Strona 1 z 1

[P/WP11.144] kłopoty z silnikiem na gazie

: 2013-01-07, 20:01
autor: klfsolec
tak jak w temacie i mnie dopadł mały problem otóż kupiłem nie dawno primerkę wp11.144 2.0 z lpg sekwencja nie wiem jaka i było wszystko ok po zrobieniu około 1,5 tyś km coś nie tak jest z lpg . spalanie sie podniosło nie dużo ale zawsze coś .po odpaleniu na benzynie jest wszystko w porządku jak ma przerzucić na gaz jak stoi to gaśnie przy ponownym odpaleniu gaśnie chyba że przytrzymam na obrotach chwilę to przeżuci i jest ok ale nie ma przyspieszenia i odcina przy 3,5-4 tysiącach chyba że powoli będę wciskał gaz to jeszcze trochę wyżej obroty podejdą a przy kupnie nie było problemy żeby dociągnąć powiedzmy do ok 7tys obrotów nie wiem czy jechać na kompa czy do gazowników może ktoś wie co można sprawdzić a i zdaje mi się że jak przerzuci na gaz to cykają wtryski od gazu a przedtem tego chyba nie było

: 2013-01-07, 21:46
autor: vincetti
W pierwszej kolejności obadałbym przepływomierz.

: 2013-01-07, 22:49
autor: nice-wawa
Wtryski jak cykają to znaczy ok , dużo wtrysków głośno chodzi . Na początek do sprawdzenia układ zapłonowy(gaz jest bardziej czuły na wszystkie nie domagania układu zapłonowego) i wymiana filtrów fazy ciekłej i lotnej i podłączyć się pod komputer gazu bez tego w ciemno możemy tylko gdybać .
vincetti kolega pisał że na PB wszystko ok więc przepływomierz odpada .

[ Dodano: 2013-01-07, 22:52 ]
Najlepiej jak byś opisał co za instalacja ale jak nie masz interfejsu do gazu to zakup lub gazownik cię czeka .

: 2013-01-08, 20:31
autor: klfsolec
z tego co znalazłem to jest instalacja chyba 4 generacji typu stella reduktor vega i wtryskiwacz Verde widzę że nowy wymieniony w kwietniu a oprócz tego mam papiery od montażu to
komputer sterujący 4 cyl. elisa/stella
filtr szeregowy d16 sensor cisnienia gazu elisa typ 2
dysza kalibrowana 6 m7 d2,7mm
system wtrysku gazu elisa/stella

: 2013-01-08, 21:52
autor: nice-wawa
To może cię nie pocieszę ale to instalacja Elpigaz jest ciężko wyregulować ,w porównaniu do Staga czy Techa . Musisz poszukać kumatego gazownika który nie skończy na samej kalibracji , sam możesz kupić sobie interfejs na allegro i podszkolić się z forum LPG .
Ja miałem tylko do czynienia z OMWL dream podobną instalacją grupy AEB . Ja na twoim miejscu kupił bym kabel koszt do 50 zł i spróbował sam . Program możesz pobrać z LPG forum .
Żeby szukać przyczyny musisz połączyć się z kompem gazu.

: 2013-01-08, 22:03
autor: klfsolec
zobaczymy bo mam namiar na firmę która zakładała może coś wskóram a jak nie to będę myslał dalej według faktury co mam to gościu wymieniał wtrysk gazu czyli coś juz było robione

: 2013-01-08, 22:39
autor: Ad@mus
jak takie cos sie wyrabia to poprostu nie daje gazu
wiec albo filtry zarzucone sa, albo wtryskiwacze, albo ktorys z elektrozaworow powiedzial nara, albo masz niestale cisnienei gazu na reduktorze

tak czy inaczej na dzien dobry jedz na servisowke gazu-ok 100zl zz wymiana filtrow przepatrzeniem bledow i instalacji

jeszcze jedna sprawa-czujesz gaz wokol auta?? bo moze jest jakas nieszczelnosc butla->komora silnika[itnstalka], gaz ucieka boczkiem, nie ma cisnienia na reduktorze i klops

moze w ogole byc walniety redutor i gaz ci sie nie rozpreza[chodzi o zmiane stanu z cieklego na lotny] i zalewa motur :shock:

tyle ja mam pomyslow

: 2013-01-08, 22:50
autor: klfsolec
obstawiam też filtry bo sięgając pamięcią to stało się to jak przyszły mrozy a wystarczy trochę syfu w gazie i mróz i filtry zarąbane da się ztym jeździć najgorsze to wyprzedzanie bo zamiast redukcji to musze zmieniać na większy żeby wyprzedzić
gazu nie czuć zastanawiam się jeszcze nad którymś elektozaworem

