BLOS, pomoc w ustawieniu!
Moderator: Maniek-ol
BLOS, pomoc w ustawieniu!
Zna ktos jakiegoś gaziarza w poznaniu lub okolicach ktory wyreguluje blosa? Mecze sie z nim juz 2 dzien i ciagle sa problemy. Chyba ze ktos z forumowiczow sie tego podejmie, bede wdzieczny!
Pojezdzij po DOBRYCH zakladach gazowniczych, trafisz na pewno na taki gdzie beda umieli ustawic gaz z BLOS'em. Samemu jak nie znasz sie za bardzo to mozesz miec problem. I poszukaj po necie moze gdzies na jakims lpg forum jest opisane co i jak, ale jak juz kreciles sruba w parowniku to jedz do gaziarzy. Tylko do DOBRYCH, bo ja jak bylem u partaczy to nawet pod analizator mnie nie podlaczali.
Powiem tak bylem dzisiaj u okolo 10 gaziarzy, kazdy jak zobaczyl to mowi ze sie albo za to nie bierze, albo ze moze sprobowac ale on tego wczesniej nie robil wiec w innym terminie ale nic nie obiecuje. 10 min temu po doglebnym zbadaniu sprawy przezemnie okazalo sie ze jeden z wezykow podpialem po prostu w zlym miejscu i teraz dziala jak ta lala, moja wina Ciekawe ze nikt z nich tego nie zauwazy. Niewiedza czy brak checi? A tak w ogóle dzieki za wsparcie z waszej strony i checi koledzy.
-
- stały bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
- Lokalizacja: Gniezno/Toruń
no tak nie do konca, ja podlaczym blosa bezposrednio za przepustnica, ale za to 2 rurki(jedna leci od pokrywy zaworow, druga nie wiem dokladnie z kad) dalem miedzy blosem a przeplywka i za chiny tak dzialac nie chcialo. Dopiero gdy je przepiolem miedzy blosa i przepustnice wszystko jest OK. Wiec jednak moza sie pomylic Pierwszy raz jest zawsze najgorszy.
hej. mam problem po czyszczeniu blosu i wymianie stożka na nowy. otóż, nie moge go wyregulować tak aby było dobrze. teraz podczas stałej prędkości auto ma dobrze ustawioną mieszanke ( mam ten motniorek sondy lambda) lecz przy wkręcaniu na wysokie obroty auto momentalnie słabnie- ma zbyt ubogo. rozkręcanie blosu oraz porownika niewiele daje... czy może być to winą zbyt "czystego" filtra który jest zupełnie nowy?
pozdrawiam
pozdrawiam
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, tak .. a dokładnie nie tyle czystego filtra co słabego parownika . - jaki ma przebieg? Może przed założeniem nowego filtra parownik dawał słabo ale też silnik dostawał mniej powietrza i mieszanka była "jako taka" .. teraz jak zmieniłeś filtr ..to parownik nie wyrabia i stąd klops .. Może membrana jest już sztywna ..
[ Dodano: 2012-08-13, 18:57 ]
a jeszcze jedno ... BLOS jest dobrze skręcony ? nie uszkodziłeś tej gumy w środku ?
[ Dodano: 2012-08-13, 18:57 ]
a jeszcze jedno ... BLOS jest dobrze skręcony ? nie uszkodziłeś tej gumy w środku ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
blos dobrze skręcony, lekko chodzi na gwizdku, ten element z membraną czyszczony ze szczególną uwagą by nic nie popsuć. parownik ma jakieś 30tys km...
[ Dodano: 2012-08-13, 19:40 ]
byłem również u gazownika który ustawił wg siebie za pomocną miernika i fabrycznej sondy... troche lipne te ustawienie ale również nic to nie zmieniło. a ogólnie parownik jest to lovato rg80 wersja podciśnieniowa do 120km bodajże.
[ Dodano: 2012-08-13, 19:40 ]
byłem również u gazownika który ustawił wg siebie za pomocną miernika i fabrycznej sondy... troche lipne te ustawienie ale również nic to nie zmieniło. a ogólnie parownik jest to lovato rg80 wersja podciśnieniowa do 120km bodajże.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, a BLOS otwiera się całkowicie? I zobacz czy zmieniając stożek nie rozszczelniłeś przypadkiem dolotu .. może gdzieś zrobiła się szparka na rurze dolotu (na złączkach) i jak go przyduszasz to ciągnie "bokiem" powietrze .. ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
wszystko sprawdzone, dolot szczelny- po ciągnięciu stożka i zatkania rury auto zaczyna pufać i prawie gaśnie. blos tak jak pisałem chodzi ładnie, płynnie bez zacięć otwieta się całkowicie. może faktycznie parownik ma dość? po jakim przebiegu średnio wymaga on reanimacji?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, 30 kkm to żaden przebieg .. ale u mnie też nowo założony był wadliwy ..
a na benzynie jest ok ?
a na benzynie jest ok ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak na benzynie wkręca się normalnie. przed czyszczeniem blosu było dobrze. teraz właśnie nie wiem czy coś z tym blosem nie halo czy to że auto dostało nowy filtr. jutro zamontuje stary i zobacze czy jest tak samo czy nie.
[ Dodano: 2012-08-13, 22:51 ]
a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik? na maxa czy mniej więcej w połowie?
