Strona 1 z 1

Wskażnik poziomu gazu - piszczy i mruga

: 2013-08-01, 12:41
autor: panefoki
Witam. Jestem na tym forum poraz pierwszy. Mam Nissana Primere 1.6 z gazem. Sterownik sirocco.Chciałbym przedstawić mój problem. Niedawno zakupiłem samochd z instalacją LPG stąd moja wiedza jest znikoma. Objawy problemu są takie że wskażnik się jakby wyłącza bo nie pokazuje ilości gazu oraz piszczy i mruga z czerwonej diody na niebieską. Muszę wyłączyć zapłon i włączyc ponownie i wszystko ok. do czasu. Po przejechaniu kolejnych kilometrów sytuacja sę powtarza. Co to może być. Prosze o pomoc. Ciekawe czy wtedy chodzi na gazie czy przłącza się na benzyne? Pozdrawiam.

: 2013-08-01, 22:06
autor: Boro1989
po prostu masz jakiś błąd na sterowniku ;) musisz podjechać do gazownika ;)

: 2013-08-02, 08:30
autor: panefoki
Samochód ma moc w całym zakresie, ale byłem u gazownika i stwierdził rzeczywiście że jest zapisany jakiś błąd. Mianowicie "za małe ciśnienie gazu" czy coś podobnego. Zmienił coś w ustawieniach żeby przy niższym ciśnieniu nie przełączał od razu na benzynę. Powiedział że już będzie spoko. Tylko dlaczego taki błąd czy parametry faktycznie były lekko zanirzone czy z instalacją jest coś nie tak?

: 2013-08-02, 08:37
autor: ulisses
Pewnie reduktor nie wyrabia.

: 2013-08-02, 08:38
autor: DubSon
panefoki pisze:Zmienił coś w ustawieniach żeby przy niższym ciśnieniu nie przełączał od razu na benzynę.
Jeśli nie będzie przełączał, to będziesz jeździł na ubogiej mieszance jak masz za małe ciśnienie :roll: Gniazda zaworowe się szybciej zużyją i głowica do ściągnięcia. Albo niech naprawia, albo zmień gazownika :roll:

: 2013-08-02, 09:09
autor: panefoki
Reduktor był wymieniany na nowy w czerwcu 2011r. przy przebiegu 145 000 km, a obecnie mam 172 000. Czyżby już się zużył?

: 2013-08-02, 09:13
autor: ulisses
A jaki reduktor? Bo jak Alaska to może nie dawać rady przy 100KM.

: 2013-08-02, 09:32
autor: panefoki
Reduktor to Tomasetto At 09. To nie wiem czy to Alaska.

: 2013-08-02, 09:44
autor: ulisses
To Alaska, on wg producenta jest do 140KM (mocno zawyżone) a realnie jest do max 90KM.

: 2013-08-02, 19:32
autor: George
I co nie przełącza CI teraz na benzynę po zmianach gazownika? Przełączał CI przy max bucie? Tak jak koledzy reduktor klęka i pewnie gazownik włączył aby podpierał się na benzynie gdy nie wydaje.

: 2013-08-02, 21:18
autor: ulisses
George pisze:Tak jak koledzy reduktor klęka i pewnie gazownik włączył aby podpierał się na benzynie gdy nie wydaje.
To jeszcze luz, gorzej jak obniżył ciśnienie minimalne na np. 0,6 i odznaczył wyłącz przy pierwszym...

: 2013-08-02, 22:48
autor: Maniek-ol
Ja zaczął bym od wymiany filtrów. Może one nie dają rady. Tęż tak kiedyś miałem.

: 2013-08-06, 20:41
autor: Boro1989
jak się nie mylę to ja miałem u siebie tomasetto Alaskę , i przy pełnym bucie dawał radę na lajcie , kręciłem do odcinki i nigdy mnie nie wywaliło na benzynę :P więc to nie wina Parownika, a silnik miałem około +/- 130 kucy :P

ja bym zaczął od wtrysków , możliwe że one nie dają po prostu rady ;)

: 2013-08-06, 21:12
autor: ulisses
Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

: 2013-08-06, 21:37
autor: Maniek-ol
Ja u siebie w saabinie miałem wcześniej tomasetto alaskę i powyżej 3600 obr/min nie dawał rady.

: 2013-08-07, 03:47
autor: Boro1989
ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył ;) ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę :)

: 2013-08-07, 07:37
autor: ulisses
Boro1989 pisze:
ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył ;) ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę :)
Nie ma opcji, jeśli auto jeździło to na ubogo. Pad ciśnienia przy zdrowym SR20DE na Alasace będzie koło 0,6-0,7 bara i wtryski nie mają tu nic do rzeczy. Będzie brakować gazu na wyjściu z reduktora a nie słyszałem żeby jakieś wtryski produkowały gaz ;)

: 2013-08-07, 08:10
autor: nice-wawa
Na 100% alaska nie wyrobi przy SR20 , wiem bo jak kupiłem obecna primerę to miałem alaske zamontowana i od około 4500-5000 jechał już na PB .

: 2013-08-07, 18:20
autor: Boro1989
a tam mówta co chceta ;) ja wiem co widziałem, żebym tego nie miał kiedyś u siebie to bym się nie wypowiadał...

: 2013-08-07, 18:25
autor: Maniek-ol
sznikers99 pisze:Maniek-ol, a pamiętasz jakie miałeś wtryski razem z tą alaską?

W necie krąży opinia że Alaska do 90KM maksymalnie :-|
Wtryski miałem czerwone Valteki. Były strasznie nie stabilne , nawet po kalibracji. Reduktor mam teraz Shark 1500 (o ile dobrze pamiętam) do 200 KM , valteki wymieniłem na OMVL Reg Fast. Chodzi ładnie. Reduktor może mało znany , ale ładnie się ogarnia , nawet przy depnięciu ciśnienie nie spada poniżej 1 bara.

: 2013-08-09, 06:37
autor: DINO777
Boro1989 pisze:
ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył ;) ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę :)
no to mnie rozbawiłeś :D :D :D proponuję podpiąć AFR-a i zobaczyć co się dzieje, chyba, że jest tak jak napisał @ulisses :D :D :D

: 2013-08-09, 15:49
autor: Boro1989
teraz to ja mogę sobię podpiać , aby zobaczyć jak ma się AFR na benzynie ;) bo LPG dawno nie mam ;)