Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Micra] instalować czy nie

Moderator: Maniek-ol

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

[Micra] instalować czy nie

Post autor: tomek30 » 2014-06-08, 20:56

witam,
od jakiegoś czasu rozważam instalację LPG , czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć czy warto i czy STAG będzie dobrym rozwiązaniem ?

z góry dziękuję za wszystkie wskazówki.
Ostatnio zmieniony 2014-06-08, 21:54 przez tomek30, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomek30

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2014-06-08, 21:19

Jaks mic4a i silnik?

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2014-06-08, 22:00

STAG jest ok, ważne by pozostałe komponenty nie były badziewiaste. Zależy też, ile to auto ma pokonywać kilometrów, czy się po prostu opłaci. No i kwestia, którą poruszył bombel, jaki tam masz silnik?

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-15, 12:00

Silnik 1.6, kilometrów trochę robię- tygodniowo średnio 300, bo pracuje za miastem.
Tomek30

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-06-15, 14:33

tomek30 przelicz sobie czy to Ci sie w ogole oplaci. Jak kiedys zakladalem instalacje do swojej micry za 1200zl. to nawet sie nie zastanawialem ale teraz trzeba wywalic prawie trzy kola za dobra instalacje i to juz staje sie mniej oplacalne zwlaszcza, ze micra jest w miare lekka i ma w miare niskie spalanie. Jezeli spalanie jest niskie to i trzeba wiecej jezdzic, zeby instalacja sie zwrocila...

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2014-06-15, 14:52

Szybkie przeliczenie samych kosztów tankowania

15000 km rocznie (lekko ponad 300km na tydzień)

[ 5,30zł/l Pb95 ] 7l/100km = 37,10 zł / 100km * 150 = 5565 zł / rok
[ 2,40zł/l LPG ] 9l/100km = 21,60 zł / 100km * 150 = 3240 zł / rok

5565 zł - 3240 zł = 2325 zł oszczędności przy dystrybutorze

Tydzień temu za swoją instalację do Saaba na STAG 4 i bardzo dobrych pozostałych komponentach zapłaciłem 2850zł, wykonanie i strojenie na wysokim poziomie, warsztat się ceni więc tanio nie jest. Po roku powinien Ci się zwrócić koszt instalacji, więc jeśli planujesz jeździć Micrą dłużej, to ma to sens. Spalanie wziąłem przykładowe, dla cyklu 80% miasto 20% trasa. Ekonomiczniej spali pewnie trochę mniej, więc na pewno po ok 1,5 roku się instalacja zwróci. Przelicz sobie to sam wg podanego schematu. Do tego dodaj koszt 100zł więcej za przeglądy, koszt benzyny na rozruch i zagrzanie oraz materiały eksploatacyjne typu filtry itp.

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2014-06-15, 16:49

Fenr1r obliczenia jak najbardziej realne ;) Dodając koszta przeglądów i fakt, że gaz jest bardziej kaloryczny w zimie to powiedzmy, że to daje 2000 zł. oszczędności czyli tak jak napisałeś instalacja powinna się zwrócić po ok. 1,5 roku. Teraz decyzję zostawiamy tomek30.

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-18, 21:22

Kurde ja właściwie jestem zdecydowany na LPG,
nie bardzo wiem jak się za to zabrać- czy powinienem najpierw znaleźć dobrą instalację ( i czym się kierować przy jej wyborze?) czy szukać warsztatu i im zaufać?
Tomek30

frnek
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-27, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frnek » 2014-06-19, 23:52

Instalację będzie Ci zakładał warsztat na swoich komponentach, do których potem producent/importer wystawi homologację (konkretną do Twojego samochodu). Raczej wątpię, żeby warsztat chciał zakładać instalkę którą Ty im przywieziesz, bo raz że muszą swoje zarobić, dwa że na tym co instalują najlepiej się znają i być może nie będą w stanie zapewnić Ci prawidłowej obsługi.

