Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

problemy po wymianie parownika

Moderator: Maniek-ol

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

problemy po wymianie parownika

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-03, 16:25

mam problem wymieniłem stary parownik na nowy po wymianie to jest pytanie raz chodzi dobrze na ciepłym i zimnym silniku a np jutro nie chce chodzić ani na ciepłym ani na zimnym dodam ze ustawiał go gazownik juz 3 razy i za kazdym razem to samo ok tygodnia ok a po tygodniu ta sama historia wczym problem. nissan primera 1.6 gx instalacja I generacji

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2013-11-03, 17:04

Zacznijmy inaczej, co Ciebie skłoniło do wymiany parownika?

Zajrzyj jeszcze tutaj :) DZIEŃ DOBRY

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 04:28

stary parownik miał zuzyte membrany i nie działał poprawnie nawet na ciepłym silniku a na zimnym wcale gasł jak tylko zdjołem nogę z gazu a na ciepłym obroty spadały do zera i po chwili tez gasł

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-11-04, 07:08

tomasss8000, a nie lepiej było kupić zestaw naprawczy niż nowy parownik ?

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 14:54

moze itak ale nie ma pewnosci nigdy po wymianie membran itp a poza tym kupiłem identyczny

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 19:42

Jeśli ta sama osoba reguluje Ci kolejny raz i regulacja nie przynosi żadnego efektu (a opłata za usługę została uiszczona), to najzwyczajniej w świecie złóż reklamację usługi. U mnie złożenie reklamacji usługi poskutkowało natychmiastowo.

Zobacz stan filtru powietrza, przewodów zapłonowych, świec. I podjedź do jakiegoś innego gaziarza.

Pytanie z innej beczki - odpowietrzyłeś układ ogrzewania po wymianie parownika?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 19:51

filtry świece i przewody nowe a układ nie wiem czy jest odpowietrzony nie sprawdzałem dokładnie ale w zbiorniku brakowało płynu bede musiał to sprawdzić

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2013-11-04, 20:53

Sprawdź i przeczyść jeszcze kopułkę i palec. Tak jak napisał wyżej kolega janusz, reklamuj usługę u gaziarza i przy kolejnym problemie jedź do innego.

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 21:12

sprawdziłem układ chłodzenia jest ok mam pytanie odnośnie kopułki i palca zapłon ma duży wpływ przy lpg nie znam sie za bardzo poniewaz to moj pierwszy z lpg wydaje mi sie jak by miał opozniony zapłon

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 21:17

tomasss8000 jak masz sprawny czujnik spalania stukowego to zapłon jest ustawiony na jakieś 15-16st. Jak jest uwalony czujnik komp z automatu ustawia zapłon na 15st.

Ogólnie jak auto jest wyposażone w instalację LPG zapłon można pchnąć na 17-18st, ale wtedy lejemy tylko i wyłącznie benzynkę 98 :]
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 21:42

sprawdze kopułke i palec zobaczymy a moze jakas inna przyczyna być gazownik cos wspominał o zastawce do dolotu ale na postoju bieg jałowy nie daje rady

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 21:52

tomasss8000 u mnie w P10 z SR20Di też wstawili jakąś durną przesłonkę - po tym zabiegu Prima zaczęła palić w okolicach 15-16L/100km po mieście. Zmniejszyłem przesłonę o połowę. Co więcej "magik" dał kawałek koszulki na początku dolotu, żeby ograniczyć dostęp powietrza.... Wywaliłem to ...ówno i zwiększyłem dostęp do poboru zimnego powietrza i co się stało?! Spalanie spadło do 13L/100km po mieście. Na trasie przy zapierdzielaniu 120-140km/h łykał 8L/100km. No i w końcu zaczęła Primera normalnie jeździć i się zbierać, a nie jak muł....

Jedź do kogoś normalnego - a tamtemu gościowi jak masz paragon na usługę złóż reklamację i powiedz, że chcesz zwrot kosztów usługi, za którą zapłaciłeś.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-11-04, 21:54

janusz, mówisz o jakiej instalacji ?? bo się podepnę pod temat 15 litrów po mieście...

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 21:58

Ja w P10 miałem II-gen.....
Obecna sekwencja w P11 ostatnio chlała 18L...., ale po wymianie wtrysków chyba już wróciło do normy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 21:58

masz racje pod tym wzgledem mam juz dosc jezdzenia i po paru dniach od nowa to samo mi spalanie trzyma sie mimo tych warjacji obrotow w granicach 9l/100km troche mało mi sie wydaje

KrzychuB
fanatyk nissana
Posty: 273
Rejestracja: 2013-07-07, 09:51
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: KrzychuB » 2013-11-04, 21:59

janusz, to ja Cie albo poproszę do serwisowania u mnie w mieście albo opisz dokładnie co i jak na PW bo mam to samo i taką samą instalacje....

