Strona 1 z 2
problemy po wymianie parownika
: 2013-11-03, 16:25
autor: tomasss8000
mam problem wymieniłem stary parownik na nowy po wymianie to jest pytanie raz chodzi dobrze na ciepłym i zimnym silniku a np jutro nie chce chodzić ani na ciepłym ani na zimnym dodam ze ustawiał go gazownik juz 3 razy i za kazdym razem to samo ok tygodnia ok a po tygodniu ta sama historia wczym problem. nissan primera 1.6 gx instalacja I generacji
: 2013-11-03, 17:04
autor: Fenr1r
Zacznijmy inaczej, co Ciebie skłoniło do wymiany parownika?
Zajrzyj jeszcze tutaj
DZIEŃ DOBRY
: 2013-11-04, 04:28
autor: tomasss8000
stary parownik miał zuzyte membrany i nie działał poprawnie nawet na ciepłym silniku a na zimnym wcale gasł jak tylko zdjołem nogę z gazu a na ciepłym obroty spadały do zera i po chwili tez gasł
: 2013-11-04, 07:08
autor: KrzychuB
tomasss8000, a nie lepiej było kupić zestaw naprawczy niż nowy parownik ?
: 2013-11-04, 14:54
autor: tomasss8000
moze itak ale nie ma pewnosci nigdy po wymianie membran itp a poza tym kupiłem identyczny
: 2013-11-04, 19:42
autor: janusz
Jeśli ta sama osoba reguluje Ci kolejny raz i regulacja nie przynosi żadnego efektu (a opłata za usługę została uiszczona), to najzwyczajniej w świecie złóż reklamację usługi. U mnie złożenie reklamacji usługi poskutkowało natychmiastowo.
Zobacz stan filtru powietrza, przewodów zapłonowych, świec. I podjedź do jakiegoś innego gaziarza.
Pytanie z innej beczki - odpowietrzyłeś układ ogrzewania po wymianie parownika?
: 2013-11-04, 19:51
autor: tomasss8000
filtry świece i przewody nowe a układ nie wiem czy jest odpowietrzony nie sprawdzałem dokładnie ale w zbiorniku brakowało płynu bede musiał to sprawdzić
: 2013-11-04, 20:53
autor: Fenr1r
Sprawdź i przeczyść jeszcze kopułkę i palec. Tak jak napisał wyżej kolega janusz, reklamuj usługę u gaziarza i przy kolejnym problemie jedź do innego.
: 2013-11-04, 21:12
autor: tomasss8000
sprawdziłem układ chłodzenia jest ok mam pytanie odnośnie kopułki i palca zapłon ma duży wpływ przy lpg nie znam sie za bardzo poniewaz to moj pierwszy z lpg wydaje mi sie jak by miał opozniony zapłon
: 2013-11-04, 21:17
autor: janusz
tomasss8000 jak masz sprawny czujnik spalania stukowego to zapłon jest ustawiony na jakieś 15-16st. Jak jest uwalony czujnik komp z automatu ustawia zapłon na 15st.
Ogólnie jak auto jest wyposażone w instalację LPG zapłon można pchnąć na 17-18st, ale wtedy lejemy tylko i wyłącznie benzynkę 98
: 2013-11-04, 21:42
autor: tomasss8000
sprawdze kopułke i palec zobaczymy a moze jakas inna przyczyna być gazownik cos wspominał o zastawce do dolotu ale na postoju bieg jałowy nie daje rady
: 2013-11-04, 21:52
autor: janusz
tomasss8000 u mnie w P10 z SR20Di też wstawili jakąś durną przesłonkę - po tym zabiegu Prima zaczęła palić w okolicach 15-16L/100km po mieście. Zmniejszyłem przesłonę o połowę. Co więcej "magik" dał kawałek koszulki na początku dolotu, żeby ograniczyć dostęp powietrza.... Wywaliłem to ...ówno i zwiększyłem dostęp do poboru zimnego powietrza i co się stało?! Spalanie spadło do 13L/100km po mieście. Na trasie przy zapierdzielaniu 120-140km/h łykał 8L/100km. No i w końcu zaczęła Primera normalnie jeździć i się zbierać, a nie jak muł....
Jedź do kogoś normalnego - a tamtemu gościowi jak masz paragon na usługę złóż reklamację i powiedz, że chcesz zwrot kosztów usługi, za którą zapłaciłeś.
: 2013-11-04, 21:54
autor: KrzychuB
janusz, mówisz o jakiej instalacji
bo się podepnę pod temat 15 litrów po mieście...
: 2013-11-04, 21:58
autor: janusz
Ja w P10 miałem II-gen.....
Obecna sekwencja w P11 ostatnio chlała 18L...., ale po wymianie wtrysków chyba już wróciło do normy.
: 2013-11-04, 21:58
autor: tomasss8000
masz racje pod tym wzgledem mam juz dosc jezdzenia i po paru dniach od nowa to samo mi spalanie trzyma sie mimo tych warjacji obrotow w granicach 9l/100km troche mało mi sie wydaje
: 2013-11-04, 21:59
autor: KrzychuB
janusz, to ja Cie albo poproszę do serwisowania u mnie w mieście albo opisz dokładnie co i jak na PW bo mam to samo i taką samą instalacje....
: 2013-11-04, 22:01
autor: janusz
9L na trasie? To powiedzmy, że tak znośnie jak na 1,6.
Jak Ci tyle pije po mieście to za mało - mieszanka jest za uboga - 10-12L to powinno być tak ok po mieście.
Mój rekord to było 7,2L/100km, ale to przy spokojnej jeździe tak do 110km/h.
: 2013-11-04, 22:02
autor: tomasss8000
dodam ze to instalka Igeneracji
[ Dodano: 2013-11-04, 22:05 ]
udało mi sie osiągnąć 8l ale trasa ale przed wymiana parownika teraz ponizej 8.8l nie dałem rady a parownik identyczny nawet ta sama firma
: 2013-11-04, 22:14
autor: janusz
To nie jest parownik tylko reduktor. Reduktor ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia gazu. Jeśli nie byłby ogrzewany z instalacji chłodzącej silnik szybko by się rozwalił. Rozprężanie gazu powoduje gwałtowny spadek jego temperatury. A co za tym idzie reduktor pokrywałby się szronem i lodem - wykraplanie pary wodnej. A tak jest ogrzewany płynem chłodzącym
.
Podjedź do jakiegoś normalnego zakładu, gdzie Ci zrobią analizę spalin i na jej podstawie ustawią.
Pytanie czy na benzynie wszystko jest tak jak potrzeba?
: 2013-11-04, 22:30
autor: tomasss8000
na benzynie ideał szronu ani lodu nie ma na reduktorze pisałem ze sprawdziłem układ jest odpowietrzony sprawdze jutro ten palec i kopułke zobacze co bedzie sie dzialo i dam znać
: 2013-11-04, 22:36
autor: janusz
Jedź do kogoś kto ma skalibrowany analizator spalin - większość nie robi kalibracji....
Jesli na Pb masz ok to jest tylko i wyłącznie wina instalacji. Ja obstawiam zły skład mieszanki. Na Pb masz przepływomierz i sondę - one Ci ustalają skład mieszanki. Na LPG tego nie masz bo masz I-gen.
: 2013-11-05, 17:48
autor: tomasss8000
janusz dało mi do myślenia ten skład mieszanki posiedziałem troche i znalazłem przyczyne śruba(register nie wiem czy dobrze napisane) była o 1/4 obrotu za lekko odkręcona i wdodatku zacisk na weżu przy mikserze poluzowany i jak sie odchylał to instalka nieszczelna była a momentami ją jako tako trzymało p11dostał mocy zobaczę jak spalanie wyjdzie mozliwe ze przy wymianie parownika(reduktora) mogł ja poluzować gdyż mała odległość między parownikiem o filtrem dzieki za pomoc
[ Dodano: 2013-11-05, 17:50 ]
mam nadzieję że za tydziń i choćby jutro będzie już ok obym się nie mylił
: 2013-11-05, 18:30
autor: janusz
Cieszę się, że przynajmniej w jakimś minimalnym stopniu pomogłem. Mam nadzieję, że wszystko teraz wróci do normy
Daj znać co wyszło.
Przy okazji niedaleko od siebie masz grupę Nissanzone, tak więc wpadaj do chłopaków na spoty
viewtopic.php?t=863&start=0
: 2013-11-07, 20:20
autor: tomasss8000
mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy to normalne czy nie jak odpalę na zimnym jest ok ale jak się rozgrzewa to obroty falują a nawet momentami trzymają sie na 0 obrotów silnik ledwo dycha i po chwili gaśnie jak nie przetrzymam na gazie(pedał gazu) do momentu aż silnik i płyn sie nagrzeje do normalnej temperatury i wszystko wraca do normy
: 2013-11-07, 20:37
autor: vixo
silniczek krokowy moze szwankować
: 2013-11-07, 21:23
autor: tomasss8000
to na benzynie byłoby podobnie tylko na gazie tak się dzieje
: 2013-11-07, 21:28
autor: janusz
Skład mieszanki
: 2013-11-07, 21:37
autor: tomasss8000
za ubogi czy za bogaty
: 2013-11-07, 21:44
autor: vixo
Krokowy od lpg mi chodziło
: 2013-11-07, 21:44
autor: janusz
Podejrzewam, że jest za mało lpg.
Vixo to jest instalacja I-gen.