777
Shark1500/Tur/ACR01
Barakuda

: 2014-07-18, 12:33
autor: PrzeRuSco
Ja u siebie też mam zavoli N i chciałbym zmienić na mocniejszy bo lekkie mody wprowadziłem i inne są jeszcze w planach, i z tego co widzę to u mnie średnice przewodów są następujące:
- miedź 6
- chłodzenie 16
- LPG 12
a AC R-01 250KM ma 8, 16, 16 a shark 1500 8, 16, 12 i teraz pytanie czy dużo roboty by było żeby dopasować przewody do mocniejszych reduktorów czy lepiej dać zavoli S który ma chyba takie same jak N.

I jeszcze takie pytanie czy żeby zwiększyć ciśnienie na reduktorze to muszę wkręcić śrubę na imbus?

: 2014-07-18, 13:39
autor: DINO777
PrzeRuSco, wystarczy przejściówka z fi8 na fi6 w przypadku sharka można wymienic wejście na takie jak w S1200 lub alasce, w AC01(250) możesz wymienić wyjście gazu na fi12 od ACR01(150)

: 2014-07-18, 14:13
autor: PrzeRuSco
Dzięki a który Shark1500/AC R01/Zavioli S byś radził?

: 2014-07-18, 14:20
autor: DINO777
S1500 obrabia takie auto bez problemu na + ma zintegrowaney EZ i filtr na - jak gdzieś schowany to trzeba się zmęczyć aby wymienić :D
ACR01 (250) jakoś nie były udane, nie wiem jak teraz bo montuje to bardzo sporadycznie, trzeba dodatkowy EZ
Zavolak S osobiście by nie montował

ile tam masz kucyków??

: 2014-07-18, 15:15
autor: Ad@mus
a z innej beki, jakie są ceny wybranych reduktorów.
Laickie pytanie ale wymieniajć poszczególne elementy układanki trzeba potem to wszystko dostroić-em aj rajt?

dodatkowo-co lepiej na pierwszy ogien wymienić? reduktor czy wtryski? co da lepsze efekty? (rozważamy rozwijanie instalacji systemem gospodarczym)

: 2014-07-18, 15:54
autor: DINO777
www.phjacus.pl chyba najtaniej w sieci, nieraz i moje ceny dostawcy pobijają :D
kolejność wymiany zależy od aktualnego stanu, jeżeli reduktor nie kleka i daje radę to proponuję wymianę wtryskiwaczy na pojedyncze Barakudy na trójnikach, i w tym przypadku niestety nie obejdzie się bez strojenia od nowa ale efekt zadowoli własciciela :D

: 2014-07-18, 22:18
autor: PrzeRuSco
Nie mam pojęcia bo na hamownie pojadę po zakończeniu modów, jak na razie mod rozrządu, kolektor od p10gt no i stożek, w najbliższej przyszłości wydech 2,5 cala na jednym końcowym (czeka na montaż) ssac a w przyszłości planowanie głowicy 1,5 mm