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 22:01

9L na trasie? To powiedzmy, że tak znośnie jak na 1,6.
Jak Ci tyle pije po mieście to za mało - mieszanka jest za uboga - 10-12L to powinno być tak ok po mieście.

Mój rekord to było 7,2L/100km, ale to przy spokojnej jeździe tak do 110km/h.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 22:02

dodam ze to instalka Igeneracji

[ Dodano: 2013-11-04, 22:05 ]
udało mi sie osiągnąć 8l ale trasa ale przed wymiana parownika teraz ponizej 8.8l nie dałem rady a parownik identyczny nawet ta sama firma

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 22:14

To nie jest parownik tylko reduktor. Reduktor ma za zadanie zmniejszenie ciśnienia gazu. Jeśli nie byłby ogrzewany z instalacji chłodzącej silnik szybko by się rozwalił. Rozprężanie gazu powoduje gwałtowny spadek jego temperatury. A co za tym idzie reduktor pokrywałby się szronem i lodem - wykraplanie pary wodnej. A tak jest ogrzewany płynem chłodzącym :D .
Podjedź do jakiegoś normalnego zakładu, gdzie Ci zrobią analizę spalin i na jej podstawie ustawią.
Pytanie czy na benzynie wszystko jest tak jak potrzeba?
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-04, 22:30

na benzynie ideał szronu ani lodu nie ma na reduktorze pisałem ze sprawdziłem układ jest odpowietrzony sprawdze jutro ten palec i kopułke zobacze co bedzie sie dzialo i dam znać

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-04, 22:36

Jedź do kogoś kto ma skalibrowany analizator spalin - większość nie robi kalibracji....

Jesli na Pb masz ok to jest tylko i wyłącznie wina instalacji. Ja obstawiam zły skład mieszanki. Na Pb masz przepływomierz i sondę - one Ci ustalają skład mieszanki. Na LPG tego nie masz bo masz I-gen.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-05, 17:48

janusz dało mi do myślenia ten skład mieszanki posiedziałem troche i znalazłem przyczyne śruba(register nie wiem czy dobrze napisane) była o 1/4 obrotu za lekko odkręcona i wdodatku zacisk na weżu przy mikserze poluzowany i jak sie odchylał to instalka nieszczelna była a momentami ją jako tako trzymało p11dostał mocy zobaczę jak spalanie wyjdzie mozliwe ze przy wymianie parownika(reduktora) mogł ja poluzować gdyż mała odległość między parownikiem o filtrem dzieki za pomoc

[ Dodano: 2013-11-05, 17:50 ]
mam nadzieję że za tydziń i choćby jutro będzie już ok obym się nie mylił

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-05, 18:30

Cieszę się, że przynajmniej w jakimś minimalnym stopniu pomogłem. Mam nadzieję, że wszystko teraz wróci do normy :]

Daj znać co wyszło.

Przy okazji niedaleko od siebie masz grupę Nissanzone, tak więc wpadaj do chłopaków na spoty :D
viewtopic.php?t=863&start=0
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-07, 20:20

mam jeszcze jedno pytanie bo nie wiem czy to normalne czy nie jak odpalę na zimnym jest ok ale jak się rozgrzewa to obroty falują a nawet momentami trzymają sie na 0 obrotów silnik ledwo dycha i po chwili gaśnie jak nie przetrzymam na gazie(pedał gazu) do momentu aż silnik i płyn sie nagrzeje do normalnej temperatury i wszystko wraca do normy

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-07, 20:37

silniczek krokowy moze szwankować :->
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-07, 21:23

to na benzynie byłoby podobnie tylko na gazie tak się dzieje

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-07, 21:28

Skład mieszanki
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

tomasss8000
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-11-03, 15:41
Lokalizacja: osięciny

Post autor: tomasss8000 » 2013-11-07, 21:37

za ubogi czy za bogaty

vixo
fanatyk nissana
Posty: 5683
Rejestracja: 2010-11-16, 21:13
Lokalizacja: EOP

Post autor: vixo » 2013-11-07, 21:44

Krokowy od lpg mi chodziło
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily

Awatar użytkownika
janusz
fanatyk nissana
Posty: 8403
Rejestracja: 2009-12-10, 17:44
Lokalizacja: .....

Post autor: janusz » 2013-11-07, 21:44

Podejrzewam, że jest za mało lpg.

Vixo to jest instalacja I-gen.
Ostatnio zmieniony 2013-11-07, 21:45 przez janusz, łącznie zmieniany 2 razy.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560

pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć

_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”