: 2013-01-08, 23:19
autor: nice-wawa
Pisałeś że wtryski wymienione w kwietniu to przy wymianie nie zamontowano nowych filtrów ?
Elektrozawory są dobre , pisałeś że jak delikatnie jedziesz to ok .
Więc wg. mnie masz spadek ciśnienia gazu ale żeby się upewnić trzeba się podłączyć pod kompa i sprawdzić jak z ciśnieniem .

: 2013-01-09, 11:32
autor: klfsolec
sprawdzałem papiery które dostałem i według faktury był wymieniany tylko wtrysk i jakieś 2 przewody podciśnieniowe a jeszcze jak ruszam to trochę przymula a na luzie obroty przy wciśnięciu pedału gazu wchodzą dosyć wysoko nawet do odcinki

: 2013-01-09, 13:53
autor: nice-wawa
To kup filtr fazy lotnej np FL-03 producent czaja i odpowiedni fazy ciekłej i wymień na początek .

: 2013-01-09, 21:49
autor: polu
ja moge zaprosic do siebie na serwis do wloclawka
wiec jezeli masz chec to zapraszam
przeglad lpg z wymiana filtrow + ewentualne drobne naprawy 100 zl
jak bedzie koniecznosc podepne rowniez kompa od benzyny
obadamy i bedzie jasne co siadlo
moze byc duperelka (np tloczek w zaworze sie wiesza)
choc po tym co piszesz to raczej stawiam na jakas nieszczelnosc w przewodach
( auto chce przejsc benzyna sie wylacza a gazu brak)

: 2013-02-07, 17:55
autor: klfsolec
polu jeśli nie ogarnę sie z czasem i problemem to sie odezwę

[ Dodano: 2013-02-07, 17:54 ]
Po kilku dniowych męczarniach sprawdziłem przepływkę i po wypięciu wtyczki a potem poskładaniu wszystkiego wywaliło mi czeka . Pojechałem na kompa i okazuje się że przepływka dotarła do końca żywota czego w ostatnich dniach okazała dużym spalaniem i falującymi obrotami a nawet brakiem wolnych obrotów. Mechanik powiedział że na sekwencji też nie będzie jeździć jak przepływka jest walnięta i tu teraz pytanie jaką kupić bo na alledrogo są różne a i ceny są z kosmosu

: 2013-02-07, 18:05
autor: deBestciak
ja za Boscha dałem 760 plnuf (dwa lata temu)

: 2013-02-07, 18:21
autor: klfsolec
właśnie są za ponad 700 pln ale są te same za 300 te same symbole

: 2013-02-07, 18:56
autor: deBestciak
niby te po około 300 to podróbki a te droższe to oryginały

: 2013-02-07, 21:49
autor: klfsolec
jak na razie to brak funduszy spróbuję jeszcze przeczyścić i zobaczymy co dalej bo używki to raczej nie warto kupować

: 2013-02-08, 19:55
autor: DINO777
patrz na numer wkąłdki a nie przepływomierza, temat rozpisany na części pierwsze i kupujesz przepływkę za 200zł do innego silnika, przekłądasz wkłądkę do swojej i po sprawie

: 2013-03-28, 11:59
autor: klfsolec
i nie obyło się na wizycie u gazownika autko śmiga przepływka wymieniona instalacja ustawiona spalanie spadło i to dużo ostatnio sprawdzałem kompa i spalanie mi pokazywało nawet 27l na 100km myslałem że komp szaleje okazało się że na 10l paliwa i 46l lpg zrobiłem 300km gazownik wgrał nowe mapy ustawił sprawdził przewody kazał sprawdzić jeszcze świece i zapłon bo na dole lekko przycinał świece wymienione śmiga teraz jak f1 zobaczymy jeszcze jak ze spalaniem po trasie bo dzisiaj trochę km zrobi koszt gazownika 80złociszy radocha bezcenna :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: