Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Poprawne wystrojenie LPG - pomoc i rady

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Poprawne wystrojenie LPG - pomoc i rady

Post autor: Fenr1r » 2012-11-09, 23:06

Otóż darowałem sobie i Primerze wizyt u dotychczasowego gazownika, a podjąłem decyzję o częściowo samodzielnym zajęciu się instalacją LPG. Może najpierw zacznę od konfiguracji
- Nissan P11 SR20DE 131HP
- STAG-4
- reduktor Alaska AT09
- wtryskiwacze OMVL REG Fast
- dysze wytryskiwaczy 2,0mm
- przewody wtryskiwaczy 30cm

Otóż wymieniłem listwę wtryskiwaczy z Valteków 3Ohm na OMVL REG Fast. Jednak po zmianie zrobiłem tylko autokalibrację i zebrałem nowe mapy. Czy na podstawie zrzutów potrafilibyście doradzić, co i jak ustawić aby było lepiej? Wiadomo jak to autokalibracja, programowe ustawienia i nic poza tym...

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Co można by poprawić? Na jakiej zasadzie reguluje się mnożnik i czym się przy tym kierować? Jak poprawnie powinna wyglądać odchyłka, mnożnik i mapa?

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-10, 02:17

Zmień reduktor, alaska jest do 90KM, wtedy dopiero będzie można poprawnie ustawić instalację, tak to rzeźbienie w gównie.
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-11-10, 11:31

ulisses, zależy jaka wersja AT09 :roll:
Jeśli masz wersję BASIC (bez ogrzewacza), to faktycznie wymień, jeśli masz ALASKA (z ogrzewaczem) to jest do 135 Kuni ;)


PS.
AT09 ARCTIC jest do 240 Koni :D

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-10, 12:00

DubSon, do ilu jest wg producenta to jedno, do ilu rzeczywiście daje radę to drugie. Wg gazownika, u którego zakładałem instalację, taki AC R01 150KM z powodzeniem daje radę w wolnossących silnikach do 190KM.
A nie można zrobić tak, żeby jakoś wstępnie tą instalację u kolegi Fenr1r wystroić, zobaczyć jakie są spadki ciśnienia na reduktorze i dopiero wtedy ew myśleć nad wymianą?
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-10, 14:42

Jest to reduktor ALASKA, czyli książkowo niby do 135KM. Na tym zestawie, tylko na Valtekach jeździłem od początku założenia instalacji, czyli prawie 2 lata. Jeździło się w sumie dobrze, różnicy między Pb a LPG w gruncie rzeczy nie było, auto zachowywało się tak samo, jakiejkolwiek różnicy mocy nie zauważyłem. Czy da się to wystroić bez zmiany reduktora? Jeśli będzie już taka konieczność, to go wymienię, ale jak na razie wolałbym ustawić to co jest...

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-10, 23:56

Alaska jest realnie do 90 koni ( http://www.alltop.pl/AC_wytyczne.pdf ) i nie da się tego poprawnie wystroić bez zmiany reduktora.
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-11-11, 03:35

http://acon.com.pl/product/alaska-at09
Reduktor AT09 występuje w 3 wersjach:
* BASIC – bez dodatkowego ogrzewacza ( do 65kW/90HP)
* ALASKA – z dodatkowym ogrzewaczem na wyjściu ( 60-100 kW/80-135 HP )
* ARCTIC – z dodatkowym ogrzewaczem fazy ciekłej ( 90-180 kW/120-240 HP)
:roll:

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-11, 09:18

DubSon, nie wprowadzaj ludzi w błąd! To są dane producenta, które są mocno naciągane, poczytaj w linku, którego dałem w poprzednim poście (rozdział 2.1) do jakiej mocy, AC producent Staga, zaleca Alaskę (90KM). Arctic przy dobrych wiatrach ogarnie 150KM. Podobna sytuacja jest przy Silverze, Zavoli itp., producenci na potęgę zawyżają obsługiwane moce reduktorów.
Edit: poza tym warto tu spojrzeć: http://lpg-forum.pl/ranking-reduktorow-t1015.html
Obrazek

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-11-11, 11:50

ulisses, zwracam honor ;)

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-11-11, 20:52

Nie przełącza cię na LPG przy mocnym bucie ,bo jak ulisses napisał reduktor do wymiany nie ogarnie tego auta .Wkręcił bym też dysze 2,5 bo są za małe i powinny czasy wtrysku gazu się skrócić po wymianie . Trzeba dążyć do jak najbardziej zbliżonych czasów wtrysku PB i LPG Zrobił bym kalibracje przy temp gazu powyżej 50 stopni.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-11-11, 21:41

dysze wystarczy rozwiercic , u siebie tez mam 2,5 , choc wydaje mis ie ze to przy duzo . Jednak jakos to wystroilem , ja sie uczylem stroic metoda prob i bledow troche pojezdzilem ustawialem , przy okazji trasy na zlot i nad morze sobei patrzylem poprawialem i u mnie chodzi. na lpg forum masz jakas istrukcje , w sumie to wystarczy wpisac w google.

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-11, 22:06

nice-wawa, nie pisałem nic o przełączaniu przy wciśniętym gazie na max. Nie ma takich przypadłości, wciskam do dechy i rwie przez cały zakres obrotów, nic nie szarpie, nic nie zamula, nie wyrzuca na Pb. Przy kalibracji osiągnięte było minimum reduktora, czyli 50st.C.

radziejwwl, jakie masz wtryskiwacze i czasy wtrysku na tych dyszach?
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 22:33 przez Fenr1r, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-11, 22:13

Ciśnienie minimalne masz 0,64 więc tragedia, przy takim ciśnieniu na bank na maks bucie jest ubogo (trzeba by podpiąć sondę lambda do instalki lub podejrzeć consultem, można też sondę afr wsadzić w wydech i będzie wszystko jasne). Poza tym max obroty na gazie masz 6tyś a SR20DE kręci się chyba do 6400.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-11, 22:51

ulisses, co można zrobić w celu podniesienia ciśnienia minimalnego bez zmiany reduktora? Fizyczne podniesienie ciśnienia na reduktorze wystarczy? Wybacz takie pytania, są to moje początki w regulacji instalacji...

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-11, 22:57

Trzeba wymienić reduktor, ten który masz fizycznie nie jest w stanie dostarczyć rozprężonego gazu w ilości wymaganej przez silnik. Ogólnie jeśli nie możesz teraz go wymienić to ustaw minimalne ciśnienie na 0,8-0,9 i zobacz przy jakich obrotach przełączy się na benzynę. Jeśli będzie to ok 3700-4000 obrotów to takie (lub troszkę mniejsze) ustaw w "max obroty na gazie". Będzie to najbezpieczniejsze dla silnika.
p.s. długo jeździsz na obecnym reduktorze?
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-12, 00:04

Ustawię tak jak radzisz i zobaczę, do jakich obrotów utrzyma się na gazie. Całą instalację prócz wtryskiwaczy OMVL mam od stycznia 2011.

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-11-23, 22:49

Fenr1r, reguluj tak jak u mnie. Teraz jest zajebiście :)
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-24, 00:19

Maniek-ol, u Ciebie ładnie wszystko poszło :) Muszę wrzucić większe dysze, bo 2.0 są za małe, wtedy zrobię próbę tak jak pisał ulisses i okaże się, jak to będzie dalej. Wymienię jeszcze filtr powietrza i oba od gazu. Wczoraj w trasie zauważyłem, że przy gazie w podłodze na 2-ce na 4300-4500 obrotach robi odcinkę gazu i przerzuca na Pb...

