Strona 1 z 1
Wskażnik poziomu gazu - piszczy i mruga
: 2013-08-01, 12:41
autor: panefoki
Witam. Jestem na tym forum poraz pierwszy. Mam Nissana Primere 1.6 z gazem. Sterownik sirocco.Chciałbym przedstawić mój problem. Niedawno zakupiłem samochd z instalacją LPG stąd moja wiedza jest znikoma. Objawy problemu są takie że wskażnik się jakby wyłącza bo nie pokazuje ilości gazu oraz piszczy i mruga z czerwonej diody na niebieską. Muszę wyłączyć zapłon i włączyc ponownie i wszystko ok. do czasu. Po przejechaniu kolejnych kilometrów sytuacja sę powtarza. Co to może być. Prosze o pomoc. Ciekawe czy wtedy chodzi na gazie czy przłącza się na benzyne? Pozdrawiam.
: 2013-08-01, 22:06
autor: Boro1989
po prostu masz jakiś błąd na sterowniku

musisz podjechać do gazownika

: 2013-08-02, 08:30
autor: panefoki
Samochód ma moc w całym zakresie, ale byłem u gazownika i stwierdził rzeczywiście że jest zapisany jakiś błąd. Mianowicie "za małe ciśnienie gazu" czy coś podobnego. Zmienił coś w ustawieniach żeby przy niższym ciśnieniu nie przełączał od razu na benzynę. Powiedział że już będzie spoko. Tylko dlaczego taki błąd czy parametry faktycznie były lekko zanirzone czy z instalacją jest coś nie tak?
: 2013-08-02, 08:37
autor: ulisses
Pewnie reduktor nie wyrabia.
: 2013-08-02, 08:38
autor: DubSon
panefoki pisze:Zmienił coś w ustawieniach żeby przy niższym ciśnieniu nie przełączał od razu na benzynę.
Jeśli nie będzie przełączał, to będziesz jeździł na ubogiej mieszance jak masz za małe ciśnienie

Gniazda zaworowe się szybciej zużyją i głowica do ściągnięcia. Albo niech naprawia, albo zmień gazownika

: 2013-08-02, 09:09
autor: panefoki
Reduktor był wymieniany na nowy w czerwcu 2011r. przy przebiegu 145 000 km, a obecnie mam 172 000. Czyżby już się zużył?
: 2013-08-02, 09:13
autor: ulisses
A jaki reduktor? Bo jak Alaska to może nie dawać rady przy 100KM.
: 2013-08-02, 09:32
autor: panefoki
Reduktor to Tomasetto At 09. To nie wiem czy to Alaska.
: 2013-08-02, 09:44
autor: ulisses
To Alaska, on wg producenta jest do 140KM (mocno zawyżone) a realnie jest do max 90KM.
: 2013-08-02, 19:32
autor: George
I co nie przełącza CI teraz na benzynę po zmianach gazownika? Przełączał CI przy max bucie? Tak jak koledzy reduktor klęka i pewnie gazownik włączył aby podpierał się na benzynie gdy nie wydaje.
: 2013-08-02, 21:18
autor: ulisses
George pisze:Tak jak koledzy reduktor klęka i pewnie gazownik włączył aby podpierał się na benzynie gdy nie wydaje.
To jeszcze luz, gorzej jak obniżył ciśnienie minimalne na np. 0,6 i odznaczył wyłącz przy pierwszym...
: 2013-08-02, 22:48
autor: Maniek-ol
Ja zaczął bym od wymiany filtrów. Może one nie dają rady. Tęż tak kiedyś miałem.
: 2013-08-06, 20:41
autor: Boro1989
jak się nie mylę to ja miałem u siebie tomasetto Alaskę , i przy pełnym bucie dawał radę na lajcie , kręciłem do odcinki i nigdy mnie nie wywaliło na benzynę

więc to nie wina Parownika, a silnik miałem około +/- 130 kucy
ja bym zaczął od wtrysków , możliwe że one nie dają po prostu rady

: 2013-08-06, 21:12
autor: ulisses
Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.
: 2013-08-06, 21:37
autor: Maniek-ol
Ja u siebie w saabinie miałem wcześniej tomasetto alaskę i powyżej 3600 obr/min nie dawał rady.
: 2013-08-07, 03:47
autor: Boro1989
ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.
żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył

ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę

: 2013-08-07, 07:37
autor: ulisses
Boro1989 pisze:ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.
żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył

ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę

Nie ma opcji, jeśli auto jeździło to na ubogo. Pad ciśnienia przy zdrowym SR20DE na Alasace będzie koło 0,6-0,7 bara i wtryski nie mają tu nic do rzeczy. Będzie brakować gazu na wyjściu z reduktora a nie słyszałem żeby jakieś wtryski produkowały gaz

: 2013-08-07, 08:10
autor: nice-wawa
Na 100% alaska nie wyrobi przy SR20 , wiem bo jak kupiłem obecna primerę to miałem alaske zamontowana i od około 4500-5000 jechał już na PB .
: 2013-08-07, 18:20
autor: Boro1989
a tam mówta co chceta

ja wiem co widziałem, żebym tego nie miał kiedyś u siebie to bym się nie wypowiadał...
: 2013-08-07, 18:25
autor: Maniek-ol
sznikers99 pisze:Maniek-ol, a pamiętasz jakie miałeś wtryski razem z tą alaską?
W necie krąży opinia że Alaska do 90KM maksymalnie

Wtryski miałem czerwone Valteki. Były strasznie nie stabilne , nawet po kalibracji. Reduktor mam teraz Shark 1500 (o ile dobrze pamiętam) do 200 KM , valteki wymieniłem na OMVL Reg Fast. Chodzi ładnie. Reduktor może mało znany , ale ładnie się ogarnia , nawet przy depnięciu ciśnienie nie spada poniżej 1 bara.
: 2013-08-09, 06:37
autor: DINO777
: 2013-08-09, 15:49
autor: Boro1989
teraz to ja mogę sobię podpiać , aby zobaczyć jak ma się AFR na benzynie

bo LPG dawno nie mam
