Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P10/WP10] 1.6 16V gaśnie na gazie/lpg, niska moc, faluje bi

Moderator: Maniek-ol

radzone
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-03-10, 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Cieszyn

[P10/WP10] 1.6 16V gaśnie na gazie/lpg, niska moc, faluje bi

Post autor: radzone » 2012-03-10, 20:47

Witam!

Piszę pierwszy raz na tym forum więc się witam. Używałem wyszukiwarki, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Jeśli pominąłem podobny topic - proszę mnie przekierować.

W zeszłą środę kupiłem Primerę P10 1.6 16V SLX '95 z gazem Tomasetto (chyba tak się nazywa:) II generacji z 2006 roku. Z autkiem mam mały problem - gaśnie na gazie na wolnych obrotach, gdy jest zimny, a gdy jest rozgrzany, to na wolnych obrotach zdarzają mu się takie długie serie raz za niskich obrotów - ok 4.5-5tys, a potem 7-8tys. Gdy dostaje tych niskich - wiadomo dławi się i drży, a czasem dojeżdżając do skrzyżowania - gaśnie. Na benzynie auto zachowuje się normalnie, choć wolne obroty oscylują w granicach 750tys - może zbyt niskie? Byłem z autkiem u gazownika - zmienił filtr gazu i ustawił wszystko, dokręcił i usunął luzy i szczeliny w obudowie filtru powietrza, ale niestety wciąż pozostały te same objawy. Dolot powietrza mam ucięty mniej więcej w połowie - nie wiem jak szedł wcześniej, ale wiem, że takie patenty się stosuje przy gasnących wolnych obrotach (ja kiedyś zastosowałem filtr stożkowy w Sienie 1.6 i problem ustąpił). Gazownik powiedział, że jeśli problem nie ustąpi - trzeba zmienić reduktor - 350zł z robotą, bo podobno ktoś nieprawidłowo ustawiał na nim dawki - zepsuł coś(?). Czy to może być faktycznie reduktor, czy coś innego? Czy taka cena jest ok? Widziałem, że ceny reduktorów 150-350zł na allegro, ale nie wiem ile jest roboty z podłączeniem i regulacją. Aha... Gdy auto stoi na luzie i włączę nawiew na 4 albo ogrzewanie tylnej szyby - obroty spadają na tyle nisko, że autko się prawie dusi - zarówno na benzynie, jak i na gazie.

Dodatkowo zauważyłem, że wóz jest stosunkowo słaby jak na tych swoich ok. 90-100KM. Wcześniej jeździłem Corollą E10 1.3 z gazem i była wyraźnie zrywniejsza i lepiej ciągneła pod górkę. Tutaj motor wydaje się być ogólnie zamulony. Gdy wciskam gaz do pewnego położenia, to czuję, że auto szybciej nie pójdzie, choć ma mnóstwo zapasu na przepustnicy - jakby taka "bańka" pod pedałem przyspieszenia. Jestem spokojnym kierowcą i nie oczekuję od tego auta cudów, ale zastanawiam się, czy wszystko z nią ok. Planuję wymienić świece i ewentualnie kable i zobaczyć co będzie. Blok silnika jest spocony, ale nie zauważyłem ubytków oleju (na dystansie 500km) pod korkiem wlewu oleju wygląda normalnie, więc przypuszczam, że to nie uszczelka pod głowicą. Może to coś innego? Czytałem, że te Primery bywają dość mułowate - prawda to? Generalnie w autku podczas jazdy po mieście trzeba trzymać je na niższych biegach niż w moich poprzednich wozach (nie wspominając o BMW e36, które także posiadam, ale to inna bajka).

A poza tym to bardzo komfortowe i duże auto. A żonie podoba się kolor. :D Jeśli uda mi się doprowadzić je do stanu "nie-gaśnięcia" i lekkiego odmulenia, to pewnie pośmigam nim trochę.

Ufff. To tyle na gorąco. Bardzo proszę o porady gdzie szukać przyczyn powyższego stanu rzeczy.

pozdrawiam
Radek

Awatar użytkownika
bonzo
fanatyk nissana
Posty: 4005
Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
Kontakt:

Post autor: bonzo » 2012-03-10, 21:03

radzone pisze:Piszę pierwszy raz na tym forum
widać :-> temat przeniosłem
Datsun280Z
Przyszła pora na Patrola
był Z31 Y60 N14 gti, gti-r,C23M



SCHODY DREWNIANE

radzone
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2012-03-10, 20:30
Lokalizacja: Gliwice/Cieszyn

Post autor: radzone » 2012-03-11, 11:15

Dzięki za przeniesienie i przepraszam. :)

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2012-03-11, 11:30

Wyreguluj wolne obroty, sprawdz przeplywke i sondy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wszystko o autach z LPG”