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-11-24, 11:40

Fenr1r pisze:Maniek-ol, u Ciebie ładnie wszystko poszło :) Muszę wrzucić większe dysze, bo 2.0 są za małe, wtedy zrobię próbę tak jak pisał ulisses i okaże się, jak to będzie dalej. Wymienię jeszcze filtr powietrza i oba od gazu. Wczoraj w trasie zauważyłem, że przy gazie w podłodze na 2-ce na 4300-4500 obrotach robi odcinkę gazu i przerzuca na Pb...
Wkręć drugie dysze co masz z kompletu 2,5 i od nowa kalibracja . Przerzuca się na PB bo ciśnienie spada
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-11-24, 13:59

Nie wiem czy dysze 2,5 nie będą za duże. Ja mam 150 KM i turbinę i sam mam dysze 2,5.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-11-24, 19:21

Ja u siebie mam reg-fast puszczone bez dysz za mała dysza wydłuża czas wtrysku a trzeba dążyć żeby czas LPG był jak najbardziej zbliżony do PB.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-24, 21:34

Ale po co teraz dysze zmieniać? SR20DE przy 4000rpm ma ok 90kucy więc wszystko się zgadza, powyżej alaska nie wyrabia. Nie ma co cudować, trzeba wymienić reduktor bo teraz to pudrowanie syfa. Po wymianie mnożnik powinien zaczynać się koło 1,2 - 1,3 a kończyć na 1.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-24, 21:35

nice-wawa, chyba właśnie będę musiał zrobić tak samo, ponieważ większych dysz nie miałem w komplecie z regami. Są jeszcze jedne, ale mniejsze, więc spróbuję bez :)

[ Dodano: 2012-11-24, 21:37 ]
ulisses, fundusze niestety ograniczają mi możliwości wymiany reduktora, więc na chwilę obecną chcę spróbować wszystkiego, co może dać jakiś sensowny efekt :)

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-24, 22:06

Niestety to nic nie da, najsensowniej będzie, tak jak mówiłem, ustawić aby przy ok 4-4,5k RPM przełączał się na PB i po prostu nie jeździć na maxa do czasu aż nowy redek będzie w zasięgu portfela... :-)
Obrazek

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-11-24, 22:14

Jednak postaraj się bo za około 250 zł z zaworem + przesyłka kupisz reduktor AC R01 który jest w miarę stabilny i jest do 150km .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
Fenr1r
fanatyk nissana
Posty: 480
Rejestracja: 2011-01-09, 02:44
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Fenr1r » 2012-11-24, 22:34

Panowie, jaki reduktor byłby lepszym wyborem? AC R01 czy Zavoli Zeta N? Zavoli jest tańszy, a obsługuje do 190KM, AC natomiast do 150KM.

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2012-11-25, 09:02

To zależy na co trafisz, ja trafiłem na ACR01 który jest stabilny ciśnieniowo i nie hałasuje ale ludkom czasami różne jaja robi (ponoć jego jakość zależy od tego jaki dzień miał tokarz toczący trzpień do niego:P) A Zavoli niestety buczą i mają wysokie przerosty po cutoffie. Jest jeszcze Silver ale tam trzeba wymienić śruby bo inaczej będzie popuszczał gaz/wodę.
Obrazek

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1592
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-11-25, 14:20

Ja mam silver i nic mi nie puszcza chodzi stabilnie i ogarnia moj samochod. dysze mam 2,5 oczywiscie

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2012-11-25, 15:13

Fenr1r pisze:nice-wawa, chyba właśnie będę musiał zrobić tak samo, ponieważ większych dysz nie miałem w komplecie z regami. Są jeszcze jedne, ale mniejsze, więc spróbuję bez :)
Już większych dysz do reg-fast nie włożysz , wkręcone w listwę są 2,5 a luzem są 2 dołączone w opakowaniu . Max można je rozwiercić do 2,7 .
Ja mam u siebie reduktor AC R01 i na ta chwilę wszystko ok .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2012-11-26, 14:57

AC R01 wg Piotrka Ficka daje radę w wolnossących do 193KM (przykład to akurat jakieś BMW). U mnie też jest spoko, ponad 150KM (dawno nie hamowane, pewnie jest więcej bo wleciał przelot) i spokojnie obsługuje aż do 6,5k rpm (wyżej raczej nie kręcę).
pozdr. Kamil

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”