Pewnie będziesz musiał podzwonić po kilku warsztatach, zapytać co i za ile Ci zamontują i przemyśleć którą instalację chcesz mieć u siebie.

Ja zagazowałem Micrę 1.0 i jestem zadowolony, ale robię nią trasy z północy na południe i z powrotem, więc koszt mi się szybko zwrócił. W zimie przy krótkich dojazdach jest troszkę płacz, w lecie natomiast zdarza mi się nie tankować benzyny przez 2-3 miesiące. Wadą zagazowania akurat Micry jest mała pojemność zbiornika w kole oraz drastycznie zmniejszona pojemność bagażnika przewożącego to koło ;)

Niemniej instalacji Lovato (którą mam) nie polecam, chociaż była naprawdę tania jak na sekwencję to nie uważam żeby dobrze współpracowała z tym silnikiem. Więc na instalacji nie ma co oszczędzać, tym bardziej że różnica 500-700 zł nie przedłuży drastycznie czasu zwrotu tej inwestycji. Pamiętaj też, że powyżej ~3700 obrotów instalacja zaczyna wtryskiwać częściowo gaz, częściowo benzynę.

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-20, 09:42

Zastanawiałem się nad instalacją STAG.
Czy ktoś może mi coś o niej powiedzieć ?
Tomek30

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2014-06-20, 15:45

frnek pisze:Pamiętaj też, że powyżej ~3700 obrotów instalacja zaczyna wtryskiwać częściowo gaz, częściowo benzynę.
frnek, nie wiem kto Ci tego naopowiadał... Jeśli u Ciebie jest tak ustawione (bo jest to możliwe, a i owszem), to trochę traci to sens.

tomek30, mam sterownik STAG-a w drugim już aucie, najpierw wersję 300, teraz w Saabie mam 4 ECO. Instalacja w Saabie kosztowała 2850zł. Oba są jak najbardziej ok. Polska produkcja, solidne wykonanie. U mnie zawsze bezawaryjnie - pierwszą instalację serwisowałem sobie sam. Teraz mam wszystko na gwarancji, więc nie ruszam póki nie muszę ;-)

Awatar użytkownika
Poplas
wiem o czym pisze
Posty: 55
Rejestracja: 2011-06-09, 00:05
Lokalizacja: kutno

Post autor: Poplas » 2014-06-20, 19:15

Frnek przy dobrym doborze i ustawieniu instalacji gazowej nie ma mowy o spalaniu jednocześnie gazu i benzyny po przekroczeniu pewnych obrotów. Dobra instalacja powinna ciągnąć do odcinki bez żadnego problemu.

Tomek30 podstawą prawidłowego działania i bezproblemowej eksploatacji Lpg w 70% jest prawidłowy montaż i odpowiednie ustawienie instalacji. 30% to dobór odpowiednich komponentów. Omijaj szerokim łukiem fachowców, którzy będą chcieli robić nawierty w kolektorze bez jego demontażu. Prawidłową regulację można przeprowadzić tylko w czasie jazdy najlepiej w różnych warunkach drogowych ( trasa, miasto ) z laptopem na kolanach.
Co do Staga to bardzo dobry sterownik, przede wszystkim z naszego kraju więc z serwisem i gwarancją nie powinno być problemów. Z tego co wyczytałem na LPG FORUM to parowniki i wtryskiwacze już tak dobrej opinii nie mają.
Na pewno nie polecam wtrysków Valteka ( 90% fachowców je montuje), które są zbyt wolne do naszych nissanów. Z własnego doświadczenia mogę Ci doradzić montaż mocniejszego parownika ( parownik, który ma w specyfikacji moc do np. 150KM najlepiej zda egzamin do max 120KM)
Tak jak radził Ci Sznikers odwiedz forum lpg gdzie znajdziesz większość odpowiedzi na swoje wątpliwości. Znajdziesz tam również opinie o zakładach montujących gaz. POzdrawiam

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2014-06-20, 20:41

W P11 2.0 131KM - Stag, wtryski OMVL REG FAST, reduktor Alaska (za słaby - obsługuje tylko 90KM, dobrany i zamontowany właśnie przez "fachowca"). Tutaj musiałem sobie ustawić przełączenie na beznzynę przy 4600 obrotów, bo reduktor gubił wtedy już ciśnienie.

W Saab 93 2.0 130KM - Stag, wtryski Barracuda, reduktor AC-R01. Zestaw idealny, nie narzekam i raczej nigdy nie będę :)

Wtryski Valtek miałem w P11 też przez fachmana zamontowane, tego samego co reduktor. Do wymiany poleciały po 10tys km, tragedia i pożoga. OMVL przelatały 30tys km i nie wykazywały żadnych problemów. Są tanie i dobre :)

Awatar użytkownika
grand
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-08-29, 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grand » 2014-06-21, 20:49

tomek30 pisze:Kurde ja właściwie jestem zdecydowany na LPG,
nie bardzo wiem jak się za to zabrać- czy powinienem najpierw znaleźć dobrą instalację ( i czym się kierować przy jej wyborze?) czy szukać warsztatu i im zaufać?
Jak pojedziesz do dobrego zakładu, a nie do druciarza, to gaziarz sam Ci dobierze odpowiednie ustrojstwo.

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-22, 15:44

a po czym poznam, czy goście znają się na robocie a nie tylko udają, że się znają.

Wiecie jak to jest- każdy jest najmądrzejszy w tej branży i psioczy na pozostałych.
Tomek30

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-22, 17:00

Nie czytałem, zaraz tam zajrzę :)

Ogólnie odradzacie LPG czy uważacie, że to dobry pomysł ?
Tomek30

Awatar użytkownika
lewy
fanatyk nissana
Posty: 495
Rejestracja: 2010-05-12, 21:09
Lokalizacja: gdynia

Post autor: lewy » 2014-06-22, 17:16

jak będziesz zdecydowany to mam sekwencje do sprzedania
Byle by do przodu

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-22, 17:37

sznikers99 pisze:Ja jeżdże na lpg i jestem jak najbardziej za, 90% osób które narzeka na gaz trafiło na kompletną fuszerke dlatego potem narzekają ;-)

No właśnie tego się boję , że mi w warsztacie coś spierdzielą. Bo mogę poczytać na forach o opiniach i udać się do najlepszego, ale czasami nawet Ci najlepsi popełniają błędy !
Tomek30

frnek
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-27, 13:10
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: frnek » 2014-06-22, 19:47

Poplas, Fenr1r, z tego co czytałem na podanym tutaj forum to jest to rzecz znana i spotykana w sekwencjach, czytałem też manuala do Lovato i tam jest to wyjaśnione mniej więcej w ten sposób, że od pewnej prędkości obrotowej czas wtrysku wtryskiwacza LPG jest zbyt długi żeby się wyrobić czasowo, więc co któryś tam raz wtryskiwana jest benzyna, żeby zdążyć na czas z dostarczeniem mieszanki do cylindrów. Info o tym rzuciło mi się też w oczy gdzieś w materiałach Skody, której salony instalują Landi Renzo do nowych aut. A te ok. 3700 obrotów które podałem jest wartością zalecaną przez producenta, około, bo precyzyjnej wartości nie pamiętam.
Zatem skoro da się ciągnąć na LPG do odcinki to dobrze, jeśli kiedyś przyjdzie na to czas to i u siebie zamontuję porządne wtryski i wyłączę dotryskiwanie benzyny. Ale to, jak wiadomo, kosztuje.

tomek30, LPG to dobry pomysł :)

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-06-23, 19:58

Fenr1r pisze:STAG jest ok, ważne by pozostałe komponenty nie były badziewiaste. Zależy też, ile to auto ma pokonywać kilometrów, czy się po prostu opłaci. No i kwestia, którą poruszył bombel, jaki tam masz silnik?
A jakie komponenty do STAGa polecicie?