[ Dodano: 2012-08-13, 22:51 ]
a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik? na maxa czy mniej więcej w połowie?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
moze sie okazac ze gwizdek ktory masz jest teraz zamaly... ja do ustawienia blosa dochodzilem przez prawie 2tyg zeby opanowac ta sztuke na swoim aucie i 3 autach klientow (uroki pracy w brc )
sprwadz dokladnie waz od parownika do blosa ja mialem pekniecie i na postoju wszystko ok a pod obciazeniem szarpal
gwizdek ktory mam to ten mniejszy czyli e (mam jeszcze orginal d mozemy sie dogadac )
sprobuj tej metody ustawien
opusc klape i zeby byla zamknieta
sruba jalowego odkrecona o 3/4 obrotu
sruba gwizdka odkrecona o ok 1,5 obrotu
parownik rozkrecony na max
tak sie sprawdza w moim ds
storzek niepowinien miec znaczenia bo tak samo powinien pracowac nawet przyzdjetym filtrze
a i sprawdz oringi na srubach regulacyjnych
pozdro
sprwadz dokladnie waz od parownika do blosa ja mialem pekniecie i na postoju wszystko ok a pod obciazeniem szarpal
gwizdek ktory mam to ten mniejszy czyli e (mam jeszcze orginal d mozemy sie dogadac )
sprobuj tej metody ustawien
opusc klape i zeby byla zamknieta
sruba jalowego odkrecona o 3/4 obrotu
sruba gwizdka odkrecona o ok 1,5 obrotu
parownik rozkrecony na max
tak sie sprawdza w moim ds
storzek niepowinien miec znaczenia bo tak samo powinien pracowac nawet przyzdjetym filtrze
a i sprawdz oringi na srubach regulacyjnych
pozdro
gwizdek raczej tu nie ma znaczenia bo przed czyszczeniem wszystko było w jak najlepszym porządku. jutro wezme jeszcze raz przejrze blos i ustawie go tak jak mówisz.
[ Dodano: 2012-08-13, 23:31 ]
a tak z ciekawości jak rozpoznać wielkość gwizdka?
[ Dodano: 2012-08-13, 23:31 ]
a tak z ciekawości jak rozpoznać wielkość gwizdka?
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
szczerze powiedziawszy zdaje się że mam tak na 3/4 ... gazownik coś kręcił i było git ..majchrzok pisze:a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
tak jak mi się wydawało, na starym filtrze przy tych samych ustawieniach jest dobrze. dodam iż filtr jest IDENTYCZNY tyle że nowy a nie czyszczony. zaraz rozbebesze jeszcze raz blosa i sprawdze dokłądnie czy wszystko dobrze złożyłem...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
majchrzok, czyli ma za dużo powietrza ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
ale zwiększenie dawki gazu niewiele pomaga, bo na dolnym zakresie obrotów jest przelany a od 4-4,5 tys brakuje i zaczyna się dławić...
zwiększyłem długość rury od dolotu i jest nieznacznie lepiej ale nie idealnie.
pytanie dlaczego pomimo zwiekszenia dawki gazu nawet na maxa rozkręcenie i blosu i parownia auto nadal łapie zamułke mimo iż nie było tego efektu przed czszczeniem i wymianą filtra. przed całą operacją auto chodziło dobrze, nie było ospałe. operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
zwiększyłem długość rury od dolotu i jest nieznacznie lepiej ale nie idealnie.
pytanie dlaczego pomimo zwiekszenia dawki gazu nawet na maxa rozkręcenie i blosu i parownia auto nadal łapie zamułke mimo iż nie było tego efektu przed czszczeniem i wymianą filtra. przed całą operacją auto chodziło dobrze, nie było ospałe. operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
- komorokoro
- fanatyk nissana
- Posty: 986
- Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
nie jesteś sammajchrzok pisze: operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
co prawda w sekwencji ale
też sobie wymieniłem filtr lotny było ok, potem ciekłej i się ku... zaczeło
nie chciało jezdzić
teraz mam nowe wtryski i musze wyregulować a tylko chciałem wymienić filterki
w przypadku inst sekwencyjnej wazniejszy jest filtr fazy lotnej bo tam cisnienie jest mniejsze
jezeli chodzi o gwizdki nie maja zadnego opisu i jedyny sposob zeby sprawdzic rozmiar to mierzyc i porownywac sprawa prosta jezeli mamy kilka i wiemy ktory jest ktory ( ja tak zrobilem wziolem nowy d,e i porownalem z tym co mam )
jezeli chodzi o gwizdki nie maja zadnego opisu i jedyny sposob zeby sprawdzic rozmiar to mierzyc i porownywac sprawa prosta jezeli mamy kilka i wiemy ktory jest ktory ( ja tak zrobilem wziolem nowy d,e i porownalem z tym co mam )
no to lipa. się wkur... i jutro montuje stary filtr, bo auto musze mieć sprawne a jednak na trasy tak słabym motorem bez wykorzystania wyższych obrotów niestety nie da się wyprzedzić a tym momencie jest to troche niebezpieczne. jak ktoś ma sensowny pomysł jak można to wyregulować prosze o info.
ps. polu ustawiłem tak jak pisałeś to auto ledwo trzymało niskie oborty tzn były ok 500. w jeździe nie lepiej, do 4 tys obr miał idealnie potem mega ubogo...
ps. polu ustawiłem tak jak pisałeś to auto ledwo trzymało niskie oborty tzn były ok 500. w jeździe nie lepiej, do 4 tys obr miał idealnie potem mega ubogo...
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859