Strona 1 z 1

Problem z instalacją w Almerze n15.

: 2012-12-19, 15:53
autor: stachu2093
Witam!!

W 2010roku założona została sekwencyjna instalacja gazowa Stag w Nissanie Almerze n15, 1.4 1996rok.

Otóż problemu nie było, gdy samochodem jeździłem codziennie. Później się przeprowadziłem do innego miasta i samochodem jeździłem tylko w weekendy(gdy wracałem do domu).


Samochód z dnia na dzień przestał się przełączać na gaz(zawsze działo się to po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i podkręceniu obrotów do 1500obr/min - tak było ustawione).

Pojechałem do gazownika, wyskoczył błąd niskiego ciśnienia gazu. Coś tam porobił przy komputerze, wziął 40zł i tyle. Samochód przełączał się, jednak trochę dłużej niż zwykle.
Wcześniej przełączaniu towarzyszyło "kliknięcie" , po wizycie u gazownika tego nie było(nie wiem czy to istotne, ale zauważyłem to).
I po ok. miesiącu problem znowu się pojawił. Samochód bardzo długo pracował na benzynie, zanim się przełączył. Czasem po zgaśnięciu(problem opisywany w innym dziale) dalej miał problem i trochę trwało zanim się przełączył.

Pojechałem do innego gazownika(w innym mieście) i problem znowu się pojawił...

Jeśli chodzi o wymiany filtrów i ogólny przegląd instalacji, to robiony był ok. 8000km temu w ramach ostatniego przeglądu gwarancyjnego.

Wiem, że najlepiej byłoby jechać do gazowanika, jednak byłem 2 razy i obaj robili to samo... Problem pojawiał się ponownie.

Jako że nie mam niewiadomo jakiego funduszu(studiuję, a mam też inne problemy z autkiem które mają trochę wyższy priorytet), chciałem zasięgnąć opinii innych. Może ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem.

Przyda mi się każda wypowiedź
Z góry dziękuję.

: 2012-12-19, 16:49
autor: nice-wawa
A jak szybko łapie temp. płynu chłodzenia może termostat się zawiesił i jest cały czas otwarty . przez co długo silni się nagrzewa i wydłuża czas przełączenia na gaz .
Co do przełączania bez kliknięcia może przestawił na przełączanie po cylindrze a nie wszystkie na raz .

: 2012-12-19, 17:02
autor: stachu2093
nice-wawa, silnik normalnie łapie temperature :)
W innym temacie opisałem problem iż silnik za szybko ją łapie :) Prawdopodobnie zapowietrzony układ.

Bo gdyby tak było, to po zgaśnięciu i ponownym odpaleniu(w krótkim odstępie czasu) przełączyłby się od razu na gaz. A niestety tak nie jest.
Problem tkwi w instalacji :) Tego jestem pewien.
Czasem miał "lepszy dzień" i wszystko pracowało tak jak powinno. Czyli rozgrzanie do 40stopni, lekkie dodanie gazu i przełączony :)

: 2012-12-19, 19:52
autor: slawq
Witam.

moim zdaniem... choc moze to mylny trop to moze byc czujnik podcisnienia gazu....

a moze cos bylo robione w aucie ostatnio???

ps. bardzo czarna diagnoza to pada sterownik.

moze nalezy podmienic taki sam na test??? :P

pozdrawiam.

: 2012-12-19, 21:16
autor: stachu2093
slawq, nie mam opcji, żeby podłączyć inny.

Przy autku nic, ale to nic nie było robione przez ładnych parę lat :) Dopiero jak zaczęło się sypać, to wszystko w jednym momencie :P
Ale i tak uważam, że to bardzo dobry samochód. Jak naprawi się to co ważniejsze(skrzynia i grzanie się), to zajmę się gazem.

P.s: liczę na szkodę całkowitą po kolizji, wtedy samochód zrobi się na cacy :)

: 2012-12-19, 22:45
autor: nice-wawa
Żeby coś więcej powiedzieć najlepiej jak byś wrzucił pliki z ustawień i odczytu kompa od gazu . Potrzebny kabel do kompa gazu a program za darmo do pobrania z netu .