Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

BLOS, pomoc w ustawieniu!

Moderator: Maniek-ol

Awatar użytkownika
yah0o
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2010-03-02, 21:01
Lokalizacja: Poznań

BLOS, pomoc w ustawieniu!

Post autor: yah0o » 2010-04-21, 11:47

Zna ktos jakiegoś gaziarza w poznaniu lub okolicach ktory wyreguluje blosa? Mecze sie z nim juz 2 dzien i ciagle sa problemy. Chyba ze ktos z forumowiczow sie tego podejmie, bede wdzieczny!

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-04-21, 14:19

może spróbuj standardowych ustawień: ustaw dużą śrubę w środkowym położeniu (wkręć całkiem i wykręć około 2,5 obrotu) i wkręć śrubę regulacji jałowych obrotów i wykręć 1,5 obrotu.

Awatar użytkownika
yah0o
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2010-03-02, 21:01
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yah0o » 2010-04-21, 14:56

juz to probowalem, przez caly czas gasnie, parownik mialem rozkrecony na max. Podejrzewalem rowniez ze przelewa, ale gdy parownik zdlawilem byl taki sam efekt

Sob
stały bywalec
Posty: 130
Rejestracja: 2010-01-03, 11:38
Lokalizacja: www

Post autor: Sob » 2010-04-21, 17:49

Pojezdzij po DOBRYCH zakladach gazowniczych, trafisz na pewno na taki gdzie beda umieli ustawic gaz z BLOS'em. Samemu jak nie znasz sie za bardzo to mozesz miec problem. I poszukaj po necie moze gdzies na jakims lpg forum jest opisane co i jak, ale jak juz kreciles sruba w parowniku to jedz do gaziarzy. Tylko do DOBRYCH, bo ja jak bylem u partaczy to nawet pod analizator mnie nie podlaczali.

Awatar użytkownika
yah0o
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2010-03-02, 21:01
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yah0o » 2010-04-21, 18:31

Powiem tak bylem dzisiaj u okolo 10 gaziarzy, kazdy jak zobaczyl to mowi ze sie albo za to nie bierze, albo ze moze sprobowac ale on tego wczesniej nie robil wiec w innym terminie ale nic nie obiecuje. 10 min temu po doglebnym zbadaniu sprawy przezemnie okazalo sie ze jeden z wezykow podpialem po prostu w zlym miejscu i teraz dziala jak ta lala, moja wina :P Ciekawe ze nikt z nich tego nie zauwazy. Niewiedza czy brak checi? A tak w ogóle dzieki za wsparcie z waszej strony i checi koledzy.

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2010-04-21, 19:42

yah0o, jak nie zapomnę i znajdę to na spota przywiozę ten miernik o którym wspominałem ostatnio do ustawiania pod obciążeniem... ;-)
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

dominik86
aktywny forumowicz
Posty: 146
Rejestracja: 2009-12-15, 21:33
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: dominik86 » 2010-04-23, 08:21

Pewnie chodzilo o wezyk od krokowca-tez musialem chwile pomyslec nad tym aby bylo dobrze
Kupie P11.144 SR20DE/ga16de galant 2.0 avensis 2.0 accord1.8 2.0 kontakt pw

Hiszpan 207
stały bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 2009-12-24, 20:21
Lokalizacja: Gniezno/Toruń

Post autor: Hiszpan 207 » 2010-04-23, 15:07

Panowie, a co tu myśleć :) podłącza się parownik bezpośrednio do blosa i to wszystko.
Jadąc z prędkością 200 km/h to co widzisz przed sobą... jest już historią

Awatar użytkownika
yah0o
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2010-03-02, 21:01
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yah0o » 2010-04-23, 16:27

no tak nie do konca, ja podlaczym blosa bezposrednio za przepustnica, ale za to 2 rurki(jedna leci od pokrywy zaworow, druga nie wiem dokladnie z kad) dalem miedzy blosem a przeplywka i za chiny tak dzialac nie chcialo. Dopiero gdy je przepiolem miedzy blosa i przepustnice wszystko jest OK. Wiec jednak moza sie pomylic :D Pierwszy raz jest zawsze najgorszy.

Awatar użytkownika
Dodo
fanatyk nissana
Posty: 1731
Rejestracja: 2009-12-09, 10:10
Lokalizacja: Manieczki

Post autor: Dodo » 2010-04-23, 19:38

yah0o, obadam sprawę jutro i można coś po modzić jeszcze :-P
z NISSANEM od 2006r. :)
GTI :P "jedyna taka" sprzedana

Awatar użytkownika
yah0o
nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 2010-03-02, 21:01
Lokalizacja: Poznań

Post autor: yah0o » 2010-04-23, 20:02

Dodo jak najbardziej mozna na spocie rozwazyc rozne kwestie :)

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-13, 17:33

hej. mam problem po czyszczeniu blosu i wymianie stożka na nowy. otóż, nie moge go wyregulować tak aby było dobrze. teraz podczas stałej prędkości auto ma dobrze ustawioną mieszanke ( mam ten motniorek sondy lambda) lecz przy wkręcaniu na wysokie obroty auto momentalnie słabnie- ma zbyt ubogo. rozkręcanie blosu oraz porownika niewiele daje... czy może być to winą zbyt "czystego" filtra który jest zupełnie nowy?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-13, 17:57

majchrzok, tak .. a dokładnie nie tyle czystego filtra co słabego parownika . - jaki ma przebieg? Może przed założeniem nowego filtra parownik dawał słabo ale też silnik dostawał mniej powietrza i mieszanka była "jako taka" .. teraz jak zmieniłeś filtr ..to parownik nie wyrabia i stąd klops .. Może membrana jest już sztywna ..

[ Dodano: 2012-08-13, 18:57 ]
a jeszcze jedno ... BLOS jest dobrze skręcony ? nie uszkodziłeś tej gumy w środku ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-13, 18:39

blos dobrze skręcony, lekko chodzi na gwizdku, ten element z membraną czyszczony ze szczególną uwagą by nic nie popsuć. parownik ma jakieś 30tys km...

[ Dodano: 2012-08-13, 19:40 ]
byłem również u gazownika który ustawił wg siebie za pomocną miernika i fabrycznej sondy... troche lipne te ustawienie ale również nic to nie zmieniło. a ogólnie parownik jest to lovato rg80 wersja podciśnieniowa do 120km bodajże.

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-13, 19:58

majchrzok, a BLOS otwiera się całkowicie? I zobacz czy zmieniając stożek nie rozszczelniłeś przypadkiem dolotu .. może gdzieś zrobiła się szparka na rurze dolotu (na złączkach) i jak go przyduszasz to ciągnie "bokiem" powietrze .. ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-13, 20:07

wszystko sprawdzone, dolot szczelny- po ciągnięciu stożka i zatkania rury auto zaczyna pufać i prawie gaśnie. blos tak jak pisałem chodzi ładnie, płynnie bez zacięć otwieta się całkowicie. może faktycznie parownik ma dość? po jakim przebiegu średnio wymaga on reanimacji?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-13, 20:09

majchrzok, 30 kkm to żaden przebieg .. ale u mnie też nowo założony był wadliwy ..
a na benzynie jest ok ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-13, 20:51

tak na benzynie wkręca się normalnie. przed czyszczeniem blosu było dobrze. teraz właśnie nie wiem czy coś z tym blosem nie halo czy to że auto dostało nowy filtr. jutro zamontuje stary i zobacze czy jest tak samo czy nie.

[ Dodano: 2012-08-13, 22:51 ]
a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik? na maxa czy mniej więcej w połowie?

Awatar użytkownika
polu
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-23, 23:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: polu » 2012-08-13, 22:08

moze sie okazac ze gwizdek ktory masz jest teraz zamaly... ja do ustawienia blosa dochodzilem przez prawie 2tyg zeby opanowac ta sztuke na swoim aucie i 3 autach klientow (uroki pracy w brc :) )
sprwadz dokladnie waz od parownika do blosa ja mialem pekniecie i na postoju wszystko ok a pod obciazeniem szarpal
gwizdek ktory mam to ten mniejszy czyli e (mam jeszcze orginal d mozemy sie dogadac )
sprobuj tej metody ustawien
opusc klape i zeby byla zamknieta
sruba jalowego odkrecona o 3/4 obrotu
sruba gwizdka odkrecona o ok 1,5 obrotu
parownik rozkrecony na max
tak sie sprawdza w moim ds
storzek niepowinien miec znaczenia bo tak samo powinien pracowac nawet przyzdjetym filtrze
a i sprawdz oringi na srubach regulacyjnych
pozdro

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-13, 22:26

gwizdek raczej tu nie ma znaczenia bo przed czyszczeniem wszystko było w jak najlepszym porządku. jutro wezme jeszcze raz przejrze blos i ustawie go tak jak mówisz.

[ Dodano: 2012-08-13, 23:31 ]
a tak z ciekawości jak rozpoznać wielkość gwizdka?

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-14, 07:58

majchrzok pisze:a Ty scubzik, jak masz mocno rozkręcony parownik?
szczerze powiedziawszy zdaje się że mam tak na 3/4 ... gazownik coś kręcił i było git ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-14, 08:55

tak jak mi się wydawało, na starym filtrze przy tych samych ustawieniach jest dobrze. dodam iż filtr jest IDENTYCZNY tyle że nowy a nie czyszczony. zaraz rozbebesze jeszcze raz blosa i sprawdze dokłądnie czy wszystko dobrze złożyłem...

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2012-08-14, 08:55

majchrzok, czyli ma za dużo powietrza ..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-14, 09:24

ale zwiększenie dawki gazu niewiele pomaga, bo na dolnym zakresie obrotów jest przelany a od 4-4,5 tys brakuje i zaczyna się dławić...
zwiększyłem długość rury od dolotu i jest nieznacznie lepiej ale nie idealnie.
pytanie dlaczego pomimo zwiekszenia dawki gazu nawet na maxa rozkręcenie i blosu i parownia auto nadal łapie zamułke mimo iż nie było tego efektu przed czszczeniem i wymianą filtra. przed całą operacją auto chodziło dobrze, nie było ospałe. operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...

Awatar użytkownika
komorokoro
fanatyk nissana
Posty: 986
Rejestracja: 2009-12-18, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: komorokoro » 2012-08-14, 18:53

majchrzok pisze: operacja ta miała być zapobiegawczą a wynikają z niej jak na razie same problemy...
nie jesteś sam ;-)

co prawda w sekwencji ale
też sobie wymieniłem filtr lotny było ok, potem ciekłej i się ku... zaczeło
nie chciało jezdzić
teraz mam nowe wtryski i musze wyregulować a tylko chciałem wymienić filterki ;D

Awatar użytkownika
polu
nowy na forum
Posty: 32
Rejestracja: 2011-12-23, 23:16
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Post autor: polu » 2012-08-14, 21:10

w przypadku inst sekwencyjnej wazniejszy jest filtr fazy lotnej bo tam cisnienie jest mniejsze
jezeli chodzi o gwizdki nie maja zadnego opisu i jedyny sposob zeby sprawdzic rozmiar to mierzyc i porownywac sprawa prosta jezeli mamy kilka i wiemy ktory jest ktory ( ja tak zrobilem wziolem nowy d,e i porownalem z tym co mam )

Awatar użytkownika
majchrzok
fanatyk nissana
Posty: 2064
Rejestracja: 2010-01-18, 19:37
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: majchrzok » 2012-08-14, 22:05

no to lipa. się wkur... i jutro montuje stary filtr, bo auto musze mieć sprawne a jednak na trasy tak słabym motorem bez wykorzystania wyższych obrotów niestety nie da się wyprzedzić a tym momencie jest to troche niebezpieczne. jak ktoś ma sensowny pomysł jak można to wyregulować prosze o info.
ps. polu ustawiłem tak jak pisałeś to auto ledwo trzymało niskie oborty tzn były ok 500. w jeździe nie lepiej, do 4 tys obr miał idealnie potem mega ubogo...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”