[ Dodano: 2014-07-02, 20:59 ]
a czy możecie mi jeszcze jakieś opinie o STAG napisać ?
Wciąż się waham...
Tomek30

azbior
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-03, 15:54
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: azbior » 2014-07-02, 22:46

Sterowniki Stag'a są świetne.. Listwy wtryskowe też, reudktor ACR01 polecam śmiało również ;)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2014-07-02, 22:58

Mam staga u siebie , wtryski magic jet , sprawiały sie ok do czasu turbo ..

azbior
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-03, 15:54
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: azbior » 2014-07-02, 23:25

Co z tym turbo nie tak ? nie rozumiem trochę..

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2014-07-03, 09:08

radziejwwl zrezygnował z podtlenku LPG woli mieć turbo wóz
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

r00ty
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-03, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r00ty » 2014-07-03, 11:17

Ale turbo nie kłóci się z LPG :) To tylko kwestia doboru komponentów i wystrojenia.
W klinicelpg (uwaga kryptoreklama osoby związanej z zakładem ;) ) chłopaki robili np. 400 konnego jaguara V8 supercharged albo ostatnio jakieś zwirusowane audi V6 biturbo.

Ja osobiście polecałbym raczej Techa niż staga (jest wygodniejszy w użyciu, chociaż stagowi też nic nie brakuje), wtryskiwacze barracuda albo dragon, reduktory to jest szeroki temat, ale do Micry spokojnie da radę Alaska. To bardzo dobry reduktor generalnie, problem w tym że "fachmani" montują go do wszystkich aut jak leci nie patrząc na moc - a on świetnie się sprawdza w autach do 90 max 100hp.

Co do użycia benzyny powyżej określonych obrotów... Jaka instalacja takie jej działanie. A sprawa skody odbija i pewnie odbijać się będzie jeszcze długo szerokim echem - druciarstwo na poziomie salonu to już prawdziwy wstyd.

tomek30
nowy na forum
Posty: 10
Rejestracja: 2014-06-05, 17:10
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: tomek30 » 2014-07-03, 13:43

no dobra a jakie macie zdanie o STAGach ? Raczej pozytywne czy niekoniecznie ?
Tomek30

r00ty
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-03, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r00ty » 2014-07-03, 13:51

Pozytywne, pozytywne. Dla końcowego użytkownika to w sumie bez różnicy czy to Stag czy Tech, na jednym i drugim będzie śmigać. Zresztą prawdopodobnie każda względnie nowoczesna instalacja oferowana na rynku będzie, jeżeli tylko ustawiona przez kogoś kompetentnego, Micra raczej nie ma powinna mieć żadnych niezwykłych strategii zasilania silnika paliwem ;)

Aha - jeżeli zakład w którym będziesz to robić stroi samochody gazując je na postoju, zmień zakład ;) Autem trzeba się przejechać na różnych obciążeniach z podpiętym komputerem.
Ogólnie poczytaj lpg-forum, to jest naprawdę niezłe źródło informacji (w sumie najlepsze dostępne).

azbior
nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 2014-06-03, 15:54
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: azbior » 2014-07-04, 09:37

Jeśli ogólnie pytasz o Stag 'a to polecam, solidna firma produkująca podzespoły na lata. ;)

Lombardo88
fanatyk nissana
Posty: 1189
Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Lombardo88 » 2014-07-04, 10:37

stag, tech, kme...te same funkcje, podejrzewam,że przez te same roboty robione, ale to mój domysł. różnica jest w wyglądzie programów, które je obsługują i cenie.

r00ty
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2014-03-03, 08:14
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: r00ty » 2014-07-04, 10:40

Lombardo88 "w wyglądzie"

to dość duże nadużycie ;)
programy różnią się dość istotnie choć mają sporo wspólnych funkcji (w końcu cel jest ten sam), i różni się software samych sterowników. Inne algorytmy działania, choć prowadzące do zbliżonych wyników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”