Instalacja w silniku 2.0 - polecamy, odradzamy
Moderator: Maniek-ol
Odradzam gaz. Bardzo nie miło przekonałem się w moim QQ że gaz do nissana się nie nadaje. PO przejechaniu 3000 km na gazie wypaliło katalizator za 12 tyś zł. Po kolejnych 7 tyś km wypaliło pierścienie i znalazłem już drugi silnik za 3 tyś zł. Wymieniać pierścieni się nie opłaca bo samych się nie dostanie a komplet tłoków z pierścieniami i uszczelką pod głowicą to koszt w serwisie 2400zł. Chciałem walczyć z gazownikiem o zwrot kosztów, więc wziąłem rzeczoznawcę. Zrobiłem badania w innym zakładzie - 200zł. Rzeczoznawca 200 zł. Wynik: nie można jednoznacznie stwierdzić że to wina gazu. A do momentu założenia instalacji nie miałem żadnych problemów. W między czasie wypalony katalizator zapchał drugi za jedyne 700 zł, do tego wymiana układu wydechowego 200 zł (wytłuczenie pierwszego i wymiana drugiego). Wiem jedno - nigdy w życiu nie założę gazu do silnika nissanowskiego.
Pozdrawiam użytkowników.
Pozdrawiam użytkowników.
Carpe Diem
zajrzyj na stroneę Dretana( u mnie montowali tak samo, ta sama firma):
http://dretan.pl/art-128_nissan-qashqai ... k-2007.htm
http://dretan.pl/art-128_nissan-qashqai ... k-2007.htm
DINO777 pisze:zanim zdejmiesz, to daj fotki jak to wyglądało, tak z ciekawości
Carpe Diem
mam druga primere z rzedu na sr20 z lpg. do tego sunny ga14 i ga16 oba na lpg. i nigdy nie bylo z tymi silnikami problemow zadnych zwiazanych z praca na gazie. jak ktos zle zamontował to wina gazownika a nie samego gazu. taka jest prawda.
pierwszy raz slysze zeby lpg taki szkody spowodowal i to po takim malym przebiegu na dodatek.ewidentnie cos tu wiecej nie halo bylo.1975cichy pisze:PO przejechaniu 3000 km na gazie wypaliło katalizator za 12 tyś zł. Po kolejnych 7 tyś km wypaliło pierścienie i znalazłem już drugi silnik za 3 tyś zł. Wymieniać pierścieni się nie opłaca bo samych się nie dostanie a komplet tłoków z pierścieniami i uszczelką pod głowicą to koszt w serwisie 2400zł. Chciałem walczyć z gazownikiem o zwrot kosztów, więc wziąłem rzeczoznawcę.
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec
Na zdjęciu z listwą wtryskową widać , że wężyki były różnej długości. To już świadczy o gazowniku jakie ma pojecie o montażu gazu. A żeby coś więcej powiedzieć to napisz jakich użył podzespołów do montażu (model reduktora szczególnie mnie interesuje i jaka elektronika) i jakiej mocy masz silnik.
Ja osobiście na gazie jeżdżę ponad 15 lat i nie powiem złego słowa na temat gazu , pod warunkiem , że gazownik nie spieprzył montażu.
Ja osobiście na gazie jeżdżę ponad 15 lat i nie powiem złego słowa na temat gazu , pod warunkiem , że gazownik nie spieprzył montażu.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
witam. postanowiłem , że napiszę na jedynyn słusznym forum bo na lpg-forum czekam od rana i nikt mi nie odpowiedział jeszcze
posiadam primere p11.144 sr20de 2001r. przymierzam do założenia gazowej. rozchodzi sie o to iz chcialbym wprowadzic pewne modyfikacje. kompletny wydech + cai +mod rozrządu. Pytanie brzmi. czy najpierw wprowadzić mody czy najpierw założyć instalacje?
druga sprawa. gazownik zaproponował mi coś takiego:
Koszt instalacji sekwencyjnej KME NEVO w cenie 2300ZŁ (red.kme
silver, wtryski omvl, lub 2800zł z wtryskami hana.
instalacja IV generacji. (brak spadku mocy ponieważ reduktor jest do
270km) .
Co o tym sądzicie?
Po trzecie. potrzebował bym gazownika w okolicach koszalina lub Słupska
POZDRAWIAM
posiadam primere p11.144 sr20de 2001r. przymierzam do założenia gazowej. rozchodzi sie o to iz chcialbym wprowadzic pewne modyfikacje. kompletny wydech + cai +mod rozrządu. Pytanie brzmi. czy najpierw wprowadzić mody czy najpierw założyć instalacje?
druga sprawa. gazownik zaproponował mi coś takiego:
Koszt instalacji sekwencyjnej KME NEVO w cenie 2300ZŁ (red.kme
silver, wtryski omvl, lub 2800zł z wtryskami hana.
instalacja IV generacji. (brak spadku mocy ponieważ reduktor jest do
270km) .
Co o tym sądzicie?
Po trzecie. potrzebował bym gazownika w okolicach koszalina lub Słupska
POZDRAWIAM
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie ma znaczenia kiedy założysz instalację , najwyżej będzie potrzeba ponownej regulacji. Jeśli chodzi o gazownika w okolicach Słupska to szerokim łukiem omijaj gazownika we Włynkówku "Moto-Mix" , straszny partacz.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
No tak ale z drugiej strony jak mam dojeżdzać gdzieś do gazownika to lepiej założyc gaz po modyfikacjach.komorokoro pisze:Mysle ze to obojętne. Założenie instalacji technicznie nie koliduje z modzeniem czy to silnika czy innych rzeczy. Ew jakieś korekty kompem zostaną.dzkzsl pisze:Pytanie brzmi. czy najpierw wprowadzić mody czy najpierw założyć instalacje?
Rozmawiałem z innym gazownikiem ale za dużo mi nie powiedział, tylko tyle, że instalacja BRC gas sequent 24
Osobiście odpuściłbym sobie BRC. Z prostej przyczyny , potem z każdą regulacją będziesz musiał jeździć do gazownika. Ja założyłbym STAGa albo ESGI. Proste instalacje do diagnostyki i regulacji , które będziesz mógł zrobić sam i nie wydawać kasy na gazowników.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Butla tak zamontowana że zawór jest ustawiony bokiem a powinna prawidłowo być tak zamontowana żeby zawór był strony tylnego pasa.zecikk pisze:skad ten wniosekDINO777 pisze:i zbiornik też miałeś ustawiony do jady po rondzie
dzkzsl możesz instalacje zamontować wcześniej przed modzeniem ale musisz się liczyć że będziesz musiał wyregulować i możliwe że wymienić wtryski lub reduktor które dobiera się do mocy .
Ja bym proponował do montażu LPGtech ,Stag4 , reduktor ACR01 i wtryski Hana lub Barracuda .
Ale najważniejsze żebyś znalazł dobry zakład po którym nie będziesz narzekał że LPG to porażka .
Jak chcesz mieć dobrze zamontowany gaz to odezwij się do dino na PW , on montuje instalacje LPG jest z Koszalina więc aż tak daleko nie masz.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
Już rozmawiałem z Dino niestety do kwietnia odpada będę szukać kogoś w okolicach Dęblina, może Lublin ...nice-wawa pisze:Jak chcesz mieć dobrze zamontowany gaz to odezwij się do dino na PW , on montuje instalacje LPG jest z Koszalina więc aż tak daleko nie masz.
W takim razie z tego co mówisz wynika, że lepiej jest założyć instalację po modach
Jak szukasz w okolicach Lublina to najbardziej polecany montażysta lpg
http://www.adamrogowski.net/
http://www.adamrogowski.net/
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
Witam.
Chcę założyć gaz do Primery P11.144 z silnikiem SR20DE.
Kolega polecił mi sie zapytać o taki zestaw u gazownika:
sterownik - Stag
reduktor - ac r01
wtryski - hana (zielone)
wielozawór - waltek
Czy takim zestawem się zainteresować czy czymś zupełnie innym ? Chciałbym ogarnąć to moze w tym tygodniu bo bym przy odbiorze dowodu od razu to wklepał
Chcę założyć gaz do Primery P11.144 z silnikiem SR20DE.
Kolega polecił mi sie zapytać o taki zestaw u gazownika:
sterownik - Stag
reduktor - ac r01
wtryski - hana (zielone)
wielozawór - waltek
Czy takim zestawem się zainteresować czy czymś zupełnie innym ? Chciałbym ogarnąć to moze w tym tygodniu bo bym przy odbiorze dowodu od razu to wklepał
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
To nie gazownik polecił tylko kolega mi tak podpowiadał. Jeździć na gazie 2 autami i do obydwu zakładał. Miał z nimi lepsze lub gorsze dni ale takie coś zaproponował do mojego auta.
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
Gazownik u którego byłem w ofercie ma gaz tani za 1900zł i lepszy na wtryskiwaczach hana i na stagu. I takie coś za 2400zł. Nie wiem co tam jeszcze zmieni ale nie ma problemu
>> NZ grupa Płock <<z Nissanem od 10.12.07r-05.09.10r(N14), od 14.05.10r(N15), od 22.01.12r-27.06.13r(K11), od 8.05.13r-24.06.2018(P11.144), 22.04.2018r(Tino)
Witam użytkowałem kilka aut na gazie i śmiało mogę powiedzieć, iż 90% bezproblemowej jazdy na gazie to jakość montażu oraz użytych podzespołów. Pozostałe 10% wystrojenie gazu i dbałość o odpowiedni serwis. W 3 nissanach zakładałem gaz u jednego gazownika, w 2 ( primera 1,6 oraz 2.0) było bezproblemowo natomiast w 3 ( maxima) jedna wielka masakra ( dobór parownika, listwy wtryskowej jej odpowiedni montaż). Najciekawsze jeśli jest problem z gazem to większości fachowcy, którzy montowali gaz twierdzą iż winna leży po stronie auta a nie instalacji. Zmierzam do tego aby przed montażem sprawdzić przykładowo na forach o LPG gdzie w okolicach zamieszkania zamontować gaz i jakie będą podzespoły instalacji.
Do Primery SR20DE mogę polecić:
Sterownik- KME G3 lub Nevo - po zapoznaniu się z instrukcją można samemu dać sobie radę z regulacją.
Reduktor KME Silver ( wg producenta do 200KM realnie 150KM) - dobra termika oraz w miarę stabilne ciśnienie.
Listwa- budżetowa OMVL RegFast, na bogato Hana ( niezawodność oraz szybkość)
Co do Valteków to do naszych nysek są zdecydowanie za wolne, jeśli ktoś twierdzi, że są ok to niech zamontuje inną listwę to wtedy pogadamy
Do Primery SR20DE mogę polecić:
Sterownik- KME G3 lub Nevo - po zapoznaniu się z instrukcją można samemu dać sobie radę z regulacją.
Reduktor KME Silver ( wg producenta do 200KM realnie 150KM) - dobra termika oraz w miarę stabilne ciśnienie.
Listwa- budżetowa OMVL RegFast, na bogato Hana ( niezawodność oraz szybkość)
Co do Valteków to do naszych nysek są zdecydowanie za wolne, jeśli ktoś twierdzi, że są ok to niech zamontuje inną listwę to wtedy pogadamy
SR20De śmiga bezproblemowo na instalacji 1 generacji (na tzw. śrubę). Reduktor Tomasetto AT-09 140HP, duży mikser nakładany na przepustnicę. Długość przewodu gazowego od parownika do miksera - 30cm. Trzeba tylko podkręcić obroty na przepustnicy bo gaśnie, po regulacji jest około 1000rpm, na benzynie +100rpm.
Średnie spalanie z 500km - 10.6l/100km, 50% miasto, 50% trasa i dosyć ciężka noga. Przy spokojnej jeździe do 100km/h w trasie zatankowałem po 100km do pełna i wyszło 8.8l/100km
Średnie spalanie z 500km - 10.6l/100km, 50% miasto, 50% trasa i dosyć ciężka noga. Przy spokojnej jeździe do 100km/h w trasie zatankowałem po 100km do pełna i wyszło 8.8l/100km
-
- nowy na forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 2013-09-12, 13:49
- Lokalizacja: Kielce
Jeśli szukacie odpowiedniej konfiguracji LPG, to proponuje zaczerpnąć info bezpłatnie od fachowców:
http://www.palacar.pl/pomoc.php
Wypełniacie formularz i w mailu dostaniecie proponowane instalacje + sugerowane warsztaty z okolicy z ustaloną ceną za montaż.
http://www.palacar.pl/pomoc.php
Wypełniacie formularz i w mailu dostaniecie proponowane instalacje + sugerowane warsztaty z okolicy z ustaloną ceną za montaż.
Taki objaw masz na II generacji LPG , przy sekwencji jak masz spadek ciśnienia gazu map-sensor przełączy na PB.dzixonZSL pisze:Powiem Wam, że kilka raz otarłem się o śmierć przez to LPG. Zacząłem wyprzedzać i tak zaczeła mi skubana szarpać i się dusić, ledwo co wyhamowałem i się schowałem. Potem zauważyłem, że takie objawy mam jak jeżdze na końcówce gazu. Muszę tego pilnować
Ogólnie taka przygoda przy wyprzedzaniu jest twoją winą , bo nie dopilnowałeś ilości gazu .
Ja już mam tak że 350 km zrobione od ostatniego tankowania i jadę na stacje nie ważne ile pokazuje wskaźnik lpg.
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec