Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Wskażnik poziomu gazu - piszczy i mruga

Moderator: Maniek-ol

panefoki
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-07-14, 09:13
Lokalizacja: Gliwice

Wskażnik poziomu gazu - piszczy i mruga

Post autor: panefoki » 2013-08-01, 12:41

Witam. Jestem na tym forum poraz pierwszy. Mam Nissana Primere 1.6 z gazem. Sterownik sirocco.Chciałbym przedstawić mój problem. Niedawno zakupiłem samochd z instalacją LPG stąd moja wiedza jest znikoma. Objawy problemu są takie że wskażnik się jakby wyłącza bo nie pokazuje ilości gazu oraz piszczy i mruga z czerwonej diody na niebieską. Muszę wyłączyć zapłon i włączyc ponownie i wszystko ok. do czasu. Po przejechaniu kolejnych kilometrów sytuacja sę powtarza. Co to może być. Prosze o pomoc. Ciekawe czy wtedy chodzi na gazie czy przłącza się na benzyne? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-01, 22:06

po prostu masz jakiś błąd na sterowniku ;) musisz podjechać do gazownika ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

panefoki
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-07-14, 09:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: panefoki » 2013-08-02, 08:30

Samochód ma moc w całym zakresie, ale byłem u gazownika i stwierdził rzeczywiście że jest zapisany jakiś błąd. Mianowicie "za małe ciśnienie gazu" czy coś podobnego. Zmienił coś w ustawieniach żeby przy niższym ciśnieniu nie przełączał od razu na benzynę. Powiedział że już będzie spoko. Tylko dlaczego taki błąd czy parametry faktycznie były lekko zanirzone czy z instalacją jest coś nie tak?
Ostatnio zmieniony 2013-08-02, 08:31 przez panefoki, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-02, 08:37

Pewnie reduktor nie wyrabia.
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2013-08-02, 08:38

panefoki pisze:Zmienił coś w ustawieniach żeby przy niższym ciśnieniu nie przełączał od razu na benzynę.
Jeśli nie będzie przełączał, to będziesz jeździł na ubogiej mieszance jak masz za małe ciśnienie :roll: Gniazda zaworowe się szybciej zużyją i głowica do ściągnięcia. Albo niech naprawia, albo zmień gazownika :roll:

panefoki
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-07-14, 09:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: panefoki » 2013-08-02, 09:09

Reduktor był wymieniany na nowy w czerwcu 2011r. przy przebiegu 145 000 km, a obecnie mam 172 000. Czyżby już się zużył?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-02, 09:13

A jaki reduktor? Bo jak Alaska to może nie dawać rady przy 100KM.
Obrazek

panefoki
nowy na forum
Posty: 17
Rejestracja: 2013-07-14, 09:13
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: panefoki » 2013-08-02, 09:32

Reduktor to Tomasetto At 09. To nie wiem czy to Alaska.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-02, 09:44

To Alaska, on wg producenta jest do 140KM (mocno zawyżone) a realnie jest do max 90KM.
Obrazek

Awatar użytkownika
George
stały bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 2013-01-24, 12:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: George » 2013-08-02, 19:32

I co nie przełącza CI teraz na benzynę po zmianach gazownika? Przełączał CI przy max bucie? Tak jak koledzy reduktor klęka i pewnie gazownik włączył aby podpierał się na benzynie gdy nie wydaje.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-02, 21:18

George pisze:Tak jak koledzy reduktor klęka i pewnie gazownik włączył aby podpierał się na benzynie gdy nie wydaje.
To jeszcze luz, gorzej jak obniżył ciśnienie minimalne na np. 0,6 i odznaczył wyłącz przy pierwszym...
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-08-02, 22:48

Ja zaczął bym od wymiany filtrów. Może one nie dają rady. Tęż tak kiedyś miałem.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-06, 20:41

jak się nie mylę to ja miałem u siebie tomasetto Alaskę , i przy pełnym bucie dawał radę na lajcie , kręciłem do odcinki i nigdy mnie nie wywaliło na benzynę :P więc to nie wina Parownika, a silnik miałem około +/- 130 kucy :P

ja bym zaczął od wtrysków , możliwe że one nie dają po prostu rady ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-06, 21:12

Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-08-06, 21:37

Ja u siebie w saabinie miałem wcześniej tomasetto alaskę i powyżej 3600 obr/min nie dawał rady.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-07, 03:47

ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył ;) ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę :)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2013-08-07, 07:37

Boro1989 pisze:
ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył ;) ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę :)
Nie ma opcji, jeśli auto jeździło to na ubogo. Pad ciśnienia przy zdrowym SR20DE na Alasace będzie koło 0,6-0,7 bara i wtryski nie mają tu nic do rzeczy. Będzie brakować gazu na wyjściu z reduktora a nie słyszałem żeby jakieś wtryski produkowały gaz ;)
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2013-08-07, 08:10

Na 100% alaska nie wyrobi przy SR20 , wiem bo jak kupiłem obecna primerę to miałem alaske zamontowana i od około 4500-5000 jechał już na PB .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-07, 18:20

a tam mówta co chceta ;) ja wiem co widziałem, żebym tego nie miał kiedyś u siebie to bym się nie wypowiadał...
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2013-08-07, 18:25

sznikers99 pisze:Maniek-ol, a pamiętasz jakie miałeś wtryski razem z tą alaską?

W necie krąży opinia że Alaska do 90KM maksymalnie :-|
Wtryski miałem czerwone Valteki. Były strasznie nie stabilne , nawet po kalibracji. Reduktor mam teraz Shark 1500 (o ile dobrze pamiętam) do 200 KM , valteki wymieniłem na OMVL Reg Fast. Chodzi ładnie. Reduktor może mało znany , ale ładnie się ogarnia , nawet przy depnięciu ciśnienie nie spada poniżej 1 bara.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

DINO777
doświadczony forumowicz
Posty: 225
Rejestracja: 2010-01-26, 20:53
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: DINO777 » 2013-08-09, 06:37

Boro1989 pisze:
ulisses pisze:Boro1989, nie ma opcji żeby Alaska dawała radę przy 130KM, chyba, że od 4kRPM jechało na benzynie.

żebym nie jeździł na tym to może i w to bym uwierzył ;) ale po rozwierceniu Valteków , konkretnej regulacji gazu , wsio dawało radę :)
no to mnie rozbawiłeś :D :D :D proponuję podpiąć AFR-a i zobaczyć co się dzieje, chyba, że jest tak jak napisał @ulisses :D :D :D

Awatar użytkownika
Boro1989
fanatyk nissana
Posty: 1082
Rejestracja: 2011-01-16, 12:15
Lokalizacja: Kętrzyn/Giżycko

Post autor: Boro1989 » 2013-08-09, 15:49

teraz to ja mogę sobię podpiać , aby zobaczyć jak ma się AFR na benzynie ;) bo LPG dawno nie mam ;)
viewtopic.php?t=4676 - Moja Ruda <3 "Kiedyś będę piękna"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”